قفل کرکره برقی

قفل های برقی و ریموت دار مناسب ترین قفل کرکره برقی محسوب می شوند زیرا می توانند موجب افزایش امنیت کرکره برقی شوند. کرکره برقی از نظر کیفیت , زیبایی , امنیت و …. قابل مقایسه با درب های نسل قدیم نیست و برای افزایش امنیت آن از قفل کرکره برقی بر روی آن استفاده می شود. با این مقاله همراه باشید و همچنین برای اطلاعات بیشتر نصاب کرکره برقی با کارشناسان ما در کهربا در تماس بگیرید.

قفل کرکره برقی

قفل کرکره برقی

قفل ریموت دار از بهترین نوع قفل کرکره برقی به شما می رود. این نوع از قفل ها نه تنها بر روی کرکره برقی بلکه بر روی درب های مدیریتی و واحدهای اداری و تجاری نیز قابل نصب است. باز و بسته شدن این قفل ها به وسیله یک ریموت انجام می شود و قابلیت کنترل از راه دور را دارد.

قیمت این دست از قفل ها معمولا زیاد است اما در انواع مختلفی وجود در بازار وجود دارند که شما می توانید بر اساس نوع نیاز و بودجه خود اقدام به تهیه آن ها کنید.

مزایا استفاده از قفل کرکره برقی

استفاده از این نوع از قفل ها دارای مزایای زیادی است که در ادامه به دو مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

سهولت در باز و بسته شدن

نصب قفل بر روی کرکره برقی می تواند باز و بسته کردن آن را تسهیل کند. زیرا به وسیله ریموت کار می کند و با زدن یک دکمه می توانید درب را باز و یا بسته کنید.

امنیت بیشتر

افزایش امنیت از دیگر مزایای قفل برقی است. کرکره های برقی به خودی خود دارای امنیت زیادی هستند اما با نصب قفل های ریموت دار دسترسی سارقان را به محل غیر ممکن خواهید کرد.

اجزای تشکیل دهنده قفل برقی چیست ؟

مدار فرمان

می توان گفت تمام قفل های برقی دارای ریموت هستند. مدار فرمان از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده این قفل ها محسوب می شوند که می تواند از ریموت کنترل فرمان بگیرد و دستور باز و بسته شدن را اجرا کند.

ریموت

کار کنترل از راه دور قفل برقی را انجام می دهد و باعث راحتی کار و کنترل سریع قفل برقی می شود. این ریموت با تعریف یک سری کد مخصوص، باعث می شود به راحتی بتوان از فاصله دور کرکره برقی را باز یا بسته کرد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله انواع ریموت کرکره برقی را مطالعه کنید.

لامپ چشمک زن

وظیفه اصلی لامپ چشمک زن یا همان فلاشر این است که دیگران را از باز یا بسته شدن کرکره برقی مطلع سازد.

چشمی مادون قرمز

این چشمی از دو بخش فرستنده و گیرنده تشکیل شده است و نقش سنسور را در کرکره برقی دارد که اطلاعات را برای باز یا بسته کردن دریافت کند.

تکیه گاه های دوبازو

این دو تکیه گاه یکی سمت موتور و دیگری در سمت مقابل است. وظیفه این تکیه گاه ها، سهولت چرخش کرکره برقی است.

 

قفل کرکره برقی

انواع قفل برقی ریموت دار

قفل های برقی ریموت دار دارای انواع مختلفی هستند که می توانید بنابر نیاز و مشخصات مورد نظر اقدام به انتخاب و خرید کنید.

قفل های ریموت دار تحت عنوان ” ریموت دار مقابل ” , ” ریموت دار کله گاوی ” , ” ریموت دار کنترلی شفتی ”  و ” ریموت دار الکترومغناطیسی ” هستند که در ادامه هر کدام از آن ها را بررسی می کنیم.

قفل برقی ریموتی مقابل

قفل ریموت دار مقابل نوعی از قفل های برقی هستند که معمولا بر روی درب اتاق مدیران شرکت ها نصب می شوند. این مساله برای پیشگیری از بی نظمی در عبور و مرور است. از این قفل ها کمتر بر روی کرکره برقی استفاده می شود و بیشترین کاربرد آن در شرکت هاست. این درب ها از راه دور و توسط منشی نیز قابل باز و بسته کردن هستند. لازم به ذکر است که قفل های مقابل برو درب اتاق خواب , درب های کرکره ای ضد سرقت و امثالهم نیز نصب می شوند.

قفل برقی ریموتی کله گاوی

قفل های ریموتی کله گاوی از مشهورترین قفل های ریموتی هستند که بر روی انواع کرکره برقی نیز قابل نصب هستند. قفل های کله گاوی توسط کلید و آیفون نیز قابل باز شدن هستند اما اغلب بر روی درب آهنی و کرکره برقی پارکینگ نصب می شود. درب های ورودی منزل نیز می توانند گزینه مناسبی برای نصب این قفل ها به شمار بروند.

قفل کرکره برقی

قفل برقی ریموتی کنترلی شفتی

قفل های برقی ریموتی کنترلی شفتی از امنیت بیشتری نسبت به قفل های مقابل برخوردار هستند و همان طور که نامش پیداشت از یک شفت تشکیل شده است .

از قفل های کنترلی شفتی در اماکنی استفاده می شود که از نظر امنیتی بسیار حساس است و نمی توان از قفل های مقابل استفاده کرد. همچنین این قفل ها می توانند جنبه زیبایی نیز داشته باشند. قفل های کنترلی شفتی قابل نصب بروی درب های کرکره برقی هستند و می توانند امنیت آن را نیز تضمین کنند.

نکته مهمی که در این قفل ها وجود دارد این است که در مواقع ضروری و اضطراری مانند قطع برق , زلزله و عواملی از این دست به طور خودکار باز می شود تا از بروز خطراتی مانند گیر افتادن افراد در مکان جلوگیری شود.

قفل برقی ریموتی الکترومغناطیسی

قفل برقی ریموتی الکترومغناطیسی از ایمن ترین قفل ها محسوب می شود که مانند مدل قبل یعنی شفتی کنترلی نیز دارای بیشترین ضریب امنیت است. یکی از محاسن و مزایای قفل های الکترومغناطیسی این است که در مواقع اضطراری به طور خودکار باز می شود تا افراد بتوانند از محیط خارج شوند. تفاوت این قفل با مدل قبل در این است که قفل های شفتی به صورت توکار نصب می شوند اما زمانی که امکان نصب آن ها نباید می توان از قفل های الکترومغناطیسی که به صورت روکار نصب می شوند استفاده کرد.

سخن پایانی

قیمت قفل ها به موارد مختلفی بستگی دارد. به طور مثال قفل های مقابل که دارای ساده ترین ساختار هستند و تنها از یک مدار فرمان تشکیل شده اند دارای مناسب ترین قیمت نسبت به مدل هایی مانند شفتی کنترلی و الکترومغناطیسی هستند. واقعیت این است که قفل های مقابل کاربرد بیشتری نسبت به بقیه قفل های برقی دارند. زیرا این نوع از قفل ها قیمت مناسب تری دارند و جزو محبوب ترین قفل کرکره برقی محسوب می شوند. امروزه اغلب کرکره های برخی برای افزایش امنیت در مکان از قفل های برقی استفاده می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *