قفل کرکره برقی پنجره 

استفاده از قفل کرکره برقی پنجره می تواند امنیت آن را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهد. این قفل ها دارای ویژگی هایی هستند که با شناخت آن ها می توانیم انتخاب صحیح تری داشته باشیم. در این مطلب به معرفی ویژگی های قفل کرکره برقی پنجره و بررسی جوانب مختلف استفاده از این نوع کرکره ها می پردازیم. برای اطلاع از قیمت کرکره برقی و نصب کرکره برقی با کارشناسان ما در کهربا در در تماس باشید.

قفل کرکره برقی پنجره چه کاربرد هایی دارد؟

قفل کرکره برقی پنجره چه ویژگی هایی دارد؟ امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد تغییر و تحول در بسیاری از جوانب زندگی هستیم. چهره شهرها و منازل تغییر کرده و ما همچنان نظاره گر آسان شدن زندگی و البته زیباتر شدن آن هستیم. در سال های گذشته پنجره ها از یک چارچوب فلزی و شیشه ساخته می شدند اما اگر کمی به اطراف خود توجه داشته باشید می بینید که بعد از رونق گرفتن استفاده از درب های اتوماتیک در بسیاری از منازل و اماکن عمومی پنجره های کرکره ای نیز رواج پید کرده اند. این مساله توانسته تا حد زیادی به افزایش امنیت مکان نیز کمک کند. به شرطی که از قفل های برقی هم در کنار آن ها استفاده کنیم. قبل از اینکه به معرفی ویژگی های قفل برقی کرکره پنجره ای اشاره کنیم بهتر است ابتدا به مزایای نصب این نوع از پنجره ها بپردازیم تا با دیدی بازتر دست به انتخاب بزنید.

مزایای نصب کرکره برقی پنجره ای

صرفه جویی در مصرف انرژی 

پنجره های کرکره ای همانند عایق عمل می کنند، زیرا در تولید آن ها ساختاری وجود دارد که می تواند از برون رفت گرما در فصل زمستان و سرما در فصل تابستان جلوگیری کند. این پنجره ها از پروفیل های آلومینیومی ساخته شده اند که چگالی بالای آن ها موجب شده تا عملکردی عایقی داشته باشند و از به شما در مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف انرژی کمک زیادی کنند. زیرا تحقیقات نشان داده که اغلب انرژی موجود در منزل و محیط کار از طریق پنجره ها دفع می شود که این مساله می تواند باعث افزایش هزینه ها شود.

کاهش سروصدا 

اغلب ساکنین شهرهای بزرگ از وجود سر و صدا در تمام اوقات روز و حتی شب گلایه مند هستند. هنگامی که از پنجره های کرکره ای استفاده می کنید به دلیل عملکردی که دارد موجب می شود تا سر و صدا به میزان 70 درصد کاهش پیدا کند. این میزان از کاهش صداهای نابهنجار باعث می شود تا شما در هنگام کار کردن تمرکز بیشتر و در هنگام استراحت نیز آسایش بیشتری را تجربه کنید.

کنترل کننده نور

با نصب کرکره های برقی می توانید نور وارد شده به محیط را به میزان زیادی کنترل کنید. حتی می توانید در طول روز از ورود نور به درون اتاق خود جلوگیری کنید. این مساله در خصوص پنجره های کرکره ای قدیمی وجود نداشت زیرا کنترل زیادی بر روی آن انجام نمی شود و فقط درصد پایینی می توانست از عبور نور جلوگیری کند. استفاده از این پنجره ها باعث می شود تا شما در هر ساعتی از روز که بخواهید اتاق را تاریک کنید.

قفل کرکره برقی پنجره

جلوگیری از عبور اشعه فرابنفش 

قرار دادن برخی از وسایل در پشت پنجره مانند گلدان های رنگی و یا اشیا موجب می شود تا به مرور زمان بر اثر تابش مستقیم نور خورشید دچار رنگ پریدگی شوند. اما این مشکل فقط در پنجره های قدیمی وجود داشت. زیرا با نصب پنجره های کرکره برقی این مساله برطرف می شود. این نوع از پنجره ها از عبور اشعه ماورا بنفش جلوگیری می کنند و شما می توانید با خیال راحت وسایل خود را در پشت پنجره و در معرض نور خورشید قرار دهید.

مقاوم در برابر عوامل جوی 

کرکره های برقی پنجره می تواند در برابر عوامل جوی مختلف مانند بارش تگرگ , طوفان و …. مقاومت بالایی داشته باشد زیرا به نحوی تولید شده است که تمام تست ها بر روی آن انجام شده و کیفیت بالای آن موجب می شود تا اغلب مشتریان به سراغ این نوع از پنجره های مدرن بیایند. البته ناگفته نماند که زیبایی این پنجره ها عامل مهم دیگری در جذب مشتریان محسوب می شود.

قفل کرکره برقی پنجره 

ویژگی های قفل کرکره برقی پنجره 

پس از اینکه مروری بر مزایای استفاده از کرکره برقی پنجره ای کردیم نوبت به این می رسد تا برای افزایش امنیت و کارآیی آن اقداماتی را انجام دهید. قفل کرکره برقی پنجره ای یکی از این اقدامات است که می تواند ضریب امنیت را به میزان چشم گیر و قابل ملاحظه ای افزایش دهد. در ادامه به معرفی این ویژگی ها اشاره می کنیم.

سهولت در کارآیی

یکی از مواردی که در خصوص قفل کرکره برقی پنجره ای وجود دارد این است که دارای سهولت در استفاده باشد. معمولا قفل های برقی به وسیله ریموت کنترل کار می کنند و شما تنها با فشار دادن یک دکمه می توانید آن را به میزان دلخواه باز و بسته کنید. این ویژگی در کرکره های قدیمی وجود نداشت و تمام اعمال به وسیله دست قابل انجام بود .

ضد سرقت 

قفل های کرکره پنجره ای دارای مدل های متنوعی هستند. اغلب آن ها دارای ویژگی ضد سرقت است اما بهتر است در هنگام انتخاب دقت کنید. زیرا برخی از سارقان از طریق پنجره وارد منزل و محیط کار می شوند و زمانی که شما اقدام به نصب قفل ضد سرقت می کنید این امکان را از آن ها خواهید گرفت.

کیفیت و طول عمر

کیفیت قفل برقی کرکره پنجره رابطه مستقیمی با طول عمر آن دارد. امروز شرکت های مختلفی اقدام به تولید این وسیله می کنند که هر کدام از آن ها کیفیت و دوام یکسانی ندارد. پس از شرکت های معتبر و خوش نام خرید کنید. مورد دیگری که می تواند طول عمر قفل برقی را افزایش دهد نحوه صحیح نگهداری از آن و انجام سرویس های دوره ای است. روغن کاری و مراقبت از قفل ها می تواند علاوه بر افزایش راندمان به طول عمر آن نیز بینجامد.

گارانتی

معمولا قفل های برقی دارای گارانتی هستند اما باز هم تاکید می کنیم که این ابزار را از شرکت هایی تهیه کنید که دارای گارانتی باشند. هنگامی که یک وسیله دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد خیال شما از بابت مشکلات راحت خواهد بود.

کدام یک از کرکره ها نیاز به قفل برقی دارند ؟

کرکره پنجره

نصب قفل کرکره برقی هیچ محدودیتی ندارد. کرکره های برقی پنجره به منظور زیبا سازی و هماهنگ کردن پنجره با نمای بیرونی ساختمان است. در سال های نه چندان دور تمام پنجره ها دارای قاب فلزی و آهنی بودند که به مرور زمان دچار خرابی هایی همچون زنگ زدگی ، پوسیدگی و تخریب می شدند. اما در حال حاضر می توان از انواع کرکره برقی پنجره استفاده کرد. این نوع از کرکره ها در برابر عوامل طبیعی مانند نفوذ رطوبت ، رنگ پریدگی و … مقاوم هستند. توصیه می شود برای افزایش ایمنی این نوع از کرکره ها نیز از قفل برقی استفاده کنید.

کرکره پلی کربنات

کرکره پلی کربنات نوع دیگری از کرکره های برقی محسوب می شود که از جنس تیغه آن از پلی کربنات است. پلی کربنات نوعی ماده شفاف محسوب می شود. به این نوع از کرکره ها ، کرکره شفاف نیز گفته می شود که دارای خواصی همچون ضد حریق ، ضد سرقت و …. می باشد. کرکره هایی از جنس پلی کربنات در اغلب مکان ها مانند بانک ها ، ادارت ، سازمان ها ، پارکینگ و … نصب می شود و برای افزایش امنیت آن ها می توان از قفل برقی استفاده کرد.
جالب است بدانید که نصب کرکره های پلی کربنات در هر مکان می تواند در هنگام وقوع آتش سوزی تا دمای 400 درجه سانتی گراد را تحمل کند. به همین دلیل بهترین گزینه برای نصب این نوع از درب ها ، مکان های شلوغ و پرتردد است. حفظ جان و تامین امنیت افراد در این مکان ها بسیار ضروری می باشد.

کرکره آلومینیومی

کرکره های آلومینیومی در اغلب مکان ها و محیط ها قابل نصب است. از پارکینگ منازل مسکونی گرفته تا ادارات ! متریال اصلی این نوع از کرکره ها آلومینیوم است که ویژگی های مختلفی همچون مقاومت ، ثبات رنگ و عدم ضربه پذیری دارند. به همین دلیل معمولا کرکره های آلومینیومی را در مکان هایی که نیاز به امنیت دارد نیز می توان نصب کرد. توجه داشته باشید که برای افزایش امنیت از قفل نیز استفاده کنید. نصب قفل کرکره برقی هیچ محدودیتی ندارد و می توانید آن ها را در کرکره های برقی پنجره ، آلومینیومی ، پلی کربنات ، سکشنال و … نصب کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

کرکره گالوانیزه

کرکره های گالوانیزه نسل جدیدی از کرکره ها محسوب می شوند که بسیاری از مشکلات و ایرادات کرکره های نسل قدیم را ندارند. به طور کلی ورق های گالوانیزه دارای پوششی از جنس روی هستند که فرآیند انجام آن نیاز به تکنولوژی مدرن دارد. روی جزو آلیاژ هایی به شمار می رود که علاوه بر زیبایی و براقیت دارای بسیاری از مزایا مانند طول عمر نیز می باشد. کرکره هایی که از این جنس تولید می شوند به مدت طولانی و گاهی بیش از 20 سال نیز دوام می آورند و عمر طولانی آن ها مهم ترین عامل در انتخاب آن ها محسوب می شود. اگر از کرکره های گالوانیزه برای پارکینگ و … استفاده می کنید می توانید برای افزایش امنیت از قفل برقی نیز بهره بگیرید.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *