ویژگی ها و معایب و مزایای کرکره برقی چیست

این روزها، با راه رفتن در خیابان ها و مشاهده درب مغازه ها و خانه ها، شاهد این هستیم که اکثر فروشگاه ها و مکان های مسکونی، برای حفظ امنیت مکان خود از کرکره برقی استفاده می کنند. در این مقاله در مورد مزایای کرکره برقی با شما صحبت می کنیم.

زمانی که می خواهیم برای خانه، فروشگاه و یا به طور کلی برای خودمان چیزی خریداری کنیم. باید مزایا و معایب و جوانب آن محصول را بررسی کنیم. این موضوع در مورد ابزارهای فنی، از جمله کرکره برقی نیز صادق است. در ویدئوی زیر به طور کامل، مزایا و معایب کرکره برقی را بیان کنیم. اگر می خواهید برای خانه و فروشگاه خود کرکره برقی تهیه کنید. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب و قیمت کرکره برقی، با کارشناسان ما تماس بگیرید. کارشناسان ما به محض تماس در محل شما حاضر شده و با توجه به ویژگی های درب مغازه و پارکینگ شما، کرکره برقی مناسب را به شما پیشنهاد می دهند.

ویژگی ها و معایب و مزایای کرکره برقی چیست
درب اتوماتیک شیشه ای
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
کهربادر

فواید و مزایای کرکره برقی

فضای بسیار کمی را اشغال کرده و به راحتی بالا و پایین میرود
روان و کم صدا بودن در هنگام استفاده
با کدهای امنیتی تعریف شده از سرقت جلوگیری میکند
مقاوم در برابر عوامل جوی مثل برف ، باد، باران و…
دارای تنوع رنگی و حتی رنگ بندی خاص برای مشتری
دارای کنترل از راه دور
دارای شاستی برای دسترسی دستی در هنگام رفتن برق یا برای ذخیره انرژی
دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
دارای سرویس های مشتری در صورت تمایل مشتری
اینها تنها تعداد معدودی از مزایا و برتری های کرکره برقی نسبت به درب های معمولی میباشد. اگر از مشاوره خوبی برخوردار شوید به راحتی میتوانید با خریداری کرکره برقی با تیغه خوب و مرغوب چندین و چندسال از ان استفاده کنید. برای دریافت مشاوره با مشاورین کرکره برقی کهربا در کلیک کنید.

همانطور که گفته شد درب های کرکره برقی آلودگی صوتی کمی ایجاد میکنند و این مزیت باعث آن میشود که محیطی ساکت و آرام در اختیار شما قرار گیرد.

مزیت دیگر آسانی آن برای باز کردن در تمامی سنین میباشد و تنها با فشار یک دگمه به راحتی درب باز یا بسته میشود.تمام تکنولوژی و علم دنیا برای راحتی و آسودگی انسان ها میباشد و بهتر است از آنها استفاده کنیم

فواید و مزایای کرکره برقی

بهترین موتور ها برای کرکره برقی

بهترین نوع موتور برای کرکره برقی

پس از اینکه به مزایای کرکره برقی یا Electric shutters اشاره کردیم نوبت به این می رسد که شما را با بهترین نوع موتور برای آن آشنا کنیم. موتور از مهم ترین و حیاتی ترین قسمت های کرکره برقی محسوب می شود که انتخاب صحیح آن می تواند علاوه بر طول عمر به افزایش راندمان و عملکرد کرکره های اتوماتیک نیز کمک کند. حتما می دانید که هر کدام از موتورهای ساید و توبلار دارای ظرفیت های مشخصی هستند و باید در جای مناسب از آن ها استفاده کرد.مانند این موتور ها برای درب اتوماتیک شیشه ای هم استفاده می شود

بهترین نوع موتور برای کرکره برقی

موتور ساید و توبلار

موتورهای ساید و توبلار دو نوع از موتورهایی هستند که نصب آن ها در کرکره برقی بر اساس فاکتورهای مختلفی صورت می گیرد. موتورهای ساید از قدرت بیشتری نسبت به موتورهای توبلار برخوردار هستند و طبیعتا از آن ها در مکان های پر تردد استفاده می شود. مکان هایی که تعداد باز و بسته شدن درب در طول روز زیاد است و دارای درب هایی با ابعاد بزرگ هستند گزینه مناسبی برای نصب موتورهای ساید به شمار می روند. اما در مقابل می توان به موتورهای توبلار نیز اشاره کرد. این موتورها از قدرت پایین تری برخوردارند و اغلب از آن ها در منازل مسکونی استفاده می شود. زیرا این مکان ها دارای درب هایی با ابعاد کوچک تر هستند و در طول روز به دفعات کم باز و بسته می شوند.
کرکره های اتوماتیک توسط ریموت کنترل باز و بسته می شوند و این امکان باعث افزایش امنیت و همچنین آسایش افراد شده است. زیرا برای گشودن و بستن درب نیازی به پیاده شدن از ماشین نیست. ریموت هایی که برای کرکره ها استفاده می شون معمولا به روش دیپ سوئیچ تنظیم می گردند که در مطالب پیشین به آن اشاره کردیم موتور های کرکره برقی هم جزو مزایای کرکره برقی هستند زیرا بسیار آن را سریع و قدرتمن کردند.

انواع مدل موتورهای ساید

موتورهای ساید به این دلیل که بسیار پرکاربرد هستند و از قدرت بالایی برخوردار می باشند در اغلب مکان های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. سوله های صنعتی از پر استفاده ترین مکان ها در نصب این نوع از موتورها هستند. مورتوهای ساید در مدل های مختلفی تولید می شود که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند.
مهم ترین مدل هایی که برای ساخت موتورهای ساید وجود دارد می توان به اس دی سی ، بارزانته ، لیفت توربور و اتومات اشاره کرد. اگر قصد دارید از موتور ساید برای کرکره برقی استفاده کنید از تیم مشاوره حرفه ای ما کمک بگیرید.

مهم ترین ویژگی های موتور ساید

موتورهای ساید به دلیل ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی که دارند از محبوبیت بالایی نیز برخوردارند. به طور مثال صدای آن ها نسبت به موتورهای توبلار به مراتب کمتر است و به جرات می توان گفت که در هنگام باز و بسته شدن درب هیچ صدایی از آن شنیده نمی شود. این مساله باعث شده که در مکان های مسکونی نیز برای آسایش ساکنین از این موتورها استفاده شود.
از دیگر مزایای کرکره برقی و موتور ساید نداشتن محدودیت در خصوص وزن است. شما می توانید این موتورهای قدرتمند را در هر ابعادی نصب کنید و از عملکرد آن لذت ببرید.
نکاتی که در خصوص نصب موتورهای ساید وجود دارد زمان بیشتر برای باز و بسته شدن و فضای بیشتر برای نصب است. این موتورها برای نصب به فضای بیشتری نسبت به موتورهای توبلار نیاز دارند و اگر دکوراسیون داخلی برای شما اهمیت چندانی ندارد می توانید این موتور را برای کرکره نصب کنید و از مزایای کرکره برقی و موتورهای ساید به طور همزمان استفاده کنید و لذت ببرید.

تمام مزایای کرکره برقی

کرکره برقی و کاهش مصرف انرژی

همچنین اگر به مسائل زیست محیطی نیز اهمیت می دهید، یا به دنبال تنظیم سرمایش و گرمایش مکان خود هستید و یا می خواهید در مصرف انرژی محل مورد نظر خود صرفه جویی کنید، با نصب کرکره برقی می توانید به تمام خواسته های خود برسید. امنیت کرکره برقی بسیار بالاست. به طوری که حتی انواع مقاوم تر آن نیز تولید شده اند. کرکره برقی های ضد سرقت و ضد گلوله نیز برای محافظت طراحی شده اند. هریک از انواع کرکره برقی مزایای مخصوص به خود را دارند. برای مثال، اگر می خواهید محصولات شما از پشت کرکره برقی مشخص باشند، می توانید کرکره برقی پلی کربنات شفاف خریداری کنید. یکی دیگر از مزایای خوب کرکره برقی، راحتی شست و شو است.
کرکره برقی ها به سرعت تمیز می شوند. باعث آراستی و زیبایی محل شما می شوند. کرکره برقی های شرکت کهربادر در رنگ و مدل های مختلف برای هم وطنان عزیز ارائه می شوند.
کرکره برقی ها نیازی به قفل و داربست ندارند، و با کمک یک سنسور عملیات قفل دهی را انجام می شود. همچنین نصب کرکره برقی به آسانی و بدون هیچ دشواری انجام می گیرد. معمولا در خانه های ویلایی و مدرن، از کرکره برقی به عنوان پرده استفاده می کنند. این کرکره برقی، نمای ساختمان را شیک و زیبا می کند.دزدگیر اماکن هم مانند کرکره برقی به امنیت خانه شما کمک می کند کاهش مصرف انرژی از مهم ترین مزایای کرکره برقی است

 

 

 

انواع کرکره برقی از لحاظ نوع کاربرد

کرکره برقی خانگی: کرکره برقی های خانگی معمولا آلومینیومی هستند و با فوم پر می شوند. این کرکره برقی ها در مقایسه با کرکره برقی های پارکینگی استحکام کمتری دارند و تعادل ایمنی، عایق بودن و تنظیم نور را فراهم می کنند.

کرکره برقی پارکینگی: این نوع کرکره برقی ایمنی و استحکام بالایی دارد.
به علاوه با استفاده از کرکره برقی در پارکینگ، فضای قابل استفاده ایجاد می شود.

کرکره برقی تجاری: ایمنی این نوع کرکره برقی بسیار بالا است. به علاوه، اگر برای فروشگاه یا مجتمع های بزرگ کرکره برقی سفارش می دهید، می توانید از کرکره برقی های یکپارچه یا سوراخ دار استفاده کنید.

انواع کرکره برقی از لحاظ نوع کاربرد

انواع تیغه ها و مزایای آن

تیغه های آلومینیومی
تیغه های آلومینیومی جزو محبوب ترین نوع تیغه های کرکره برقی هستند. ویژگی اصلی این نوع تیغه ها، سبکی، استحکام بالا و زیبایی است. تیغه های آلومینیومی استاندارد ساخت بالایی دارند.

تیغه کرکره برقی شفاف
اگر از کنار فروشگاه ها، طلا فروشی ها و بسیاری از مغازه های دیگر عبور کرده باشید، احتمالا متوجه این نکته شده اید که کرکره برقی آنها شفاف است. این نوع کرکره برقی ها از تیغه های پلی کربنات استفاده می کنند. در واقع، صاحبان مغازه ها به دنبال این هستند که محصولات شان در هنگام تعطیلی نیز برای بینندگان و عابران قابل مشاهده باشد.
تیغه های شفاف قیمت بالاتری دارند و جزو تیغه های لوکس محسوب می شوند.در صورت تمایل می توانید از امکانات دزدگیر خانه هم دیدن فرمایید.

 

 

انواع موتورها و مزایای آن

انتخاب موتور کرکره برقی نقش بسیار مهمی در عملکرد آن دارد. در هنگام خرید کرکره برقی و موتور آن باید نکات اساسی را در نظر بگیرید.موتور خوب هم جزو مزایای کرکره برقی محسوب می شود

موتورهای ساید
پرقدرت ترین موتورهای کرکره برقی، موتورهای ساید هستند. این نوع موتورها در دهنه های بالای ده متر اجرا می شوند. یک ضعف اصلی این نوع موتور، سرعت پایین و اندازه بزرگ آن است.

موتور ساید که برای مکان های پرتردد و درب های سنگین مناسب می باشد به نام موتور راست نیز شناخته می شود . دلیل نامگذاری این موتور به نام ” موتور راست ” این است که در بخش کناری نصب می شود. از مهم ترین مزایایی که می توان در خصوص موتور ساید بیان کرد قدرت بالای آن است که آن را برای نصب در مکان های صنعتی ، مجتمع های تفریحی و تجاری و …. مناسب می داند. این نوع از موتورهای صنعتی بدون صدا هستند و نصب آن ها باعث می شود تا کرکره برقی بدون هیچگونه سر و صدا باز و بسته شود.

نحوه تنظیم ریموت موتور کرکره برقی از نوع ساید به روش دیپ سوئیچ انجام می شود. در مطالب پیشین شما را با این روش از کد دهی آشنا کردیم. به شما پیشنهاد می کنیم برای افزایش اطلاعات خود در این زمینه به مقاله ” بررسی انواع ریموت کرکره برقی و مزایای آنها ” مراجعه بفرمائید.

موتورهای ساید در مدل های مختلف شامل SDC ، بارزانته و اتومات طراحی و تولید می شوند. همچنین موتورهایی تحت عنوان لیفت توربو نیز جزو مدل های پرطرفدار در عرضه موتورهای ساید محسوب می شود. از معایبی که در خصوص موتورهای ساید وجود دارد قیمت بالا و هزینه تعمیرات زیاد است.

موتور سانترال
این نوع موتور در وسط رول کرکره اجرا می شود. ماندگاری این نوع موتور بسیار بالا است و کمتر خراب می شود

موتور توبلار
موتور توبولار را می توان در مکان هایی مانند خانه و پارکینگ نصب کرد. زیرا ابعاد درب کوچک است و تردد در طول شبانه روز نیز محدود می باشد. موتور های توبولار دارای قدرت کمتری نسبت به موتورهای ساید هستند به همین دلیل گزینه مناسبی برای نصب در مکان های پر تردد محسوب نمی شوند.

موتورهای توبولار در دو نوع سبک و سنگین طراحی و عرضه شده اند که می توان به وزن های 30 الی 140 کیلوگرم به عنوان موتور سبک و وزن های 140 الی 300 کیلوگرم به عنوان موتور سنگین اشاره کرد. موتورهایی که سنگین هستند دارای تیغه های ضخیم تری می باشند که نشان دهنده قدرت کافی برای نصب در ابعاد بزرگ هستند.

از جمله مزایایی که می توان در خصوص موتور توبولار گفت عدم نیاز آن ها به فضای زیاد است. اگر قصد دارید کرکره برقی را در مکان های کوچک نصب کنید و فضای زیادی در اختیار ندارید به هیچ عنوان نباید از موتورهایی مانند ساید استفاده کنید زیرا فضای زیادی نیاز دارند. به همین دلیل موتور توبولار برای شما مناسب خواهد بود . از دیگر مزایا و معایب کرکره برقی در خصوص موتور توبولار قیمت مناسب آن است. اگر سرعت باز و بسته شدن کرکره برقی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است موتور توبولار می تواند انتظار شما را برآورده کند زیرا با سرعت مناسبی اقدام به حرکت دادن کرکره برقی می کند. از معایبی که در خصوص موتورهای توبولار وجود دارد محدودیت وزنی آن هاست. همان طور که اشاره کردیم برای نصب این موتورها در کرکره برقی باید به وزن آن ها توجه کنید زیرا نهایتا 300 کیلوگرم وزن را تحمل می کنند.بعد از نصب کرکره برقی به مرور خودتان با با “مزایای کرکره برقی” به طور کامل تر آشنا می شوید.

معایب درب کرکره ای

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند از درب های کرکره ای برای مغازه و یا منزل خود استفاده کنند. اگر تا به حال از کرکره برقی استفاده نکرده اید و یا اطلاعات کمی درباره آن دارید این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله به معایب درب کرکره ای پرداختیم تا قبل از خرید از معایب درب کرکره ای و نکاتی درباره آن آگاه شوید. معایب درب کرکره ای  

معایب درب کرکره ای

معایب درب کرکره ای چیست؟ هر روز که میگذرد استفاده از تکنولوژی در بین افراد بیشتر میشود. تکنولوژی فقط مختص به موبایل و برنامه های شبیه به این نیست. یکی از این تکنولوژی ها را میتوان در نسل جدید درب ها مشاهده کرد. درب های بزرگ و کرکره ای که جای درب های سنتی را گرفته اند. اما آیا این درب ها توانسته اند به خوبی جایگزین درب های سنتی شوند؟ معایب درب کرکره ای نسبت به مزایای آن بیشتر است یا کمتر؟ در این مقاله به معایب این نسل از درب ها پرداخته ایم تا قبل از خرید و نصب آگاهی شما بیشتر شود. البته شما می توانید برای جلوگیری از روبه رو شدن با این مشکلات از دورب پارکینگ که برای باز و بسته کردن آن از جک درب پارکینگ استفاده می شود،بهره مند شوید که قیمت جک پارکینگ با توجه به انواع و مدل های متفاوت آن مختلف است ولی شما با یکبار هزینه کردن خیال خوذ را از هزینه های جانبی دیگر راحت کنید. 

درب کرکره ای

بنظر شما معایب این درب ها بیشتر است یا مزایای آن ؟ به گفته متخصصان این حوزه مزایای این درب های از معایب آن بیشتر است. زیرا در غیر این صورت استفاده از آن روز به روز رواج بیشتری پیدا نمیکرد. این گفته کاملا صحیح است. اما درب های کرکره ای چه معایبی دارند که باید قبل از خرید حتما به آن ها توجه کرد؟ در ادامه به بررسی معایب درب های کرکره ای خواهیم پرداخت.

 باز و بسته شدن به تعداد محدود

اگر بخواهیم به اولین معایب این نوع از درب ها هااشاره کنیم باید بگوییم که نسل جدید درب ها طوری طراحی شده اند که در طول روز نباید بیشتر از 3 تا 4 بار باز و بسته شوند. زیرا موتور آن ها به گونه ای ساخته شده است که اگر بیشتر از این تعداد در روز باز و بسته شوند باعث داغ شدن موتور و کاسته شدن عمر آنها خواهد شد. به همین دلیل از این درب ها بیشتر برای مغازه و فروشگاه ها استفاده میکنند.

سروصدای زیاد

سرو صدای زیاد را میتوان یکی دیگر از معایب کرکره برقی دانست. به دلیل کاربرد فلز آلومینیوم در طراحی باعث میشود که درب کرکره ای در حین باز و بسته شدن سرو صدای زیادی تولید کند. به خصوص اگر این درب ها برای آپارتمان ها و مجتمع ها نصب شود میتواند باعث سلب آسایش ساکنین شود. پس بهتر است برای آپارتمان ها از درب کرکره ای استفاده نشود. اگر قصد دارید که از درب کرکره ای برای آپارتمان و مجتمع استفاده کنید باید به جای آلومینیوم از فوم استفاده شود تا بتواند تا حد امکان سروصدای تولید شده را به حداقل برساند.

نوع موتور

در هنگام خرید درب کرکره ای باید به نوع موتور آن توجه کنید. معمولا موتوری که در درب های کرکره ای نصب میشود موتور توبولار است. این نوع از موتورها بر روی درب هایی به کار میروند که برای نصب در فروشگاه ها و واحدهای تجاری طراحی شده اند. اما متاسفانه موتورهای توبولار قابلیت تعمیر ندارند و اگر دچار خرابی شوند باید آن را تعویض کرد و قطعا هزینه تعویض آن نیز زیاد است. بهتر است در هنگام خرید توجه کنید که موتور درب کرکره برقی به جای توبولار , ساید باشد. موتورهای ساید قابلیت تعمیر دارند. عمر طولانی تر و کارکرد بهتر نیز از مزایای دیگر موتورهای ساید است. این نوع از موتورها برای درب های با ابعاد زیاد نیز مناسب است اما اگر ابعاد درب کوچک است و نیازی به باز و بسته کردن درب به تعداد زیاد ندارید میتوانید از موتور سنترال استفاده کنید.

برقی بودن

شاید از نظر شما برقی بودن درب کرکره ای جزو مزایا محسوب شود نه معایب. اما واقعیت این است که ویژگی هم جزو مزایا و هم جزو معایب درب کرکره ای محسوب میشود. از این نظر جزو مزایا محسوب میشود که برقی بودن باعث افزایش ایمنی آن خواهد شد. اما این نکته را در نظر بگیرید که اگر اختلالی در کارکرد درب به وجود آمد و درب توانایی باز و بسته شدن نداشت رفت و آمد عملا مختل خواهد شد و ممکن است تا ساعت های طولانی و بعد از انجام تعمیرات, شما نتوانید از محل خارج و یا به محل وارد شوید.

پرهزینه بودن

پر هزینه بودن خرید و نصب کرکره برقی نیز جزو آن دسته از ویژگی هاست که میتوان جزو مزایا و معایب درب کرکره ای باشد. این پرهزینه بودن در دراز مدت میتواند مقرون به صرفه باشد. به خصوص اگر نصاب کرکره برقی وسط یک متخصص انجام شود.

نکات مهم در معایب درب کرکره ای

در هنگام خرید و نصاب کرکره برقی باید نکاتی را درباره آن در نظر بگیرید :

مکان نصب درب 

-مهم ترین نکته ای که قبل از خرید باید به آن توجه کنید نوع موتور درب کرکره ای است. ابتدا باید این نکته را در نظر بگیرید که قصد دارید درب را در چه مکانی نصب کنید. آیا میخواهید درب را برای فروشگاه و مکان تجاری نصب کنید؟ آیا قصد دارید درب کرکره ای را برای آپارتمان و مجتمع های تجاری نصب کنید؟ پس از اینکه به این سوال مهم پاسخ دادید باید ببنید که چه موتوری برای شما مناسب تر است. سپس به سراغ خرید و نصب آن بروید.

کاهش سروصدای درب کرکره ای

اگر میخواهید درب کرکره ای را برای مجتمع و آپارتمان نصب کنید اما از سر و صدای زیاد آن نگران هستید میتوانید به جای استفاده از تیغه آلومینیومی از تیغه های فومی استفاده کنید. این کار باعث میشود که سروصدای آن به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند. اما نکته ای که وجود دارد این است که تیغه ای آلومینیومی باعث استحکام بیشتر درب میشوند و میتوانند وزن سنگین درب را در هر ابعادی که هست تحمل کنند.

استفاده از متخصصان

حتما برای نصب درب از متخصصان کمک بخواهید. نصب درب کرکره ای به وسیله افرادی که اطلاعاتی درباره آن ندارند موجب آسیب رساندن به درب و ایجاد هزینه اضافه برای شما خواهد شد. زیرا نصب درب های برقی و کرکره ای نیاز به تخصص دارد و نباید خودتان اقدام به نصب آن ها کنید.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
به کمک نیاز دارید؟