موارد استفاده سایبان برقی 

موارد استفاده سایبان برقی بسیار متنوع است. در سال های گذشته از سایبان ها فقط برای بیرون از منزل استفاده می شد اما امروزه شاهد گسترش کاربرد آن ها هستیم. در این مطلب علاوه بر موارد استفاده سایبان برقی به بررسی جوانب مختلف آن نیز خواهیم پرداخت تا شناخت بهتری از این ابزار کاربردی و جذاب داشته باشید. اگر در مورد نصاب کرکره برقی و سوالی در مورد خود کرکره برقی دارید حتما با کارشناسان کهربا در در میان بگذارید.

 

چیستی سایبان برقی 

موارد استفاده سایبان برقی نسبت به سال های گذشته بسیار بیشتر شده است. در مطالب پیشین به تاریخچه سایبان برقی اشاره کردیم و گفتیم که زادگاه این وسیله در کشور مصر و سوریه بود. در سال های ابتدایی به وسیله حصیر اقدام به ساخت سایبان می کردند و از آن با عنوان “حصیر بافته” نام می بردند. به تدریج با صنعتی شدن جوامع ساخت و تولید سایبان ها شکل دیگری به خود گرفت. سهولت در ساخت این ابزار و انتقال تکنولوژی آن به کشورهای دیگر موجب شد تا به مرور زمان شاهد تکامل در ظاهر و کارآیی آن باشیم. در سال های اخیر که هنوز سایبان های برقی پا به زندگی بشر نگذاشته بود آن ها با یک اسکلت فلزی و پارچه ای از جنس برزنت ساخته می شدند. این نوع از سایبان ها دوام زیادی نداشتند و به سرعت تخریب می شدند. زیرا دوام و ماندگاری آن ها به شدت کم بود. بارش نزولات آسمانی، وقوع طوفان و تابش مستقیم نور خورشید از مهم ترین دلایل در خراب شدن و پارگی سایبان ها بود.

سایبان های برقی چند سالی است که وارد زندگی ما شده اند و کارایی زیادی نیز دارند. موارد استفاده سایبان برقی فقط مختص به منزل نیست بلکه شاهد تولید سایبان هایی از نوع دستی و برقی هستیم که در مدل های مختلف مانند بازویی و کالسکه ای در دسترس مردم قرار دارند.

انواع سایبان برقی 

سایبان های برقی اغلب در دو مدل تولید می شوند که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایبی است. سایبان های بازویی و کالسکه ای که از آن ها با عنوان سقف متحرک و چتری نیز یاد می شود جزو پرطرفدارترین سایبان های برقی هستند.

بازویی 

همان طور که اشاره کردیم نام دیگر سایبان های بازویی، سقف متحرک است. این مدل از مقاومت بالایی برخوردار است و معمولا از جنس آلومینیوم ساخته می شود آلومینیوم آلیاژی بسیار سبک است که در اغلب صنایع کاربرد دارد. تولید این ابزار با آلومینیوم موجب شده که ما شاهد وسعت موارد استفاده سایبان برقی باشیم. قابلیت تنظیم شیب یکی از ویژگی ها و مشخصه های جالب در سایبان های بازویی محسوب می شود.

موارد استفاده ی سایبان برقیچتری

سایبان چتری یا کالکسه ای نوع دیگر از تولیدات سایبان است که ستون آن از جنس فلز و لایه پوششی آن از نوع پارچه پلی استر می باشد. همان طور که از نام سایبان مشخص است ظاهری مانند چتر دارد و باز و بسته کردن آن نیز دقیقا به همان صورت است. هزینه سایبان چتری نسبت به بازویی کمتر است. یکی از ایراداتی که در خصوص سایبان چتری وجود دارد عدم پوشش محدوده وسیع است. اگر می خواهید سایبان محدوده بیشتری را پوشش دهد باید از دو سایبان چتری در کنار یک دیگر استفاده کنید. ابعادی که در تولید این سایبان ها لحاظ می شود محدود است.

سایبان برقی؛ استفاده ی داخلی و خارجی

پس از اینکه با تاریخچه و انواع سایبان برقی آشنا شدید به سراغ موارد استفاده از آن می رویم. موارد استفاده سایبان برقی هم در منزل و هم خارج از آن است. این وسیله کاربردی تنوع زیادی در طرح و رنگ دارد که انتخاب را برای مشتری هم جذاب و هم آسان می کند.

سایبان مغازه

مغازه ها و فروشگاه ها از مهم ترین اماکن برای بکارگیری سایبان برقی هستند. زیرا تابش مستقیم نور خورشید می تواند به محصولات درون مغازه و فروشگاه آسیب وارد کند. هنگامی که سایبان را جلو درب مغازه نصب می کنید موجب می شود تا انرژی درون مغازه نیز کمتر هدر برود و دمای داخل آن تنظیم بماند .

سایبان رستوران

رستوران هایی که فضای باز دارند گزینه مناسب دیگری به عنوان موارد استفاده سایبان برقی هستند. در فصولی مانند تابستان که شاهد افزایش دما هستیم اغلب مشتریان تمایل دارند و در فضای باز غذای خود را سرو کنند. این اماکن می توانند از سایبان های برقی بازویی و چتری استفاده کنند و علاوه بر افزایش زیبایی محیط موجب جلب رضایت مشتری نیز بشوند .

سایبان بالکن

اغلب ایرانی ها در بالکن منزل اقدام به نگهداری پرندگان و گل و گیاه می کنند. تابش مستقیم نور خورشید برای پرندگان و گیاهان مضر است و باعث آزار آن ها می شود. شما می توانید سایبانی در ابعاد مناسب را سفارش دهید و با نصب در بالکن و تراس از مزایای آن بهره مند شوید.

سایبان خودرو

سایبان خودرو که به آن سایبان پارکینگ نیز می گویند معمولا در حیاط نصب می شوند و از آسیب به سقف ماشین در برابر عوامل محیطی مانند بارش نزولات آسمانی محافظت می کنند. اغلب این سایبان ها از نوع بازویی هستند و می توان آن ها را با ریموت کنترل باز و بسته کرد. کنترل از راه دور یکی از ویژگی های جالب و جذاب سایبان های برقی است.

سایبان استخر

برخی از استخرها در فضای باز طراحی شده اند. اگر قصد دارید در طول به این استخرها بروید حتما نیاز به محیطی دارید که در آن سایه ایجاد شده باشد. معمولا استخرهای روباز از این ابزار کاربردی استفاده می کنند و موجبات جلب رضایت مشتریان را فراهم می آورند.

موارد استفاده ی سایبان برقیویژگی های سایبان برقی

پس از اینکه به موارد استفاده سایبان برقی پرداختیم بهتر است شما را برخی از ویژگی های آن نیز آشنا کنیم.

مقاوم در برابر رطوبت و عوامل جوی

در ابتدای مقاله به این مساله اشاره کردیم که سایبان های قدیمی که از اسکلت فلزی و پارچه های برزنتی ساخته می شدند مقاومتی در برابر رطوبت و بارش نزولات آسمانی نداشتند. اما سایبان های برقی به دلیل ساختاری که دارند دارای مقاومت و دوام بالایی هستند که موجب افزایش طول عمر آن ها نیز شده است.

صرفه جویی در مصرف انرژی

هنگامی که از سایبان های برقی در فروشگاه ها و مغازه ها استفاده می کنید منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی خواهید شد زیرا دمای محیط را تقریبا ثابت نگه می دارد و از هدر رفتن آن جلوگیری می کند.

کنترل از راه دور

سایبان های برقی به وسیله ریموت کنترل هدایت می شوند. شما می توانید از فاصله دور و با زدن یک دکمه اقدام به باز و بسته کردن آن کنید. سایبان های برقی قطعات و اجزای مختلفی دارند که به کمک آن ها می توانید در مواقع قطعی برقی آن را به طور دستی باز و بسته کنید و در مواقعی که تابش نور آفتاب شدید است شیب آن را به میزان دلخواه تنظیم کنید.

انتخاب و خرید سایبان های برقی باید با مشورت شرکت ها و فروشندگان حرفه ای سایبان باشد. تعیین ابعاد، نوع لایه پوششی و بسیاری عوامل دیگر در انتخاب شما دخیل هستند که نادیده گرفتن هر کدام از آن ها می تواند موجب هدر رفتن هزینه و انرژی شما شود.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *