نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ

نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ از جمله کارهای تخصصی است که ملاحظات بسیاری را می طلبد. این ملاحظات می تواند موجب افزایش کیفیت نصب و عملکرد صحیح جک شود. از آن جایی که نحوه نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ بسیار مهم است. در این مقاله به نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ پرداختیم تا در هنگام نصب با رعایت نکات زیر بتوانید کار را به درستی انجام دهید.شما می توانید در زمینه آشنا بیشتر با جک درب کارکینگ  با کارشناسان ما کهربادر تماس بگیرید.

 

نکات مهم قبل از نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ 

قبل از نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ باید نکات زیر را رعایت کنید تا در هنگام نصب به مشکل جدی برخورد نکنید. عدم رعایت مواردی که در ادامه گفته می شود نه تنها موجب دوباره کاری بلکه باعث ایجاد خسارت و آسیب به درب و جک هیدرولیکی خواهد شد :

نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ

تناسب قدرت جک و وزن درب 

اولین موردی که باید به آن توجه کنید تناسب قدرت جک هیدرولیکی با وزن درب است. این دو بر اساس استانداردها تعیین می شوند و عدم رعایت آن ها موجب خراب شدن و بروز اختلال زود هنگام در کارکرد جک خواهند شد.

استحکام درب

اگر درب و لنگه های آن از استحکام کافی برخوردار نباشند نمی توانید به راحتی و بدون دردسر اقدام به نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ کنید. زیرا درب و جک هر دو آسیب خواهند دید.

حرکت روان درب

زمانی که درب را باز و بسته می کنید حرکت آن باید به طور روان و یکنواخت انجام شود. وجود مانع هایی که برای رفع آن ها نیاز به جوشکاری و تراشکاری است می تواند باعث بروز اختلال در روند نصب جک شود.

سلامت لولاهای درب 

اما مورد مهمی که قبل از نصب جک هیدرولیکی باید بررسی کنید سلامت لولای درب است. اگر در حین باز و بسته کردن درب متوجه اشکال در روند آن شدید باید ابتدا مشکل را حل و سپس جک را نصب کنید.

ابزار مناسب برای نصب جک هیدرولیکی

بعد از بررسی موارد بالا باید ابزارهای لازم را برای نصب جک فراهم کنید. سپس مراحل نصب را انجام دهید که در پایین ذکر شده اند .

 

نکات مهم در حین نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ

 

گریس کاری جک هیدرولیکی

قبل از نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ باید سر جک را گریس کاری کنید. این کار موجب می شود تا خشک احتمالی جک از بین برود و نرم شود.

جوشکاری درب 

اگر طراحی درب به نحوی است که امکان جوش کاری وجود ندارد باید از پیچ برای محکم کردن جک استفاده کنید. زیرا برخی از درب ها به گونه ای طراحی شده اند که جایی برای جوش کاری در آن ها نیست. در هنگام جوشکاری بهتر است از وسیله ای به نام تراز استفاده کنید.

محافظت از شفت 

شفت یکی از قطعات مهم در جک ها محسوب می شود که توان و قدرت آن را تعیین می کند. ممکن است در هنگام جوشکاری و نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ شفت آسیب ببیند. برای جلوگیری از این مساله بهتر است که شفت را از بازو جدا کنید و بعد از اتمام جوشکاری آن را در جای خود قرار دهید. اگر امکان جدا کردن شفت وجود ندارد می توانید آن را به وسیله روکش پلاستیکی ببندید تا جوشکاری تمام شود.

جوشکاری دائمی سرجک بر روی درب 

اگر قصد جوشکاری بر روی درب را دارید باید ابتدا سر جک را بر روی لنگه های درب جوشکاری دائمی کنید. بدین منظور باید بازو را از آن جدا کنید تا در هنگام جوشکاری آسیبی نبیند. بعد از اتمام کار می توانید بازوها را در جای خود نصب کنید.

عدم روغن کاری شفت بعد از نصب 

نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ دارای ظرافت هایی است که تنها افراد ماهر به آن وقف اند. یکی از این ظرافت ها عدم روغن کاری شفت بعد از نصب جک است. این افراد می دانند که روغن کاری شفت در این هنگام نمی تواند به بهبود عملکرد آن کمک کند بلکه باعث جمع شدن گرد و غبار در آن ناحیه می شود و احتمال اختلال در عملکرد را افزایش می دهد.

نصب روکش

بعد از نصب جک باید روکش محافظ را بر روی آن قرار داد. بدین منظور باید دو عدد لاستیک ضربه گیر را به فلنج جلو وارد کنید. سپس اقدام به قرار دادن روکش در محل مورد نظر کنید. در این مرحله می توانید به وسیله پیچ خودرو روکش را محکم کنید تا از جای خود حرکت نکند. بعد از قرار دادن روپوش جلو بر روی محفظه می توانید با استفاده از ضامن آن را محکم کنید.

بستن خلاص کن جک هیدرولیکی 

بعد از نصب روکش نوبت به بستن قطعات مربوط به خلاص کن می رسد تا در صورتی که برق محل قطع شد بتوانید با خلاص کردن جک آن را به طور دستی باز و بسته کنید. برای این کار باید کلید خلاص را در بازو بیندازید و آن را به سمت بالا بکشید. بعد از کشیدن کلید به سمت بالا باید به وسیله پیچ گوشتی دو پهلو شیر مخصوص را به فلکه ببندید.

متصل کردن کابل به انتهای بازو 

جک های هیدرولیکی قطعه ای به نام محافظ کمانی کابل الکتریکی دارند. بعد از نصب آن در محل باید بازوی جک را قطع کنید.

تست دستگاه 

بعد از انجام مراحل بالا می توانید دستگاه را تست کنید تا از صحت عملکرد آن اظمینان حاصل کنید.

نصب جک هیدرولیکی درب پارکینگ

نحوه استفاده از خلاص کن دستی 

اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از درب اتوماتیک به طور دستی شدید باید ابتدا کلید خلاص کن را وارد کنید و آن را 2 دور در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. سپس اقدام به باز کردن درب به طور دستی کنید.

نکات مهم در حفظ و نگهداری جک هیدرولیکی 

توصیه کارشناسان و متخصصان به شما این است که باتوجه به بالا بودن قیمت جک پارکینگ از نوع هیدرولیکی هر 6 ماه یک بار اقدام به چک و بررسی دستگاه کنید. با انجام این کار می توانید قطعاتی را که در حال خراب شدن هستند را تشخیص داده و عیب یابی کنید. همچنین بهبود عملکرد دستگاه با با چک کردن مقدار روغن داخل میسر خواهد بود.

نحوه چک کردن روغن داخل مخزن

بهتر است هر 3 ماه یکبار روغن داخل مخزن را چک کنید تا از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. به روش زیر می توانید این کار را انجام دهید :

ابتدا برق را قطع و سپس بازو را از جک جدا کنید و آن را در حالت عمودی قرار دهید. درپوش روغن را باز کنید و یک وسیله بلند مانند پیچ گوشتی را در آن وارد کنید. پیچ گوشتی را تا حدی وارد مخزن کنید که به موتور برقی برخورد کند. بعد از خارج کردن پیچ گشتی می توانید سطح روغن را ببینید. اگر سطح آن پایین بود باید آن را شارژ کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *