نصب جک پارکینگی

نصب جک پارکینگی از چند جهت امری تخصصی است که باید در هنگام انجام دادن آن نکات و موارد مهمی را رعایت کنید و سپس اقدام به نصب کنید. زیرا بروز کوچکترین خطا در نصب جک پارکینگی موجب به موجود آمدن مشکلات عدیده ای خواهد شد.در این مقاله با نصب جک پارکینگی بیش از پیش آشنا می شوید. همچنین شما می توانید اطلاعات بیشتر را در زمینه جک درب پارکینگی با کارشناسان ما در کهربادر در تماس باشید.

نصب جک پارکینگی و نکات ایمنی در هنگام نصب 

قل از نصب جک پارکینگی باید نکات ایمنی را لحاظ کنید تا در حین کار به مشکلات جدی برخورد نکنید. زیرا در کارهای فنی و اموری که با برق سر و کار دارند باید حداکثر احتیاط را به خرج داد. اگر دانش فنی ندارید باید برای نصب جک پارکینگی باید از متخصصین امر کمک بگیرید. در این مقاله علاوه بر مطرح کردن نکات ایمنی در هنگام نصب ,با توجه به قیمت جک پارکینگ که برای خرید آن هزینه کرده اید به مواردی نیز اشاره کرده ایم که می تواند وسیله را از حالت گارانتی خارج کند و موجب شود که،در صورت بروز هر گونه آسیب هزینه ها به عهده شما قرار بگیرد. اما نکات ایمنی مهم در هنگام نصب چیست؟

جلوگیری از تردد افراد 

هنگامی که در حال نصب جک پارکینگی هستید باید اطراف درب را خلوت نگه دارید. تردد افراد و کودکان می تواند هم برای شما و هم آن ها خطر آفرین باشد. زیرا در هنگام نصب جک با وسایلی از جمله موتور جوش و برق سر و کار دارید و ممکن است در صورت بی احتیاطی موجب آسیب رسیدن به اطرافیان شود.

رفع موانع در مسیر حرکت درب 

زمانی که در حال نصب جک پارکینگی هستید باید وجود هر گونه مانع در مسیر را بررسی کنید تا در صورت وجود آن را از سر راه بردارید. زیرا وجود مانع می تواند موجب اختلال در کار شما و تست حرکت درب شود.

نصب چراغ چشمک زن 

معمولا زمانی که در حال نصب وسایل برقی در محل های پر رفت و آمد هستند با نصب چراغ های چشمک زن به افراد و وسایل نقلیه اعلام میکنند که احتیاط کنند. نصب این چراغ ها می تواند احتمال برخورد درب با افراد و وسایل را کاهش دهد.

نصب صحیح سنسورهای حفاظتی 

درب های اتوماتیک دارای سنسورهای حفاظتی هستند که می توانند موجب پیشگیری از صدمه به جک شوند. با تنظیم دقیق زمان باز و بسته شدن درب می توانید از این صدمات جلوگیری کنید.

استفاده از نصاب ماهر

اگر تسلط کافی در نصب جک پارکینگی ندارید حتما از متخصصین استفاده کنید زیرا نصب این گونه قطعات به وسیله افرادی که دانش فنی ندارند موجب ایجاد خسارت های سنگین خواهد شد.

چک کردن جک به صورت دوره ای 

جک پارکینگی جزو آن دسته از وسایلی به شمار می رود که بهتر است به صورت دوره ای چکاپ شود تا اگر مشکلی در عملکرد آن به وجود آمده به سرعت شناسایی و عیب یابی شود.

نصب جک پارکینگی چگونه است

چه مواردی موجب لغو گارانتی جک خواهد شد؟ 

در تمام وسایلی که دارای گارانتی هستند تعدادی شرط وجود دارد که اگر آن ها را رعایت نکنیم موجب میشویم که دستگاه از گارانتی خارج شود. جک های پارکینگی نیز جزو قطعاتی هستند که معمولا دارای گارانتی می باشند و باید قبل از نصب موارد زیر را در نظر بگیرید :

جوشکاری قبل از نصب

اگر در هنگام نصب جک پارکینگی نیاز به جوشکاری قطعات و یا ایجاد تغییراتی در درب اتوماتیک هست باید ابتدا این امور را انجام دهید سپس به سراغ نصب جک بروید. زیرا اگر در حین نصب بر اثر جوشکاری آسیبی به جک برسد آن را از گارانتی خارج می کند و باید تمام هزینه تعمیر و یا تعویض آن را به عهده بگیرید.

اطمینان از حرکت صحیح درب 

قبل از نصب جک باید حرکت درب را به نحو احسن تنظیم کنید و از حرکت صحیح آن در هنگام باز و بسته شدن اطمینان حاصل کنید. زیرا در صورتی که جک را نصب کردید و درب در هنگام باز و بسته شدن دچار برخورد و درگیری شد و بر اثر این اتفاق جک آسیب دید از حالت گارانتی خارج خواهد شد.

بررسی حرکت صحیح لولاها

یکی دیگر از مواردی که می تواند جک پارکینگی را از حالت گارانتی خارج کند این است که به دلیل اختلال در عملکرد لولاها جک آسیب ببیند. به همین دلیل باید قبل از اقدام به نصب جک پارکینگی حرکت لولاها را بررسی کنید تا در صورتی که مشکل دارند آن را مرتفع سازید.

نصب جک پارکینگی

توجه به میزان تحمل وزن جک 

نکته بسیار مهمی که در نصب جک ها حائز اهمیت است تناسب آن ها با ارتفاع و وزن درب است. به طور معمول جک ها دو نوع هستند : جک های بازو کوتاه و بازو بلند.

جک های بازو کوتاه 

جک هایی که اصطلاحا به آن ها بازو کوتاه می گویند برای درب های طراحی شده اند که حداکثر ارتفاع آن ها 1 متر و 80 سانتی متر است. اگر جک های بازو کوتاه را برای درب هایی بیشتر از این ارتفاع نصب کردید و جک آسیب دید مسئولیت آن به عهده شخص خودتان می باشد. همچنین جک های بازو کوتاه برای درب هایی تولید شده اند که وزن هر لنگه آن کمتر از 400 کیلوگرم است.

جک های بازو بلند

جک های بازو بلند به گونه ای طراحی شده اند که قابل نصب بر روی درب هایی با ارتفاع نهایتا 3 متر هستند. این نوع از جک ها قدرت بیشتری نیز در تحمل وزن درب دارند و می توانند تا وزن 450 کیلوگرم را برای هر لنگه تحمل کنند.

محافظت از بازوها در هنگام جوشکاری

اگر در هنگام جوشکاری جک , بازوها حرارت ببینند آسیب خواهند خورد. در این مواقع باید بازوهای جک را از حرارت جوشکاری دور نگه دارید.

نصب جک پارکینگی چگونه است و نکات ایمنی نصب چیست ؟

نکات ایمنی در نصب جک پارکینگی چیست و چرا این بخش از ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است ؟ درب های اتومات پارکینگ از ضعیف ترین نقاط در برقراری امنیت ساختمان می‌باشند و یکی راحت ترین بخشها برای ورود سارقین محسوب میگردند که در صورتی‌که که موارد ساده رعایت نشود احتمال ورود اشخاص ناشناس به داخل ساختمان وجود خواهد داشت . به همین دلیل بعد از بررسی نکات مهم در نصب جک پارکینگی قصد داریم شما را با نکات ایمنی در این خصوص آشنا کنیم تا موجب افزایش امنیت ساختمان گردد.

برقراری امنیت با جک های پارکینگی

مراقب ریموت باشید

از قراردادن ریموت درب اتومات در ماشین پرهیز کنید .بسیاری از افراد این مورد ساده را فراموش می کنند و موجب سرقت ریموت کنترل می شود که قطعا عواقب ناخوشایندی را در پی خواهد داشت.

ریموت را همراه داشته باشید

بهتر است ریموت درب اتوماتیک را در کنار سایر کلید و سوئیچ های منزل همراه داشته باشید. انجام این کار موجب می شود تا شما هیچ گاه آن را فراموش نکنید و همیشه آن را با خود حمل کنید.

از قفل بودن درب مطمئن شوید 

اغلب درب های اتوماتیک و پارکینگی دارای سیستمی به نام خلاص کن هستند. این سیستم به شما کمک می کند تا در هنگام قطع برق بتوانید درب را باز و بسته کنید. اما نکته مهمی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که از قفل بودن درب در هنگام قطع برق اطمینان حاصل کنید تا زمینه را برای سرقت از بین ببرید.

از دوربین مداربسته استفاده کنید

دوربین های مدار بسته می توانند به میزن چشم گیری در افزایش امنیت محیط کارآمد باشند. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم از این وسیله ایمن برای افزایش امنیت محیط استفاده کنید. نصب دوربین مداربسته در خارج و داخل درب خودکار پارکینگ میزان سرقت را به شدت کاهش میدهد چون سارقین از مکان هایی با امنیت کمتر سرقت را انجام می دهند .

نصب جک پارکینگی
از کرکره های برقی استفاده کنید

در حالتی که پارکینگ به ساختمان رویه داشته باشد می‌توانید از درب محل ورود کرکره برقی با امنیت بالا به کار گیری فرمایید .

از پنجره پارکینگی استفاده کنید

زمانیکه درب پارکینگ را باز و بسته می‌کنید از بسته شدن آن مطمئن گردید و در شرایطی که که پارکینگ دارنده پنجره باشد میتوانید از کاور برای پوشاندن پنجره پارکینگ به کار گیری نمائید تا جلب توجهی برای سارقین نباشد . زیرا دیده شدن پارکینگ توسط سارقین می تواند احتمال سرقت را در آن ها افزایش دهد.

از قفل دستی هم استفاده کنید

درصورتی که درب پارکینگ مجهز به قفل دستی می‌باشد در‌صورتی‌که که برای دوران طولانی منزل را ترک میکنید خوب تر است از قفل دستی کمک بگیرید.

سرویس های ماهانه را فراموش نکنید 

بهتر است هر چند وقت یکبار درب خود کار پارکینگ را بررسی فرمایید و از سرویس ها و خدمات پشتیبانی شرکتی که درب اتومات را خریداری نموده اید برای مطمئن شدن از جک پارکینگ و قفل آن یاری بگیرید. زیرا جک های پارکینگی ، چه جک های الکترومکانیکی باشند چه جک های هیدرولیکی ، نیاز به سرویس و نگهداری دارند تا در صورت بروز آسیب بتوانید آن را به سرعت تشخیص دهید و اقدام به رفع ایراد کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *