شرایط نصب دزدگیر اماکن

نصب دزدگیر اماکن

آخرین مرحله پیش از استفاده از دزدگیر، نصب دزدگیر اماکن است و بسیار مهم است که چگونه و با چه دقتی نصب و راه اندازی شود تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از دزدگیر خود استفاده نمایید. در مقالات گذشته کاربرد، قیمت و برند های دزدگیر اماکن را مورد بررسی قرار دادیم و سعی کردیم تا در این موضوعات اطلاعات مناسبی را خدمت شما دوستان عزیز ارائه دهیم. اما پس از خرید و برای استفاده از دزدگیر اماکن یک مرحله دیگر هم وجود دارد. در توضیحات بعضی از دزدگیر ها اشاره کردیم که نصب آنها بسیار آسان است و حتی بدون سیم کشی و دریل کاری نیز ممکن است.

نصب پنل دزدگیر فرایند پیچیده ای ندارد اما نصب پکیج دزدگیر همراه با سنسور ها کمی پیچیده تر است و باید نکاتی را در آن رعایت نماییم. در این مقاله قصد داریم به طور کلی و با دید اجمالی موضوعات مرتبط با نصب دزدگیر خانه و اماکن را بررسی نماییم.

دید اجمالی به موضوع نصب دزدگیر

نصب دزدگیر اماکن چگونه است؟ همانطور که گفتیم نصب پنل دزدگیر سخت نیست اما نصب چشمی ها حرکتی و سنسورها کمی  سخت است و برای نصب آنها می بایست یک سری از توانایی ها و اطلاعات را داشته باشید. اگر هدف شما این است که به نصاب دزدگیر های اماکن تبدیل شود که می بایست در دوره های حضوری شرکت نمایید و مهارت های لازم را کسب کنید. اما اگر هدف بیشتر آشنایی با نحوه نصب است و یا می خواهید دزدگیر خود را نصب کنید، این مطلب می تواند تا حدود زیادی برای شما مفید باشد. در این مقاله با دید اجمالی و کلی نصب دزدگیر اماکن را مورد بررسی قرار می دهیم.

نصب دزدگیر اماکن

اطلاعات لازم برای نصب دزدگیر اماکن

اگر بخواهید یک پک دزدگیر اماکن شامل سنسور های مختلف را نصب نمایید، باید اطلاعات لازم را در مورد اجزای مختلف داشته باشید، در ادامه به صورت موردی، اطلاعاتی که لازم دارید بدانید را مطرح می کنیم:

  • می بایست با طریقه نصب چشمی و سنسور های مختلف آشنا باشید و بدانید که چطور می توان تعداد چشمی را افزایش داد.
  • باید با نحوه نصب تلفن کننده و شیوه درج شماره برای تماس و ضبط صدا برای اعلام سرقت آشنا باشید. زیرا در حافظه دزدگیرهای بی سیم تعدادی از شماره تلفن ها ذخیره می شود.
  • باید با نحوه کد دهی به ریموت دزدگیر آشنا باشید و بتوانید در صورت لزوم تعداد ریموت کنترل ها را افزایش بدهید.
  • شما می بایست برای نصب کامل پکیج دزدگیر اماکن، با طریقه نصب دتکتور دود و ست کردن آن با پنل مرکزی آشنایی داشته باشید تا در صورت بروز دود در محیط دستگاه شما آژیر بکشد.
  • باید با طریقه نصب آژیر داخلی، اسپیکر و طریقه سیم کشی آنها آشنایی داشته باشید.
  • شما می بایست با سیم کشی های لازم برای ست کردن دزدگیر اماکن با درب باز کن آشنایی داشته باشید.
  • طریقه نصب باتری و منبع تغذیه را نیز باید بلد باشید و بتوانید دزدگیر را طوری تنظیم کنید تا در صورت قطعی برق بتواند این موضوع را به شما اطلاع دهد.

شرایط نصب دزدگیر اماکن

برای نصب دزدگیر اماکن باید محل نصب دارای یک سری از شریط باشد که در قسمت پایین به آنها می پردازیم.

  • مکان نصب مورد نظر نباید گرم و مرطوب باشد. زیرا نفوذ گرما و رطوبت به درون سیستم می تواند زمینه را برای هشدارهای کاذب در آن فعال کند. بهترین مکان برای نصب این سیستم ، مکانی با دمای معتدل و خشک است.
  • مکان نصب نباید به راحتی در دسترس باشد تا فرد سارق نتواند در سیستم خراب کاری نماید. توصیه می کنیم دزدگیر را در مکانی نصب نکنید که به راحتی قابل دیدن توسط سارقین باشد. برخی از آن ها در حین ورود به منزل اقدام به قطع کردن کابل ها می کنند. به همین دلیل توصیه می کنیم از دزدگیرهای بی سیم استفاده کنید تا زمینه سرقت برای سارقین مهیا نشود.
  • می بایست در مکان موردنظر امکان اتصال به برق و یا پریز برق وجود داشته باشد.
  • پنل دزدگیر می بایست کمترین فاصله را نسبت به سنسور ها و هشدار دهنده را داشته باشد.
  • در مکان مورد نظر برای نصب باید اماکن ورود کابل های ورودی و خروجی سنسور ها و دتکتور ها وجود داشته باشد.
  • در مکانی باید پنل دزدگیر را نصب کنیم که ریموت از پشت درب ورودی مکان محل نصب عمل کند و برد کافی را داشته باشد.
  • در صورتی که قصد دارید از دزدگیر سیم کارتی استفاده نمایید، مکان محل نصب می بایست از آنتن دهی کافی برخوردار باشد.

شرایط نصب دزدگیر اماکن

جمع بندی در مورد نصب دزدگیر

همانطور که اشاره کردیم، نصب دزدگیر اماکن امری چندان دشوار نیست و برخی از شرکت های دزدگیر برای اهداف تبلیغاتی می گویند که نصب دزدگیر آنها تنها چند دقیقه طول می کشد و به تخصص خاصی نیز احتیاج ندارد. در حالی که چنین نیست و نصب دزدگیر اماکن تنها به نصب پنل دزدگیر محدود نمی شود و شما می بایست دتکتورها ، چشمی ها و سنسور ها را نصب نمایید تا بتوانید از دزدگیر بهره ببرید و نصب این موارد به مهارت کافی و تخصص احتیاج دارد. از انجا که نصب دزدگیر در کارکرد آن تاثیر زیادی دارد و اگر نصب به صورت اشتباهی صورت بپذیرد، ممکن است با الارم های اشتباه و فیک روبه رو شویم ، پس بهتر است برای نصب دزدگیر اماکن نیز از خدمات یک گروه حرفه ای بهره ببریم.

برندهای مختلفی در بازارهای ایران و بازارهای جهانی وجود دارند که اقدام به تولید انواع دزدگیر اماکن کرده اند. این دزدگیرها دارای مشخصات و ویژگی های متفاوتی هستند. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از خرید انواع سیستم های حفاظتی نسبت به شناخت آن ها اقدام کنید. بسیاری از افراد معتقد هستند برندهای خارجی از کیفیت بالاتری برخوردارند در صورتی که برندهای ایرانی هیچ چیز از محصولات اروپایی کم ندارند. فقط کافیست از جانب دولت و مردم حمایت شوند تا خود را بیش از پیش به مشتریان داخلی و خارجی بشناسانند. از جمله برندهای مشهور ایرانی می توان به تابا ، فایو استار  و … اشاره کرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *