نصب چشمی کرکره برقی

نصب چشمی کرکره برقی چگونه است

یکی از اجزای ضروری کرکره برقی و درب اتوماتیک، چشمی است. چشمی موانع سر راه بستن و باز کردن کرکره برقی را تشخیص می دهد

خود چشمی به صورت شصت تا شصت و پنج سانتی متر از زمین نصب می کنید. چشمی ها باید رو به روی هم نصب شوند. برای این کار فاصله ریل تا چشمی را در نظر بگیرید یا می توانید از خط تراز استفاده کنید. برای سیم بندی باید به تعداد سیم ها توجه کنید.
در این جا، یکی از چشمی ها چهار سیم و دیگری دو سیم هستند. چشمی دو سیم دارای برق است.

طبق ویدئو، در هنگام بالا رفتن هیچ تداخلی در کار کرکره وجود ندارد. در هنگام پایین آمدن دست خود را جلوی کرکره برقی می گیرید و می بینید که هیچ تداخلی در کار آن مشاهده نمی شود. در واقع مزیت نصب چشمی کرکره برقی این است که با عبور افراد، خودرو و یا وجود جسم دیگری جلوی چشمی، سرعت پایین آمدن کرکره کاهش می یابد. به طور کلی نصب چشمی کرکره برقی برای تمام انواع کرکره برقی یکسان انجام می شود. زیرا تمام چشمی ها عملکرد یکسانی دارند.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟
درب اتوماتیک شیشه ای
برای اطالاعات بیشتر کلیک کنید
کهربادر

انواع چشمی های کرکره برقی

علاوه بر این در هنگام نصب چشمی کرکره برقی، می توانید بین چشمی های کرکره برقی انتخاب کنید. چشمی های معمولی روی دیوار هستند و چشمی های برد بلند، برد بلندتری دارند، یعنی برخلاف چشمی های معمولی، این چشمی ها در ارتفاع 35 متری نصب می شوند.

علاوه بر چشمی برد بلند و معمولی، چشمی های گردان، وایرلس، و آینه ای نیز ارائه می شوند. نحوه کار و نصب چشمی های گردان شبیه چشمی های معمولی است. همانطور که توضیح دادیم، در نصب چشمی کرکره برقی، سیم کشی انجام می دهیم، اما در مورد چشمی های وایرلس، سیم کشی وجود ندارد. در این حالت، باتری استفاده می شود.

چشمی فتوسل معمولی در درب اتوماتیک شیشه ای و راهبندها به کار می رود. فرستنده این نوعی چشمی ها روی دیوار نصب می شود. به علاوه، 15 متر طول برد چشمی فتوسل است. در مقابل چشمی فتوسل معمولی، چشمی فتوسل برد بلند وجود دارد. نکته قابل توجه این نوع چشمی، طول برد بلند آن است.

در چشمی های آینه ای یک آینه مقابل گیرنده و فرستنده نصب می شود. کارکرد این آینه به گونه ای است که، فرستنده نور را منعکس کرده و گیرنده آن را دریافت می کند. در واقع، با ارتباط بین این دو، اجسام تشخیص داده می شوند. می توانید در مورد هزینه و مشاوره بیشتر در مورد نصب چشمی کرکره برقی با کارشناسان ما تماس بگیرید

انواع چشمی های کرکره برقی

همه چیز درباره ی نصب چشمی کرکره برقی

نصب چشمی درب اتوماتیک

چشمی در کنار درب های اتوماتیک نصب می شود. هنگامی که چشمی نصب می شود و کنار هم قرار می گیرند، یک خط مادون قرمز ( فروسرخ ) غیرقابل دید ایجاد می شود. اگر چشمی درب اتوماتیک یا کرکره برقی خراب شود، در باز می ماند. در فرایند نصب چشمی، باید فاصله 70 سانتی متری را رعایت کنید.جالب است بدانید در دزدگیر خانه و دزدگیر اماکن هم چشمی به شکلی دیگر استفاده می شود.

نصب چشمی درب اتوماتیک

چشمی بتا یا فوتوسل

همانطور که در مورد چشمی توضیح دادیم، چشمی بتا یا فتوسل نیز وظیفه این را دارد که شخص، ماشین و شی را شناسایی کرده و مانع از بسته شدن در شود. چشمی ها به صورت جفتی عرضه می شوند. یکی از چشمی ها مادون قرمز را می فرستد و دیگری پرتو را دریافت می کند. معمولا چشمی ها در کنار در نصب می شوند و در صورت هرچیزی در سرراه کرکره و درب، از بسته شدن کرکره جلوگیری می کنند. چشمی های کرکره برقی علاوه بر مزایایی که دارند، دارای معایبی نیز هستند.

از جمله این معایب می توان به کثیف بودن لنز، تنظیم نبودن چشمی، سیم کشی اشتباه و کم شدن نور چراغ ها اشاره کرد. چشمی های بتا معمولا، 25 میلی آمپر برق مصرف می کنند و در طول یک ثانیه، مانع را تشخیص می دهند. برای اینکه این مشکلات برایتان پیش نیاید می توانید به جای استفاده از کرکره برقی از درب پارکینگ برای مکان مورد نظر خود استفاده کنید که برای باز وبسته شدن نیاز به جک درب پارکینگ دارد. درب پارکینگ نسبت به کرکره برقی معایب کمتری دارد و قیمت جک پارکینگ بسیار مناسب تر است و نمای درب پارکینگ را شما به سلیقه دلخواهتان می توانید انتخاب کنید ولی کرکره برقی اکثرا یک نمای ثابتی دارد و فاقد زیبایی است.

نصب چشمی کرکره برقی

نصب چشمی کرکره برقی

پس از اینکه شما را با نحوه نصب چشمی کرکره برقی آشنا کردیم نوبت به این می رسد که شما را با انواع مختلف آن آشنا کنیم. همان طور که می دانید چشم های ایمنی یا فتوسل جزو ابزارهای ایمنی در کرکره برقی محسوب می شوند که نقش مهمی در عملکرد آن دارند. فتوسل ها به چند نوع مختلف تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم. شما می توانید هر کدام از آن ها را بر اساس نیاز خود انتخاب و در محل مورد نظر نصب کنید.

نصب چشمی کرکره برقی

فتوسل معمولی

فتوسل هایی که به عنوان چشم های ایمنی معمولی شناخته می شوند برد متوسطی دارند و بهترین مکان برای نصب آن ها بر روی دیوار می باشد. از این نوع چشم های ایمنی نباید انتظار زیادی از بابت کارآیی داشته باشید زیرا عملکردی معمولی دارند. برای نصب این فتوسل ها از روش سیم کشی استفاده می شود.

فتوسل برد بلند

اگر ارتفاع درب کرکره ای زیاد است و از آن در مکان هایی مانند مجتمع های تجاری و سوله های صنعتی استفاده می کنید باید از فتوسل های برد بلند استفاده کنید. نصب کرکره برقی و چشمی آن از نوع برد بلند باعث می شود که شما تا ارتفاع 35 متری را پوشش دهید و از مزایای آن نیز استفاده کنید. اگر ساکن منازل مسکونی با ارتفاع درب معمولی هستید این نوع از فتوسل برای شما کارآیی نخواهد داشت

فتوسل گردان

فتوسل گردان قابلیت گردش در تمام زوایا را دارد. ظاهر این نوع از چشم های ایمنی مانند چشم انسان می باشد و می تواند تمام اطراف خود را پایش کند و در مواقع مورد نیاز واکنش مناسب را از خود نشان دهد. فتوسل های گردان مانند فتوسل های برد بلند نمی توانند برد زیادی را پوشش دهند.

فتوسل وایرلس

در حال حاضر اغلب ابزارها با کمک اینترنت نیز قابلیت کاربرد دارند. گسترش و نفوذ اینترنت در جوامع بشری و در صنایع مختلف باعث شده تا بسیاری از این صنایع تحت تاثیر مستقیم قرار بگیرند. اکنون یکی از مدرن ترین انواع فتوسیل یا چشم های ایمنی که در کرکره برقی نصب می شوند از نوع وایرلس هستند. بدین معنی که بدون سیم و با استفاده از اینترنت کار می کنند. اگر هزینه و بودجه برای شما مطرح نیست می توانید از این فتوسل ها استفاده کنید. زیرا مبلغ آن و هزینه نصب چشمی کرکره برقی وایرلس بیشتر از فتوسل های معمولی است. استفاده از این فتوسل های وایرلس قیمت کرکره برقی را افزایش می دهد.

فتوسل برقی آینه ای

حتما برای شما جالب خواهد بود که بدانید نوعی از چشم های ایمنی وجود دارند که از طریق آینه کارآیی دارند. بدین منظور که در فتوسل های آینه ای یک آینه در برابر گیرنده و فرستنده تعبیه می شود . نحوه کار این نوع از چشم های ایمنی به این صورت است که فرستنده قادر به منعکس کردن نور است و در مقابل گیرنده آن را به خوبی دریافت می کند. نحوه تشخیص اجسام بر اساس ارتباطی است که بین فرستنده و گیرنده برقرار می شود.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
به کمک نیاز دارید؟