در این مطلب به بررسی مهم ترین نکات قبل از خرید آیفون تصویری خواهیم پرداخت. آیفون های تصویری نوعی سیستم ارتباطی محسوب می شوند که نتیجه پیشرفت تکنولوژی است. این سیستم قابلیت انتقال تصویر را به مانیتور را دارد و دارای ویژگی هایی از جمله حافظه داخلی ، نوع رنگ و … است. در هنگام تهیه باید به نکات قبل از خرید آیفون تصویری توجه ویژه ای داشته باشید.

نکات قبل از خرید آیفون تصویری

نکات قبل از خرید آیفون تصویری شامل توجه به میزان حافظه داخلی ، قابلیت ارتباط بین واحدها و … است. در حال حاضر اغلب ساختمان ها و واحدهای مسکونی و تجاری از آیفون های تصویری استفاده می کنند. وجود برندهای مختلف در بازار موجب می شود تا مشتریان در هنگام انتخاب سردرگم شوند. زیرا علاوه بر برند های خارجی شاهد رونق گرفتن برندهای داخلی نیز هستیم که در سال های اخیر بسیار قوی ظاهر شده اند. بسیاری از برندهای ایرانی با کیفیت هستند و به عنوان رقیبی برای محصولات خارجی به شمار می روند.

 

مانیتور

در سال های گذشته مانیتور آیفون های تصویری غیر لمسی بود و دارای اجزایی از جمله دکمه و شاسی بودند اما در حال حاضر مانیتورهایی که در ساخت آیفون از آن ها استفاده می شود به صورت لمسی و تاچ هستند که این امر باعث زیبایی و جلوه ای مدرن در آن ها شده است. پس توجه به مانیتور یکی از نکات قبل از خرید آیفون تصویری می باشد. مانیتورها در سایزهای مختلفی ساخته می شوند که مشتری بنا بر نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب خواهد کرد . حداکثر سایز مانیتور 10 اینچ است.

 

حافظه

آیفون های تصویری دارای حافظه داخلی هستند که قادر به ضبط فیلم و عکس می باشند. برخی از آن ها علاوه بر دارا بودن حافظه داخلی قابلیت نصب کارت حافظه را نیز دارند و شما می توانید ظرفیت های مختلفی را به عنوان حافظه برای آن وارد کنید. این ویژگی موجب می شود تا زمانی که در منزل حضور ندارید فیلم و عکس های ضبط شده را مشاهده کنید. وجود حافظه در آیفون تصویری می تواند باعث افزایش امنیت در محل نیز بشود .

 

برقراری ارتباط بین واحدهای ساختمان

در سال های گذشته که تکنولوژی پیشرفت زیادی نداشت ساکنین یک مجتمع برای برقراری ارتباط با یکدیگر باید پله ها را طی می کردند و این کار باعث زحمت فراوان برای آن ها می شد اما از زمانی که امکانات مختلف در آیفون های تصویری به وجود آمده کمک زیادی به آسایش ساکنین نیز کرده است. به طور مثال اگر شما در واحد خودتان ساکن هستید و با یکی دیگر از واحد ها در چند طبقه بالاتر یا پایین تر کار دارید می توانید آیفون را بردارید و شماره واحد مورد نظر را فشار دهید. به این صورت با حضور درون واحد خودتان با دیگری ارتباط برقرار می کنید. از نکات قبل از خرید آیفون تصویری توجه به این قابلیت است.

 

منوی چند زبانه

آیفون های تصویری که توسط برندهای معتبر تولید می شوند امکانات بسیار جالبی دارند. به طور مثال برخی از برندها دارای منوی دو زبانه هستند. به این صورت که شما بعد از تهیه و نصب آیفون می توانید از زبان دیگری برای استفاده از آن بهره بگیرید. معمولا فارسی و انگلیسی را به عنوان دو زبان اصلی مد نظر قرار می دهند.

 

آهن ربا

مشکلی که اغلب افراد آن را تجربه کرده اند افتادن گوشی آیفون بر روی زمین است. این اتفاق به دلیل عدم قرار گیری مناسب گوشی بر روی دستگاه رخ می دهد. یکی از ابتکاراتی که شرکت های معتبر در این زمینه انجام داده اند قرار دادن آهن ربا در گوشی و بدنه دستگاه است. به این صورت که اگر گوشی آیفون به خوبی سرجای خود قرار نگرفت توسط آهن ربا نگه داشته شود و سقوط نکند. وجود این امکانات جانبی زمینه را برای آسایش و رفاه افراد فراهم می کند.

 

مهمترین نکات قبل از خرید آیفون تصویری

 

انتقال زنگ به تلفن

اگر می خواهید یک آیفون با ویژگی های مورد قبول داشته باشید باید به نکات قبل از خرید آیفون تصویری دقت کنید. یکی از این نکات قابلیت دایورت کردن یا انتقال زنگ به تلفن همراه یا ثابت است. زمانی که شما این تنظیمات را بر روی آیفون انجام می دهید بعد از به صدا درآمدن زنگ آیفون ،گوشی تلفن همراه یا ثابت زنگ می خورد و در صورت تمایل می توانید درب را باز کنید.

 

دایورت کردن زنگ به واحدهای همسایه

اگر در طول روز خانه نیستید و منتظر شخصی هستید باید از قابلیت دایورت زنگ به واحدهای دیگر استفاده کنید. به این معنی که اگر شخصی زنگ واحد شما را به صدا درآورد واحد مورد نظر زنگ می خورد و او می تواند درب را باز کند. این قابلیت در ساختمان هایی قابل اجراست که چند طبقه می باشند و کاربرد زیادی دارد.

 

باز کردن درب پارکینگ

توجه به نکات قبل از خرید آیفون تصویری باعث می شود تا شما از انتخاب خود لذت ببرید. از مواردی که قطعا باعث راحتی و همچنین خوشحالی شما خواهد شد این است که بتوانید درب پارکینگ را به وسیله آیفون تصویری باز کنید. قبلا این کار فقط به وسیله ریموت کنترل انجام می شد اما حالا شما می توانید از داخل منزل هم درب پارکینگ را باز و بسته کنید.

 

قابلیت تغییر صدای زنگ

معمولا یک زنگ ثابت و تکراری برای آیفون ها در نظر گرفته می شد اما در حال حاضر شما نه تنها می توانید صدای زنگ پیش فرض را تغییر دهید بلکه می توانید موسیقی مورد علاقه خود را نیز از لیست انتخاب کنید.

 

نکات قبل از خرید آیفون تصویری که باید رعایت شوند

 

داشتن یا نداشتن گوشی

حتما تا به حال آیفون های تصویری مدرن را دیده اید. این آیفون ها فاقد گوشی هستند و ظاهری مانند یک صفحه صاف یا تبلت دارند. اگر زیبایی محل زندگی و دکوراسیون داخلی آن برای شما مهم است می توانید یک مدل بدون گوشی را انتخاب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. امروزه برندهای مختلفی مشغول به تولید آیفون های تصویری با جلوه ای مدرن هستند که بتوانند تمام سلیقه ها را پوشش دهند.

 

سیستم دو پنلی

منظور از سیستم های دوپنلی ، آیفون هایی هستند که همزمان قابلیت باز کردن دو درب را دارند. وجود سیستم های دو پنلی جزو ویژگی های خاص آیفون های تصویری محسوب می شود و این نوع از محصولات از قیمت بالاتری نسبت به سیستم های یک پنلی برخوردارند. و قیمت آیفون تصویری هایی که از این سیستم برخوردار هستند نیز طبیعتا بیشتر است.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش

شرکت های معتبر برای محصولات خود گارانتی و خدمات پس از فروش در نظر می گیرند. محصولاتی که دارای گارانتی هستند قیمت بالاتری دارند اما پرداخت این مبلغ قطعا در طولانی مدت برای شما به صرفه خواهد بود. تعمیرات و تعویض قطعات با وجود گارانتی هزینه کمتری برای شما دارد. تمام محصولات برند های مشهور در ایران مانند تابا ، تکنما و …. دارای گارانتی می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *