ویژگی آیفون تصویری

مهم ترین ویژگی آیفون تصویری چیست و چرا به عنوان یکی از بهترین سیستم های حفاظتی برای خانه محسوب می شود ؟ ویژگی آیفون تصویری مانند قابلیت فیلم برداری ، حافظه داخلی و ارتباط با نگهبانی موجب شده تا امنیت زیادی در محل ایجاد شود و بتواند مانند یک نگهبان وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. در این مطلب به بررسی ویژگی های این وسیله مهم خواهیم پرداخت.

ویژگی آیفون تصویری چیست ؟

ویژگی آیفون تصویری چیست ؟ در واقع آیفون های تصویری در دنیای امروز نه تنها یک وسیله رفاهی بلکه یک وسیله ضروری محسوب می شوند. در سال های گذشته نگهبان ساختمان بیشترین امنیت را در محیط ایجاد می کرد اما امروز ویژگی آیفون تصویری نیز به کمک او آمده و می تواند به طور کامل بر محیط مورد نظر اشراف داشته باشند. عملکرد آیفون تصویری از باز و بسته کردن ساده درب گذشته و باید انتظارات بیشتری از آن داشته باشیم.

مانیتور آیفون تصویری

آیفون های موجود در بازار دارای مانیتور هستند تا به وسیله آن تصویر مورد نظر ارسال شود. قیمت آیفون تصویری بستگی به سایز مانیتور و مدل و آیفون تصویری دارد اما معمولا سایز آن بین 2.5 تا 10 اینچ است. آیفون های تصویری که بدون گوشی هستند و از صفحه نمایشگر لمسی بهره می گیرند اغلب دارای مانیتور 10 اینچی هستند و ظاهری بسیار شیک دارند. به طور معمول هر چقدر سایز مانیتور بیشتر شود قیمت آیفون تصویری نیز افزایش پیدا می کند. اما بزرگ بودن یا کوچک بودن سایز مانیتور به این معنا نیست که کیفیت در آن ها متفاوت است. بلکه میزان کیفیت بستگی به برند دارند. چه بسا آیفون های تصویری که دارای مانیتور 5 اینچی هستند اما کیفیتی فوق العاده دارند.

برخی از برندهای تولید کننده آیفون تصویری اقدام به ساخت مانیتور لمسی برای آیفون کرده اند. ویژگی آیفون تصویری که دارای مانیتور لمسی است قیمت بالا و همچنین استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا می باشد. مانیتورهای لمسی نسبت به مانیتورهای ساده دارای محبوبیت بیشتری هستند چون همیشه انسان به دنبال سهولت در کاربری است.

حافظه داخلی آیفون تصویری

حتما برای بسیاری از افراد پیش آمده که در غیاب آن ها فردی به منزل آن ها آمده است. آیفون های تصویری این قابلیت را دارند که بتوانند اقدام به تصویر برداری و فیلم برداری کنند. همچنین این قابلیت در هنگام سرقت نیز کارآمد خواهد بود. برخی از آیفون های تصویری دارای حافظه داخلی هستند و برخی دیگر علاوه بر حافظه داخلی این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید کارت حافظه نیز به آن اضافه کنید. از ویژگی آیفون تصویری این است که می تواند تصاویر را به صورت رنگی یا سیاه و سفید ضبط کند.

حافظه داخلی آیفون تصویری

ارتباط داخلی در آیفون تصویری

در مجتمع های مسکونی و اداری که تعداد ساکنین آن زیاد است باید آیفون هایی نصب شوند که قابلیت ارتباط داخلی دارند. این ارتباط را اینترکام می نامند. به این معنی که هر واحد مسکونی دارای یک کد مخصوص است و زمانی که شما بخواهید با واحدهای دیگر ارتباط برقرار کنید فقط کافیست تا همان کد را بر روی آیفون فشار دهید. این ارتباط به طور صوتی برقرار می شود و هیچ گونه تماس تصویری وجود ندارد. در حال حاضر برندهای زیادی در رابطه با ایجاد قابلیت اینترکام فعالیت می کنند که می تواند به برندهای مشهور ایرانی همچون تابا ، الکتروپیک و سیماران اشاره کرد. برای اضافه کردن این قابلیت به سایر ویژگی آیفون تصویری نیاز به 4 رشته سیم است.

انتقال زنگ به تلفن همراه یا ثابت

زمانی که در خانه حضور ندارید می توانید زنگ آیفون را بر روی گوشی تلفن همراه یا تلفن ثابت منتقل کنید و در صورت تمایل اقدام به باز کردن درب کنید. این ویژگی سبب می شود تا شما از تمام مراجعه کنندگان مطلع شوید.

منتقل کردن زنگ به سایر واحدها

در برخی از مواقع شما مجبور به باز کردن درب هستید اما در خانه حضور ندارید. علاوه بر انتقال تماس به تلفن همراه می توانید تماس را به سایر واحدها نیز منتقل کنید. توصیه می کنیم افراد ساکن در آن واحد از افراد مورد اعتماد شما باشند تا مشکلاتی در آینده برای شما به وجود نیاید.

باز و بسته کردن درب پارکینگ

برخی از افراد هنوز تصور می کنند که باز و بسته کردن درب پارکینگ باید حتما به وسیله ریموت انجام شود. اما برخی از برندهای معتبر و خلاق ایرانی نوعی از آیفون های تصویری را ساخته اند که به کمک آن می توانید بدون استفاده از ریموت سوئیچر و تنها با فشار دادن یک دکمه درب پارکینگ را باز و بسته کنید.

باز و بسته کردن درب پارکینگ

انواع آیفون تصویری

پس از بررسی هایی که در خصوص مهم ترین ویژگی آیفون تصویری نوبت به این می رسد که شما را با چند نوع مختلف در این مورد آشنا کنیم. در دنیای امروز که شاهد پیشرفت مداوم آیفون های تصویری هستیم مدل های مختلفی از آن تولید می شود که هر کدام دارای جذابیت های خاص خود می باشد.

آیفون تصویری بی سیم ( وایرلس )

همان طور که می دانید وایرلس به معنای ” بی سیم ” است. آیفون های وایرلس به آیفون هایی گفته می شود که پنل داخل آن ها متحرک است و شما می توانید آن را در هر جای ساختمان که می خواهید ببرید. این امر سبب می شود تا شما در استفاده از آیفون تصویری آزاد تر باشید و بسیاری از کارهای خود را به آسانی انجام دهید.

آیفون تصویری بدون گوشی

نوع دیگری از آیفون تصویری وجود دارد که هیچ گوشی بر روی آن مشاهده نمی کنید. این آیفون ها دارای بالاترین میزان استفاده از فناوری هستند که ظاهری بسیار شیک و مدرن دارند. شکل ظاهری آن ها مانند یک تبلت است و صدای مورد نظر از طریق بلندگوهایی که در آن تعبیه شده رد و بدل می شود. در حال حاضر که افراد به دکوراسیون داخلی خانه شان اهمیت زیادی می دهند استفاده از این آیفون ها توصیه می شود.

آیفون تصویری کدینگ

منظور از آیفون تصویری کدینگ این است که شما می توانید برای هر کدام از ساکنین ساختمان اثر انگشت ، رمز ورود و . .. را تعیین کنید تا به وسیله آن بتوانند درب را باز و بسته کنند. با این وجود دیگر نیازی به استفاده امکاناتی همچون آیفون های نامبرینگ وجود ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *