ویژگی جک های الکترومکانیکی

ویژگی جک های الکترومکانیکی چیست و چرا مورد استقبال جامعه قرار گرفته است ؟ علاقه فراوان به ساختن درب های ۲لنگه در مجتمع های مسکونی و اداری و ساختمان های حیاط دار به دلیل دستیابی به زیبایی و استحکام بیشتر , سبب ساز شده‌است تا جک های اتومات ۲ لنگه یکی از برترین تولیدات نه تنها در کشور ما بلکه در سطح جهان باشد. بنابرین انتخاب مناسب ترین جک , می‌تواند برای شما از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد و از مخارج شما در بلند مدت بکاهد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به ویژگی جک های الکترومکانیکی بپردازیم و به نکاتی که در هنگام خرید باید به آن ها دقت کافی را داشته باشید اشاره کنیم. تا انتهای این مقاله با کهربادر همراه باشید.

ویژگی جک های الکترومکانیکی

 

ویژگی جک های الکترومکانیکی کدامند ؟

ویژگی جک های الکترومکانیکی کدامند ؟ جک های الکترومکانیکی و جک های هیدرولیکی عموما به قصد به کارگیری در مجتمع های مسکونی و اداری پر تردد به کارگیری می‌شوند . این دسته از جک های هیدرولیکی از فشار روغن برای گشوده و بسته نمودن درب های پارکینگ کمک می گیرد . از نظر ظاهری جک های هیدرولیکی تفاوت چندانی با مدلهای الکترومکانیکی ندارند ولی ارزش این گونه جک درب پارکینگی دوچندان فراتر از مدلهای الکترومکانیکی است . تا کنون هیچ یک از موسسات داخلی مبادرت به ساخت چنین جک هایی نکرده است و فقط شرکتهای مطرح اروپایی دست به ساخت جک های هیدرولیکی پارکینگ زده اند . از جمله خصوصیات و ویژگی جک های الکترومکانیکی و هیدرولیکی می توان به مواردی که در ادامه بیان می شوند اشاره کرد.

 

ویژگی جک های هیدرولیکی

گرم نشدن و استهلاک کم

برخی از جک ها به دلیل باز و بسته شدن های مکرر دچار داغی در قسمت موتور می شوند که این مساله به مرور زمان باعث افزایش استهلاک جک خواهد شد. اما یکی از مهم ترین ویژگی های جک هیدرولیکی عدم داغ شدن و گرم شدن موتور است. استهلاک کم نیز به دلیل عدم گرم شدن موتور است که در طولانی مدت برای شما کاهش هزینه ها را در پی دارد. به همین دلیل از این نوع جک ها در مکان هایی استفاده می شود که عمومی هستند و رفت و آمد زیادی دارند.

تحمل درب های سنگین وزن

جک های هیدرولیکی می توانند وزن درب را از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۱ تن در هر لنگه تحمل کنند. این ویژگی سبب می شود تا این نوع از جک های با کیفیت در مکان هایی که دارای درب هایی با ابعاد بزرگ هستند قابل نصب و استفاده باشند.

بالا بودن ارزش جکهای هیدرولیکی نسبت به الکترومکانیکی

جک های هیدرولیکی به دلیل ساختاری که دارند و تکنولوژی ای که در آن ها به کار رفته از قیمت بالاتری نسبت به جک های الکترومکانیکی برخوردار هستند.قیمت جک پارکینگ هیدرولیکی برای افرادی مناسب است که از نظر بودجه مشکلی ندارند و می توانند هزینه کنند.

نیاز به خدمت ماهانه

جک های هیدرولیکی نسبت به جک های الکترومکانیکی نیاز به سرویس و مراقبت های ماهانه دارند . این مساله موجب می شود تا هزینه های جانبی شما افزایش پیدا کند اما در گذر زمان برای شما مقرون به صرفه خواهند بود. زیرا سرویس و چک کردن ماهانه می تواند از بروز مشکلات اساسی در جک جلوگیری کند و سریع اقدام به تعمیر نمایید.

ویژگی جک های الکترومکانیکی

ویژگی جک های الکترومکانیکی  

جک های الکترومکانیکی جزو جک هایی هستند که شرکت های داخلی اقدام به تولید آن ها می کنند و می توانید برندهای با کیفیتی را در بازار پیدا کنید. امروزه شرکت های داخلی تبدیل به رقیبی پر قدرت برای محصولات و برندهای خارجی شده اند . این مدل از جک ها در مجمتع های مسکونی و اداری با تعداد واحد های کمتر از ۵۰ واحد کاربرد دارند. از جمله خصوصیات جک های الکترومکانیکی می شود به موارد پایین اشاره نمود :

تحمل وزن 500 تا 700 کیلو

به طور معمول جک های الکترومکانیکی قدرتی تا حداکثر برای هر لنگه ۵۰۰ کیلوگرم در تولیدها داخلی و ۷۰۰ کیلوگرم در مدل های خارجی دارا‌هستند. اغلب تولیدات خارجی از کیفیت بهتری برخوردار هستند اما این مساله به این معنا نیست که شرکت های داخلی در تولید محصولات مرغوب نا توان هستند.

مناسب برای مجتمع ها

برای مجتمع های تا ۵۰ واحد می توان از این جک درب الکترومکانیکی استفاده کرد . این نوع از مجتمع ها که می توانند مسکونی با تجاری باشند گزینه مناسبی برای نصب جک های الکترومکانیکی هستند زیرا ویژگی جک های الکترومکانیکی به نحوی است که می تواند نیاز شما را تامین کند.

قیمت مناسب

جک های الکترومکانیکی از قیمت کمتری نسبت به جک های هیدرولیکی برخوردار هستند که این مساله باعث می شود تا به بودجه کمتری نیاز داشته باشد. اگر جنبه اقتصادی برای شما اهمیت دارد و از طرفی تمایل دارید که جک با کیفیتی داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم از جک های الکترومکانیکی استفاده کنید.

عدم نیاز به سرویس های ماهانه

جک های الکترومکانیکی به دلیل ساختاری که دارند نیاز به سرویس و چکاپ های ماهانه ندارد. اگر شاهد بروز ایراد و مشکل در این جک ها بودید می توانید با متخصصین و تکنسین ها تماس بگیرید تا برای تعمیر یا تعویض به محل بیایند.

نکات مهم در خرید جک های الکترومکانیکی

بعداز تعیین مدل جک ( هیدرولیکی یا این که الکترومکانیکی ) توجه و دقت به بقیه موقعیت و نکات هم الزامی می‌باشد . توجه به این ویژگی ها موجب می شود تا شما انتخاب درستی داشته باشید.

معلوم کردن وزن درب  

با معین بودن وزن درب میتوان از مخارج مازاد پرهیز کرده و جکی مطلوب با وزن درب تهیه و تنظیم کرد . هرچقدر وزن درب سبک تر باشد میتوان از جک های ارزان تر بهره برد . در درب های سبک تعیین تولیدها داخلی مقرون به صرفه میباشد .

معین کردن پهنا هر لنگه در  

استاندارد درب های درست شده برای هر لنگه غالبا ۱ . ۸ متر می‌باشد که درین میزان تمام جک ها امکان کارکرد مطلوب دارا‌هستند . ولی در حالتی‌که پهنا در بیش تر از مورد استاندارد باشد می بایست از جک های با شفت بلند تر بهره مند شد . در خصوصیات تمام جک ها این مقادیر ذکر شده شده‌است تا استفاده کننده گزینش صدق انجام دهد .

بررسی بقیه تجهیزات  

در‌صورتی‌که کارکرد درب خود کار در حین های جدا برق برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار‌است در پی خرید جک ۲۴ ولت باشید . بنابرین بررسی این که آیا نیاز به برق لازم میباشد یا این که خیر میتواند یک کدام از ترازو های تعیین در جک خود کار باشد . در شرایطی‌که پاسخ شما آری می باشد می‌توانید با گزینش گونه های ۲۴ ولت به جای جور های ۲۲۰ ولت و تنظیم کیت شارژ و ۲ باطری ۱۲ ولت از این قابلیت و امکان برخوردار گردید . در تنی چند از محصول ها ۲۴ ولت , کیت شارژ و باطری هم مو جود هست . ولی در صورت فقدان این اقلام بایستی به صورت غیروابسته تنظیم شود .

ویژگی جک های الکترومکانیکی

کدام جک پارکینگی برای درب پارکینگ شما مطلوب است؟

دربهای لولایی گونه های متمایز دارا هستند که از کالا و متریال گوناگونی ساخته می گردند . البته برای اتومات کردن درب های لولایی یکسری برهان اصلی موجود هست تا بتوان شایسته ترین جک پارکینگی را گزینش کرد .

نکاتی که در تعیین جک می بایست مورد توجه قرار داد به شرح زیر است :

وزن هر لنگه درب

تعداد رفت و آمد در شبانه روز

پهنا هر لنگه درب

اشکال جک پارکینگی برای درب های لولایی :

 

جک پارکینگی یک سیستم مکانیکی یا این که هیدرولیکی میباشد که بر روی درب لولایی نصب می نمایند تا سوای دخالت دست و با به کار گیری از یک ریموت قابلیت گشوده و مسدود شدن درب مهیا شود . در توضیحی بی آلایش تر جک پارکینگی مکانیکی برای درب های سبکتر و رفت وآمد محدود تر استعمال می شود و جک هیدرولیکی برای رفت وآمد بالا و درب های سنگین وزن .

در مواقعی که درب لولایی دوچندان دقیق است و در صورت به کار گیری از جک پارکینگی به زیبایی درب لطمه وارد می شود و . . . . می توان از جک های پایین سطحی به کار گرفت که به جک نامرئی هم پر اسم و رسم است . نصب این دسته جک پیچیده خیس از جک پارکینگی می‌باشد و برای نصب آن نیاز به فوندانسیون و ذیل سازی است .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *