سایبان برقی استخر

در این مطلب به بررسی ویژگی سایبان برقی استخر و انواع آن می‌پردازیم. سایبان‌های برقی که نمونه مدرنی از انواع سایبان‌ها محسوب می‌شوند در زندگی امروز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. اماکن مختلف مانند رستوران‌ها، استخرها،  پارکینگ‌ها و .. نیاز به استفاده از سایبان دارند. اما ویژگی‌های سایبان برقی استخر موضوع این بخش از مقاله است. تا انتهای مطلب با تیم کرکره برقی همراه باشید. همچنین در صورت بروز هرگونه سوالی در خصوص سایبان برقی، نصب کرکره برقی با کارشناسان ما در تماس باشید.

ویژگی سایبان برقی استخر موجب شده تا بسیاری از اماکن از آن استفاده کنند. استخرها می‌توانند دارای کاربری‌های متفاوتی باشند. به‌طور مثال استخرهایی که برای شنای افراد در نظر گرفته شده‌اند و استخرهایی که برای پرورش ماهی از آن‌ها استفاده می‌شوند کاربردی متفاوت دارند اما برای هر کدام از آن‌ها می‌توان از سایبان برقی و مزایای آن استفاده کرد. سایبان‌های برقی نسل جدیدی از سایبان‌ها محسوب می‌شوند  که می‌توانند امکانات و رفاه بیشتری را در اختیار شما قرار دهند. نسل قدیم سایبان‌ها که به وسیله یک اسکلت فلزی و پارچه‌هایی از نوع برزنت ساخته می‌شدند امکانات زیادی را در اختیار صاحبان خود قرار نمی‌دادند و از قضا کیفیت بسیار پایینی نیز داشتند. عدم مقاومت آن‌ها در برابر شرایط جوی و محیطی موجب می‌شد که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی شاهد پارگی و پوسیدگی آن‌ها باشیم. باز و بسته کردن سایبان برقی به وسیله دست و فشار وارد آوردن به آن نیز یکی دیگر از معایب سایبان‌های نسل قدیم بود.

سایبان‌های برقی قابلیت‌های زیادی در اختیار صاحبان خود قرار می‌دهند که می‌توان به کنترل کردن آن‌ها با ریموت و هوشمند بودن آن‌ها اشاره کرد. هنگامی که نزولات آسمانی مانند باران و برف شروع به ریزش می‌کنند سنسورهایی که در سایبان تعبیه شده‌اند هشدار را دریافت کرده و به‌طور اتوماتیک باز می‌شوند. یکی از اماکنی که سایبان برقی کاربرد فراوانی در آن دارد استخر است. استخرهای روباز بهترین مکان برای نصب سایبان‌های برقی محسوب می‌شوند که در ادامه به بررسی ویژگی سایبان برقی استخر خواهیم پرداخت.

ویژگی سایبان برقی استخر

ویژگی سایبان برقی استخر 

استخر یکی از اماکنی است که شما برای تمدد اعصاب و رهایی از استرس می‌توانید به آن پناه ببرید. شنا کردن در آب خنک استخر در فصول گرم سال لذتی بی‌نهایت را نصیب شما خواهد کرد. استخرها دارای دو نوع روباز و سربسته هستند. استخرهای سربسته و مسقف معمولا نیازی به نصب سایبان ندارند اما استخرهایی که روباز هستند باید سایبان بر روی آن‌ها نصب شود تا در طول روز نیز بتوان از آن‌ها استفاده کرد. استخرها که در فصولی مانند تابستان طرفداران بیشتری دارند معمولا در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار دارند.

استخرهایی که مخصوص بانوان هستند و در محیط‌های روباز قرار گرفته‌اند منجر به عدم احساس امنیت در خانم‌ها می‌شوند. بکارگیری سایبان‌های برقی می‌تواند یک پوشش عالی برای این نوع از استخرها محسوب شود.

جلوه ای زیبا و بی نظیر 

سایبان‌های برقی که نوع مدرن از سایبان‌ها محسوب می‌شوند جلوه‌ای زیبا و بی‌نظیر دارند. از مهم‌ترین ویژگی سایبان برقی استخر می‌توان به قابلیت نورپردازی آن اشاره کرد. نورپردازی سایبان‌ها که لامپ‌های LED انجام می‌شود در شب زیبایی و جذابیت بی‌نظیری را خلق می‌کند که علاوه بر آن منجر به جذب مشتری نیز خواهد شد. به وجود آوردن فضایی امن، زیبا و فرح بخش از مزایای نصب سایبان برقی استخر محسوب می‌شود.

ویژگی سایبان برقی استخر

انواع سایبان برقی استخر 

ثابت

سایبان‌های استخری ثابت از محکم‌ترین و مقاوم‌ترین نوع سایبان‌های استخر محسوب می‌شوند زیرا از متریالی مانند آلومینیوم ساخته می‌شوند. متریالی که برای پایه آن استفاده می‌شود نیز مختلف است و معمولا از آلومینیوم و فلزات دیگر تولید می‌شود. این نوع از سایبان‌ها دارای پایه‌های ثابتی هستند که از پارچه یا پنل‌های شیشه‌ای به عنوان لایه پوششی در آن استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی چند نمونه از سایبان‌های استخر ثابت اشاره می‌کنیم.

پارکینگی 

سایبان‌هایی که از مجموعه پایه‌های بازویی کنار یکدیگر تشکیل می‌شوند سایبان پارکینگی نام دارند. لایه پوششی این سایبان‌ها از نوع پارچه پلی استر یا پنل‌های شیشه‌ای است. بکارگیری پنل‌های شیشه‌ای در سایبان برقی استخر موجب عبور نور خورشید از آن و روشن شدن محیط می‌شود. زیبایی و جذابیت پنل‌های شیشه‌ای از پارچه‌ای بیشتر است.

گلخانه ای

معمولا از پنل‌های گلخانه‌ای به‌منظور محافظت از استخر در برابر نزولات آسمانی مانند باران و برف استفاده می‌شود. لایه پوششی آن‌ها از پلاستیک است که مقاومت بالایی نیز در برابر عوامل محیطی از خود نشان می‌دهند. بازوهای به هم پوسته مهم‌ترین جزو تشکیل سایبان‌های گلخانه‌ای محسوب می‌شود.

سایبان پاویلیون 

سایبان‌های پاویلیون ساختاری مشابه با سایبان‌های پارکینگی دارند با این تفاوت که جزو زیباترین سایبان‌های استخر طبقه‌بندی می‌شوند. سایبان پاویلیون بعد از کنار یکدیگر قرار گرفتن بازوها جلوه‌ای خمیده مانند به وجود می‌آورد و یک دایره را تشکیل می‌دهد.

سایبان بادبانی 

سایبان‌های بادبانی برای نصب در مناظقی مناسب هستند که دچار باد و طوفان‌های شدید می‌باشند. زیرا مقاومت سایبان‌های بادبانی بسیار زیاد است. هر بادبان را یک نوار پارچه‌ای خاص ایجاد می‌کند که به پست‌های فولادی متصل است. به وجود آمدن سایه‌ای خنک و دلپذیر از مهم‌ترین ویژگی سایبان برقی استخر محسوب می‌شود.

متحرک 

سایبان‌های متحرک همان‌طور که از نامش پیداست قابلیت مدیریت کردن فضا را در اختیار شما قرار می‌دهند تا هر زمان که بخواهید آن را باز و جمع آوری کنید. این نوع از سایبان‌ها دارای دو نوع دستی و برقی هستند که شامل مدل‌های چتری و کشویی می‌باشند.

چتری

سایبان‌های چتری از نوع سایبان‌های دستی محسوب می‌شوند که دارای طرح‌ها و رنگ‌های بی‌نظیری می‌باشند. عدم اشغال فضای زیاد از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع از سایبان‌ها محسوب می‌شود و احساسی مانند در ساحل و کنار دریا بودن را به شما منتقل خواهد کرد.

کشویی

سایبان‌های کشویی یا بازویی که به آن‌ها سایبان‌های کرکره‌ای نیز گفته می‌شود از نوع برقی سایبان‌های استخر هستند که به وسیله ریموت کنترل باز و بسته می‌شوند. نصب این سایبان‌ها بر روی استخرهای روباز از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری می‌کند و می‌توان از پنل‌های شیشه‌ای نیز در ساخت آن‌ها استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *