ویژگی های سایبان پارکینگ

ویژگی های سایبان پارکینگ موجب شده تا گزینه مناسبی برای نصب در محوطه منازل باشد. تمام منازلی که دارای محوطه ای باز برای پارک ماشین هستند می توانند از این ابزار رفاهی برای محافظت از وسیله نقلیه در برابر عواملی مانند تابش مستقیم نور خورشید و بارش برف و باران محافظت کنند. در ادامه شما را با ویژگی های سایبان پارکینگ آشنا خواهیم کرد. پس حتما تا آخر این مقاله با کهربادر همراه باشید

اصلی ترین ویژگی های سایبان پارکینگ 

ویژگی های سایبان پارکینگ چیست و چرا افراد استقبال زیادی به استفاده از آن نشان می دهند ؟ ماشین و وسایل نقلیه هنگامی که در معرض عوامل محیطی مانند تابش مستقیم نور خورشید و بارش تگرگ و برف قرار می گیرند دچار آسیب می شوند. این آسیب می تواند قبل از هر چیز جلوه و رنگ ماشین را هدف قرار دهد. اغلب منازل دارای محیطی باز برای پارک ماشین هستند و پارکینگ آن ها مسقف نیست. اما شما به وسیله سایبان پارکینگ می توانید سقفی متحرک بر روی آن ایجاد کنید و از ماشین خود مراقبت کنید. پارک کردن ماشین در محیط هایی مانند زیر درختان نیز گزینه مناسبی محسوب نمی شود زیرا فضولات پرندگان تاثیری مستقیمی در آلودگی ماشین دارند. به همین دلیل در منازلی که تدابیر لازم برای پارک ماشین ها اندیشیده نشده است می توانید از سایبان ها استفاده کنید.

در ادامه مطلب شما را با انواع ویژگی های سایبان پارکینگ آشنا می کنیم تا اگر قصد دارید از آن در فضای باز منزل استفاده کنید بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. برخی از افراد تصور می کنند که سایبان های متحرک پارکینگ تفاوتی با سقف های سر پوشیده پارکینگ ندارند در صورتی که این نوع از سایبان ها از جوانب مختلفی مانند ظاهر و متریال اولیه با یکدیگر متفاوت اند.

تیم کهربا در با سالها تجربه درخشان در زمینه جک درب پارکینگ و نصاب کرکره برقی میتواند به شما مشاوره رایگان دهد تا خرید بهتری داشته باشید برای اطلاع از خدمات و دریافت مشاوره کافیست با ما تماس بگیرید

ویژگی های سایبان پارکینگ
نحوه طراحی سایبان پارکینگ

سایبان های پارکینگی در فضای باز و محوطه بیرونی ساختمان نصب می شوند. محوطه بیرونی نیز دارای دکوراسیون است که آن را دکوراسیون خارجی می نامیم. هنگامی که قصد دارید سایبان پارکینگی را انتخاب کنید باید توجه و دقت ویژه ای به دکوراسیون خارجی داشته باشید. زیرا انتخاب نادرست سایبان از نظر طرح و رنگ می تواند آسیب های بصری ایجاد کند. خوشبختانه این نوع از سایبان ها دارای تنوع زیادی از نظر طرح و رنگ هستند و شما می توانید انواع آن را انتخاب کنید.

تنوع سایبان های پارکینگی تنها در طرح و رنگ نیست بلکه در ساختار کلی آن نیز تنوع وجود دارد. به طور مثال طراحی منحنی , چهارگوش و فانتزی از دیگری ویژگی های سایبان پارکینگ محسوب می شود که می توانید نزدیک ترین طرح و رنگ را متناسب با محوطه منزل خود انتخاب کنید. یکی دیگر از ویژگی های سایبان پارکینگ انتخاب مکان مناسب برای آن است. زیرا نصب سایبان نباید مانعی برای رفت و آمد ساکنین باشد و مزاحمتی برای آن ها ایجاد کند.

تفاوت سایبان های قدیمی و مدرن

واقعیت این است که سایبان های مدرن امروزی هیچ شباهتی به سایبان های قدیمی ندارند و نمی توان آن ها را از نظر کیفیت با یکدیگر مقایسه کرد. حتما یادتان هست که در سال های گذشته سایبان ها از جنس ایرانیت بودند. ایرانیت مقاومت زیادی در برابر عوامل محیطی و جوی مانند طوفان نداشتند. در بسیاری از مواقع شاهد افتادن ایرانیت بر اثر طوفان و باد های شدید بودیم. افتادن ایرانیت بر روی وسیله نقلیه یا افراد می توانست خطرات مالی و جانی زیادی را تحمیل کند. اما سایبان های مدرن که از آن ها با نام سایبان های پارکینگی یاد می کنیم به دلایل زیادی از جمله استفاده از متریال مرغوب و نصب صحیح در برابر تمام عوامل محیطی مقاوم هستند و در شرایط سخت شاهد افتادن آن ها نخواهیم بود. از طرف دیگر سایبان های قدیمی تنوعی در طرح , رنگ و ساختار نداشتند اما همان طور که اشاره کردیم تنوع و جلوه ظاهری از مهم ترین ویژگی های سایبان پارکینگ محسوب می شود که توانسته تا حد زیادی باعث افزایش محبوبیت آن ها شود.

نکته مهم در انتخاب سایبان پارکینگی

مهم ترین اصل و قاعده در استحکام سایبان های پارکینگی فریم و فونداسیون آن است. سایبان هایی که از سازه ای مستحکم برخوردار باشند کیفیت بیشتری نسبت به مدل های دیگر دارند. اما فراموش نکنید که فقط سازه نقش مهمی در کیفیت ندارد بلکه عوامل دیگری مانند جنس و متریال پوششی سقف نیز حائز اهمیت است. متاسفانه برخی از افراد به دلایل اقتصادی به انتخاب متریالی بی کیفیت به عنوان سقف پوششی پارکینگ روی می آورند. در صورتی که این انتخاب نادرست می تواند مخارج بیشتری در طول زمان برای آن ها به وجود آورد. سقف سایبان های پارکینگی به این دلیل که دائما در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستند بسیار آسیب پذیر می باشند و اگر شما انتخاب صحیحی نداشته باشید شاهد فرسودگی زودهنگام آن خواهید بود.

ویژگی های سایبان پارکینگ
مهم ترین ویژگی های سایبان پارکینگ

قطعا عوامل زیادی در زیباسازی محوطه خارجی منزل موثر است. برخی از این عوامل مانند آلاچیق , گیاهان و استخر نقش مهمی در زیباسازی فضای باز ایفا می کنند. سایبان ها نیز جزء دیگری از محوطه هستند که باید در انتخاب آن ها نهایت دقت را داشت. در حین انتخاب سایبان ویژگی های زیر را در نظر داشته باشید.

ساختار مدرن

در سال های گذشته که سقف های پارکینگی تنوع زیادی نداشتند معمولا ایرانیت ها را به شکل مربع برش می دادند و به ساده ترین شکل آن را به عنوان سایبان پارکینگی در نظر می گرفتند. اما امروزه با تولید انواع سایبان های مدرن و برقی شاهد تنوع در ساختار هستیم. ساختار و مدل های منحنی , زاویه دار و اشکال هندسی می تواند محوطه را چشم نواز تر و زیباتر کند.

فونداسیون محکم و ضد زنگ

معمولا فریم هایی که برای سایبان ها در نظر گرفته می شود از نوع فلز ضد زنگ است. سایبان ها باید کاملا ضد زنگ و ضد پوسیدگی باشند زیرا بیشتر از سایر وسایل در معرض عوامل و شرایط محیطی قرار دارند. بارش مکرر برف و باران و تابش مستقیم نور خورشید در طول روز می تواند زمینه را برای اسیب سایبان فراهم کند. اما هنگامی که در انتخاب سایبان دقت کافی را به خرج می دهید و بهترین متریال را انتخاب می کنید تا مدت زمان طولانی از هزینه های اضافی در امان خواهید بود.

لایه پوششی مرغوب

سقف سایبان های پارکینگی از متریال مختلفی ساخته می شوند. بهترین متریال برای ساخت لایه پوششی یو پی وی سی و پلی کربنات است. همچنین مواد پلیمری نیز گزینه مناسبی برای ساخت لایه پوششی محسوب می شوند. این متریال مقاومت بالایی در برابر وزش بادهای شدید و طوفان ها دارد و در برابر جذب رطوبت و انواع پوسیدگی نیز مقاوم هستند.

امکان طراحی دیواره 

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که سایبان های مدرن قابلیت دیوار سازی نیز دارند. به این معنی که شما می توانید برای سایبان پارکینگی دیواره بسازید و وسیله نقلیه را از چهار طرف ایمن نگه دارید. در حال عادی سایبان ها تنها دارای سقف هستند اما در جهات دیگر خودرو در برابر عوامل طبیعی در امان نخواهد بود. قطعا ساخت دیواره برای سایبان های پارکینگی می تواند امنیت خودرو را افزایش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *