معرفی برترین کرکره برقی ضد حریق 

کرکره برقی ضد حریق

استفاده از کرکره برقی ضد حریق میتواند باعث افزایش امنیت ساختمان شوند. زیرا در هنگام بروز آتش سوزی به سیستم هشدار حریق متصل میشوند و به صورت اتوماتیک بسته میشوند. بسته شدن کرکره برقی ضد حریق مانع از گسترش آتش سوزی خواهند شد. در این مقاله به معرفی این نمونه از کرکره برقی و مزایای استفاده از آن خواهیم پرداخت. جهت مشاوره نصاب کرکره برقی خود با مشاوران ما در ارتباط باشید.

کرکره برقی ضد حریق

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

  • کرکره برقی ضد حریق چیست؟
در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟
دزدگیر اماکن
برای اطلاع از قیمت دزدگیر اماکن بر روی دکمه زیر کلیک کنید
کهربادر

کرکره برقی ضد حریق چیست؟

در هنگام بروز آتش سوزی سیستم های مختلفی مانند سیستم های حفاظتی کنترل حریق و…. از مکان در برابر آتش سوزی محافظت میکنند. کرکره برقی ضد حریق نیز یکی از ابزارهای مکمل سیستم های ضد حریق است که میتواند در هنگام بروز آتش سوزی مانع از گسترش آن شود. از کرکره های ضد حریق برای مکان هایی مانند مراکز خرید و مدارس استفاده میکنند. بیمارستان ها و رستوران ها نیز از مشتریان این نوع از کرکره ها هستند. به طور کلی مجتمع ها و سازمان هایی که پر تردد هستند و افراد زیادی در آن ها رفت و آمد میکنند گزینه مناسبی برای استفاده از درب های ضد حریق هستند تا در صورت آتش سوزی بتواند جان افراد را نجات دهد.

ویژگی های کرکره برقی ضد حریق 

درب های ضد حریق دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

زیبایی 

همانطور که گفتیم ساختار این نوع از درب ها پلی کربنات یا نانو کامپوزیت است که به دلیل شفافیت میتواند ظاهری بسیار زیبا برای مکان مورد نظر به وجود بیاورد.

ایمنی بالا 

درب های ضد حریق بسیار ایمن هستند و به دلیل رعایت مسائل امنیتی در آن ها گزینه بسیار مناسبی برای مکان های عمومی و جاهای پر تردد است.

نکات مهم کرکره برقی ضد حریق

ضد اشعه UV

این نوع از درب ها میتوانند از عبور اشعه ماورا بنفش خورشید به درون ساختمان جلوگیری کنند.

مقاومت بالا 

این نوع از درب ها به این دلیل که ساختاری ضد حریق دارند و میتوانند تا 400 درجه حرارت را تحمل کنند بسیار مقاوم اند.

قابل شستشو 

قابلیت شتسشوی درب ضد حریق یکی دیگر از ویژگی های این نوع از درب هاست. میتوانید به وسیله آب و یا اسفنج و مواد شوینده درب را به راحتی بشوئید و آن را تمیز و براق کنید.

برای تمام اقلیم ها

در هنگام استفاده از برخی درب ها باید ابتدا به وضعیت آب و هوایی خود توجه کنید. زیرا جنس بعضی از درب ها با هر شرایط آب و هوایی جور نیست . اما درب هایی که به صورت ضد حریق عرضه شده اند با تمام اقلیم ها سازگار هستند. اگر شهر شما دارای آب و هوایی مرطوب و یا بالعکس خیلی خشک است هیچ مشکلی در استفاده از این درب ها پیدا نخواهید کرد.

مکانیزم عملکرد درب ضد حریق

در این بخش قصد داریم در خصوص عملکرد درب های ضد حریق توضیح دهیم تا با نحوه عملکرد آن آشنا شوید.

درب های ضد حریق دارای سنسور اعلام حریق هستند. این سنسورها که به نام دتکتور هستند که در فاصله یک و نیم متری از زمین قرار دارند و به محض اینکه دود را تشخیص دادند درب به سرعت بسته میشود. در این حالت درب در هر شرایطی که باشد بسته خواهد شد. اما موضوع مهمی که در خصوص درب های ضد حریق وجود دارد موضوع قطع برق است.

یک سوال مهم 

اگر در هنگام بروز آتش سوزی برق ساختمان قطع شود آیا سنسورها عمل میکنند و درب کرکره ای بسته خواهد شد؟

پاسخ مثبت است. اگر از درب های استاندارد ضد حریق استفاده میکنید در هنگام قطع برق نیز سنسورها عمل میکنند و درب در هر شرایطی که باشد بسته خواهد شد.

موتور درب کرکره برقی ضد حریق

یکی از ویژگی های جالب درب های کرکره برقی ضد حریق این است که موتور آن ها با نیروی باد کار میکند  که در هنگام قطع برق و بسته شدن درب هیچ اختلالی در بسته شدن درب به وجود نخواهد آمد.

اما مساله ای که باید به آن توجه کنید این است که درب های ضد حریق 90 تا 120 دقیقه تحمل گرما را دارند. و در این زمان باید آتش نشانان اتفاء حریق را انجام دهند و یا خودتان با کپسول های ضد حریق آتش را خاموش کنید. زیرا بعد از این مدت درب دیگر تحمل حریق را نخواهد داشت.

برق اضطراری در درب های ضد حریق

اگر نیاز به استفاده از برق در صورت قطعی برق پیدا کردید درب کرکره ای مجهز به یک باتری زاپاس است که میتواند تا 4 ساعت کار کند. پس از 4 ساعت که دوباره برق در آن جریان پیدا کرد دوباره شارژ میشود.

دوام درب های ضد حریق با یکدیگر متفاوت است. این نوع از درب ها در مدل های یک لایه و دولایه عرضه شده اند که میتوان از آن ها با توجه به شرایط و امکانات و همچنین بودجه استفاده کرد. یکی از مهم ترین خصوصیات این نوع از درب ها استفاده از عایق دود است. در صورت بروز حریق علاوه بر اینکه این درب ها جان افراد را در برابر آتش حفظ میکنند میتوانند آنها را از خطر دود و مضرات آن نیز نجات دهند.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
به کمک نیاز دارید؟