انواع کرکره برقی مغازه و نکات کلیدی در خرید آن

کرکره برقی مغازه

امروزه بسیاری از اماکن تجاری مانند مغازه ها و فروشگاه ها استفاده از کرکره برقی را به درب های سنتی ترجیح میدهند. دلیل ترجیح کرکره برقی مغازه به عوامل مختلفی مانند امنیت , زیبایی و در مواقعی ضد حریق بودن آن بر میگردد. برای مشاوره رایگان در خصوص نصاب کرکره برقی و  قیمت کرکره برقی با ما در کرکره برقی تماس باشید.

در این مقاله به توضیح کرکره برقی مغازه  و نکات مهم در این باره اشاره میکنیم

کرکره برقی مغازه

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

دزدگیر اماکن
برای اطلاع از قیمت دزدگیر اماکن بر روی دکمه زیر کلیک کنید
کهربادر

انواع کرکره برقی مغازه

در انواع مختلفی که برای کرکره برقی مغازه وجود دارد دو نوع کرکره هستند که در دسته پرکاربردترین کرکره ها قرار دارند و بسیاری از مغازه ها و فروشگاه ها از این نوع استفاده میکنند. کیفیت کرکره برقی مغازه بیشتر به نوع تیغه و موتور آن بستگی دارد. تیغه آلومینیومی و تیغه پلی کربنات جزو پر طرفدارترین آن هاست که در مقاله های پیشین به تعریف هر کدام از آن ها پرداختیم و از مزایا و معایب آن سخن گفتیم. اما به طور در این بخش اشاره ای مختصر به کاربرد هر کدام از آن ها میکنیم :

انواع کرکره برقی مغازه

تیغه آلومینومی

کرکره هایی که دارای تیغه آلومینیومی هستند معمولا کاربرد بیشتری دارند و از مزایای آن میتوان به ضد خش بودن و تنوع رنگی زیاد اشاره کرد. هچنین ضد ضربه بودن و مقاومت بالا در برابر گرما و رطوبت نیز از ویژگی های دیگر این نوع از کرکره برقی می باشد. بسیاری از اماکن تجاری از کرکره برقی مغازه برای درب ورود استفاده میکنند.

تیغه پلی کربنات

تیغه های پلی کربنات شفاف که به تیغه های ضد حریق مشهورند از دیگر انواع تیغه های کرکره برقی هستند که استفاده بیشماری از آن ها در مغازه ها و فروشگاه ها می شود زیرا دارای ویژگی های مهمی مانند ضد حریق بودن , مقاومت بالا در برابر حرارت و زیبایی هستند.

تیغه پانچ

تیغه های پانچ از جدیدترین و زیباترین ان ها به شمار می رود که به دلیل باز بودن فضایی در میان آن نمی توان تمام در تمام درب از این تیغه استفاده کرد زیرا ممکن است امنیت مکان را پایین بیاورد. اما مغازه ها و فروشگاه هایی که به زیبایی ظاهری مکان خود اهمیت زیادی می دهند میتوانند تعدادی از تیغه های پانچ را در میان تیغه های آلومینیومی یا پلی کربنات پانچ کنند تا علاوه بر حفظ امنیت , زیبایی مکان نیز تامین شود. استفاده از این نوع تیغه ها موجب می شود که نور وارد محیط مغازه شود. شغل هایی مانند گلفروشی و یا شغل هایی که احناس داخل مغازه نیاز به نور دارند می توانند از این تیغه ها جهت تامین نور مورد نیاز استفاده کنند.

تیغه غضروف دار

زمانی که از تیغه غضروف دار استفاده می کنید علاوه بر اینکه درب را ضد سرقت و امنیت آن را بالا می برد میتواند از ویژگی های آن نیز بهره ببرد. از مهم ترین مزایای استفاده از تیغه های غضروف دار این است که در سایزهای کوچک و بزرگ قابل تولید و استفاده هستند. به دلیل اینکه در سایزهای بزرگ نیز قابلیت استفاده دارند گزینه مناسبی برای مراکز تجاری و پارکینگ ها به شمار می روند.  تیغه های غضروف دار جزو تیغه هایی هستند که حرکت آرام و روانی دارند و این مساله موجب کاهش صدای آن ها به میزان قابل ملاحظه ای می شود. به دلیل بی صدا بودن این نوع از تیغه ها بسیاری از مجتمع های مسکونی نیز از آن بهره میبرند. ضد سرقت بودن آن ها نیز موجب افزایش امنیت مغازه و مکان تجاری خواهد شد.تیغه غضروف دار

تیغه گالوانیزه

تیغه های گالوانیزه جزو ارزان ترین تیغه های کرکره برقی به شمار می روند. زیرا از خم شدن ورق ها در دستگاه نورد تولید می شوند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که قیمت ملاک مهمی برایتان محسوب می شود می توانید از این نوع تیغه ها برای مغازه استفاده کنید. اما تیغه های گالوانیزه از کیفیت پایینی برخوردار هستند و گزینه مناسبی برای مکان هایی مانند مغازه طلا فروشی نیستند زیرا فاقد ویژگی هایی مانند ضد ضربه و ضد حریق است و نمیتوانند امنیت مکان را به خوبی تامین کنند.

در انتخاب کرکره برقی مغازه به چه نکاتی توجه کنیم؟

بعد از اینکه با انواع کرکره برقی مغازه آشنا شدیم باید اقدام به انتخاب آن برای محل کنیم. اما قبل از انتخاب بهترین نوع از کرکره برقی باید نکات مهمی را در نظر داشته باشیم تا مناسب ترین گزینه را خریداری و نصب کنیم.

 ضد حریق بودن 

یکی از موارد مهمی که باید در انتخاب کرکره برقی در نظر داشته باشیم ضد حریق بودن ان و تامین شدن امنیت ان است.در این مقاله به بررسی و معرفی برترین کرکره برقی ضد حریق می پردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

ابعاد دهنه مغازه 

قبل از هر نکته ای باید به ابعاد دهنه مغازه توجه کنید. زیرا نمی توان از هر نوع کرکره برقی در هر ابعادی استفاده کرد. اگر قصد دارید از کرکره برقی با تیغه آلومینیومی استفاده کنید نباید ابعاد دهنه مغازه بیشتر از 7 در 8 متر باشد. در غیر این صورت استفاده از آن غیر استاندارد تلقی شده و عواقب خاص خود را در پی دارد. اگر میخواهید که از تیغه های پلی کربنات در محل استفاده کنید دهنه مغازه نباید بیشتر از 4 در 5 متر باشد. این نوع از تیغه ها برای ابعاد بزرگ تولید نشده اند و نمیتوانند وزن زیادی را متحمل شوند.

وزن تیغه 

وزن تیغه نکته دیگری است که باید قبل از خرید به آن توجه کنید. وزن تیغه ها با هم متفاوت است و نمیتوان وزن ثابتی را برای هر کدام از آن ها در نظر گرفت. اما به دلیل اینکه تیغه های آلومینیومی از پرکاربردترین تیغه ها به شمار می روند آن را ملاک محاسبه قرار میدهیم. وزن تیغه ها به صورت متر مربع حساب میشود و هر متر مربع برابر با 10 کیلوگرم است. به طور مثال اگر قصد دارید تیغه کرکره برقی را برای دهنه ای با مساحت 3 در 3 متر نصب کنید باید از 9 متر تیغه که به عبارتی 90 کیلوگرم میشود استفاده کنید.

محاسبه فضای موجود در بالای کرکره برقی 

کرکره برقی برای رول شدن نیاز به فضایی آزاد در بالای خود دارد. اگر این فضا برای کرکره ایجاد نشود نمی تواند به راحتی رول شود و موجب آسیب رسیدن به آن خواهد شد. پس قبل از انتخاب و خرید این نوع از درب های اتوماتیک باید به میزان فضای آزاد در مکان توجه کنید.

نوع موتور 

اگر دهنه مغازه شما مساحت زیادی دارد و میخواهید که از کرکره برقی با متراژ بالا استفده کنید باید موتور ساید را برای نصب کنید. زیرا موتورهای ساید توانایی تحمل وزن بالا را دارند و می توانند درب را به دفعات زیاد در طول روز باز و بسته کنند. نکته ای باید در خصوص مقایسه موتورهای ساید و توبولار بگوییم این است که در صورتی که موتور ساید نیاز به تعمیر پیدا کند می توان آن را از بیرون تعمیر و یا تعویض کرد اما این مساله در خصوص موتورهای توبولار صدق نمی کند و برای تعمیر باید آن را به طور کامل از شفت خارج کنیم.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
به کمک نیاز دارید؟