کرکره شیشه ای

امروزه کرکره شیشه ای تبدیل به یکی از پرکاربردترین تیغه های کرکره برقی تبدیل شده است. متریال اصلی این نوع از تیغه ها پلی کربنات است که به دلیل ترکیباتی که در آن وجود دارد به صورت شفاف دیده می شود. اما کرکره شیشه ای در چه اماکنی قابل استفاده است ؟ برای اطلاعات بیشتر از قیمت کرکره برقی و نصاب کرکره برقی همچنین شما می توانید با کارشناسان ما در کهربا در تماس بگیرید.

 

کرکره شیشه ای چه ویژگی هایی دارد؟

کرکره شیشه ای به نام کرکره های پلی کربنات شناخته می شوند که قابلیت به کارگیری وسیعی دارد. تیغه های پلی کربنات به دلایل متعددی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم جزو ایمن ترین , زیباترین و پرطرفدارترین تیغه های موجود در بازار می باشند. این نوع از کرکره ها قابلیت استفاده در اماکنی است که نیاز به امنیت بالایی دارند. مکان هایی مانند صرافی ها و طلافروشی ها جزو این دسته محسوب می شوند. همچنین فروشگاه هایی که نیاز به ورود نور دارند تا اجناس آن ها خراب نشود نیز گزینه مناسبی برای بکارگیری این نوع از تیغه ها هستند. گل فروشی ها و اغذیه فروشی ها نیز در این دسته قرار دارند.

مشخصات فنی

کرکره شیشه ای دارای مشخصات فنی است که آن را از سایر کرکره های موجود متمایز می کند.

مقاوم تر از آلومینیوم و فولاد

اغلب تیغه های کرکره برقی از نوع فولاد  وآلومینیوم هستند. اما تیغه های پلی کربنات به دلیل ساختار و ترکیباتی که دارند گهی مقاومت بالاتری نسبت به متریال قبلی دارد و این نکته مهمی در مشخصات فنی آن محسوب می شود.

قابل دید درون مغازه

یکی دیگر از مشخصات فنی کرکره های شیشه ای این است که شما می توانید از خارج از مغازه و فروشگاه درون آن را ببینید. این ویژگی موجب می شود تا نسبت به کرکره های آلومینیومی امتیاز بیشتری را از آن خود کند.

کرکره شیشه ای

استفاده از لوله های استیل

استیل نیز مقاومت بالایی دارد. از لوله هایی با حنس استیل در تیغه های پلی کربنات استفاده می شود که موجب افزایش مقاومت آن خواهد شد. به همین دلیل استفاده از کرکره های شیشه ای می تواند امنیت مکان را به میزان چشم گیری افزایش یابد.

تاییدیه های لازم

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که کرکره های شیشه ای دارای تاییدیه و مجوز از پلیس پیشگیری است. پلیس های پیشگیری پارامترهای مختلفی را برای جلوگیری از بروز مواردی مانند دزدی از اماکن را در نظر دارند که یکی از آن ها استفاده از کرکره های شیشه ای می باشد.

استفاده از ریل های 10 سانتی متری

ریل هایی که در این کرکره ها به کار می رود مقاومت آن ها را در برابر انواع دیگر تیغه ها افزایش می دهد. قطر این ریل بسیار مناسب است.

ضد گلوله

استفاده از این نوع کرکره در اماکنی مانند کلانتری و دادگستری بسیار ضروری است. زیرا یکی از ویژگی های فنی کرکره های شیشه ای ضد گلوله بودن آن است که می تواند امنیت مکان را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

 ضد حریق

ساختار فنی کرکره های شیشه ای به نحوی است که نانو کامپوزیت در آن وجود دارد. این نانو کامپوزیت ها می تواند درب را در برابر حرقه و آتش محافظت کند. به همین دیلی علاوه بر اماکنی که در بالا به آن ها اشاره کردیم اماکن عمومی مانند مجتمع های تفریحی و پاساژها نیز ملزم به نصب کرکره های شیشه ای هستند تا در هنگام وقوع آتش سوزی , حریق به درون مجتمع نفوذ نکند. این نوع از تیغه های پلی کربنات قابلیت تحمل دما تا 400 درجه را دارند. مورد مهمی که در این مساله وجود دارد عدم آب شدن تیغه است که از سرایت آتش پیشگیری می کند.

کرکره شیشه ای

مزایای استفاده از کرکره شیشه ای

از تیغه های پلی کربنات به نام تیغه های فولادی پلستیکی نیز یاد می شود. زیرا ظاهری مانند پلاستیک و مقاومتی مانند فولاد و گاهی بیشتر از آن دارد.

ضد اشعه مضر خورشید

اشعه های مضر خورشید موجب رنگ پریدگی و کاهش زیبایی در کرکره های برقی می شود که در مدت زمان کوتاهی رخ می دهد. اما تیغه های پلی کربنات در برابر نفوذ اشعه های مضر خورشید مقاوم هستند و موجب می شود تا در گذشت زمان دچار تغییرات ظاهری و رنگ پریدگی نشوند.

ضخامت های مختلف

وجود ضخامت های مختلف دست مشتری را در انتخاب باز می گذارد. این ضخامت از 2 میلی متر تا 5 میلی متر است. هر چه ضخامت تیغه پلی کربنات بیشتر باشد طبیعتا وزن و قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به طور مثال وزن تیغه های 5 میلی متری در هر متر مربع به 12 کیلو گرم می رسد.

عدم شکسته شدن

این نوع کرکره ها ضد ضربه هستند و به همین دلیل به هیچ عنوان شکسته نمی شوند. این ویژگی موجب افزایش امنیت در آن ها نیز شده است. ایمنی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب این تیغه ها توسط مشتریان است.

تنوع رنگ

تنوع رنگی یگی دیگر از مشخصات تیغه های پلی کربنات است. شما می توانید هر نوع رنگی را با توجه به دکوراسیون مغازه و فروشگاه انتخاب کنید. رنگ هایی مانند برنزی , یاقوتی , مسی , آبی و … امروزه در بازار موجود هستند. لبته قابلیت سفارشی سازی رنگ نیز وجود دارد که موجب افزایش هزینه آن خواهد شد. اگر محدودیتی در بودجه ندارید می توانید یک رنگ سفارشی برای تیغه پلی کربنات سفارش دهید.

زیبایی

و اما زیبایی کرکره های شیشه ای مثال زدنی است. تصاویری که در این مطلب گنجانده شده به خوبی گویای این ویژگی تیغه های شیشه ای است.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *