[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”3752″ img_size=”medium” alignment=”right” style=”vc_box_shadow_3d” onclick=”custom_link” link=”https://kerkerehbarghy.com/contact-us/”][vc_btn title=”میخواهم سفارش بگذارم !” shape=”round” color=”green” align=”right” link=”url:https%3A%2F%2Fkerkerehbarghy.com%2Fcontact-us%2F||”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”3751″ img_size=”medium” style=”vc_box_shadow_3d” onclick=”custom_link” link=”https://kerkerehbarghy.com/%d8%af%d8%b1%d8%a8-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9-%d8%b4%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%a7%db%8c/”][vc_btn title=”به اطلاعات بیشتر نیاز دارم !” shape=”round” color=”orange” align=”left” link=”url:https%3A%2F%2Fkerkerehbarghy.com%2F%25d8%25af%25d8%25b1%25d8%25a8-%25d8%25a7%25d8%25aa%25d9%2588%25d9%2585%25d8%25a7%25d8%25aa%25db%258c%25da%25a9-%25d8%25b4%25db%258c%25d8%25b4%25d9%2587-%25d8%25a7%25db%258c%2F||”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]با سلام و درود خدمت دوستان گرامی کرکره برقی کهربا در این مقاله که در رابطه با درب اتوماتیک است ، میخواهیم نحوه کار درب اتوماتیک را توضیح دهیم امیدواریم که مفید واقع شود.

همچنین شایان ذکر است که نصب ، تعمیر و مشاوره انواع درب اتوماتیک یکی دیگر از خدمات شرکت کرکره برقی کهربا میباشد.

اگر موافق هستید بیاد تا کمی بیشتر در رابطه با نحوه کارکرد درب های اتوماتیک آشنا شویم .

درب-اتوماتیک- کرکره برقی کهربا

بیشتر دربهای اتوماتیک از سنسورهای تشخیص حرکت یا سنسورهای نوری استفاده می کنند که در دو طرف درب نصب می شوند تا درب ها را باز یا بسته کنند.

بسیاری از مردم معتقدند که درب های اتوماتیک اختراع دنیای مدرن هستند، اما ممکن است شما را شگفت زده کند که درب های اتوماتیک تقریبا نیم قرن پیش وجود داشته اند. با گذشت زمان، این درها از لحاظ تکنولوژی پیچیده تر شده اند، اما این ایده برای مدت زمان طولانی وجود داشته است!درب-اتوماتیک- کرکره برقی کهربا

 

تمام درب های اتوماتیک، صرف نظر از نوع یا طراحی آنها، شامل سنسورهایی هستند که در هنگام ایجاد نیاز به باز شدن یا بسته شدن درب ها کمک می کنند. بیایید به انواع سنسورهای مورد استفاده در درب های اتوماتیک نگاهی بیاندازیم:

سنسور فشار درب اتوماتیک

در دهه 1960، “تشک های کنترل” به عنوان حسگر برای تشخیص روش پیاده ها مورد استفاده قرار گرفت. این تشک ها تغییرات در وزن یا فشار را در یک منطقه خاص از زمین در جلو و عقب دروازه تشخیص می دادند. اگر وزن یک ناحیه خاص از حد مجاز بیشتر میشد ، سپس درب باز می شود.

به دلیل قرار دادن تشک های استراتژیک، فرد مجبور به ایستادن یا راه رفتن در منطقه حساس به فشار میشود.

کرکره برقی کهربا

مزیت استفاده از این نوع سیستم این بود که ، تا زمانی که فشار روی تشک وجود داشته باشد، یا در صورتی که فردی ایستاده یا در حال راه رفتن در نزدیکی درها بود، باز می شدند. این مزیت نه تنها برای رفت و آمد سریع استفاده می شد بلکه مانع از بسته شدن درب ها به هنگامی که یک فرد در حال رفت و آمد یا قدم زدن بود می شد.

موشن دتکتور و سنسورهای نوری درب اتوماتیک

کرکره برقی کهربا

با این حال، امروزه بیشتر درب های اتوماتیک از سنسورهای تشخیص حرکت یا سنسورهای نوری استفاده می کنند که در دو طرف درب نصب می شوند تا درب ها را باز یا بسته کنند. این سنسور ها، تشخیص و یا حرکت در مقابل دروازه را رصد میکنند. در این سنسور ها، حرکت با یک پرتو مایکروویو (10.5 گیگاهرتز) توسط یک آنتن نصب شده در هدر درب شناسایی می شود و به طور کلی در جهت و به سمت جلو فرکانس ها فرستاده  میشود

 

این سنسورها کاملا موثر هستند، اما یک نقص عمده دارند: آنها فقط می توانند حرکت را تشخیص دهند. بنابراین، فردی که به آرامی باقی می ماند یا به آرامی حرکت می کند (مثل شهروندان سالخورده) ممکن است شناسایی نشود، که می تواند منجر به حوادث شود.

سنسورهای مادون قرمز درب اتوماتیک

این سنسورهای تخصصی از تکنولوژی مادون قرمز برای باز کردن یا بستن درب ها استفاده می کنند. این سنسورها تغییرات دما را در محدوده اطراف درب ها تشخیص می دهد، بنابراین هنگامی که یک فرد به درب ها می آید، گرمایش فرد توسط سنسورها تشخیص داده می شود، که باعث می شود درها باز شوند!

کرکره برقی کهربا

توجه داشته باشید که این سنسور ها به طور کارآمد کار می کنند، اما اغلب سنسورهای مختلف در ترکیب های مختلف در یک سیستم واحد برای جلوگیری از سقوط یا نظارت استفاده می شوند. به عنوان مثال، سنسورهای حرکت کار خود را برای راه اندازی مکانیسم باز کردن و یا “دیدن” حرکت در مقابل درب شروع کردند. با این حال، اگر فرد بیش از حد آهسته حرکت می کند یا در حال نزدیک شدن به درها باشد، سنسور فشار وزن فرد را تشخیص می دهد و از بستن درب جلوگیری می کند تا وقتی که وزن از بین برود، یعنی فرد از آن عبور می کند .

درب اتوماتیک چطور باز میشود ؟

بعد از اینکه سنسورها حضور یک فرد را تشخیص دادند، کار واقعی باز کردن یا بستن درب ها باید انجام شود. سنسورها به یک درایو الکترونیکی متصل می شوند که به پنل های درب از طریق یک درایو کمکی یا یک چرخ دنده متصل می شوند. درایو کمکی توسط کمربندها یا تسمه های لاستیکی تنظیم می شود که حرکت و باز شدن درب ها را تنظیم می کند. در پایین این درب ها غلطک هایی هستند که اجازه می دهد درب ها به راحتی به حالت اسلایدی باز شوند.

کرکره برقی کهربا

درب اتوماتیک در کنار امنیت خود،آرامش را نیز برایمان بهمراه میاورد.این سیستم سهولت باز و بسته شدن با زدن یک دکمه از ریموت را فراهم میکند.

به عنوان مثال یک روز سرد برفی یا بارانی زمستانی را در نظر بگیرید. بوسیله سیستم های اتوماتیک میتوانید از درون خودرو بدون نیاز به پیاده شدن و تحمل سرما و خیس شدن ،درب را باز نموده و براحتی وارد حیاط و پارکینگ منزل خویش شوید.

درب های اتوماتیک انواع مختلفی دارند که هر کدام برای منظور خاصی بکار میروند.

درب اتوماتیک پارکینگی:

اینگونه درب ها در حالت غیر صنعتی، معمولا برای ورودی حیاط منزل یا پارکینگ مورد استفاده قرار میگیرند.

درب های اتوماتیک پارکینگی که عموما به آنها جک پارکینگ نیز گفته میشود، دارای انواع مختلفِ دربهای بازوئی،دربهای ریلی و دربهای سکشنال میباشند.که به توضیح مختصری از هرکدام میپردازیم.

دربهای بازوئی برای ورودی حیاط مناسب میباشند.جک دربهای بازوئی به دو دسته ی الکترومکانیکال و هیدرولیک تقسیم بندی میگردند.از هر کدام میتوان بصورت تک لنگه یا دو لنگه بهره برد.

جک های الکترومکانیکال عموماً برای دربهای دارای عرض هر لنگه از درب حداکثر تا 3.5 متر و وزن هر لنگه از درب حداکثر تا 350 کیلوگرم مورد استفاده قرار میگیرند.زیرا اینگونه سیستمها دارای توان متوسط میباشند.

جک های هیدرولیک دارای توان بسیار بالاتری بوده و بوسیله پمپ و روغن هیدرولیک و بهره بردن از قوانین فیزیک میتوانند وزن و فشار بیشتری تحمل کرده و دربهای با وزن و عرض بالاتری را جابجا نمایند.اینگونه جک ها در صنعت استفاده بیشتری دارند.

درب های ریلی عموما برای ورودی حیاط مناسب میباشند.درب های ریلی نیاز به فضای عرضی به اندازه عرض خود درب میباشند.لذا برای استفاده از این سیستم باید فضای کافی را مورد بررسی قرار داد.موتور این درب بسته به وزن درب از توانهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.مثلا برای درب دارای وزن500 کیلوگرم باید از موتور با توان بالاتر(بعنوان مثال 800کیلوگرم) استفاده کرد.

دربهای سکشنال(زیر سقفی) عموما برای ورودی پارکینگ مسقف استفاده میشوند.این دربها از امنیت و زیبائی خاصی بهره میبرند.دربهای سکشنال داراری وزنه و فنر بوده و بکمک موتور خود به آسانی باز و بسته میشوند.

تمامی این سیستمها را میتوان به باطری بک آپ متصل نمود که در موقع قطع برق سیستم به عملکرد عادی خود ادامه دهد.

اگر از باطری استفاده نکردیم،میتوانیم در زمان قطع برق بوسیله کلید خلاص کُن سیستم اتومات را خلاص کرده و خودمان دربها را باز کنیم یا ببندیم.

درب اتوماتیک شیشه ای:

این درب ها موارد استفاده زیادی همچون درب بانکها،هتلها،فرودگاهها،لابی آپارتمانها و … دارند. درب های اتوماتیک شیشه ای دارای انواع مختلفی همچون اسلایدی، کتابی، تلسکوپی و گردان میباشند که هر کدام بسته به فضا و روش باز و بسته شدن متفاوت میباشند.

این سیستم نه تنها برای سهولت در رفت و آمد، بلکه برای امنیت و جلوگیری از اتلاف دما و انرژی مورد استفاده قرار میگیرد.

در کنار درب شیشه ای اتوماتیک میتوان از پرده هوا (AIR JET) استفاده کرد که در زمان باز شدن درب هم از عدم ورود حشرات اطمینان حاصل کنیم، هم از جابجایی گرما و سرما  و اتلاف انرژی بپرهیزیم.

برای بالا بردن امنیت این سیستم میتوانیم از قفل الکترومکانیکال و الکتریکال بهره بریم. همچنین میتوانیم از باطری بک آپ استفاده کنیم که در زمان نبود برق ،سیستم به عملکرد عادی خود ادامه دهد.در صورت عدم استفاده از باطری، در زمان قطع برق میتوانیم براحتی با دست درب را باز یا بسته نماییم. برای امنیت لَت نیز میتوانیم از شیشه های لمینت شده استفاده کنیم که آن را ضد گلوله میکند.

درب اتوماتیک کرکره ای:

کرکره ها جزء درب های اتوماتیکی هستند که امروزه موارد کابرد بالائی در جامعه ما ایفا میکنند.

استفاده اصلی کرکره برای درب مغازه ها میباشد. اما پاره ای اوقات از آن برای درب پارکینگ یا ورودی حیاط استفاده میکنند. این امر بدین دلیل است که کرکره در بالای ورودی بصورت گرد جمع میشود و فضای اندکی اشغال مینماید. نیازی به عرض بیشتر همچون درب ریلی،نیازی به فضای بازشو روبروئی همچون درب بازوئی  و  نیازی به سقف کامل و پوشیده همچون درب سکشنال  ندارد.

اصول کار تمامی کرکره ها متداول است. اما انواع کرکره برقی در نوع تیغه و موتور متفاوت میباشند.

تیغه ها دارای انواع مختلفی چون آلومینیوم ، گالوانیزه فوم دار ، پلی کربنات (شفاف و امنیتی) ، رول گیتر فولادی (کاملاً امنیتی) ، گالوانیزه پانچ ، آلومینیوم پانچ می باشند و در اندازه های ارتفاع  مختلفی هچون 6سانت،8سانت و 10 سانت بطور متداول موجود میباشند.

موتور کرکره برقی شامل انواع ام سی ، توبولار و ساید میباشد.

امروزه استفاده از موتور ساید بدلیل امنیت ، عمر طولانیتر و خدمات آسانتر بیشتر مورد استفاده است.

در صورت نبود برق برای دو نوع  ام سی  و  توبولار میتوان از باطری بک آپ بصورت جدا استفاده کرد. یا از دسته خلاص کُن استفاده کرد. اما موتور ساید خود دارای دو نوع AC و DC است. موتور dc خود دارای UPS بوده و نیاز ما به باطری خارجی را برطرف مینماید. این موتور نیز همچون دو نوع قبل دارای خلاص کُن میباشد که در این موتور بصورت زنجیر قرار گرفته است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row content_placement=”middle”][vc_column][vc_single_image image=”3714″ img_size=”large” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d”][vc_btn title=”اطلاعات بیشتر “جک درب پارکینگ“” shape=”round” color=”green” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fkerkerehbarghy.com%2F%25d8%25ac%25da%25a9-%25d8%25af%25d8%25b1%25d8%25a8-%25d9%25be%25d8%25a7%25d8%25b1%25da%25a9%25db%258c%25d9%2586%25da%25af%25db%258c%2F||”][vc_btn title=”اطلاعات بیشتر “کرکره برقی“” shape=”round” color=”orange” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fkerkerehbarghy.com%2F%25da%25a9%25d8%25b1%25da%25a9%25d8%25b1%25d9%2587-%25d8%25a8%25d8%25b1%25d9%2582%25db%258c-%25d9%2586%25d8%25b5%25d8%25a8%2F||”][/vc_column][/vc_row]

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *