به نظر شما علت آژیر کشیدن دزدگیر چیست و چرا گاهی مواقع با هشدارهای کاذب از جانب دزدگیر روبرو می شویم ؟ آژیر کاذب از مشکلات متداول و بسیار مهمی است که در سیستم های امنیتی مانند دزدگیر و اعلام سرقت وجود دارد .قطعا تمام افراد با این مشکل مواجه شده اند و به دنبال راهکاری برای رفع آن بوده اند. در این مطلب به بررسی علت آژیر کشیدن دزدگیر می پردازیم.

علت آژیر کشیدن دزدگیر

علت آژیر کشیدن دزدگیر شامل موارد مختلف است که می توان به تجهیزات ارزان قیمت ، سنسورهای بی کیفیت و استفاده از نصاب های غیر ماهر اشاره کرد. در حال حاضر با گسترش و پیشرفت در عرصه تجهیزات ایمنی خانه شاهد طراحی کردن سیستم هایی هستیم که قادر هستند آلارم های مربوطه را از طریق تلفن و پیامک به مالک اطلاع دهند. این امر سبب سهولت در استفاده از مزایای دزدگیر اماکن شده است. آیا شما به دنبال علت آژیر کشیدن دزدگیر اماکن که به طور کاذب رخ می دهد بوده اید ؟
بعضی از عوامل ایجاد خطا و هشدار بی مورد در دزدگیر خانه و اماکن تغییرات دما به طور ناگهانی در محل و ، تحرکات بیش از حد مجاز و تغییرات ناگهانی طیف نوری در محل بوده است. تکان خوردن اجسامی مانند پرده ، پنکه ، باز شدن پنجره و … می تواند به عنوان علت هشدارهای کاذب در دزدگیر باشد که در مطالب گذشته به آن ها اشاره کردیم. همچنین طولانی بودن کابل ها در هنگام سیم کشی و کم شدن جریان نصب سنسور در برابر مکان هایی مانند کانال های هوا شامل کولر ، گرما و سرمای بیش از حد در محل مورد نظر و خارج از حد استاندارد ، ارتعاشات و زلزله از دیگر عوامل موثر بر هشدارهای کاذب دزدگیر اماکن و خانه محسوب می شود.

نکات مهم در هنگام عیب یابی دزدگیر

قبل از اینکه به عیب یابی دزدگیر اماکن و خانه بپردازیم باید موارد مهمی را رعایت کنیم تا نتیجه مناسب حاصل شود. به طور مثال باید هشدار دهنده های صوتی و نوری را به طور موقت قطع کنیم و همچنین حافظه مرتبط با سیستم تلفن کننده دزدگیر خانه را پاک کنید. فقط کافی است تا شماره مالک و یک شماره ضروری به منظور تست در دستگاه تلفن کننده ثبت شود. نکته ای که وجود دارد این است که بعد از اتمام مراحل عیب یابی دستگاه باید تمام تنظیمات به طور مجدد برگردانده شود.

نکات مهم در هنگام عیب یابی دزدگیر

چگونه علت آژیر کشیدن دزدگیر را پیدا کنیم ؟

شناسایی عامل و مکان تحریک مهم ترین کاری است که باید در این زمان انجام دهید. عامل تحریک و منطقه تحریک به چندین طریق قابل شناسایی می باشد. آسان ترین و سهل ترین روش که بیشتر سیستم ها وجود دارد ، چشمک زدن چراغ هشدار و روشن شدن آن است. معمولا چراغ به طور ثابت روشن می ماند و قرمز است. از این طریق می توان عامل تحریک را شناسایی کرد. در دزدگیرهایی که از سیستم پیشرفته تری استفاده می کنند اعلام هشدار نه تنها با چراغ چشمک زن بلکه با پیامک نیز به مالک اعلام می شود.
پس از اینکه محل تحریک را شناسایی کردیم باید به سراغ شناسایی آن بخش برویم و بررسی های لازم را انجام دهیم تا در صورت مشاهده عامل تحریک آن را از بین ببریم. محیطی که دزدگیر در آن نصب می شود از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور مثال محیط های صنعتی و سوله ها به علت باز بودن و یا خراب بودن دیوار ، سقف و یا پنجره می تواند عامل تحریک رخ دهد و سبب به وجود آمدن هشدار کاذب توسط دزدگیر شود. اما در محیط های مسکونی یا سازمانی شکسته شدن شیشه ها می تواند به عنوان علت آژیر کشیدن دزدگیر شناخته شود.

زیرا حشرات موذی و پرندگان به درون محیط می آیند و انواع سنسور دزدگیر را حساس می کنند. همان طور که در مطالب گذشته عرض کردیم سنسورهایی وجود دارند که به حرکات غیر عادی حساس هستند و پر زدن پرندگان ، پرسه زدن حیوانات خانگی و … می تواند باعث تحریک آن ها شود.

چگونه علت آژیر کشیدن دزدگیر را پیدا کنیم ؟

چشمی و سنسورها را چک کنید !

برای تست چشمی دزدگیر باید اقدامات لازم را انجام دهید. به طور مثال پوشاندن چشمی دزدگیر با پارچه یا روزنامه و انسداد کامل آن می تواند به شما نشان دهد که آیا چشمی دچار مشکل شده است یا خیر. اگر با پوشاندن چشمی آلارم قطع شد می توان از سلامت چشمی اطمینان حاصل کرد. در غیر این صورت ایراد از چشمی دزدگیر می باشد. نکته ای بسیار مهمی که در این بخش باید به آن اشاره کرد این است که اگر چشمی دچار مشکل بود باید آن را با یک چشمی دیگر جایگزین کرد و سپس عملکرد آن را مجددا بررسی کرد. یکی دیگر از مواردی که باید در خصوص تست کردن چشمی به آن توجه داشته باشید چک کردن باطری است. زیرا در برخی از مواقع شاهد تاثیر خراب بودن باطری بر عملکرد دزدگیر امکان و خانه هستیم.
بعد از شناسایی علت آژیر کشیدن دزدگیر بهتر است نسبت به تهیه سنسورهای بی سیم اقدام کنید. چون سنسورهای بی سیم دارای معایب کمتری نسبت به سنسورهای با سیم هستند که علاوه بر عمر طولانی تر می توانند زمینه را برای آسایش بیشتر شما نیز فراهم آورند.

نکات مهم در خصوص برطرف کردن آژیر دزدگیر

بررسی استحکام اتصالات

واقعیت این است که برخی از افراد برای نصب دزدگیرها به سراغ نصابان حرفه ای می روند. این نصاب ها به خوبی از نحوه نصب دزدگیر مطلع نیستند. به همین دلیل نکات مهم مانند محکم بودن اتصالات و وصل کردن آن ها به سیستم مرکزی را رعایت نمی کنند.

استاندارد بودن طول سیم ها

اگر قصد دارید از سنسورهای با سیم استفاده کنید باید به این نکته توجه کنید که طول سیم ها نباید خیلی زیاد باشد. زیرا نمی تواند عملکرد و کیفیت مطلوب را تامین کند. توصیه می کنیم از سنسورهای بی سیم استفاده کنید زیرا هیچ گونه نیازی به کابل ندارند و به راحتی نیز نصب می شوند

بررسی سلامت باطری

به طور معمول عمر باطری دزدگیر 5 سال است. خراب شدن باطری می تواند به عنوان علت آژیر کشیدن دزدگیر محسوب شود. پس اگر با این مشکل مواجه شدید می توانید نگاهی به باطری بیندازید تا در صورتی که دچار مشکل شده است آن را تعویض کنید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *