چشمک زدن چراغ آیفون تصویری یکی از مشکلات رایج در این دستگاه به شمار می رود که به دلیل خرابی برد است. برد یکی از قطعاتی است که اغلب مشکلات آیفون تصویری به دلیل خرابی آن است. تعمیر یا تعویض برد برای رفع چشمک زدن چراغ آیفون تصویری باید توسط تکنسین ها و شرکت های خدمات دهنده صورت گیرد.

چشمک زدن چراغ آیفون تصویری

علت چشمک زدن چراغ آیفون تصویری چیست ؟ برد از مهم ترین قطعات آیفون تصویری محسوب می شود که کیفیت آن بر روی قیمت آیفون تصویری موثر است چرا که بروز بسیاری از مشکلات به دلیل خرابی های آن است. برد مانند مغز دستگاه عمل می کند و تمام دستورات را قابل اجرا خواهد کرد. نه تنها چشمک زدن چراغ آیفون تصویری بلکه ایراداتی از جمله صدا تق تق ، باز نکردن درب و پرش تصویر از پیامدهای خراب شدن برد است. برد از قطعات گران قیمت در آیفون محسوب می شود که به محض مشاهده هر گونه خرابی در آن باید از تکنسین ها و تعمیرکاران ماهر بخواهید تا تعمیر آن را برای شما انجام دهند.
اگر آیفون تصویری را از برندهای معتبر تهیه کرده اید شرکت های مربوطه با خدمات پس از فروش یا گارانتی به سراغ شما می آیند و مشکلات پیش آمده را حل خواهند کرد. اگر فاقد اطلاعات فنی هستید به هیچ عنوان اقدام به تعمیر برد آیفون تصویری نکنید زیرا وضعیت را بدتر خواهید کرد و خرابی آن بیشتر خواهد شد. تعمیر برد آیفون تصویری یک کار تخصصی محسوب می شود.
در سال های نه چندان دور برای نصب و راه اندازی آیفون های صوتی نیاز به برد 12 ولت بود. این نوع از بردها به منظور تغذیه و بکار افتادن آیفون های صوتی بکار گرفته می شدند و در مکانی به نام جعبه تقسیم ساختمان نصب می شد. بردهای 12 ولت قابلیت تامین برق تمام آیفون های ساختمان را داشت. اما در حال حاضر به دلیل ورود آیفون های تصویری به بازار و استقبال مردم از آن ، بردهای 12 ولت کاربرد چندانی ندارند و می توان گفت که جزو بردهای منسوخ شده محسوب می شوند .زیرا آیفون های تصویری برای نمایش تصویر و بسیاری از کارهای دیگر نیاز به انرژی بیشتر از 12 ولت دارند.

دلیل خراب شدن برد آیفون تصویری

در حال حاضر بردهایی که برای آیفون های تصویری مورد استفاده قرار می گیرند از نوع سوئیچینگ هستند و به هیچ عنوان نمی توان از نوع منسوخ شده آن استفاده کرد. هر کدام از بردهای تغذیه دارای کیفیت و مرغوبیت مشخصی هستند و معمولا از بعد از اتمام عمر مفید دچار مشکلاتی می شوند که یکی از پیامدهای آن چشمک زدن چراغ آیفون تصویری می باشد. دلایل خراب شدن برد را در ادامه بررسی می کنیم.

نوسانات برق

متاسفانه وجود نوسانات برق در ساختمان نه تنها باعث صدمه دیدن و خرابی برد آیفون تصویری می شود بلکه می تواند به بسیاری از لوازم برقی و خانگی نیز آسیب برساند.

استفاده از بردهای نامرغوب

برخی از سازندگان و مالکین ساختمان به دلیل صرفه جویی در هزینه ها اقدام به خرید برد های نامرغوب و بی کیفیت می کنند. این بردها که غالبا از کشور چین وارد ایران می شوند از استانداردهای کافی برخوردار نیستند و به سرعت خراب می شوند. قطعا تهیه بردهای با کیفیت و البته گران تر به مرور زمان برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود. چون نیازی به تعویض مجدد آن در کوتاه مدت ندارید.

استفاده از بردهای نامرغوب
گرم بودن محیط

یکی از نکاتی که در هنگام نصب آیفون تصویری باید به آن توجه داشته باشید محیط است. به هیچ عنوان نباید آیفون را در محیط های گرم مانند روی شوفاژ نصب کنید. زیرا حرارت ساطع شده از آن می تواند به شدت بر عملکرد و راندمان دستگاه تاثیر بگذارد و سبب خراب شدن برد آیفون تصویری شود.

عدم استفاده از ترانس AC

بهترین نوع ترانس برای بکارگیری از پنل ، ترانس AC است. این نوع از ترانس می تواند از عملکرد و کیفیت بسیاری از قطعات مانند برد محافظت کند و در طول زمان از بروز مشکلاتی مانند چشمک زدن چراغ آیفون تصویری پیشگیری به عمل آورد.
به طور کلی می توان گفت هر عاملی که سبب ایجاد فشار مضاعف در آیفون تصویری می شود و برد را تحت تاثیر قرار می دهد از عوامل خرابی آن محسوب می شود. به همین جهت توصیه می شود تمام نکات ایمنی را در هنگام خرید قطعات و نصب آیفون تصویری در نظر داشته باشید. از نصابان حرفه ای و کاربلد بخواهید تا نصب آیفون را برای شما انجام دهند. همان طور که اشاره کردیم در حال حاضر بردهایی که برای آیفون تصویری اشاره می شود از نوع سوئیچینگ است که می تواند عملیات باز کردن درب را نیز با بهترین کیفیت انجام دهد.

عدم استفاده از ترانس AC

توصیه های مهم در هنگام خرید و نصب آیفون تصویری !

از آنجایی که مهم ترین مشکلات آیفون های تصویری هوشمند مانند چشمک زدن چراغ آیفون تصویری مربوط به برد تغذیه است توصیه می کنیم در هنگام خرید این قطعه و یا تعویض آن نهایت دقت را بکار بگیرید. به طور مثال تعمیر کار به شما می گوید که برد آیفون تصویری نیاز به تعویض دارد و برای تعویض چند مدل برد و قیمت آن ها را برای شما توضیح می دهد. اگر می خواهید که برد ، مدت زمان بیشتری برای شما کار کند باید بهترین نوع آن را انتخاب کنید. قطعا بهترین نوع برد آیفون دارای بالاترین قیمت نیست. بلکه شما می توانید با پرداخت هزینه ای مناسب اقدام به خرید برد با کیفیت کنید.
برای نصب آیفون تصویری از شرکت خدمات دهنده بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد. در حال حاضر برندهای مشهور و شناخته شده در ایران به نام های تابا ، تکنما ، سیماران ، الکتروپیک و … در حال تولید آیفون های تصویری و سیستم های حفاظتی هستند که می توانند تمام خدمات مربوط به نصب ، تعمیر و تعویض قطعات را برای شما انجام دهند. خرید آیفون تصویری از برندهای مشهور ایرانی و خارجی به شما کمک می کند تا شاهد کیفیت بالاتر و عمر بیشتر آن باشید و در کوتاه مدت نیاز به تعویض مجدد این دستگاه پیدا نکنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *