محاسبه قیمت کرکره برقی پارکینگ​

محاسبه قیمت کرکره برقی پارکینگ

قیمت کرکره برقی پارکینگ فاکتوری است که برای تعیین مناسب باید به چند نکته اعم از اندازه (عرض و ارتفاع) کرکره برقی پارکینگ، فضای مناسب برای رول کرکره برقی ، تیغه مناسب جهت سازگاری با نمای ساختمان و صدای کمتر، تیغه مناسب جهت نیاز به عبور یا عدم عبور نور و هوا در فضای پشت کرکره، موتور مناسب جهت هرچه کمتر بودن صدای کرکره برقی و تعداد تردد خودروها در پارکینگ، سیستمهای محافظ و هشدار دهنده (همچون چشمی مابین و فلاشر و سیستم بسته شدن خودکار و سیستم تشخیص مانع) که در ادامه توضیح داده می شوند دقت نمود. برای اطلاعات بیشتر از قیمت کرکره برقی پارکینگ می توانید به صفحات مربوطه ما در کهربادر مراجعه کنید.

قیمت کرکره برقی پارکینگ
قیمت جک پارکینگ
برای اطلاع از قیمت جک پارکینگ بر روی دکمه زیر کلیک کنید
کهربادر

اندازه گیری های لازم برای محاسبه قیمت

قیمت کرکره برقی پارکینگ بطور معمول برای مواردی چون درب اصلی ورودی پارکینگ یا درب دوم پس از درب حیاط (پیلوت) و یا برای پوشش محوطه رمپ (سطح شیبدار) ورودی به طبقه ی پارکینگی مجزا استفاده می شوند. در هر کدام از موارد استفاده کرکره برقی در پارکینگ؛ زمان کوتاهتر نصب نسبت به ساخت درب آهنی بهمراه نصب جک پارکینگ متصل به آن، رنگ آمیزی متنوع برای هماهنگی بین کرکره برقی پارکینگ و نمای ساختمان، پوشش فضای پشتی کرکره، هزینه به مراتب پایینتر نسبت به دو مورد قابل استفاده در پارکینگ دارند( که شامل ساخت درب آهنی لولایی یا ریلی بهمراه نصب جک پارکینگی متصل شده و ساخت و نصب درب سکشنال می باشند). در تمام موارد فوق اندازه گیری دقیق اجتناب ناپذیر میباشد. همچنین شما میتوانید برای دیدن جک درب پارکینگ و قیمت جک پارکینگ به صفحه مورد نظر در سایت کهربادر مراجعه کنید

 برای اندازه گیری دقیق عرض کرکره برقی پارکینگ اگر در دو سمت دیوار بتنی قرار گرفته باشد و هیچ صفحه آهنی یا قوطی آهنی استفاده نشده باشد، برای هر طرف باید عرض قوطی لازم برای شاسی کشی (که معمولا 40*40 است) را از عرض کل کار کسر کنیم.

به عنوان مثال برای قوطی 40*40 ، 4سانتیمتر از هر طرف که 8 سانتیمتر از کل میباشد را کم میکنیم. نکته درخور اهمیت این است که در صورتی که دیوار بتنی ناتراز باشد یا به قولی شاقول نباشد، باید کمترین فاصله بین دو دیوار را اندازه گرفت. اما اگر در دو طرف قوطی آهنی که بتوان از آن بعنوان شاسی استفاده کرد موجود باشند و این دو قوطی شافول باشند ، نیازی به کم کردن اندازه گرفته شده نیست. شما برای دیدن به روزترین قیمت کرکره برقی پارکینگ میتوانید به صفحه موردنظر بروید.

اندازه گیری های لازم برای محاسبه قیمت

همه چیز درباره قیمت کرکره برقی پارکینگ

اندازه گیری ارتفاع کرکره برقی پارکینگ

برای اندازه گیری دقیق ارتفاع کرکره برقی پارکینگ باید اندازه سطح زمین تا سقف موجود را اندازه گرفت و 30 سانتیمتر (گاهاً 40 سانتیمتر ، بسته به ارتفاع کل و نوع تیغه) را به اندازه ارتفاع کل اضافه نمود. این مقدار اضافه شده برای پیچیدن تیغه به دور شفت (لوله آهنی 8 یا 11) لازم می باشد. اما اگر بخواهیم ارتفاع بازشوِ مشخصی داشته باشیم (در صورت داشتن فضای لازم) باید حداقل 40 سانتیمتر دیگر( اندازه ارتفاع رول به اضافه تیغه انتهایی که در ریل قرار خواهد گرفت) را نیز به آن اضافه کنیم.

پس از یافتن اندازه دقیق و صحیح ، داشتن اطلاعاتی در مورد رول کرکره برقی کمک شایانی برای بدست آوردن قیمت کرکره برقی پارکینگ خواهد نمود. رول کرکره برقی فضای استوانه ای ایجاد شده توسط جمع شدن تیغه ها به دور شفت میباشد.

این فضا بسته به نوع تیغه، ارتفاع و نوع شفت ( که به موتور مورد استفاده بستگی دارد) اندازه های متفاوتی دارد که اندازه معمول آن از 30 تا 40 سانتیمتر است. حال این سوال پیش می آید که رول به سمت به داخل بهتر است یا به سمت به بیرون؟ هر کدام معایب و مزایای خود را دارند.

رول رو به داخل از لحاظ زیبایی و امنیت رتبه بالاتری دارا میباشد. در این مدل از نصب ” قیمت کرکره برقی پارکینگ ” چون از نمای بیرونی رول کرکره دیده نمیشود زیبایی کار دوچندان دیده میشود. ولی در صورتی که برای پارکینگ ارتفاع مشخصی برای عبور خودرو لازم باشد و این فاصله بازشو قیمت کرکره برقی پارکینگ را در اختیار نداشته باشیم مجبور میشویم از رول رو به بیرون استفاده کنیم.

همانگونه که عرض کردیم ارتفاع بازشو برابر است با حاصل تفریق ارتفاع موجود از عدد 40 سانتیمتر یا حداکثر 30 سانتیمتر. از معایب دیگر رول رو به داخل میتوان به عدم دسترسی به موتور در زمان قطع برق( در صورت عدم استفاده از موتور با برق اضطراری) و بروز خرابی های احتمالی اشاره کرد.حال اینکه این خود یک مزیت نیز میباشد! چرا که با رول رو به داخل جلوی دسترسی سارقین به موتور را گرفته ایم.

اندازه گیری ارتفاع کرکره برقی پارکینگ

رول رو به بیرون قیمت کرکره برقی پارکینگ را می توان برای مواردی که بازشو کامل نیاز داریم مورد استفاده قرار داد. از لحاظ ظاهری نیز میتوان 3 وجه آن را با انواع کاور پوشش داد و زیبایی را به آن افزود. نکته مورد توجه این است که کرکره برقی به طور استاندارد دارای کاور رول نمیباشد، ولی میتوان انواع کاور اعم از کامپوزیت ، آلومینیوم و غیره را برای کرکره برقی پارکینگ طراحی و اجرا نمود تا امنیت و زیبایی را مجددا بدست آوریم. در صورت قرار دادن رول رو به بیرون باید فضای مکعبی حداقل 40 سانتیمتر را در نظر گرفت و برای پوشش از کاور مناسب نما بهره برد. پس 40 سانتیمتر ضرب در عرض کرکره به مساحت اضافه میگردد و روی قیمت اثر گذار است.

تیغه مناسب

انواع تیغه مورد استفاده برای قیمت کرکره برقی پارکینگ شامل، گالوانیزه فوم دار، فولادی ساده یا پانچ ، آلومینیوم ساده یا پانچ، غغضروفدار و پلی کربنات می باشند. از بین انواع تیغه کرکره برقی پارکینگ ، تیغه گالوانیزه فوم دار دارای صدای بسیار کمتر نسبت به الباقی تیغه ها است و میتوان از مدل طرح چوب آن برای سازگاری هرچه بیشتر با نمای چوبی ساختمان استفاده کرد. اما بدلیل استهلاک و فرسودگی بالا ،استحکام کم تیغه در برابر فشار و عمر کوتاه امروزه موارد استفاده بسیار کمتری دارد.

تیغه فولادی ساده یا پانچ نیز علیرغم دارا بودن امنیت بالا، بدلیل زنگ زدگی و از بین رفتن رنگ در طولانی مدت و دارا بودن صدای تقریباً زیاد موارد استفاده بالایی در پارکینگ ندارد. اما انواع مورد استفاده تیغه قیمت کرکره برقی پارکینگ به ترتیب کم صدا بودن بصورت موارد زیر می باشند:

تیغه قیمت کرکره برقی پارکینگ غغضروفدار آلومینیومی
تیغه کرکره برقی پلی کربنات،
تیغه کرکره برقی آلومینیوم معمولی
بااین توضیح، تیغه غضروفدار همان تیغه آلومینیوم ساده است که بین تیغه های اصلی از تیغه های با ارتفاع کوتاهتر نسبت به تیغه های اصلی استفاده می شود. این کار باعث می شود رولی که از جمع شدن تیغه ها بدور شفت ایجاد می شود، استوانه ی بهتری ایجاد کند و هنگام باز یا بسته شدن ارتعاشات صدای کمتری ایجاد نماید.

وزن این مدل تیغه نسبت به آلومینیومی ساده بیشتر است و طبیعتاً تیغه قیمت کرکره برقی پارکینگ غضروفی دارای قیمت بالاتری می باشد. بدلیل قابلیت استفاده از رنگهای متنوع برای غضروف و تیغه اصلی می توانیم جلوه های متفاوتی به کرکره برقی پارکینگ خود دهیم. حال برای عبور نور و هوا از کرکره در مدل آلومینیوم ساده یا غضروفی، میتوانیم از تیغه های پانچ ( سوراخ دار ) استفاده کرد و برای عدم عبور هوا میتوان از طلق پوشش دهنده سوراخ ها بهره برد.

تیغه پلی کربنات برای قیمت کرکره برقی پارکینگ برای عبور کامل یا جزئی نور طراحی شده و زیبایی و امنیت بسیار بالاتری را ارائه میکند. دمای ذوب بالاتر، مقاومت بالا در برابر ضربه و برش از دیگر خواص پلی کربنات میباشد. این تیغه دارای چفت شو مابین پنل ها و لوله استیل بجای قلاب و غضروف میباشد و بدین دلیل صدای بسیار اندکی دارد. دارای رنگهای متنوعی چون شیری، دودی، عسلی، طلائی و شفاف است.

همواره برای تأمین امنیت قیمت کرکره برقی پارکینگ شما تلاش نموده ایم و در این راستا تأییدیه پلیس امنیت را برای انواع مختلف این تیغه دریافت نموده ایم. همچنین برای کاهش صدا می توان از ارتالون استفاده نمود. ارتالون از جنس پلاستیک (تفلون) بوده و مابین شفت و تیغه اول قرار میگیرد. مزایای آن حالت استوانه ای دادن به تیغه های نخست است و کاهش محسوس صدا را در بر دارد. اما مشکل استفاده از این ابزار این است که رول را بزرگتر کرده و در جاهایی که محدودیت فضا داریم نمیتوانیم از آن بهره بریم.

شاید با توجه به توضیحات مندرج بتوانید تیغه کرکره برقی مناسب پارکینگ خود را انتخاب و تقریباً یک سوم از قیمت را که توسط انتخاب نوع و رنگ تیغه می باشد را مشخص سازید. جدا از نوع تیغه ها ، رنگ تیغه کرکره برقی پارکینگ تأثیر بسزایی در قیمت کرکره برقی پارکینگ خواهد داشت.

رنگ اکثر تیغه های فولادی بصورت پاششی بوده و بعضاً کوره ای می باشند. رنگ پلی کربنات در فرآیند تولید پنل در آن درج می شود. رنگ های تیغه های آلومینیوم  بصورت الکترواستاتیک کوره ای میباشند که از میان آنها رنگ سفید و کرم دارای قیمت پایه بوده و الباقی رنگها به قیمت کرکره برقی پارکینگ شما مبلغی هرچند جزئی اضافه می کنند.

موتور مناسب

انواع موتور کرکره برقی پارکینگ شامل موتور سانترال ، موتور توبولار و موتور ساید می باشد. از این بین موتور سانترال دارای تکنولوژی قدیمی تری نسبت به دو موتور دیگر بوده و امروزه نصب آن تقریبا منسوخ شده است. موتور سانترال بروی شفت ثابت (معمولاً لوله 6 ) قرار میگیرد و بکمک فنرهای ثابت روی شفت تیغه ها را به بالا یا پایین هدایت میکند.

از ایرادات این موتور می توان به صدای نامتعارف ، سختی تنظیم میکروسوئیچ بالا ، بروز مشکل در صورت خرابی فنرها برای بالا یا پایین بردن و کمبود قطعات برای تعمیر در این روزها اشاره کرد. مزایای این موتور زمانی مشخص می شود که بخواهیم کرکره قدیمی را به برقی تبدیل کنیم! چون این موتور به شفت ثابت نیاز دارد می تواند به راحتی روی کرکره شفت و فنری قدیمی ثرار گرفته و آنرا برقی کند.

دو مدل موتور توبولار و ساید که امروزه طرفداران بیشتری دارند معمولاً با پک کامل بفروش می رسند. این پکیج ها شامل موتور، مدار، صفحه پلیت، یاتاقان، اندکب و اتصالات موتور و یاتاقان به شفت می شوند. در هر دو مدل شفت متحرک می باشد و موتور شفت را به حرکت در می آورد و تیغه اول که به شفت متصل شده بقیه تیغه ها را جابجا می کند.

موتور توبولار کرکره برقی پارکینگ دارای سرعت بالاتری نسبت به موتور سایدهای معمول دارد. قیمت کرکره برقی پارکینگ در صورت استفاده از موتور توبولار هزینه کمتری را بهمراه خواهد داشت. از دیگر مزایای آن میتوان به فضای کم اشغال شده ، رول کوچکتر و صدای بسیار کمتر اشاره کرد.

معایب آن قدرت کمتر نسبت به ساید برای پارکینگ های با عرض زیاد ، دفعات باز و بسته شدن محدود برای پارکینگ های با تعداد خودرو زیاد و تردد بالا ، عمر کمتر به نسبت ساید و بسته ماندن درب پاکینگ در صورت بروز خرابی میباشد.چراکه این موتور در داخل شفت قرار می گیرد و برای تعمیر شفت باید کاملاً باز شده و موتور جدا شده و خدمات لازم انجام گیرد.

موتور ساید کرکره برقی پارکینگ دارای قدرت بیشتر و عمری بالاتر می باشد. برای پارکینگ های با تردد بالا کاربردی تر است. در صورت بروز خرابی کرکره را میتوان بوسیله قلاب روی صفحه پلیت در بالا نگه داشت و موتور را جدا کرد و خدمات لازم را انجام داد.

اما نباید صدای به نسبت بالای این موتور را که اعم از صدای چرخ دنده های روی صفحه پلیت و گیربکس و ترمز این مدل موتور هستند را فراموش کرد. حال با توجه به توضیحات مندرج موتور می توانید موتور کرکره برقی مناسب پارکینگ خود را انتخاب نمایید و تقریباً یک سوم از قیمت خود را که توسط انتخاب نوع موتور می باشد را مشخص سازید.

سیستم های هشدار دهنده و امنیتی مدار کرکره برقی پارکینگ شامل چیست و چه تأثیری روی قیمت کرکره برقی پارکینگ می گذارد؟

مدار های کرکره های دارای  و توبولار به دو نوع رسیور معمولی و فول کانال تقسیم می شوند. مدارهای فول کانال امکان اضافه نمودن فلاشر برای هشدار فرمان حرکت کرکره را دارا است. ضمناً دارای قابلیت نصب چشمی مابین برای عدم برخورد کرکره با جسم موجود در زیر کرکره برقی پارکینگ را دارد. چشمی مابین نیز میتواند تغییراتی را در قیمت کرکره برقی پارکینگ ایجاد نماید.

 از دیگر امکانات آن می توان به قابلیت تغییر جهت موتور ،بسته شدن اتوماتیک بعد از زمان دلخواه ،قطع برق موتور پس از زمان مورد نیاز ،4 کانال یا تک کانال کردن مدار اشاره کرد. ضمناً برای موتورهای توبولار با برق اضطراری نیز امکانات مشابهی در این مدارها در نظر گرفته شده است.

مدارهای موتورساید کرکره برقی پارکینگ در دو نوع بدون برق اضطراری(AC ) و با برق اضطراری (DC) با هماهنگی موتور و مدار آن عرضه شده اند. مدارهای  AC  همچون مدارهای توبولار و سانترال در دو نوع معمولی و فول موجود میباشند که امکانات آنها در بالا توضیح داده شد. برای مدارهای DC بعضاً امکانات اضافه تری همچون تشخیص مانع و جلوگیری از ایجاد فشار مضاعف تیغه ها به جسم قرار گرفته در زیر تیغه ها در نظر گرفته شده اند.

سیستم های هشدار دهنده و امنیتی مدار کرکره برقی پارکینگ شامل چیست و چه تأثیری روی قیمت کرکره برقی پارکینگ می گذارد؟

نوع موتور قیمت کرکره برقی پارکینگ تعیین کننده نوع مدار AC یا DC خواهد بود که قطعاً روی قیمت کرکره برقی پارکینگ تأثیر گذار است. ولی انتخاب نوع مدار در انواع مدارهای AC موجود اعم از ساده یا فول نیز روی قیمت کرکره برقی پارکینگ تأثیر می گذارد. جدا از دو فاکتور اصلی تیغه و موتور برای مشخص نمودن قیمت نباید از چند نکته دیگر که تأثیر بسزایی در تعیین قیمت دارند قافل شد.

از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت کرکره برقی پارکینگ شفت کرکره میباشد.که به دو نوع لوله 11 (برای موتور ساید  و  توبولار صنعتی) و لوله 8 (موتور توبولار معمولی) تقسیم می گردد. قیمت آن از ضرب کردن عرض دهنه در قیمت روز شفت بدست می آید. عامل دیگر قیمت هزینه آهن برای شاسی و هزینه شاسی کشی است. همچنین هزینه نصب و راه اندازی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که با توجه به اندازه محاسبه می گردد. آخرین هزینه برای مشخص نمودن قیمت کرکره برقی پارکینگ، کرایه حمل بار تا محل انجام پروژه می باشد.

با توجه به آنکه می توان با استفاده از تیغه های روتین از لحاظ رنگ و نوع   و  توجه به کیفیت مورد نیاز برای عرض دهنه مورد تقاضا  و تعیین موتور مناسب و حذف موارد غیر ضروری ، قیمت را ارزانتر کرد و هیچوقت کرکره برقی پارکینگ ارزان به معنی کرکره برقی پارکینگ نامرغوب نیست. همیشه این را در نظر داشته باشیم که هیچ ارزانی بی علت نیست و هیچ گرانی بی حکمت نیست.

مزایای استفاده از کرکره برقی پارکینگ

در سال های اخیر استفاده از قیمت کرکره برقی پارکینگ رواج زیادی پیدا کرده است. زیرا مزایای آن بسیار بیشتر درب ها معمولی است. تنوع ، زیبایی و امنیت درب کرکره برقی باعث شده تا بسیاری از افراد در ساخت مجتمع ها و منازل جدید از این ابزار رفاهی استفاده کنند. پس از اینکه در این مطلب با جوانب مختلف استفاده از کرکره برقی پارکینگی آشنا شدید نوبت به این می رسد تا به برخی از مزایای آن نیز اشاره کنیم. برای اطلاع از قیمت کرکره برقی و نحوه نصب کرکره برقی و حتی قیمت آیفون تصویری شرکت کهربادر آماده ارائه تمامی خدمات به شما عزیزان است.

امنیت

درب های قیمت کرکره برقی پارکینگ از امنیت بیشتری نسبت به درب های سنتی برخوردارند زیرا ساختار آن ها به نحوی است که سارقان به راحتی نمی توانند آن را بشکنند و به داخل منزل یا فروشگاه ورود کنند. یکی از دلایل بالا بودن امنیت کرکره های برقی این است که توسط برق و ریموت کار می کنند. بر خلاف درب های سنتی که با کلید باز و بسته می شدند برای استفاده از درب های کرکره ای باید حتما ریموت آن را در اختیار داشته باشید. همچنین میتوانید از دزدگیر اماکن نیز استفاده کنید.

استفاده آسان

معمولا درب های پارکینگی از ابعاد زیادی برخوردارند و باز و بسته کردن آن ها به وسیله دست امری دشوار است. علاوه بر این افراد سالخورده و ناتوان نیز توانایی استفاده از آن را ندارند. اما کرکره برقی مشکل را به راحتی حل کرده زیرا با ریموتی که در اختیار شما قرار می دهد قادر خواهید بود تا با فشار دادن یک دکمه اقدام به باز و بسته کردن درب کنید.

جلوگیری از صدمات احتمالی

همان طور که می دانید درب های قدیمی و سنتی فاقد تکنولوژی بودند و همین امر سبب می شد تا برخی از آسیب ها به ماشین یا افراد وارد شود. به طور مثال درب های سنتی دارای فتوسل یا حسگر نور یا چشم الکترونیک نبودند به همین دلیل هنگامی که مانعی بر سر راه آن ها قرار می گرفت متوقف نمی شدند و آسیب های زیادی به خودرو و افراد مخصوصا کودکان وارد می شد. اما خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی توانسته کیفیت زندگی افراد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. درب کرکره برقی پارکینگ با دارا بودن چشم الکترونیکی قادر است تمام موانع موجود بر سر راه خود را تشخیص دهد و سریعا متوقف شود.

تنوع و زیبایی

قطعا با خواندن این مطلب متوجه شده اید که درب های کرکره ای دارای تنوع زیادی هستند. همچنین زیبایی آن ها باعث شده تا افراد رغبت بیشتری به استفاده از آن ها داشته باشند. این نوع از درب ها که آن ها را درب های مدرن می نامیم در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید می شوند که اغلب سلیقه ها را پوشش می دهد. استفاده از رنگ های الکترواستاتیک به جای رنگ های سنتی باعث افزایش دوام و براقیت آن ها در طول سال های شده است. رنگ های قدیمی بر اثر گذر زمان کیفیت خود را از دست می دادند و تاش نور آفتاب را به عنوان مهم ترین عامل در این امر در نظر می گیریم . قیمت کرکره برقی پارکینگ با وجود رنگ های الکترواستاتیک همیشه براق و زیبا خواهند ماند.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
به کمک نیاز دارید؟