علت یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری چیست و چه راه حلی برای آن وجود دارد؟ آیفون تصویری یکی از وسایل الکترونیکی محسوب می شود که استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است. در این وسیله مشکلاتی وجود دارد که به مرور زمان و بر اثر استهلاک یا خرابی قطعات خود را نشان می دهد. علت یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری را در این مطلب با یکدیگر بررسی می کنیم.

یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری

یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری بر اثر خرابی قطعات ، اشکال در سیم کشی ، استهلاک و استفاده نادرست اتفاق می افتد. آیفون تصویری به عنوان نسل مدرن از درب بازکن ها محسوب می شود که توانسته آسایش و رفاه بیشتری را به افراد هدیه دهد. در سال های نه چندان دور ، آیفون ها از نوع صوتی بودند و امکاناتی از جمله حافظه داخلی ، اینترکام ، فیلمبرداری و … نداشتند. اما آیفون های نسل جدید به دلیل امکاناتی که به آن ها اشاره کردیم فراگیر شده و سبب جلب رضایت مشتریان شده اند. در برخی از مواقع با قطع صدا یا  یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری مواجه می شویم که دلایل آن به شرح زیر می باشد.

وجود ایراد در اسپیکر یا بلندگو

یکی از عواملی که سبب یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری می شود بروز ایراد یا خرابی در اسپیکر و بلندگو است. بلندگو یا میکروفن به قطعه ای اتلاق می شود که مهم ترین وظیفه آن دریافت صدا است. این قطعه در دسته گوشی آیفون قرار دارد. برخی از برندها از تکنولوژی جدید استفاده کرده اند و آیفون های خود را بدون دسته تولید می کنند. این نوع از آیفون ها به نام آیفون تبلتی شناخته می شوند. محل قرارگیری میکروفن در این نوع از آیفون ها بر روی بدنه است. هنگامی که این قطعه دچار مشکل شود صدا قابلیت انتقال پیدا نخواهد کرد. بهترین راه حل تعویض میکروفن یا اسپیکر است. توصیه می کنیم برای انجام این کار از تکنسین ها و یا شرکت خدمات دهنده کمک بگیرید.

وجود ایراد در سوکت مانیتور

سوکت یکی از قطعات ضعیف و بسیار کوچک در کابل آیفون تصویری است. این قطعه بسیار آسیب پذیر است و با ضربه یا فشار مضاعف دچار شکستگی می شود. با بررسی سوکت مانیتور می توانید به سالم بودن یا خرابی آن پی ببرید. تعویض سوکت یکی از کم هزینه ترین روش های تعمیر آیفون تصویری است و هزینه زیادی بر شما تحمیل نخواهد کرد. نوعی از سوکت به نام ” سوکت 4 سیم ” وجود دارد که می تواند سیم کشی ساختمان را به آیفون تصویری وصل کند. اگر این سوکت دچار مشکل شود شاهد قطع شدن صدا و برق آیفون تصویری خواهید بود.

وجود ایراد در برد صوت

برد یکی از مدارهای پیچیده می باشد که نه تنها در آیفون تصویری بلکه در تمام وسایل برقی و الکترونیکی وجود دارد. در آیفون های تصویری شاهد وجود دو نوع برد به نام برد صوت مانیتور و برد صوت پنل هستیم. این مدار قابلیت های مختلفی از جمله صدا سازی ، تنظیم صدای آیفون و … را دارد. همچنین می توان وظایف دیگر از جمله مدیریت سیستم درب باز کن و تنظیم منبع تغذیه را نیز انجام دهد. خراب شدن هر کدام از این بردها می تواند به عنوان علت یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری شناخته شود. در برخی از مواقع خراب شدن این مدار سبب قطع شدن صدا نیز خواهد شد. بهترین راه حل برای برطرف کردن مشکل ، تعمیر و یا تعویض برد است که هزینه زیادی به شما تحمیل خواهد کرد.

وجود ایراد در برد صوت

وجود ایراد در کابل کشی ساختمان

بررسی کردن کابل کشی ساختمان آخرین کاری است که باید انجام دهید. زیرا معمولا مشکلاتی که در خصوص صدای آیفون به وجود می آید به دلیل خرابی قطعات مختلف است. اگر تمام قطعاتی که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم را بررسی کردید و به مشکلی برنخوردید می توانید به سراغ چک کردن سیم کشی ساختمان بروید. کارشناسان توصیه می کنند برای نصب آیفون تصویری از نصابان حرفه ای و با تجربه کمک بخواهید زیرا آن ها فوت و فن کار را به خوبی می دانند.

به طور مثال در هنگام سیم کشی آیفون تصویری باید از کابل های مسی و شیلد دار استفاده کنید تا نویز های حاصل از سایر سیم ها بر روی کیفیت صدای ایفون تصویری تاثیر نگذارد. رفع ایراد در سیم کشی آیفون تصویری یکی از پر هزینه ترین کارهایی است که باید برای رفع یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری انجام دهید. در این شرایط توصیه می کنیم از شرکت خدمات دهنده کمک بگیرید از تعمیرکاران مبتدی استفاده نکنید.

وجود ایراد در سوئیچر

سوئیچر همان قطعه ای است که می تواند سوئیچ کردن تمام عملکردهای میان سیم ها را انجام دهد. این قطعه به نام برد سوئیچر نیز شناخته می شود و خراب شدن آن به عنوان یکی از مهم ترین علل یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری شناخته می شود. معمولا سوئیچر بعد از خراب شدن تعویض می شود و تعمیر آن به صرفه نیست. اما برخی از تعمیرکاران ماهر اقدام به تعمیر آن می کنند. قطعا تعمیر قطعات مختلف هزینه کمتری نسبت به تعمیر خواهند داشت.

وجود ایراد در منبع تغذیه

منبع تغذیه یا ترانس قطعه ای است که ولتاژ برق شهری را کاهش می دهد و آن را به مدار آیفون منتقل می کند. زیرا ولتاژ برق شهری بسیار قوی است و ورود ناگهانی آن به مدار آیفون می تواند باعث سوختگی قطعات مختلف آن شود. در برخی از مواقع ، یکطرفه شدن صدای آیفون تصویری می تواند به دلیل خراب شدن منبع تغذیه باشد. تعویض و تعمیر این قطعه برای رفع ایراد توصیه می شود.

وجود ایراد در منبع تغذیه

هزینه تعمیر آیفون تصویری چقدر است ؟

هزینه تعمیر آیفون تصویری و رفع ایرادات آن بستگی به قطعه مورد نظر دارد. در حال حاضر می توان کمترین هزینه تعمیر آیفون تصویری را به سوکت ها و بیشترین آن را به سیم کشی ساختمان نسبت داد که ممکن از نزدیک به قیمت آیفون تصویری نیز باشد. زیرا بررسی سیم کشی ساختمان کاری پیچیده و دشوار است که هر تعمیرکاری از پس آن برنخواهد آمد. توصیه می کنیم آیفون تصویری را از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنید تا از خدمات پس از فروش و گارانتی شرکت بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *