اجزاء آیفون تصویری

در این مطلب به معرفی تمام اجزاء آیفون تصویری خواهیم پرداخت. آیفون های تصویری نسل جدید آیفون ها محسوب می شوند که ویژگی های بسیار پیشرفته ای دارند. این ابزار رفاهی دارای حافظه داخلی و قابلیت دید در شب است که برای مکان های مختلف امنیت را به همراه می آورد. اجزاء آیفون تصویری را در ادامه بررسی می کنیم.

اجزاء آیفون تصویری کدام اند ؟

اجزاء آیفون تصویری کدامند و چه کاربردی دارند ؟ در سال های گذشته که تکنولوژی و فناوری تا این حد پیشرفت نکرده بود افراد برای باز کردن درب باید وارد حیاط می شدند. چند سال بعد آیفون های صوتی وارد بازار شد. این آیفون ها قادر به رفت و برگشت صدا بودند و با دریافت سیگنال های مربوطه شما متوجه می شدید که چه کسی پشت درب است. اما امروزه وضعیت به طور کلی متفاوت شده است. زیر آیفون هایی که به نام آیفون تصویری روانه بازار شده اند قابلیت های بسیار زیادی دارند. این قابلیت ها و ویژگی ها نه تنها در کاربرد و قطعات بلکه در ظاهر آن ها نیز نمود پیدا کرده است. اجزاء آیفون تصویری جدید شامل صفحه لمسی ، حافظه داخلی ، دوربین پیشرفته و … است.

یکی از مهم ترین مواردی که می توان در خصوص تفاوت آیفون تصویری و صوتی مطرح کرد قابلیت ارتباط داخلی یا ” اینترکام ” است. این ویژگی موجب می شود تا ارتباط بین واحدهای یک مجتمع با یکدیگر برقرار شود. هر واحد دارای کد مخصوص به خود است که با فشار دادن آن بر روی صفحه کلید می توان ارتباط را برقرار کرد. همچنین آیفون های تصویری می توانند تصویر را به صورت رنگی و سیاه و سفید نمایش دهند.

پنل داخلی

آیفون های تصویری دارای دو پنل داخلی و خارجی هستند. همان طور که از نام این پنل ها پیداست پنل داخلی درون ساختمان و پنل خارجی بیرون از ساختمان و نزدیک درب ورودی نصب می شود. یکی از اجزاء آیفون تصویری مانیتور است که در سایزهای مختلف تولید می شود. آیفون های مدرن از صفحه نمایشگر لمسی بزرگ ساخته شده اند که علاوه بر زیبایی دارای وضوح نمایش بالا نیز می باشند. بر روی پنل داخلی آیفون تصویری شاهد گوشی هستیم .البته در مدل های بسیار جدید و مدرن آیفون تصویری هیچ نوع گوشی بکار نرفته و افراد می توانند از طریق اسپیکرهایی که در دستگاه نصب شده صدا را دریافت و ارسال کنند. اما مدل های قبلی آیفون تصویری که دارای گوشی هستند از دو بخش میکروفن و بلندگو تشکیل شده اند. طبیعتا این مزیت بر قیمت آیفون تصویری نیز موثر است.

اجزای دیگری که در آیفون تصویری وجود دارد لامپ های LED است. این لامپ ها در هنگام تاریکی و شب فعال می شوند و شما از این طریق می توانید فرد موجود در پشت درب را مشاهده کنید. برخی از آیفون های تصویری دارای دوربین با قابلیت دید در شب هستند که از امواج مادون قرمز بهره می گیرند.

اجزاء آیفون تصویری کدام اند ؟

کلید نمایش تصویر آیفون

کلید نمایش آیفون دارای چند نوع است. اولین کلید به نام کلید ارتباط داخلی است که در بخش ابتدایی مطلب به آن اشاره کردیم.  این کلید قابلیت برقراری ارتباط داخلی یا اینترکام را فراهم می کند و به هر واحد یک کد مخصوص تعلق می گیرد. کلید بعدی که شامل اجزاء آیفون تصویری محسوب می شود کلید درب باز کن است که با فشار دادن آن شاهد باز شدن درب هستیم. این نوع از درب باز کن ها برقی هستند.

دکمه های دیگری که در آیفون تصویری وجود دارند مربوط به تنظیمات آن هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • کلید تنظیم نور : کلید تنظیم نور این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا به وسیله آن بتوانید نور تصویر آیفون را تنظیم کنید. افرادی که دچار چشمانی ضعیف یا کوررنگی هستند باید نور تصویر را بیشتر کنند تا وضوح آن بیشتر شود.
  • کلید تنظیم ملودی : آیفون های تصویری دارای زنگ های متعددی هستند که می توانید یکی از آن ها را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. در برخی از آیفون ها قابلیت اضافه کردن ملودی های مورد علاقه به ملودی های پیش فرض نیز وجود دارد.
  • کلید تنظیم رنگ تصویر : همان طور که اشاره کردیم آیفون های تصویری قابلیت نمایش تصویر سیاه و سفید را نیز دارند. شما به وسیله کلید تنظیم رنگ تصویر می توانید رنگ دلخواه خود را برای نمایش انتخاب کنید.

پنل خارجی

پنل خارجی در بیرون از ساختمان و نزدیک درب ورودی نصب می شود. اجزاء آیفون تصویری در پنل بیرونی شامل صفحه فلزی از جنس آلومینیوم است. اغلب آیفون های تصویری از آلیاژ آلومینیوم بهره می گیرند زیرا مقاومت بالایی دارد و در برابر عواملی مانند رطوبت و گرد و خاک مقاوم می باشد. یکی دیگر از اجزاء آیفون تصویری دوربین است. دوربین ها در دو نوع وجود دارند که می توانند تصویر را به طور رنگی و سیاه و سفید نمایش دهند.

بر روی لنز دوربین شیشه محافظ قرار دارد که آن را در برابر عوامل محیطی مانند شکستگی محافظت می کند. اگر دوربین به هر دلیلی دچار آسیب و شکستگی شود در ارسال و دریافت تصویر دچار اختلال خواهد شد. وجود اسپیکرها در پنل بیرونی آیفون سبب می شود تا ارسال و دریافت صدا به راحتی انجام شود. یکی دیگر از نکات مورد توجه در نصب آیفون های تصویری این است که نباید فاصله زیادی بین پنل داخلی و پنل خارجی باشد .زیرا در این صورت کابل های بیشتری برای نصب مورد نیاز است و هر چه طول کابل ها بیشتر باشد ارسال و دریافت صدا به میزان ضعیف تری انجام می شود. کارشناسان و نصابان حرفه ای به خوبی می دانند از چه نوع کابل ها و برندهای آیفون تصویری استفاده کنند تا این نقص را به کمترین میزان خود برسانند.

دکمه هایی که برای زنگ بر روی پنل بیرونی نصب شده از دیگر اجزاء آیفون تصویری به حساب می آید که بر اساس تعداد واحدها در نظر گرفته می شود. همچنین پیچ تنظیم زاویه دوربین برای تغییر زاویه و ایجاد دیدی صحیح تعبیه شده است.

انواع اجزاء آیفون تصویری

مهم ترین مزایای آیفون تصویری چیست ؟

برندهای مختلفی در ایران و جهان در حال تولید سیستم های حفاظتی مانند آیفون تصویری ، دزدگیر و … هستند. هر کدام از برندها معیارهای مختلفی در تولید محصول با کیفیت دارند. در کشور عزیزمان برندهای الکتروپیک ، تابا و تکنما جزو برندهای مرغوب شناخته شده اند که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. استفاده از آیفون های تصویری مزایای زیادی دارد که به آن ها اشاره می کنیم.

  • ذخیره صدا و تصویر : در دنیای امروز که تعداد سارقین روز به روز در حال افزایش است داشتن سیستمی برای ضبط فیلم و تصویر بسیار ضروری است. آیفون های تصویری این قابلیت را دارند تا فیلم و تصویر فرد را در حافظه خود ذخیره کنند. برخی از برندهای آیفون تصویری دارای بخشی برای قرار دادن مموری کارت نیز هستند.
  • دایورت کردن زنگ : ممکن است در برخی از مواقع منزل نباشید و منتظر دریافت یک محموله پستی باشید. در این شرایط می توانید زنگ واحد خود را بر روی واحد دیگری دایورت کنید تا او به جای شما محموله پستی را دریافت کند.
  • انتقال زنگ به موبایل و تلفن ثابت : آیفون های تصویری نسل جدید به دلیل امکاناتی که دارند می توانند زنگ را بر روی تلفن همراه یا تلفن ثابت دایورت کنند. یعنی زمانی که شما در خانه حضور ندارید نیز زنگ آیفون را خواهید شنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *