امکانات ویژه دزدگیرهای اماکن چیست ؟

در این مطلب به بررسی امکانات ویژه دزدگیرهای اماکن خواهیم پرداخت. تمام دزدگیرها دارای امکانات پایه هستند اما برخی از آن ها با دارا بودن مزایای بیشتر کمک می کنند تا محیطی امن تر داشته باشیم. شما می توانید با پرداخت هزینه ای بیشتر از امکانات ویژه دزدگیرهای اماکن برخوردار شوید.

انواع امکانات ویژه دزدگیرهای اماکن

امکانات ویژه دزدگیرهای اماکن شامل زون سخت افزاری ، شاسی LRN ، محافظت مضاعف و … هستند . انتخاب دزدگیر بستگی به نیاز شما دارد. اغلب دزدگیرها عملکرد قابل قبولی دارند و داشتن امکانات پایه در آن ها باعث رضایت مشتریان می شود. اما اگر می خواهید از مزایا و امکانات ویژه دزدگیرهای اماکن برخوردار شوید در ادامه با ما همراه باشید تا با این موارد آشنا شوید.

زون سخت افزاری و بی سیم

زون ها یکی از ویژگی های دزدگیر اماکن محسوب می شوند که دارای دو نوع سخت افزاری و بی سیم هستند که هر کدام از آن ها دارای ساختار منحصر به فردی می باشند. به طور مثال سنسورهای که به عنوان سنسور بی سیم شناخته می شوند باید در زون های بی سیم نیز برنامه ریزی شوند . زیرا در این روش از طریق امواج و فرکانس با سیستم مرکزی اقدام به برقراری ارتباط می کنند. اما سنسورهایی که به عنوان سنسورهای سخت افزاری شناخته می شوند از طریق سیم کشی به سیستم مرکزی متصل می شوند و با آن ارتباط برقرار می کنند.

محافظت بیشتر از محل

یکی از امکانات ویژه دزدگیرهای اماکن محافظت بیشتر است. به این معنی که وجود این ویژگی باعث جلوگیری از ایجاد اتصال در سیم ها خواهد شد. دزدگیرهای اماکن دارای فیوز AUX هستند و اگر این فیوز دچار سوختگی شود سیستم مرکزی به صورت هشدار وارد عمل می شود و شاهد آلارم دادن دزدگیر خواهیم بود.

هشدار در صورت قطع برق

یکی از ترفندهایی که اغلب سارقان انجام می دهند قطع برق در بدو ورود به مکان مورد نظر است. سارقان با قطع برق تمام تجهیزات الکترونیکی مانند دزدگیر را از کار می اندازند و خیال خود را از بابت هشدارها و آلارم های احتمالی راحت می کنند. یکی از امکانات ویژه دزدگیرهای اماکن این است که اگر با قطع برق روبرو شوند سریعا آلارم داده و مالک را خبردار می کند. لازم به ذکر است که این مزیت جزو ویژگی های پایه دزدگیر نیست و در هنگام خرید باید از وجود این مزیت مطمئن شوید.

شاسی LRN 

تمام دزدگیرها دارای ریموت کنترل هستند و به این وسیله می توان دستگاه را مدیریت کرد. در برخی از مواقع پیش می آید که ریموت گم می شود یا به سرقت می شود. وجود شاسی LRN در دزدگیر این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا بدون حضور ریموت تغییرات و تنظیمات دلخواه را بر روی دستگاه انجام دهید. خاموش و روشن کردن دستگاه به وسیله شاسی LRN نیز امکان پذیر است.

زون 24 ساعته

وجود سنسور های مختلف در دزدگیر امنیت محل را بالا می برد. به طور مثال سنسورهای دود و حریق جزو سنسورهایی هستند که باید دائما فعال باشند اما برخی از سنسورها فقط در عدم حضور مالک نیاز به فعال سازی دارند. زون 24 ساعته به این معنی است که شما می توانید سنسورهای مانند دود و حریق را به طور 24 ساعته فعال نگه دارید. در این شرایط اگر دزدگیر غیر فعال شود سنسورهای مربوطه غیر فعال نمی شوند و در صورت بروز حادثه هشدارهای لازم را می دهند.

انواع امکانات ویژه دزدگیرهای اماکن

قابلیت دینگ دانگ

اگر دزدگیر شما قابلیت دینگ دانگ را داشته باشد به این معنی است که می توانید از ورود شخص به مکان مورد نظر مطلع شوید. استفاده از این قابلیت نیازمند نصب سنسور مغناطیسی به درب ورودی است و باید خروجی سنسور را به زون دینگ دانگ وصل کنید تا ورود اشخاص به مکان اعلام شود.

کنترل سیستم مرکزی از راه دور

در برخی از مواقع پیش می آید که افراد به دلیل فراموشکاری قبل از اینکه دزدگیر را فعال کنند محل را ترک می کنند. اگر می خواهید در صورت عدم حضور شما دزدگیر فعال باشد نیازی نیست تا مجددا به محل بازگردید بلکه فقط کافیست تا سری به تلفن همراه خود بزنید. یکی از امکانات ویژه دزدگیرهای اماکن این است که شما می توانید سیستم مرکزی دستگاه را به وسیله تلفن همراه کنترل کنید و از راه دور آن را فعال یا غیر فعال کنید.

قابلیت شنیدن صدای محیط از راه دور 

بسیار جالب است که بدانید بعد از فعال شدن هشدار دزدگیر و تماس با تلفن همراه ، شما می توانید صدای محیط را بشنوید. در این شرایط قادر خواهید بود تا با فشار دادن یکی از دکمه های تلفن همراه صدایی که باعث تحریک دزدگیر شده است را بشنوید و از موقعیت پیش آمده آگاه شوید. قطعا هزینه این نوع از دزدگیرها بیشتر بوده و این نوع از امکانات پیشرفته زمینه را برای ایمن تر کردن محیط فراهم می آورد.

نکات مهم در هنگام خرید دزدگیر اماکن

نکاتی که در این بخش آن ها اشاره می کنیم جزو نکات مهم در هنگام خرید دزدگیر خانه است که باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید. اگر اطلاعات فنی ندارید بهتر است با یک متخصص مشورت کنید یا از فروشنده بخواهید تا دزدگیر متناسب با نیاز شما معرفی کند.

انتخاب بر اساس نیاز

قبل از اینکه دست به خرید بزنید باید موقعیت مکان مورد نظر را بسنجید. به طور مثال اگر قصد دارید سیستم دزدگیر برای منزل خریداری کنید باید ساختار منزل ، مکان نصب و محیط خانه را به دقت بررسی کنید. برخی از برندها برای فروش بیشتر تبلیغات گسترده انجام می دهند اما خدمات و کیفیت محصولات آن ها ضعیف است. پس توصیه می کنیم قبل از هر چیز به ساختار مکان مورد نظر و سپس به کیفیت محصول توجه کنید.

دزدگیر بی سیم

دزدگیرهای بی سیم مزایای بسیار بیشتری نسبت به دزدگیرهای با سیم و سخت افزاری دارند زیرا به راحتی نصب می شوند و شما هر زمان که بخواهید می توانید مکان آن را عوض کنید. برای نصب دزدگیرهای بی سیم نیازی به سیم کشی در محل نیست. اگر خانه شما دارای ساختاری مدرن است توصیه می کنیم از دزدگیرهای با سیم استفاده نکنید چون نمای خانه را تغییر می دهند و سیم ها دیده می شوند. در نگاه اول دزدگیرهای با سیم مبلغ کمتری نسبت به دزدگیرهای بی سیم دارند اما هنگامی که آن ها را نصب می کنید متوجه می شوید که سیم های بکار رفته در آن نیز برای شما هزینه زیادی دربر داشته است.

امکانات ویژه دزدگیرهای اماکن چیست ؟

دارای سیستم تلفن کننده

اغلب دزدگیرها دارای سیستم تلفن کننده هستند که می توانند از تلفن ثابت و سیمکارت برای مطلع کردن صاحبخانه استفاده کنند. این ویژگی جزو امکانات پایه در دزدگیرها محسوب می شود که در هنگام خرید باید به این گزینه توجه داشته باشید. سیستم های تلفن کننده در هنگام وقوع حادثه با شماره هایی که در حافظه آن ها ذخیره شده تماس می گیرند. شما می توانید شماره مرکز پلیس و آتش نشانی را نیز در آن ذخیره کنید.

وجود باتری پشتیبان 

وجود باتری پشتیبان در سیستم های دزگیر باعث می شود تا در صورت قطع برق عملکرد دزدگیر قطع نشود و هشدارهای لازم را بدهد. این باتری تا 4 ساعت بعد از قطع برق امکان هشدار را دارد و حتی اگر سارقین در حین ورود به منزل برق را قطع کردند نیز باتری به کار خود ادامه می دهد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *