انواع چشمی دزدگیر اماکن

در این مطلب به بررسی و آشنایی انواع چشمی دزدگیر اماکن خواهیم پرداخت. نصب چشمی های دزدگیر اماکن سبب می شود تا سارقین بعد از مشاهده آن از سرقت صرف نظر کنند. جالب است بدانید که اغلب سارقین بعد از دیدن چشمی ها و تجهیزات ایمنی به دنبال سوژه جایگزین می روند زیرا احتمال دستگیر شدن آن ها زیاد است. انتخاب و نصب انواع چشمی دزدگیر اماکن باید بر اساس نیاز شما باشد.

انواع چشمی دزدگیر اماکن کدامند ؟

نصب انواع چشمی دزدگیر اماکن به میزان قابل ملاحظه ای باعث کاهش میزان سرقت از محل و افزایش امنیت می شود. در زمان نصب انواع چشمی دزدگیر اماکن باید خود را به جای سارق بگذارید و تمام مناطقی که در معرض دید او هستند را پوشش دهید. چون سارقین قبل از سرقت ابتدا به پیدا کردن دزدگیرها و چشمی ها می پردازند و بعد از اینکه از نبود آن مطمئن شدند اقدام به سرقت می کنند.

چشمی ها بر اساس فاکتورهای مختلف مانند نیاز شما و نوع مکان تعیین می شوند. چشمی ها را بر اساس کاربردهای مختلف مانند تکنولوژی ساخت و عملکرد دسته بندی می شوند که به معرفی هر کدام از آن ها می پردازیم.

انواع چشمی دزدگیر بر اساس تکنولوژی ساخت

اگر بخواهیم چشمی دزدگیر را بر اساس تکنولوژی ساخت تقسیم بندی کنیم باید آن ها را در دو دسته سیمی و بی سیم قرار دهیم. در ساخت نوع بی سیم آن از آخرین تکنولوژی استفاده شده است. زیرا بدون نیاز به کابل کشی و در محل مورد نظر نصب خواهد شد. نصب آن ها آسان و دارای قابلیت جابجایی خواهد بود. هزینه چشمی های بی سیم گران تر از نوع سیمی است اما اگر بخواهیم هزینه کابل کشی را محاسبه کنیم باید بگوییم که فرق چندانی از بابت هزینه ندارند.

نوع سیمی چشمی های دزدگیر برای نصب نیاز به کابل کشی دارند و همین امر سبب می شود که جابجایی آن ها کار دشواری شود. تکنولوژی بکار رفته در چشمی های سیمی پایین تر از نوع بی سیم است و دارای قیمت پایین تری نیز می باشند.

انواع چشمی دزدگیر بر اساس نوع عملکرد

چشمی حرکتی

دسته بندی دیگری که در خصوص انواع چشمی دزدگیر اماکن وجود دارد بر اساس عملکرد است. به این معنی که با رویت و مشاهده سوژه ، تحریک و فعال می شوند. به طور مثال سنسورهایی که به حرکات غیر عادی مشکوک می شوند و هشدار آن ها فعال می شوند به عنوان ” سنسور تشخیص حرکت “ معرفی می شوند. اگر سارق در مقابل این چشمی اقدام به پرسه زدن و کمین کردن کند سنسور آن را تشخیص می دهد.

در مطالب پیشین به بررسی هشدار کاذب در دزدگیر اماکن پرداختیم. در آن مطلب ذکر کردیم که سنسورها و چشمی های حرکتی می توانند دچار اشتباه نیز بشوند و با هشدارهای کاذب آسایش ساکنین را مختل کنند. یکی از مواردی که سبب ایجاد این نوع از هشدارها می شود قدم زدن حیوان خانگی در برابر چشمی است. افرادی که سگ یا سایر حیوانات را در خانه نگهداری می کنند اغلب با مشکل هشدار کاذب دزدگیر خانه مواجه می شوند. به این افراد توصیه می شود از سنسورهای مخصوص استفاده کنند تا بتوانند حیوان خانگی با وزن خاص و در محدوده معین را از سایر سوژه ها تمیز دهد.

چشمی ارتعاشی

نوع دیگری از دسته بندی چشمی ها که بر اساس عملکرد تعیین می شود چشمی ارتعاشی است. این نوع از چشمی ها در هنگام ارتعاش و لرزش از خود واکنش نشان می دهند و احساس خطر خود را با هشدار و آلارم نشان می دهند. به طور مثال اگر سارقین در هنگام سرقت از یک بانک ، صرافی یا طلا فروشی اقدام به تخریب درب یا دیوار کردند هشدارهای لازم از دزدگیر اعلام می شود. هشدارها می تواند علاوه بر آژیر کشیدن شامل تماس با مرکز پلیس ، آتش نشانی ، ارسال پیامک به مالک و افراد دیگر باشد.

چشمی وزنی

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم نوعی از چشمی ها وجود دارند که می توانند تا وزن و محدوده مشخص از سوژه مورد نظر چشم پوشی کنند. این چشمی ها به عنوان چشمی وزنی شناخته می شوند و برای افرادی که حیوان خانگی در منزل دارند کاربرد زیادی دارد.

چشمی وزنی

انواع چشمی حرکتی کدامند ؟

چشمی های حرکتی یکی از انواع چشمی دزدگیر اماکن محسوب می شوند که دارای مدل های مختلف می باشند و هر کدام از آن ها برای نصب در مکانی خاص مناسب می باشد.

PIR

یکی از انواع چشمی های حرکتی به نام PIR شناخته می شود که قادر است با تابش امواج فروسرخ ، منابع گرمایی را تشخیص و شناسایی کند. مناسب ترین کاربرد آن در مکان های کم تردد است. زیرا نصب آن در مکان های پرتردد باعث می شود تا دائما با هشدارهای کاذب آن مواجه شوید. در اغلب موزه هایی که اشیای گران قیمت در آن نگهداری می شود از این نوع چشمی ها استفاده می کنند. استفاده از چشمی های سیمی و بی سیم در این دسته بندی رایج است.

ماکروویو

چشمی هایی که بر اساس سیستم ماکروویو فعالیت می کنند دارای مزیت نسبت به سایر چشمی ها هستند. زیرا از تکنولوژی جدید تری پیروی می کنند. عملکرد آن ها با الهام و ایده گرفتن از حواس خفاش ها می باشد. برای آشنایی بیشتر با این سیستم باید بگوییم که نحوه عملکرد چشمی های ماکروویو به این صورت است که با ارسال موج و برگشت آن به منبع ، تصویر واضحی از محیط تشخیص داده می شود. بعد از ثبت این تصویر ، هر چیزی که باعث تغییر در آن بشود شناسایی خواهد شد و به عنوان ورود غیر مجاز توسط افراد غریبه تلقی می شود. به همین دلیل است که چشمی های ماکروویو دقیق ترین نوع از انواع چشمی دزدگیر اماکن محسوب می شوند.

بیم خطی

چشمی های بیم خطی به عنوان سنسورهای لیزری نیز شناخته می شود که با ایجاد خطوط نامرئی می تواند از محیط حفاظت کند. تعداد این خطوط 3 الی 4 تاست و زمانی که به واسطه عبور حیوان یا انسان به محل مورد نظر 2 خط قطع شود هشدارهای لازم به صدا در می آیند. بهترین مکان برای نصب این سنسورها ، منازل دارای دیوار کوتاه ، محیط های باز ، ویلاها و ورودی های بزرگ است. همچنین نصب در تراس و پنجره ها برای محافظت بیشتر از محیط توصیه می شود.

نکات مهم در هنگام نصب انواع چشمی دزدگیر اماکن

 

نکات مهم در هنگام نصب انواه چشمی دزدگیر اماکن

  • توصیه می شود چشمی دزدگیر را در مکان هایی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستند نصب نکنید. زیرا می تواند در عملکرد آن اختلال ایجاد کند و سبب بروز هشدار کاذب در آن شود.
  • چشمی را در مکان هایی که دارای عدم ثبات در تغییرات دمایی است نصب نکنید. زیرا گرم و سرد شدن محیط به دفعات زیاد می تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن شود.
  • دزدگیر را در مکان هایی مانند نزدیک دوربین های دید در شب نصب نکنید. تمام مواردی که در این بخش به آن ها اشاره شد توسط نصابان ماهر و باتجربه رعایت می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *