در خصوص تفاوت آیفون تصویری آنالوگ و دیجیتال باید بگوییم که دسته بندی آیفون های تصویری بر اساس دو سیستم دیجیتال و آنالوگ انجام می شود که هر کدام از این سیستم ها دارای مشخصه ها و ویژگی های خاص خود هستند. در این مطلب به بررسی زوایا و جوانب مختلف درباره تفاوت آیفون تصویری آنالوگ و دیجیتال خواهیم پرداخت.

تفاوت آیفون تصویری آنالوگ و دیجیتال

تفاوت آیفون تصویری آنالوگ و دیجیتال در چیست ؟ آیفون هایی که با سیستم قدیمی یعنی آنالوگ طراحی شده اند در مجتمع هایی بکار می روند که تعداد واحد های آن ها کم و محدود است. در سیستم آنالوگ بر خلاف سیستم دیجیتال امکان برنامه ریزی و دادن اطلاعات و برنامه به دستگاه وجود ندارد و تنها کاری که آن ها انجام می دهند این است که بعد از به صدا در آمدن زنگ با فشار دادن دکمه اقدام به باز کردن درب کنند. اما آیفون های طراحی شده با سیستم دیجیتال نسبت به آنالوگ مدرن تر هستند. مدرن بودن این آیفون ها نه تنها از برنامه ریزی و امکانات بلکه از نظر زیبایی و جلوه نیز حائز اهمیت است و طبعا در  نیز باهم تفاوت قیمت آیفون تصویری دارند. پس می توان به این نتیجه رسید که تفاوت آیفون تصویری آنالوگ و دیجیتال در بسیاری از جوانب سبب می شود تا افراد بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

پنل داخلی آیفون های دیجیتال دارای کلید هایی مانند شماره تلفن است که در صورت فشردن شماره واحد دلخواه و فشار دادن علامت زنگ می توانید به راحتی زنگ آن واحد به صدا در آورید. پنل آیفون دیجیتال مجهز به پد شماره گیر می باشد. در صورتی که پد آیفون آنالوگ فقط چند عدد شاسی دارد. قاعدتا آیفون های دیجیتال در ساختمان های شلوغ با تعداد واحد بسیار زیاد نصب می شوند. زیرا امکانات آن به نحوی است که می تواند به بهترین شکل پاسخگوی نیاز ساکنین باشد.

نقش تکنولوژی در ساخت آیفون دیجیتال

در بخش قبل به طور مختصر به تفاوت آیفون تصویری آنالوگ و دیجیتال که آیفون های تصویری هوشمند به حساب می آیند پرداختیم و در ادامه بیشتر شما را با این موضوع آشنا خواهیم کرد. واقعیت این است که ما در عصری زندگی می کنیم که با پیشرفت علم و طراحی محصولات جدید دیگر خبری از رفع نیاز با وسایل پیش پا افتاده نیست. بلکه تمام افراد به دنبال مدرن ترین و پیشرفته ترین وسایل برای ایجاد آسایش و تامین رفاه در زندگی هستند.

آیفون تصویری را می توان از جمله وسایلی دانست که حضور آن در زندگی افراد سبب شده تا آسایش و راحتی را تجربه کنند و دیگر نیازی به دویدن و عجله کردن برای باز کردن درب خانه نخواهد بود. با طراحی و عرضه آیفون های تصویری در بازار، کمتر فردی به استفاده از آیفون های آنالوگ و صوتی علاقه نشان می دهد. آیفون ها ابزاری هستند که باید حتما در ورودی مجتمع قرار داشته باشند. این فناوری و تکنولوژی مدرن نه تنها صدا را انتقال می دهد بلکه قادر است تا تصویر فرد پشت درب را با کیفیتی بسیار مطلوب توسط مانیتور داخل ساختمان نمایش دهد. مانیتورها یکی از مهم ترین اجزای آیفون تصویری محسوب می شوند که تاثیر زیادی در زیبا سازی آن دارند. به نحوی که در حال حاضر اغلب برندهایی که در تولید آیفون های مدرن فعالیت می کنند فقط از مانیتور استفاده می کنند و گوشی را حذف کرده اند.

نقش تکنولوژی در ساخت آیفون دیجیتال

مهم ترین تفاوت آیفون تصویری آنالوگ و دیجیتال چیست ؟

در حقیقت به دلیل پیشرفت سطح زندگی بشر و مدرن شدن وسایل تمایل انسان به استفاده از آیفون تصویری بیشتر شده است. آیفون تصویری که اکنون در بازار به فروش می رسند از برندهای متفاوت با کارایی های متنوع هستند. این وسیله مهم و بسیار کاربردی که داشتن آن ضروری است بر اساس پارامترهای خاص توسط برندها و شرکت های متفاوت طراحی و ساخته می شود. آیفون های تصویری بر اساس عملکرد و سایر موارد مانند شکل ظاهری تفاوت هایی با یکدیگر دارند. معیارهایی که انواع آیفون تصویری را از یکدیگر متمایز می کند به شرح زیر است.

حافظه داخلی و خارجی

یکی از ویژگی های خاص و مهم آیفون های تصویری امکان ذخیره فیلم و تصویر است. بعضی از این آیفون ها دارای قابلیتی به نام حافظه داخلی هستند و میتوانند تصاویر مورد نظر را ذخیره کنند. بعضی دیگر از آن ها نیز علاوه بر حافظه داخلی مجهز به یک حافظه خارجی یا همان کارت حافظه نیز می باشند و این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا فیلم هایی بالغ بر 15 ثانیه ضبط کنید.

صفحه نمایشگر لمسی

در برخی از برندهای آیفون های تصویری مانیتور و کلیدهای تنظیمات به صورت تاچ لمسی و در بعضی دیگر به صورت دکمه ای و فشاری هستند. در دنیای امروز با وجود مدل های جدید و پیشرفته ، نمایشگر اغلب آیفون های تصویری به صورت لمسی است. لمسی بودن صفحه نمایشگر باعث سهولت در استفاده از آن و افزایش زیبایی می شود.

امکان دایورت کردن تماس

انتقال یا دایورت تماس هنگامی کاربرد دارد که شما در منزل حضور ندارید و تمایل دارید که زنگ واحد خود را به زنگ واحد دیگری انتقال دهید. در این شرایط زمانی که زنگ واحد شما زده می شود، زنگ واحد مورد نظر به صدا در خواهد آمد. این امکان و ویژگی که از تفاوت آیفون تصویری آنالوگ و دیجیتال است در ساختمان هایی که تعداد طبقات و واحدهای آن بالا می باشد استفاده خواهد شد. به طور مثال مجتمع هایی که دارای 30 طبقه هستند گزینه بسیار مناسبی برای نصب این آیفون ها به شمار می روند.

امکان دایورت کردن تماس در آیفون تصویری دیجیتال

امکان ایجاد ارتباط بین واحد ها

آیفون های تصویری که از این امکان برخوردار می باشند این قابلیت را دارند که بین سایر واحد های مجتمع ارتباط برقرار کنند. لازم به ذکر است که برقراری این ارتباط به صورت تماس صوتی است و می توان با واحد نگهبانی یا واحدهای دیگر نیز صورت گیرد. وجود این ویژگی سبب شده تا کار افراد راحت تر شود و به صاحب خانه ها کمک می کند تا بدون هیچ گونه زحمت اضافه و طی کردن پله یا آسانسور با همسایگان خود در ارتباط باشند.

سایز مانیتور

مانیتور یا صفحه نمایشگر یکی از اجزای آیفون تصویری است که بر اساس سیاست های شرکت و برند مورد نظر تولید می شود. برخی از برندها اعتقاد دارند که باید سایز مانیتور بزرگ باشد تا علاوه بر زیبایی شاهد سهولت در بکارگیری از آن نیز بشود. معمولا کوچک ترین سایز مانیتور آیفون های تصویری از ۲.۵ اینچ تا ۱۰ اینچ طراحی می شود.. شاید تصور کنید که بزرگ بودن سایز مانیتور لمسی می تواند دلیلی بر وضوح کیفیت باشد در صورتی که فقط سایز مانیتور نمی تواند کیفیت نمایش تصویر را تضمین کند بلکه عواملی همچون تراکم پیکسلی و رزولوشن نیز در آن دخیل است.

گوشی

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم در دنیای امروز برخی از آیفون ها بدون گوشی طراحی می شوند و بجای آن از مانیتورهای با ابعاد بالا استفاده می شود. در خصوص تفاوت آیفون تصویری آنالوگ و دیجیتال باید بگوییم که آیفون های تصویری با سایز مانیتور بالا و بدون گوشی به عنوان آیفون های تبلتی شناخته می شوند که جلوه ای بسیار زیبا و مدرن دارند که با تمام دکوراسیون ها هماهنگی دارد. انتخاب بهترین آیفون تصویری که فاقد گوشی است باید از یک برند معتبر انجام شود تا کیفیت و زیبایی را به طور همزمان تجربه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *