تفاوت در انواع آیفون تصویری مربوط به بخش ها و امکانات مختلف آن است. اغلب آیفون های تصویری ظاهری مشابه دارند مخصوصا اگر از یک برند تولید شده باشند. اما واقعیت این است که تفاوت در انواع آیفون تصویری مربوط به اجزاء ، قابلیت های ارتباطی ، وجود حافظه و … است. در این مطلب به بررسی این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

تفاوت در انواع آیفون تصویری

تفاوت در انواع آیفون تصویری شامل چه مواردی است ؟ انتخاب و خرید آیفون تصویری شاید امری تخصصی نباشد اما نیاز به داشتن اطلاعات مربوطه است. زیرا اغلب افراد با دیدن آیفون های مختلف و برندهای متنوع در انتخاب دچار سردرگمی می شوند و نمی دانند که کدام یک از انواع محصولات آیفون تصویری متناسب با نیاز و بودجه آن هاست. دانستن تفاوت در انواع آیفون تصویری سبب می شود تا شما بتوانید بهترین آن ها را برگزینید.

حافظه داخلی و خارجی

اگر در سال های گذشته که آیفون های تصویری هنوز به بازار نیامده بودند حرف از وجود حافظه در آن ها می زدیم امری عجیب به نظر می رسید. اما در حال حاضر افراد به دنبال آیفون هایی با همین مشخصه هستند. زیرا وجود حافظه در آیفون سبب می شود تا با ضبط فیلم و تصویر افراد پشت درب امنیت را به میزان چشمگیری افزایش دهیم. برخی از برندهای تولید کننده آیفون تصویری و سیستم های حفاظتی دارای حافظه داخلی هستند و امکان نصب کارت حافظه SD در آن ها وجود ندارد. اما برخی دیگر از برندهای پیشرفته این قابلیت را دارند تا بتوانید با نصب کارت های حافظه فیلم های کوتاه را به مدت 15 ثانیه ضبط کنید.

نوع صفحه نمایشگر

تمام آیفون های تصویری دارای صفحه نمایشگر هستند اما برخی از آن ها معمولی و برخی دیگر لمسی هستند. یکی از موارد تفاوت در انواع آیفون تصویری مربوط به همین ویژگی است و اغلب افراد تمایل دارند تا نوع لمسی آن را انتخاب کنند. زیرا ظاهری شیک و مدرن دارد و سبب می شود تا با دکوراسیون داخلی منزل هماهنگی بیشتری داشته باشد. البته نا گفته نماند که هزینه این نوع از آیفون ها بیشتر از آیفون هایی است که دارای صفحات نمایشگر معمولی می باشند. سایز صفحات نمایشگر معمولا بین 2.5 تا 10 اینچ است.

امکان انتقال زنگ به واحد دیگر

در بسیاری از مواقع پیش آمده که در منزل حضور نداشته اید و یکی از اعضای خانواده یا دوستان پشت در آمده و مجبور به بازگشت شده است. یکی از ویژگی هایی که آیفون های تصویری جدید دارند و بسیار مورد علاقه مشتریان است قابلیت انتقال زنگ به واحد های دیگر است. تصور کنید که شما منتظر یک مرسوله پستی هستید اما در ساعتی که قرار است مرسوله به دست شما برسد در خانه حضور ندارید. در این شرایط می توانید با یکی از واحدها هماهنگ کنید تا زنگ واحد شما به آن جا انتقال پیدا کند. این قابلیت در مجتمع هایی که تعداد واحدها بسیار زیاد است کارآمد می باشد.

اینترکام

اینترکام به معنای قابلیت ارتباط بین واحدهای یک مجتمع است. این امر ارتباط بین واحدها را بسیار آسان کرده است. قابلیت اینترکام مانند مورد قبلی برای مجتمع هایی با تعداد واحد بالا بسیار کارآمد می باشد اما به طور کلی هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید در هر مجتمعی آن را نصب کنید. لازم به ذکر است که ارتباط بین واحدها به طور صوتی برقرار می شود.

سایز صفحه نمایشگر

قطعا می دانید که صفحات نمایشگر در آیفون های تصویری دارای سایزهای مختلفی هستند. اغلب مانیتورها دارای ابعادی بین 2.5 تا 10 اینچ هستند. برخی از آیفون های تصویری که فاقد گوشی هستند از سایز بزرگتر مانیتور بهره مند می باشند. هر چه ابعاد مانیتور بزرگ تر باشد بر مواردی از جمله رزولوشن ، تراکم پیکسلی و نور آن تاثیر گذار است. مانیتورها از LED و  LCD ساخته می شوند که قطعا کیفیت LED بیشتر است و قیمت آیفون تصویری با LED بیشتر است.

انواع تفاوت در انواع آیفون تصویری

 

گوشی

بسیاری از برندهای معتبر برای ایجاد تنوع در محصولات و جلب نظر مشتریان تغییرات عمده ای در ظاهر آیفون ها ایجاد کرده است. یکی از مواردی که می توان در خصوص تفاوت در انواع آیفون تصویری بیان کرد نوع گوشی است. آیفون های مدرن فاقد گوشی هستند و دارای صفحه نمایش بزرگ می باشند. این آیفون ها ظاهری مانند تبلت دارند که بسیار زیبا می باشند. حتما این سوال برای شما پیش آمده که در آیفون های بدون گوشی چگونه صدا منتقل می شود ؟ این آیفون ها دارای اسپیکر هستند که می توانند بدون داشتن گوشی صدا را پخش کنند. علاوه بر منازل شاهد نصب این سیستم در مکان هایی مانند مجتمع ها ، مراکز و دفاتر نیز هستیم.

قرار داشتن آهن ربا در بدنه آیفون

قطعا برای شما هم پیش آمده که در برخی مواقع با گذاشتن گوشی آیفون بر روی دستگاه شاهد افتادن آن بر زمین بوده اید. این امر به مرور زمان باعث آسیب های فراوان به دستگاه و گوشی می شود. زیرا ایجاد ضربه و فشار می تواند عملکرد کلی دستگاه را مختل کند. یکی از ابداعاتی که تولید کنندگان آیفون تصویری به خرج داده اند قرار دادن آهن ربا در بدنه آیفون است. وجود آهن ربا سبب می شود تا گوشی به راحتی بر روی بدنه بچسبد و بر روی زمین نیفتد.

منوی چند زبانه

تفاوت در انواع آیفون تصویری را می توان در منوی آن ها نیز مشاهده کرد. قطعا آیفون های جدید دارای منویی برای تنظیمات هستند که اغلب از زبان فارسی پشتیبانی می کنند. برخی از برندها برای افزایش کیفیت و اعتبار خود منو را به طور دو زبانه یا چند زبانه تولید کرده اند که برای افراد غیر همزبان نیز قابل استفاده باشد. معمولا منوها به دو زبان فارسی و انگلیسی هستند.

سفارشی سازی صدای زنگ

بسیاری از افراد تمایل دارند تا آهنگ آیفون تصویری را در هنگام زنگ خوردن انتخاب کنند اما بسیاری از برندها فقط از یک آهنگ پیش فرض به عنوان صدای زنگ استفاده می کنند. ولی نگران نباشید. زیرا برخی از آیفون ها دارای چند آهنگ می باشند که این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید بر اساس سلیقه خود یکی از آن ها را برگزینید.

تفاوت در انواع آیفون تصویری چیست ؟

 

قابلیت کنترل کردن درب پارکینگ

در سال های گذشته که تکنولوژی و فناوری تا به این میزان پیشرفت نکرده بود به وسیله آیفون ها فقط می توانستیم درب را باز و بسته کنیم و حتی فردی که پشت درب ایستاده بود را مشاهده نمی کردیم. اما به مرور زمان که فناوری در صنایع مختلف نفوذ کرد و تحول عظیمی به وجود آورد شاهد تغییرات بسیار گسترده هستیم. هنوز هم بسیاری از افراد نمی دانند که به وسیله آیفون تصویری می توانند درب پارکینگ را باز و بسته کنند و تصور می کنند که تنها وسیله برای مدیریت کردن درب پارکینگ استفاده از ریموت است.

تک پنل یا دو پنل

برخی از خانه ها دارای دو درب ورودی هستند و افراد تمایل دارند که برای هر درب از یک پنل استفاده کنند. در این شرایط نیازی نیست تا شما دو آیفون تهیه کنید بلکه فقط کافیست تا یکی از برندهای معتبر را انتخاب کنید که آیفون های دو پنله تولید می کند. تعداد این برندها بسیار کم است اما محصولات آن ها دارای بالاترین کیفیت می باشد. آیفون های دو پنله از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *