کاربرد تیغه کرکره برقی چیست ؟

تیغه کرکره برقی چیست و چه کاربردی دارد

کرکره برقی از اجزای مختلفی تشکلیل شده است شامل : موتور کرکره برقی ، تیغه کرکره برقی ، ریل ، قوطی ، یاتاق ، شفت ، صفحه پلیت ، اندکپ یا یاتاق ، جا قفلی ، مرکز کنترل و برق اضطراری . در این مقاله قصد داریم شما را با تیغه کرکره برقی و انواع آن آشنا کنیم.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟
دزدگیر اماکن
برای اطالاعات بیشتر کلیک کنید
کهربادر

انواع تیغه کرکره برقی

تیغه ۸۰ آلونیومی دوجداره تک پل
تیغه ۸۰ آلومنیومی دوجداره ۲ پل
تیغه ۶۰ آلومنیومی (مخصوص پنجره)
تیغه ۱۰۰ آلومنیومی دو جداره ۲ پل(برای عرض های بیش از ۵ متر)
تیغه آلومینومی غضروف دار
تیغه فوم دار(بدون صدا)
تیغه آلومنیومی دو جداره طرح چوب
تیغه شفاف (پلی کربنات-نانو و یا فلکسی).
تیغه های رول گیتر (تیغه امنیتی).مخصوص صرافی ها،طلافروشی ها،بانک ها و …
تیغه مشبک(پانچ)

این تیغه ها بسته به سلیقه کارفرما و نیاز درب هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت متفاوتند. ضمناً این ها بسته به کیفیت درخواستی از لحاظ وزن نیز متفاوت میباشند.بدین صورت که وزن در هر متر مربع محاسبه میشود و این وزن روی قطر هر تیغه کرکره برقی  و کیفیت قلاب تأثیر میگذارد.لذا روی قیمت کرکره برقی تأثیر شایانی میگذارد. این وزن از حدود ۴.۵ کیلوگرم تا ۸ کیلوگرم متفاوت میباشد. از لحاظ رنگ تیغه  نیز باید دقت لازم را داشت.چرا که چند نوع رنگ همچون آنادایز، کوره ای و الکترواستاتیک وجود دارند.کرکره های برقی روی امنیت خانه تاثیر زیادی دارند اگر نیاز به امنیت بیشتری دارید می توانید از دزدگیر اماکن هم استفاده کنید

انواع تیغه کرکره برقی

همه چیز درباره ی تیغه کرکره برقی

مزیت تیغه پلی کربنات نسبت به آلومینیوم

همان گونه که می‌دانید تیغه کرکره برقی یکی از مهم ترین بخش‌های اساسی در درب اتوماتیک شیشه ای به شمار می‌رود . معمولا جنس و متریال تیغه های کرکره برقی در گونه های آلومینیوم , فولاد و پلی کربنات ایجاد می شود که در اشکال گوناگون کاربرد دارد . مزیت تیغه کرکره برقی آلومینیوم نسبت به پلی کربنات را در ادامه مشاهده می کنیم.

تیغه آلومینیومی 

متداول ترین تیغه در بازار را می توان تیغه آلومینیومی نامید . این تیغه بایستی از بهترین آلیاژ آلومینیوم یعنی آلیاژ6063 جهت شکل پذیری , فرم دهی و استحکام مطلوب ساخته شود . ولی ناگفته نماند که در برخی سوله ها از این آلیاژ مرغوب استفاده نمی‌شود و این تیغه ها از آلومینیوم های بازیافتی و دارنده ناخالصی تولید می شود . واضح است که وجود این ناخالصی ها سبب پیدایش مشکلاتی از قبیل پیدایش صدای بیش از حد تیغه ها , شکنندگی و… . می شود . همانگونه که میدانید تیغه های آلومینیومی طی فرآیندی در کوره حرارت میبینند که‌این مساله منجر به آن می شود که تنش های داخل تیغه تا حد مناسبی متعادل شود . همچنین تیغه از نظر سختی به مرحله مناسبی می‌رسد .تیغه آلومینیومی 

تیغه پلی کربنات 

در ابتدا می بایست اذعان کرد که استحکام داخل این تیغه کرکره برقی در مرحله بالایی قرار دارد . اما همانگونه که گفته شد علاوه بر زیبایی ظاهری این تیغه های پلی کربنات دارنده مزیت های ذیل هم می‌باشند .

 

ضد اشعه فرا بنفش 

نور خورشید مهم ترین فاکتور در رنگ پریدگی و پوسیدگی تیغه ها محسوب می شود. همان طور که در سال های گذشته کرکره های سنتی بر اثر تابش مستقیم نور خورشید دچار این مشکل می شدند. این مساله باعث می شد تا در مدت زمان کوتاهی شاهد از دست داد زیبایی و براقیت کرکره ها باشیم. اما تیغه های پلی کربنات در برابر تابش مستقیم نور خورشید ایمن هستند و تاثیری از آن نمی گیرند. به نحوی که شما می توانید سال های سال از تیغه های براق و نو لذت ببرید.

ضد حریق 

بسیاری از مشاغل مانند صرافی ها ، طلا فروشی ها و بانک ها جزو شغل های حساس محسوب می شوند زیرا ارزش دارایی ها و اجناس در آن ها بالاست. درب های پلی کربنات در برابر آتش سوزی مقاوم هستند . در صورتی که مکان مورد نظر دچار حریق شد این تیغه ها توانایی تحمل دمای بالای 400 درجه را نیز دارند و از ورود آتش به درون مکان جلوگیری می کند.امکان استفده ای ضد حریق ها در خانه هم وجود دارد که می تواند با تجهیزاتی مثل دزدگیر خانه باعث افزایش امنیت خانه شود.

ضد حریق 

قابلیت و امکان حک لوگو بوسیله اشعه لیزر 

بسیاری از مشاغل برای معرفی کسب و کار خود به مشتریان نیاز به تبلیغ دارند. در سال های اخیر که استفاده از “تیغه کرکره برقی” و همچنین تیغه های پلی کربنات باب شده است باعث شده تا از آن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نیز استفاده شود. تیغه های پلی کربنات این قابلیت را دارند تا شما بتوانید لوگو و اطلاعاتی از کسب و کار خود را به وسیله لیزر بر روی آن هک کنید

تنوع رنگی قطعات پلی کربنات

تیغه های پلی کربنات از نظر رنگ و زیبایی تنوع زیادی دارند. به نحوی که شما می توانید رنگ آن را با محیط اطراف هماهنگ کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. متریال این تیغه ها نیز بسیار با دوام است و در کوتاه مدت دچار تخریب و پوسیدگی نخواهند شد. با توجه به مطالب گفته شده پیشنهاد میکنیم قبل از سفارش و یا نصاب کرکره برقی با کارشناسان ما در کرکره برقی کهربا در مشاوره نمائید.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
به کمک نیاز دارید؟