نصب و استفاده از دزدگیر یکی از مطمئن راه ها برای افزایش امنیت محل است. در این مطلب به راهنمای تعمیر دزدگیر اماکن پرداخته ایم تا به کمک آن بتوانید عیب و ایرادات احتمالی دستگاه را تشخیص دهید. نصب این دستگاه و تعمیر آن یکی از کارهای تخصصی است که افراد عادی از انجام آن بر نمی آیند. با آموزش و راهنمای تعمیر دزدگیر اماکن همراه باشید.

راهنمای تعمیر دزدگیر اماکن

در راهنمای تعمیر دزدگیر اماکن چه مواردی اهمیت دارد ؟ دزدگیر جزو سیستم های حفاظتی محسوب می شود که افراد در تمام دنیا از آن استفاده می کنند. در حال حاضر برندهای معتبری در ایران و سایر کشورها در حال تولید این وسیله هستند. محصولاتی که تحت برندهای ایرانی تولید می شود از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و به جرات می توان نام رقیب را بر آن ها نهاد. قدرت رقابت برندهای ایرانی با برندهای خارجی بسیار بالاست و شما برای خرید آن ها هزینه پایین تری هم پرداخت می کنید.

مشکلاتی که در دزدگیرها به وجود می آید به دلیل استفاده زیاد ، استهلاک ، نصب ناصحیح و … است. به همین دلیل توصیه می شود برای نصب دستگاه از افراد حرفه ای و کار بلد کمک بگیرید. در راهنمای تعمیر دزدگیر اماکن و نکات مهم درباره خرید آن پیشنهاد می شود که دستگاه را از یک شرکت معتبر خریداری کنید. زیرا آن ها گارانتی و خدمات پس از فروش دارند و به خوبی دستگاه شما را پشتیبانی می کنند. دزدگیرها در دو نوع با سیم و بی سیم در بازار موجود هستند که می توانید یکی از آن ها را بر حسب نیاز خود انتخاب کنید. در مطالب پیشین گفتیم که دزدگیرهای بی سیم مزایای بیشتری نسبت به دزدگیرهای باسیم دارند که یکی از آن ها زیباییست.

 

نکات مهم در هنگام نصب دزدگیر اماکن

بهتر است قبل از اینکه به تعمیر دزدگیر اماکن بپردازیم نکات مهمی را در هنگام نصب بیان کنیم که رعایت کردن آن ها می تواند به میزان زیادی از بروز مشکلات و اختلالات بعدی جلوگیری کند.

  • یکی از مشکلاتی که باعث بروز اشکال در عملکرد دزدگیر می شود بریده شدن سیم ها و کابل هاست. برخی از افرادی که تحت عنوان نصاب به محل مراجعه می کنند غیر حرفه ای هستند و اقدام به سفت کردن بیش از حد پیچ ترمینال می کنند. زمانی که این پیچ بیش از حد نیاز سفت شده باشد به مرور زمان باعث بریده شدن کابل ها خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که قبل از بستن پیچ ترمینال تمام کابل ها را داخل آن قرار داده باشید.
  • بعد از اینکه تمام کابل ها را درون ترمینال جا سازی کردید باید هسته کابل را در اطراف پیچ های ترمینال بپیچانید. بهترین حالت برای پیچاندن این کابل ها در جهت عقربه های ساعت است. فراموش نکنید که هسته کابل را بیش از حد محکم نبندید. همچنین توجه داشته باشید که تمام کابل ها در زیر ترمینال مربوط به خود رفته باشد.
  • مناسب ترین ترمینال برای متصل کردن کابل ها ، ترمینال بلوک است. این نوع از ترمینال ها باعث می شود تا فاصله کافی بین کابل ها برقرار شود. مجاورت طولانی مدت کابل ها در کنار یکدیگر می تواند زمینه را برای اکسید شدن ، زنگ زدن و اتصال آن ها فراهم کند.
  • مراقب باشید که قبل از نصب کابل ها هر گونه رطوبت را از روی آن ها پاک کنید. علاوه بر این کابل ها را در مناطقی مانند زیر فرش و کفپوش قرار ندهید چون راه رفتن بر روی آن ها باعث ایجاد ساییدگی خواهد شد.

نکات مهم و راهنمای تعمیر دزدگیر اماکن

 

رایج ترین مشکلات دزدگیر اماکن

پس از اینکه به مهم ترین نکات در خصوص باید ها و نبایدهای نصب سیستم دزدگیر پرداختیم نوبت به بررسی راهنمای تعمیر دزدگیر اماکن می رسد. در این بخش رایج ترین و شایع ترین مشکلات این سیستم را با یکدیگر مرور می کنیم و راه حل آن ها را نیز معرفی خواهیم کرد.

 

دزدگیر در هنگام قطع برق کار نمی کند 

معمولا سیستم های دزگیر اماکن بعد از قطع برق توانایی کار کردن تا 48 ساعت را دارند. و این امر به دلیل وجود باتری پشتیبان است. اگر شاهد کار نکردن دزدگیر بعد از قطع برق بودید احتمالا باتری آن خراب شده و یا شارژ کافی ندارد. باتری ها باید هر چند وقت یک بار تعویض شوند زیرا انرژی زیادی مصرف می کنند و به سرعت مستهلک می شوند. پس از اینکه باتری به مدت 48 ساعت کار کرد حتما آن را بررسی کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

 

دزدگیر دچار اتصالی می شود 

وجود اتصالی در هر وسیله برقی و الکترونیکی معمولا به دلیل نصب نادرست و مشکلات مربوط به کابل هاست. اگر در دزدگیر شاهد بروز اتصالی بودید باید کابل ها و ارتباط آن ها را با پنل بررسی کنید. قطع بودن برخی از خطوط نیز می تواند زمینه ساز این مشکل باشد. برای بررسی این موارد از یک متخصص کمک بخواهید زیرا چک کردن وسایل برقی توسط افراد عادی کار بسیار خطرناکی است.

توجه داشته باشید که هر گونه تغییرات در ساختمان نیازمند به روز کردن سیستم های حفاظتی مانند دزدگیر است. زیرا ممکن است سنسورها و آشکارساز های بیشتری بطلبد. اگر به هر دلیلی سیستم خود را بروز نکردید ممکن است سارقین بتوانند از همان مسیر وارد خانه شما شوند.

 

زنگ خطر مشکل دارد

در برخی از مواقع شاهد وجود مشکل در سیستم زنگ خطر هستیم. در این شرایط متخصصین می توانند به عنوان راهنمای تعمیر دزدگیر اماکن عمل کنند و بعد از بررسی کامل سیستم اقدام به برطرف کردن ایراد کنند. وجود مشکل در زنگ خطر می تواند ناشی از اشتباه در برنامه ریزی سیستم باشد.

 

عدم شناسایی افرادی که وارد منزل می شوند 

اگر فردی غریبه یا سارق وارد منزل شما شده و متوجه نشده اید قطعا اشکال از تعداد کم آشکار سازها می باشد. برای رفع این مشکل باید تعداد آشکارسازها را افزایش دهید تا علاوه بر شناسایی سارق امنیت خانه را نیز افزایش دهید.

آشنایی با راهنمای تعمیر دزدگیر اماکن

 

کلام پایانی 

بعضی از افراد تصور می کنند که نصب یک سیستم دزدگیر خانه یا اماکن مشکل آن ها را حل می کند و آن ها می توانند تا سال های سال بدون هر گونه نگرانی زندگی کنند. در صورتی که نمی دانند سیستم های حفاظتی نیز مانند سایر سیستم ها نیاز به نگهداری و تعمیرات دارند. برای افزایش طول عمر دستگاه باید هر چند وقت یکبار تجهیزات و قطعات آن را چک کنید تا در صورت مشاهده کوچک ترین ایراد ، اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه کنید. بسیاری از مشکلات بزرگ از موارد بسیار کوچک شروع می شوند و زمانی که شما از وجود ایرادات کوچک در دستگاه چشم پوشی می کنید زمینه را برای ایجاد اختلالات بزرگ در دستگاه فراهم خواهید آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *