روش های کاهش صدای کرکره برقی 

دلایل صدا در کرکره برقی

عوامل مختلفی در تولید صدای کرکره برقی موثر هستند که باعث سلب آسایش اطرافیان خواهد شد. روش های کاهش صدای کرکره برقی بسیار زیاد هستند که بنا بر نیاز میتوانید از یکی از راه هایی که در این مقاله گفته شده استفاده کنید. در این مقاله به روش های کاهش صدا کرکره برقی که یکی از عواملی است که از ابتدای نصب کرکره برقی باید به آن توجه شود. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از قیمت کرکره برقی با کارشناسان ما در کهربا در در تماس باشید.

دلایل صدا در کرکره برقی

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

دزدگیر اماکن
برای اطلاع از قیمت دزدگیر اماکن بر روی دکمه زیر کلیک کنید
کهربادر

3 علت به وجود آمدن صدا در کرکره برقی

درب های کرکره ای در بسیاری از مکان ها مانند بیمارستان ها , منازل , پارکینگ ها و مجتمع های تجاری به کار میروند. اما به مرور زمان عوامل مختلفی باعث میشود که صداهایی آزار دهنده در حین کار از آن به گوش برسد. این صداهای آزار دهنده در حین باز و بسته شدن درب کرکره ای ایجاد میشوند. بسیاری از این صداها به دلیل وجود اشکال کوچک در تیغه ها و یا موتور است که با یک بررسی ساده میتوانید مشکل را حل کنید. در ادامه به روش های کاهش صدای کرکره برقی اشاره میکنیم.

اگر اختلالی در حین کارکرد کرکره برقی به وجود بیاید و یا قطعاتی مانند تیغه و ریل با یکدیگر اصطکاک پیدا کنند موجب تولید صدای اضافه خواهد شد. انواع صداهای تولید شده از کرکره برقی شامل :

تلق تولوق تیغه ها در حین باز و بسته شدن

کند کار کردن کرکره و درگیر شدن آن با ریل آلومینیومی درب

تولید صدایی نابهنجار از موتور کرکره برقی در هنگام باز شدن درب

تلق تولوق تیغه ها در حین باز و بسته شدن کرکره

این نوع از صدای کرکره برقی به دلایل مختلف صورت میگیرد که در ادامه به موارد آن اشاره میکنیم:

برخورد تیغه ها با یکدیگر

زمانی که تیغه ها در حین کارکردن به یکدیگر برخورد میکنند باعث تولید صدایی شبیه تلق تولوق خواهد شد. اصطحکاک ممکن است به دلیل کوچک بودن فضای رول باشد.

بی کیفیت بودن مواد اولیه

در تولید قطعات درب کرکره ای از مواد مختلفی استفاده میشود که اگر این مواد اولیه کیفیت مناسبی نداشته باشد باعث میشود که در حین کارکردن صدا از آن تولید شود.

وجود گرد و خاک  

اگر در مناطقی مانند جنوب کشور زندگی میکنید که مرتبا هوای غبار آلودی دارید باید هر چند روز یکبار اقدام به تمیز کردن تیغه ها کنید. زیرا یکی از عوامل بروز صدا در تیغه ها وجود گرد و غبار در بین آن هاست.

2-کند کار کردن کرکره و درگیر شدن آن با ریل آلومینیومی 

یکی دیگر از دلایل ایجاد صدای کرکره برقی درگیر شدن تیغه ها با ریل آلومینیومی است. برای این که مطمئن شوید که صدای تولید شده به دلیل درگیری تیغه است باید در هنگام حرکت درب به صدای آن توجه کنید. اگر حرکت تیغه ها بریده بریده است و صداهایی منقطع از آن به گوش می رسد به دلیل درگیری آن هاست. این مساله علاوه بر ایجاد صدا میتواند موجب کارکرد کند دستگاه نیز شود. 

3-تولید صدایی نابهنجار از موتور کرکره برقی در هنگام باز شدن درب 

یکی از مواقعی که معمولا صدای اضافی از کرکره برقی شنیده میشود در هنگام باز شدن درب است. اگر در تمام طول بز و بسته شدن درب این صدا را شنیدید مشکل از موتور کرکره برقی است.بی کیفیت بودن مواد اولیه

6 تا از روش های کاهش صدا کرکره برقی

1-شستن تیغه ها 

اولین کاری که در هنگام تولید صدای کرکره برقی باید انجام دهید این است که تیغه ها و اتصالات را با فشار آب و مواد شوینده به خوبی بشویید . تا اگر این صدا بر اثر گرد و خاک به وجود آمده است از بین برود. نکته مهمی که باید در شستشوی تیغه ها در نظر بگیرید این است که مراقب باشید آب و مواد شوینده به درون موتور نفوذ نکند زیرا باعث ایجاد خرابی در آن خواهد شد.

2-افزایش قطر لوله 

اگر صدای تیغه ها با شستن آن ها از بین نرفت میتوانید قطر شفت و رول کرکره را افزایش دهید. با این کار اصطحکاک بین تیغه ها کمتر میشود وتیغه ها در هنگام رول شدن فضای بیشتری برای حرکت خواهند داشت.

غضروف آلومینیومی

در این مرحله میتوانید غضروفی آلومینیومی را بین تیغه ها اضافه کنید. با این کار چرخش تیغه ها راحت تر خواهد شد و دیگر صدایی از آن شنیده نمیشود.

4-تعویض تیغه ها 

اگر تمام موارد زیر را انجام دادید و نتیجه نگرفتید میتوانید تیغه های کرکره برقی را تعویض کنید و تیغه ای با کیفیت تر را جایگزین آن ها کنید. قبل از خرید کرکره برقی به کیفیت تولید آن توجه کنید زیرا محصولات نامرغوب در بازار به وفور یافت میشود و اگر محصولی نامرغوب را خریداری کنید موجب هزینه های اضافه برای شما خواهد شد.

5-تعمیر گیربکس 

در این مواقعی که صدا از موتور کرکره برقی می آید باید گیربکس موتور را تعمیر کنید. از تکنسین ها بخواهید که تعمیر موتور کرکره برقی را برای شما انجام دهند اگر بعد از تعمیر مشکل حل نشد باید موتور کرکره برقی را تعویض کنید.

تکنسین

میتوانید از تکنسین ها بخواهید تا به محل آمده و مشکل را بررسی کنند. گاهی بعد از انجام تمامی مواردی که در بالا ذکر شده باز هم صدا در کرکره برقی وجود دارد. در این گونه مواقع تکنسین ها و متخصصان میتوانند با تنظیم بادخور فاصله بین ریل و تیغه کرکره برقی را به درستی انجام دهند و مشکل را برطرف کنند. معمولا بعد از تنظیم بادخور صدای آزار دهنده تیغه ها قطع خواهد شد. شما می توانید برای راحتی خود از تمام این موارد برای کرکره برقی، از درب پارکینگ که به وسیله جک درب پارکینگ باز و بسته می شود، بهره مند شوید که دیگر نیازی نباشد حواستان به همه موارد بالا برای کرکره برقی باشد و شما با یکبار هزینه کردن برای جک این نوع دروب خیال خود را از هزینه های جانبی دیگر راحت می کنید. قیمت جک پارکینگ با توجه به برند و انواع مختلفی که دارد متفاوت است ولی شما می توانید با توجه به نیازتان و انتخاب درب، جک مناسب مورد نظر خود را تهیه کنید.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
به کمک نیاز دارید؟