آشنایی با سنسور شکست شیشه در دزدگیر اماکن

سنسور شکست شیشه در دزدگیر اماکن چیست؟ یکی از قدیمی ترین و موثرترین منازل، شکستن شیشه پنجره برای ورود منزل می باشد. اگر شما فقط یک دزدگیر بیسیم را تهیه کنید، احتمالا فقط سنسورهای در و پنجره نیاز شما برای این مسئله را رفع نمی کند. سنسور شکستن شیشه، به صدای شکستن شیشه و صوت حاصل از آن حساس می باشد، سنسور شکست شیشه در دزدگیر اماکن با اسکن کردن کامل و دقیق خانه شما و شنیده شدن صدای شکستن شیشه، سیگنال هشدار به دستگاه مرکزی ارسال میکند و آژیر را فعال میکند.
دزدگیر اماکن یک سیستم الکترونیکی برای امنیت منزل شما می باشد. این سیستم از یک دستگاه مرکزی و از تعدادی سنسور تشکیل شده است. هرگاه که هر یک از سنسورها خطری را تشخیص دهند آژیر دستگاه فعال شده سپس یک پیامک و تماس به شما ارسال می شود. از مهم ترین وظایف دزدگیر اماکن اطلاع رسانی است. و هرگاه اتفاقی رخ دهد در منزل یا محل¬کار شما، وظیفه دزدگیر این است که با شما تماس بگیرد و شما را از خطر احتمالی آگاه کند. امروزه بسیاری با سنسور شکست شیشه در دزدگیر اماکن از محل خود محافظت می کنند.

نحوه عملکرد سنسور شکست شیشه در دزدگیر اماکن

“سنسور شکست شیشه در دزدگیر اماکن”، نسبت به ارتعاشات سطح شیشه واکنش نشان میدهد. هرگونه صدایی ناشی از خرد شدن یا هر صدای دیگری باعث فعال شده سنسور شکست شیشه در دزدگیر اماکن می شود. عملکرد سنسور شکست شیشه به گونه ای است که میکروفون آن، به صدای ناهنجار شکستن شیشه واکنش نشان میدهد، البته شما میتوانید الگوی دیگری را برای تشخیص صدای درهم شکستن شیشه مشخص کند، در این صورت، سنسور به اندازه ای حساس می شود که میتواند بقیه صداهای درهم شکستن شیشه را نیز تشخیص دهد و بنابراین شما باید صدای شکستن محل های مورد نظرتان را در سنسور تعریف کنید.
امروزه سنسور شکست شیشه در دزدگیر اماکن، در دو مدل بی سیم و سیمی تولید و عرضه میشود. بیشتر مردم سنسور شکست شیشه بی سیم را نسبت به سیمی ترجیح میدهند. نصب سنسور شکستن شیشه دزدگیر بسیار راحت بوده و چون انعطاف پذیری بیشتری دارد، میتوانید آن را در محل مورد نظرتان نصب کنید. سنسور شکستن شیشه سیمی نسبت به سنسور بی سیم دقیق تر عمل میکند و شرایط نگهداری از آن آسان تر میباشد.

مقایسه سنسور شکستن شیشه دزدگیر و سنسور حرکت

“سنسور شکست شیشه در دزدگیر اماکن” و سنسور حرکت، هردو برای تامین امنیت منزل و محل کار استفاده می شوند. عملکرد هردوی این سنسور ها موجب افزایش امنیت محل کار و منزل شما می شود. هرچند که این دوسنسور با هم دیگر تفاوت هایی دارند. چراکه سنسور حرکت با امواج مادون قرمز، ماورای صوت و ماورای بنفش کار می کنند در صورتی که سنسور شکست شیشه در دزدگیر اماکن با امواج صوتی کار میکند. سنسورهای حرکت تداخل در ترکیب فیزیکی اتاق را تشخیص میدهند در صورتی که سنسور شکست شیشه با تداخل امواج صوتی کار میکند، این سنسور را میتوانید همیشه فعال نگه دارید در صورتی که سنسورهای حرکت این گونه نیستند. شما میتوانید در مکان هایی که امکان ورود غیر مجاز به محل وجود دارد، سنسور شکست شیشه را نصب کرده و این راه ها را به کلی مسدود کنید. حساسیت سنسور شکست شیشه را افزایش دهید تا حتی به محض خرد شدن شیشه، آژیر آن فعال شود.

سنسور شکست شیشه دزدگیر اماکن
نحوه انتخاب سنسور شکست شیشه در دزدگیر اماکن

برای انتخاب “سنسور شکست شیشه در دزدگیر اماکن” باید المان هایی را مد نظر بگیرید و سپس برای خرید آن اقدام کنید، البته کارشناسان فناوری اطلاعات به راحتی می توانند سنسور شکست شیشه را به راحتی انتخاب کنند. این المان ها عبارتند از:
• دقت در انتخاب سنسور شکست شیشه دزدگیر با میکروفون با کیفیت
• شکست شیشه با کیفیت مجهز به زمان اعلام تعویض باتری
• شکست شیشه با کیفیت مجهز به عملکرد سنسور و میزان مصرف باتری
• امکان انتخاب سنسور شکستن شیشه دزدگیر با قدرت تجزیه و تحلیل صداهای گوناگون
• شکست شیشه، با قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریسیته
• نصب شکستن شیشه روی سقف شیشه ای و جلوگیری از ورود غیرمجاز
• سنسور شکست شیشه، با قدرت محافظت از شیشه تا فاصله 9 کیلومتر

سنسورهای دزدگیر اماکن

*سنسور شکست شیشه در دزدگیر اماکن، در افزایش امنیت محل کار و منزل شما نقش بسزایی دارد و در محل هایی که امکان ورود غیر مجاز از سطح شیشه ای وجود دارد میتوان با سنسور شکست شیشه از ورود متجاوزین به محل پیشگیری کرد.

دستگاه تماس گیرنده

این دستگاه برای این منظور طراحی شده است که در مواقع لزوم کاربر را از بروز مشکل پیش آمده، با ارتباط تماس مطلع کند. به این صورت که شما یک شماره را برای دستگاه تعیین می کنید و دستگاه در زمان نیاز با شما ارتباط برقرار میکند. این تماس از یک شماره ثابت صورت میگیرد. صورت اطلاع رسانی این دستگاه هم میتواند با یک آژیر باشد یا با یک پیام صوتی تعریف شود که بستگی به سلیقه خودتان دارد. البته نوعی از این دستگاه ها هم وجود دارد که قابلیت استفاده از سیم کارت را نیز دارا باشد.
بنابراین دزدگیر اماکن میتواند علاوه از خط ثابت، یک سیم کارت را نیز به داده های خود اضافه کند. البته این قابلیت، حدودی قیمت دزدگیر خانه را بالا میبرد و اما با دقت به این نکته ضروری است که در صورت انتخاب دزدگیر اماکن سیم کارتی، امکان دریافت پیام های بیشتر و کامل تر برای کاربر وجود خواهد داشت. همچنین اینکه کاربر در این دستگاه ها چند رله خروجی نیز در اختیار خواهد داشت که میتواند از طریق آنها به خاموش کردن و همچنین روشن کردن سیستم از راه دور اقدام کند.
سیستم های دیگری نیز در این رابطه وجود دارد از جمله، سیستم پیامکی، سیستم های اینترنتی، سیستم حرفه ای.
انواع سنسور دزدگیر منزل: سنسور تشخیص حرکت، سنسور آهنربایی در و پنجره، سنسور لرزش، سنسور دود، سنسور شکست شیشه، سنسور خطی، سنسور نشتی آب.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *