سنسور کرکره برقی

سنسور کرکره برقی یکی از حساس ترین قطعات درب های اتوماتیک محسوب می شوند زیرا وظیفه مراقبت از تیغه را در برابر موانع احتمالی دارد. سنسور کرکره برقی دارای 5 ویژگی اصلی است که در این بخش به آن پرداخته ایم. اگر قصد دارید درب سنتی را تبدیل به درب های اتوماتیک کنید این مقاله می تواند به شما کمک کند. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از نصاب کرکره برقی و قیمت کرکره برقی با کارشناسان ما در کهربا در تماس بگیرید.

 

ویژگی های سنسور کرکره برقی

سنسور کرکره برقی دارای ویژگی های مهمی است که عملکرد آن را نسبت به سایر قطعات درب اتوماتیک مجزا می کند. اصلی ترین کاری که سنسور کرکره برقی انجام می دهد این است که موانع را بر سر راه باز و بسته شدن تیغه تشخیص می دهد و اقدام به متوقف کردن حرکت تیغه می کند. زیرا اگر سنسور نتواند مانع را تشخیص دهد تیغه با سرعت به مانع برخورد می کند و این شدت برخورد موجب آسیب به موتور خواهد شد.

نحوه عملکرد سنسور کرکره برقی

نام دیگر سنسور کرکره برقی ” چشمی ” است. چشمی ها از دو بخش تشکیل شده اند که وظیفه گیرندگی و فرستندگی امواج را دارند. سنسورهای گیرنده و فرستنده در هنگام نصب درب کرکره ای بر روی آن نصب می شوند. محل نصب آن ها در خارج از درب و بر روی درب است. زیرا قرار گیری سنسورها در این مکان می تواند عمل تشخیص موانع را به خوبی انجام دهد.

اما نحوه عملکرد سنسور بدین صورت است که برای برقراری ارتباط به بین فرستنده و گیرنده اشعه مادون قرمز یا فروسرخ تولید می شود. این اشعه ابتدا از فرستنده ارسال می شود و این سیگنال ها توسط دیود فتو دیود که در گیرنده قرار دارند دریافت می شوند. سنسورهای کرکره برقی در حالت عادی روشن هستند و می توانید از چراغ قرمز یا سبزی که در آن ها وجود دارد روشن بودن آن را تشخیص دهید اما هنگامی که در حال ارسال سیگنال به یکدیگر هستند چراغ آن ها خاموش می شود. اغلب زمانی که مانعی را تشخیص می دهند دچار خاموشی می شوند.

سنسور کرکره برقی

ویژگی های سنسور کرکره برقی

سنسورها دارای ویژگی های اصلی هستند که در این بخش به 5 مورد آن ها اشاره می کنیم.

مجهز به جمپر

سیستم برای سنسورهایی مناسب است که بر روی درب هایی با عرض زیاد نصب می شوند. اگر عرض درب بیش از 3 متر باشد باید سنسور کرکره برقی دارای سیستم جمپر حساسیت باشد.

دارای رنج ولتاژی

رنچ ولتاژی 12 و 24 ولت رنج مناسبی برای سنسورها محسوب می شود. این ولتاژ که DC است سبب می شود تا بتواند از سنسورها در هر دستگاهی استفاده کرد. زیرا ولتاژ 12 و 24 برای اغلب دستگاه ها مانند کرکره های برقی مناسب اند.

نوار جلوگیری از تماس آب

سنسورهای کرکره برقی دارای یک نوار جهت پیشگیری از تماس با آب دارند. سنسورها به محض این که وجود آب را در نزدیکی تیغه تشخیص بدهند به سرعت حرکت آن را متوقف می کنند. این قابلیت موجب می شود تا با محافظت از تیغه موجب عدم نفوذ آب به درون قطعات کرکره برقی شود. زیرا کرکره دارای قطعات آسیب پذیر مانند رسیور , موتور و … است که در صورتی که با آب تماس پیدا کنند دچار خسارت خواهند شد.

جریان مصرفی

جریان مصرفی در سنسور کرکره برقی از اهمیت زیادی برخوردار است. اغلب سنسورها دارای جریان مصرفی 25 میلی آمپر است که میزان مناسبی برای بکارگیری در این قطعه مهم محسوب می شود.

زمان تشخیص مانع

هر چه زمان تشخیص مانع در سنسورهای کرکره برقی کمتر باشد به معنای با کیفیت بودن آن است. امروزه اغلب سنسورها مرغوب زمان تشخیص 1 ثانیه را دارند. بدین معنا که تنها 1 ثانیه طول می کشد تا سنسور وجود مانع را بر سر راه تیغه تشخیص دهد و حرکت تیغه را متوقف کند. با این کار از برخورد شدید درب با مانع جلوگیری می کند و آسیب های احتمالی به موتور کاهش می یابد.

موارد مهم در خرید کرکره برقی

در این بخش قصد داریم شما را با مهم ترین موارد در انتخاب کرکره برقی آشنا کنیم. امروزه کرکره های برقی جایگاه خوبی پیدا کرده اند و جایگزین مناسبی برای درب های سنتی محسوب می شوند. زیرا کیفیت و زیبایی این درب ها علاوه بر مقاومت بالا توانسته است مزیت خود را نسبت به درب های سنتی به اثبات برساند. اما نکات مهم در خرید کرکره برقی چیست و در هنگام انتخاب باید چه گزینه هایی را مد نظر داشته باشیم؟

سنسور کرکره برقی

محل نصب کرکره برقی کجاست؟

نصب کرکره برقی فقط برای درب منازل و پارکینگ ها صورت نمی گیرد بلگه برخی از ساختمان ها برای پنجره های بیرونی نیز از کرکره برقی استفاده می کنند که بر زیبایی نمای ساختمان نیز می افزاید. اما اولین نکته مهمی که باید در خرید کرکره برقی در نظر داشته باشید این است که قصد دارید آن را در چه محلی نصب کنید؟ زیرا کرکره برقی مخصوص پارکینگ , منازل مسکونی , پنجره و …. دارای ویژگی ها و توان متفاوتی است.

تیغه های کرکره برقی از چه نوعی است؟

متریال مختلفی برای ساخت تیغه های کرکره برقی مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به آلومینیوم , فولاد , آهن و پلی کربنات اشاره کرد. بهترین نوع تیغه پلی کربنات است زیرا علاوه بر مقاومت بالا , ضد حریق بودن , ضد سرقت بودن , ضد ضربه بودن و بسیاری امکانات دیگر دارای زیبایی بی نظیری نیز می باشد که آن را نسبت به تیغه های دیگر متمایز کرده است. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از بهترین برند تیغه کرکره برقی به مقاله ما در لینک مراجعه کنید.

موتور کرکره برقی چیست؟

موتورهای ساید و توبلار از رایج ترین انواع موتور در کرکره برقی محسوب می شوند. اگر قصد دارید از درب کرکره برقی به عنوان درب حیاط استفاده کنید می توانید نوع توبلار آن را انتخاب کنید زیرا این نوع از موتورها برای درب های سبک و با ابعاد کم طراحی شده اند که در طول روز تردد کمی دارند. اما اگر قصد دارید از کرکره برقی در امکان پر تردد و شلوغ استفاده کنید باید از موتور ساید بهره ببرید . زیرا این نوع از موتورها دارای قدرت بالاتر هستند و عمر بیشتری نیز دارند. همانطور که در بالا مطالعه کردید با سنسور کرکره برقی آشنا شدید ولی معایبی هم دارد آن هم رد روزهای بارانی یا ممکن است گرد و خاک روی سنسور کککره برقی باشد و به درستی نتواند تشخیص دهد، برای فراهم کردن امنیت راه های دیگری هم وجود دارد یکی از آن راه ها استفاده از درب پارکینگ است که برای باز و بسته کردن آن از جک درب پارکینگ استفاده می شود. قیمت جک پارکینگ بسیار مناسب تر از کرکره برقی می باشد و خیال شما را از بسیاری از هزینه های جانبی دیگر راحت می کند. شما می توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما در کهربادر در تماس باشید.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *