نصب انواع دوربین مداربسته

نحوه نصب دوربین مداربسته دوربین مدار بسته یکی از مهمترین ابزار امنیتی میباشد که امروزه افراد مختلفی به دنبال نصب آن برای پیشگیری از دزدی و تضمین امنیت اماکن خود میباشند. امروز میخواهیم نحوه صحیح نصب یک دوربین مدار بسته رو به شما آموزش دهیم.

نحوه نصب دوربین مدار بسته
دزدگیر خانه
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
کهربادر

نحوه نصب انواع دوربین مداربسته

ابزار های مورد نیاز برای نحوه نصب دوربین مداربسته یا cctv به شرح زیر می باشد:

1- دوربین مدار بسته

2- دستگاه دی وی آر (DvR)

3- کابل تصویر

4- کابل برق

5- منبع تغذیه

6- فیش BNC

7-هارد

8- باکس ، داکت و تمامی ابزار جانبی مورد نیاز

همچنین اگر نیاز به اطلاعات درباره ی نصب و خرید درب اتوماتیک شیشه ای دارید می توانید به صفحه ی آن مراجعه کنید

نحوه نصب انواع دوربین مداربسته

روش نصب انواع دوربین مداربسته

نظر مشتری برای روش نصب 

اولین مرحله در نحوه نصب دوربین مداربسته این است که ابتدا ابتدا نظر مشتری خود را بخواهید. محل های نصب دوربین را با مشتری خود چک کنید و حتی از او علت نصب دوربین جویا شوید. به محل نصب لوازم دیگر مثل دزدگیر اماکن هم دقت کنید 
در مورد طرح و شکل سیم کشی ها یک فکر داشته باشید. مکان هایی را که باید سوراخ شوند علامت گذاری و اولویت قرار گرفتن سیم ها را انتخاب کنید.
باید قبل از سوراخ کردن ، سوراخ شدن دیوار را چک کنید. مطمئن شوید که فضای کافی برای عبور سیم ها وجود دارد و سپس شروع به سوراخ کردن کنید. سعی کنید تمیز کار کردن را در اولویت خود قرار دهید.

نظر مشتری برای روش نصب 

چک کردن لوله ها و کابل ها

در مرحله ی دوم نحوه نصب دوربین مداربسته باید لوله های فلکسی ، داکت هاو لوله های فلزی را نصب کنید.
برای کابل دوربین ابتدا مسیر را متراژ کرده و بر اساس آن کابل راببرید. برای هر دوربین باید یک کابل RG59 در نظر بگیرید. کابل برقرامی توانید به صورت مشترک برای هر دوربین استفاده کنید. یعنی در کل مسیر دوربین ها تنها یک کابل برق خواهد بود و شما از آن انشعاب می گیرید. دقت کنید که حتما ضریب اشتباهی وجود خواهد داشت پس آنرا نیز در نظر بگیرید. اگر مقداری از کابل را اضافه در نظر بگیرید بهتر است.
کابلها را آرام آرام به داخل داکت وارد کنید. این کار را ازسمت دوربین شروع کنید تا اضافه کابل به سمت DVR بماند.
کابلها را اندازه گیری کنید. اضافه کابلها را هم ببرید.

نصب آداپتور و دی وی آر

در مرحله بعد نحوه نصب دوربین مداربسته باید سراغ آداپتور و دی وی آر بروید ، برای نصب آداپتور ، برای محلهای کوچک از منبع تغذیه مرکزی و برای محلهای بزرگ از آداپتور جداگانه برای دوربین ها استفاده کنید. در صورت نصب آداپتور باید در کنار هر دوربین یک باکس پلاستیکی نیز قرار دهید.
دوربین ها را درجای خود ببندید و فیش BNC انها را وصل کنید.و به “نحوه نصب دوربین مداربسته” دقت کنید. کنار DVR رفته و آن را به دی وی آر وصل کنید. پس از وصل تمامی فیش ها به DVR ، برق سیستم را وصل کنید.
در صورتی که تصویری از دوربین ها مشاهده نکردید سه حالت امکان پذیر است. کابل برق قطع است یا کابل تصویر قطع است و یا خود دوربین خراب است. برای آنکه از خرابی دوربین مطمئن شوید جای دوربین ها را با هم عوض کنید.، برق را با ولت متر تست یا IR دوربین را چک کنید. اگر هر دومشکلی نداشته و سالم بودند احتمالا ایراد از کابل تصویر یا فیش های شماست. با چک کردن مسیر مشکل را حل کنید

نصب آداپتور و دی وی آر

بررسی نهایی

در مرحله آخر نحوه نصب دوربین مداربسته دوربین ها را چک کنید در صورتی که تمامی دوربین ها تصویر داشتند آنهارا با هماهنگی مشتری یک به یک چک کرده و تنظیم کنید. ترجیحا در طول روز این کار را انجام دهید تا نور کافی برای خوب دیدن وجود داشته باشد و ضد نور را تشخیص دهید.
هارد را در DVR قرار داده و نصب کنید. این کار بسیار ساده است. ابتدا پیچ های دستگاه را باز کرده و قاب را به کنار بگذارید. کابل SATA را از داخل جعبه DVR پیدا کرده و به هارد وصل کنید. کابل را به مادربرد دستگاه وصل کرده دستگاه را روشن کنید.
با کامل کردن پروسه نصب آنرا به مشتری تحویل دهید. توجه داشته باشید دزدگیر خانه هم به افزایش امنیت خانه شما کمک زیاذی می کند

به کمک نیاز دارید؟