آیا هک دزدگیر اماکن امکان پذیر است ؟ در حال حاضر سارقین بسیار حرفه ای عمل می کنند و به تمام تجهیزات امنیتی واقف شده اند. به نحوی که هک کردن این ابزارها برای آن ها آسان شده است. شاید این سوال برای شما به وجود آید که هک دزدگیر اماکن توسط سارقین انجام می پذیرد ؟ در این مطلب به این پرسش مهم ، پاسخ خواهیم داد.

هک دزدگیر اماکن

امکان هک دزدگیر اماکن یکی از دغدغه ها و نگرانی های افراد است. زیرا در دنیای امروز اغلب خانه ها از سیستم ها و تجهیزات امنیتی مانند دزدگیرها و سنسورهای مختلف استفاده می کنند. اما متاسفانه سارقین دائما در حال بروز کردن خود هستند و هک دزدگیر اماکن یکی از کارهایی است که به آن دست پیدا کرده اند. دزدگیر اماکن ابزار و سیستمی است که به قصد شناسایی و ورود افراد غریبه مانند سارقین به ساختمان یا مکان مورد نظر استفاده می شود. در این وب سایت بارها از مزایای بکارگیری از دزدگیر اماکن و دزدگیر خانه سخن گفته ایم و دائما تاکید کرده ایم که برای ” افزایش امنیت خانه ” از این سیستم ها استفاده کنید.
دزدگیر اماکن این قابلیت را دارد که در واقعی همچون شناسایی حرکات غیر عادی ، شکستن شیشه ، آتش سوزی و … هشدار و آلارم خود را فعال کند. آلارم دزدگیر اماکن همراه با یک چراغ چشمک زن که معمولا قرمز رنگ است توجه اطرافیان را به خود جلب می کند. دزدگیر اماکن را می توان در مکان های مهمی مانند ساختمان های مسکونی و اداری ، تجاری و تفریحی ، صنعتی و کارخانه ای و همچنین محیط های امنیتی و نظامی نصب کرد و از بروز بسیاری از کارهای غیر قانونی پیشگیری کرد. کاربرد دزدگیر اماکن به نحوی است که محافظت از جان و مال افراد و ساکنین در برابر سارقین است. از آن جایی که سارقین توانایی زیادی در راه یابی به منزل و مکان های مختلف دارند این سوال به وجود می آید که آیا می توانند هک دزدگیر اماکن را انجام دهند ؟

هک دزدگیر اماکن ، شدنی اما سخت !

متاسفانه در خصوص هک دزدگیر اماکن باید بگوییم که این امکان توسط دزدها و سارقین حرفه ای وجود دارد. کار آن ها به این صورت است که امکان دسترسی به سیگنال های سیستم را پیدا می کنند و آن را هک می کنند. سارقان قادرند سیگنال های ارسالی از سیستم ها و ایرلس را محدود کنند تا این سیگنال ها وارد دزدگیر منزل نشوند. به این طریق می توانند از فعال شدن هشدار و آلارم جلوگیری کنند. اما نگران نباشید چون این کار از عهده تمام سارقین بر نمی آید و تعداد کمی از آن ها به تکنولوژی دزدگیر اماکن اگاهی دارند.
واقعیت این است که هک کردن دزدگیر اماکن امکان پذیر است اما به این راحتی نیست و نیاز به تجهیزات و امکانات ویژه ای دارد که برای سارقین هزینه های بسیار سنگینی به دنبال خواهد داشت. در حقیقت دزدی از یک خانه معمولی برای سارقین به صرفه نیست. چون هزینه ای که باید برای تجهیزات مربوطه بکنند بسیار بیشتر از ارزش وسایلی است که قصد سرقت آن ها را دارند.
بررسی ها و تحقیقاتی که بر روی سیستم های امنیتی از جمله دزدگیرها انجام شده نشان داده که دزدگیرهای صنعتی از امنیت بیشتری برخوردار هستند و همچنین عملکرد برتری نسبت به دزدگیر منازل دارند پس پیشنهاد ما این است که در هنگام بکارگیری از دزدگیر اماکن از دزدگیر های صنعتی استفاده کنید.
هک دزدگیر اماکن و منزل بسیار آسان تر از دزدگیر های صنعتی می باشد. زیرا تمام دزدگیر هایی که به عنوان دزدگیر خانه و منازل شناخته می شوند به صورت وایرلس با انواع سنسور مانند سنسور چشمی حرکتی ، سنسور مگنت ، سنسور ارتعاشی و …. در ارتباط می باشند. برای فرستادن سیگنال بین انواع سنسور و دزدگیر اماکن از فرکانس هایی به نام فرکانس رادیویی استفاده می شود.

نحوه عملکرد دزدگیر اماکن چگونه است ؟

اگر دزدگیر خانه یا دزدگیر منزل را در هنگام بیرون رفتن از خانه فعال کنید ، اگر یک فرد غریبه مانند سارق قصد ورود به محل را داشته باشد به محض ورود به منزل سنسور از طریق بکارگیری امواج رادیویی سیگنالی را ارسال می کند و دزدگیر اماکن به محض گرفتن این سیگنال آلارم و بلند گو را فعال می کند و صدای آن تمام محیط را در بر می گیرد. با این روش اطرافیان ، همسایگان و تمام افرادی که شماره آن ها در حافظه دزدگیر ذخیره شده است از وقوع خطر مطلع می شوند. کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که در صورتی که سارقان بعضی از دستگاه های امواج رادیویی را در اختیار داشته باشند امکان دسترسی به سیگنال های مربوطه و هک دزدگیر اماکن امکان پذیر خواهد بود.
سارقین با در اختیار داشتن این دستگاه ها قادر هستند با ارسال امواج مزاحم و مختل کننده رادیویی در عملکرد دزدگیر و سنسورهای مختلف آن اختلال ایجاد کنند و با انسداد سیگنال ها مانع از رسیدن سیگنال به دزدگیر خاص خود شوند این مساله از جمله مواردی است که سبب می شود دزدگیر اماکن یا دزدگیر خانه هک شود و هشدار آن غیر فعال شود. همچنین استفاده از ریموت برای کنترل کردن دزدگیر نیز یکی از مواردی است که می تواند سبب هک کردن آن به وسیله سارقین باشد. آن ها می توانند ریموت ها را نیز هک کنند.

برای جلوگیری از هک دزدگیر اماکن ، چه ریموتی پیشنهاد می شود ؟

در خصوص هک ریموت دزدگیر اماکن توصیه می کنیم می شود از دزدگیر هایی استفاده کنید که دارای ریموت ” رولینگ کد ” یا ” هاپینگ کد ” هستند. اگر مطالب قبلی را به دقت مطالعه کرده باشید اشاره ای به این نوع از ریموت ها داشته ایم . در صورت استفاده از ریموت رولینگ یا هاپینگ کد می توانید با هر بار فشار دادن دکمه مربوطه یک کد جدید ایجاد کنید. در نتیجه امکان هک دزدگیر اماکن و منزل به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند.

آیا استفاده نکردن از ریموت گزینه مناسبی است ؟

برخی از افراد اعتقاد دارند که برای جلوگیری از هک دزدگیر اماکن بهتر است از ریموت استفاده نکنند. بدین منظور دزدگیر را در محلی نزدیک درب ورودی ساختمان نصب می کنند و به محض ورود به خانه زمانی کوتاه را در اختیار دارند تا کد دستگاه دزدگیر را قبل از فعال شدن هشدار وارد کنند. شاید انجام این روش مناسب باشد ولی در بسیاری از مواقع شاهد هستیم سرقت هایی که در اماکن یا خانه ها صورت گرفته است سارقان به محض ورود به خانه و دیدن دزدگیر قبل از فعال شدن هشدار و آلارم به سرعت دستگاه را از رده خارج کرده و آن را از کار انداخته اند . بهترین کار این است که دزدگیر را در مکانی نصب کنید که در معرض دید سارقین نباشد و امکان دسترسی به آن وجود نداشته باشد.

آیا استفاده نکردن از ریموت گزینه مناسبی است ؟

کلام آخر !

در این مطلب به بررسی اماکن هک کردن دزدگیر اماکن پرداختیم و گفتیم که این امر امکان پذیر است اما انجام آن از عهده هر سارقی برنمی آید. توصیه ای که به عنوان سخن پایانی داریم این است که در هنگام خرید تجهیزات امنیتی مانند دزدگیر اماکن ، لازم است که با متخصصین این حوزه مشورت کنید تا بتوانید دزدگیر مناسبی برای مکان مورد نظر انتخاب کنید. دزدگیر منزل به عنوان یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای محافظت از خانه و مکان مورد نظر شما است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *