مهم ترین ویژگی دزدگیر طلا فروشی چیست و چگونه می تواند از سرقت جواهرات جلوگیری کند ؟ جلوگیری از سرقت طلا در مغازه های طلا فروشی به این سادگی نیست و نمی توان از روش های سنتی استفاده کرد. بدین منظور باید از سیستم هایی مانند دزدگیرها بهره مند شد. در این مطلب به بررسی ویژگی دزدگیر طلا فروشی و جوانب مختلف آن خواهیم پرداخت.

ویژگی دزدگیر طلا فروشی

مهم ترین ویژگی دزدگیر طلا فروشی این است که از مغازه و اجناس موجود در آن به بهترین شکل محافظت می کند. اغلب طلاها دارای اندازه کوچکی هستند و زمانی که مشتریان زیادی به مغازه می آیند و سرتان شلوغ می شود محافظت از آن ها کار دشواری خواهد شد. به همین دلیل تمام مغازه های طلا فروشی از دزدگیر اماکن استفاده می کنند. در ادامه به بررسی ویژگی دزدگیر طلا فروشی می پردازیم و شما را با نکاتی آشنا می کنیم که به اهمیت این موضوع واقف خواهید شد.

قابلیت تنظیم زون در دزدگیر

در مطالب گذشته به تعریف و بررسی زون در دزدگیر  پرداختیم. یکی از ویژگی هایی که دزدگیر طلا فروشی وجود دارد این است که می توانید زون ها را در بخش های مختلف تنظیم کنید. به طور مثال ویترین را به 3 بخش دسته بندی کنید و برای هر کدام از آن ها یک زون مشخص قرار دهید. به طور مثال شما می توانید 3 عدد ریموت (کنترل از راه دور) را برای 3 ویترین با فروشنده های متفاوت قرار دهید. همچنین می توانید یک زون برای گاوصندوق قرار دهید.

قطعا تعیین نمودن نواحی مورد نظر و تنظیم زون بر روی آن ها می توانید عملکرد و راندمان دزدگیر را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهید. یکی از ویژگی های دزدگیر طلا فروشی است که شما می توانید برخی از زون ها را فعال و برخی دیگر را غیر فعال نگه دارید. به طور مثال ویترین هایی که دائما با آن ها سروکار دارید می توانند غیر فعال باشند چون دائما تحت نظر شما هستند اما ویترین هایی که فروشنده برای آن ها وجود ندارد و شما نمی توانید دائما آن ها را کنترل کنید باید از زون های فعال برای آن ها استفاده کنید. زیرا سارقین می توانند از غفلت شما استفاده کنند و در یک چشم برهم زدن طلای مورد نظر را سرقت کنند.

تمام زون ها و سنسورهایی که در دزدگیر طلا فروشی وجود دارد توسط نرم افزار و اپلیکیشن های مخصوص قابل کنترل هستند و می توانید فعال و غیر فعال کردن آن ها را به آسانی انجام دهید.

اپلیکیشن اختصاصی

همان طور که اشاره کردیم از ویژگی دزدگیر طلا فروشی داشتن اپلیکیشن است. حالت های مختلفی توسط اپلیکیشن یا نرم افزار تعریف می شود که می توان به حالت home اشاره کرد. در این حالت تمام سنسورهای داخلی مانند چشمی ها غیر فعال می شوند. شما می توانید هنگامی که در مغازه حضور دارید از این قابلیت استفاده کنید و سنسورهای مورد نظر را غیر فعال کنید. در این شرایط سنسورهای شکست شیشه ، بیم و … فعال خواهد ماند. نصب اپلیکیشن بعد از نصب دستگاه و توسط نصاب انجام می شود. این کار باید بر روی تلفن همراه هوشمند ، تبلت و لپ تاپ صورت بگیرد. شما می توانید از طریق نرم افزار مربوطه و از راه دور نیز به کنترل دزدگیر طلا فروشی بپردازید و در مواقع لازم برخی از سنسورها را فعال و برخی دیگر را غیر فعال کنید.

اپلیکیشن اختصاصی

قابلیت برنامه ریزی زون

زون هایی که در دزدگیر طلا فروشی نصب می شوند قابلیت برنامه ریزی دارند . به این معنی که می توان برای هر شرایط سرقت ، تعریفی برای آن برنامه ریزی کرد. به طور مثال اگر سنسور بیم خطی فعال شد به این معنی می باشد که سارق قصد سرقت از ویترین طلا فروشی را داشته است. در این موقعیت تمام راه های خروجی بسته می شوند و سارق نمی تواند از محل فرار کند.

شما می توانید به هر کدام از زون ها سنسور مخصوصی را وصل کنید و برنامه ای جداگانه برای آن ها طراحی کنید تا در صورت فعال شدن سنسور ، برنامه مورد نظر اجرا شود. شما می توانید شماره تلفن همراه خود ، مرکز پلیس و یک فرد مورد اعتماد را در دزدگیر وارد کنید تا در صورت بروز هر گونه حادثه ، تماس های لازم برقرار شود. همچنین دزدگیر طلا فروشی می تواند با ارسال پیامک شما را از بروز حادثه مطلع کند. نحوه واکنش دزدگیر طلا فروشی نیز مانند دزدگیر اماکن است و توسط هشدارها ، چراغ چشمک زن و بلندگو انجام می شود.

قابلیت زمان بندی دزدگیر طلا فروشی

یک ویژگی دزدگیر طلا فروشی که بسیار مهم است قابلیت زمان بندی می باشد. قطعا ساعت کار طلا فروشی به نحوی است که در برخی از ساعات باز و در برخی دیگر از ساعات تعطیل است. شما می توانید زون ها را به نحوی زمان بندی که در هنگام حضور فروشنده در مغازه سنسورها فعال شوند و در هنگام تعطیلی غیر فعال باشند.

قابلیت زمان بندی دزدگیر طلا فروشی

سخن پایانی !

استفاده از دزدگیر می تواند به میزان قابل توجهی امنیت مکان هایی از جمله طلا فروشی را بالا ببرد. اغلب سارقینی که به این نوع از مغازه ها وارد می شوند مسلح هستند. حتما در صفحه حوادث روزنامه ها و اخبار دیده و شنیده اید که سارقین با کشتن فروشنده اقدام به سرقت طلاها کرده اند. پس در استفاده از دزدگیر طلا فروشی سهل انگاری نکنید. طلا فلز ارزشمندی است که بسیاری از سارقین به فکر ربودن آن هستند. پرداخت پول برای ابزارهای محافظتی از جمله دزدگیر خانه و اماکن ، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و شما با این کار می توانید از جان و مال خود محافظت کنید.

در این مطلب به بررسی ویژگی دزدگیر طلا فروشی از جمله قابلیت تنظیم زون ، برنامه ریزی ، نرم افزارهای مخصوص و .. اشاره کردیم. توصیه می کنیم نصب دزدگیر طلا فروشی را به یک نصاب مطمئن بسپارید. بهترین کار این است که نصاب را از همان شرکتی که دزدگیر را خریداری کرده اید تقاضا کنید. زیرا این نصاب ها زیر نظر شرکت فعالیت می کنند و در کار خود ماهر و با تجربه می باشند. این شرکت ها دارای گارانتی و خدمات پس از فروش نیز می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *