آلارم اشتباه دزدگیر اماکن

به صدا درآمدن آلارم اشتباه دزدگیر اماکن می تواند آسایش را از اطرافیان سلب کند. عوامل زیادی در این امر دخیل هستند که در این مطلب به 5 مورد از آن ها اشاره می کنیم. نصب دزدگیر از اساسی ترین و ضروری ترین کارها برای تامین امنیت مکان مورد نظر است اما در برخی از مواقع با آلارم اشتباه دزدگیر اماکن روبرو می شویم.

علت آلارم اشتباه دزدگیر اماکن

آلارم اشتباه دزدگیر اماکن به دلیل مختلفی از جمله پرسه زدن حیوان خانگی در برابر سنسور ، عدم نصب مناسب ، مکان نامناسب و … است که برطرف کردن هر کدام از آن ها نیاز به تلاش افراد دارد . در بسیاری از مواقع شاهد این مساله هستیم که افراد برای نصب دزدگیر به سراغ نصاب هایی کم تجربه و غیر حرفه ای می روند که همین امر سبب می شود اختلالات مهمی مانند آلارم اشتباه دزدگیر اماکن در آن به وجود آید.

1-قرار گرفتن اجسام متحرک در مقابل سنسور

همان طور که در بالا اشاره کردیم سنسور ها می توانند به حرکت کردن حیوانات خانگی نیز حساس باشند و همین مساله موجب شود تا دچار آلارم کاذب شوند. اغلب سنسورهایی که بر روی دزدگیر اماکن نصب می شوند در برابر حرکت های غیر عادی از خود واکنش نشان می دهند. به همین دلیل معمولا افرادی که دارای حیوان خانگی در منزل هستند با این مشکل روبرو هستند. علاوه بر حیوانات خانگی سایر اجسام متحرک مثل بادکنک ، پرده و حتی اشیای کاغذی می توانند باعث ایجاد آلارم های کاذب شوند. یکی از مواردی که سبب می شود این اشیا به حرکت در آیند قرار گیری آن ها در برابر باد کولر ، پنکه و هوای آزاد است. به طور مثال هنگامی که پنجره باز است و وزش باد باعث تکان خوردن پرده می شود سنسورها حساس می شوند و شاهد آلارم اشتباه دزدگیر اماکن خواهیم بود زیرا آن را به عنوان یک عامل خطر شناسایی می کند. بهترین راهکار برای رفع این مشکل این است که از قرار دادن اشیای متحرک در برابر سنسور خودداری کنید و یا سنسور را در مکانی نصب کنید که دور از این اشیا باشند.

2- خراب شدن باطری دزدگیر اماکن

خراب شدن باطری دزدگیر اماکن یکی دیگر از فاکتورهای موثر در ایجاد آلارم اشتباه دزدگیر اماکن است. به طور معمول عمر باطری هایی که بر روی دزدگیر نصب می شوند 5 سال است . به همین دلیل شما نیازی ندارید که هر چند وقت یکبار آن را تعویض کنید. بلکه بهترین کار این است که سالی یک بار میزان شارژ آن را بررسی کنید تا در صورتی که نیاز به تعمیر یا تعویض داشت اقدامات لازم را انجام دهید. ولی بعضی از افراد کلا تعویض و بررسی کردن باطری را به فراموشی می سپارند و همین مساله برای آن ها ایجاد مشکل می کند. جالب است بدانید که باطری هایی که بر روی تجهیزات محافظتی و امنیتی مانند دزدگیر اماکن و منزل نصب می شوند بعد از ضعیف شدن نیاز به تعویض پیدا می کنند زیرا نمی توانند عملکرد صحیح خود را حفظ کنند و دائما شاهد هشدارهای کاذب از جانب آن خواهیم بود. در مطالب گذشته نیز تحت عنوان ” دلیل هشدار کاذب دزدگیر + راهکار جلوگیری از آن ” به طور مفصل به این قضیه پرداختیم.

خراب شدن باطری دزدگیر اماکن

3- شرایط آب و هوایی

شرایط اقلیمی و آب و هوایی مثل وزش شدید باد و طوفان ، صاعقه و …. عامل موثری در ایجاد آلارم اشتباه دزدگیر اماکن دارد. یکی از بهترین راهکارهایی که برای جلوگیری از آلارم کاذب دزدگیر خانه وجود دارد این است که در شرایط نامساعد جوی دزدگیر را غیر فعال کنید تا واکنش های اشتباه از خود نشان ندهد. اما اگر تمایلی به این کار ندارید می توانید نسبت به آلارم های کاذب بی توجه باشید.
اگر در خانه حضور ندارید و قصد دارید که مدت طولانی غایب باشید توصیه می کنیم دزدگیر را فعال نگه دارید. زیرا هنگامی که شما در خانه حاضر نیستید خطرات زیادی از جمله سرقت و آتش سوزی وجود دارد و زمانی که دزدگیر آلارم می دهد تمام همسایگان شما متوجه خطر می شوند و برای رفع آن تلاش می کنند. توصیه ما به شما عزیزان این است که شماره تلفن خود و چند نفر از اعضای خانواده یا دوستان مورد اعتمادتان به علاوه شماره مرکز پلیس را در حافظه دزدگیر ذخیره کنید تا در صورت نیاز تماس های تلفنی با آن ها برقرار شود.

4- عدم نصب صحیح دزدگیر در مکان مورد نظر

همیشه سفارش می کنیم که برای نصب تجهیزات حافظتی و امنیتی مثل دزدگیر اماکن و دزدگیر منازل از نصابان با تجربه و حرفه ای کمک بگیرید. زیرا نصاب های حرفه ای به خوبی از این امر آگاهی دارند که در زمان نصب دزدگیر یا انواع سنسور باید چه موارد مهمی را مد نظر خود قرار دهند. استفاده از امکانات ، کابل ها و اتصالات با کیفیت می تواند از بروز آلارم اشتباه دزدگیر اماکن پیشگیری کند. اگر از نصب ناصحیح دزدگیر امکان مطمئن هستید می توانید برای رفع اشکال با نمایندگی و یا شرکت های مربوطه تماس بگیرید تا یک نصاب حرفه ای را به محل شما بفرستند. قطعا هزینه نصب مجدد دزدگیر به عهده مشتری خواهد بود.

5- استفاده از کابل های طویل در هنگام نصب

یکی از مواردی که در زمان نصب از اهمیت زیادی برخوردار است طول کابل هاست. طبیعتا هر چه طول کابل های بکار رفته در هنگام نصب دزدگیر کمتر باشد شاهد راندمان بهتر دستگاه خواهیم بود. این امر درباره آیفون های تصویری نیز صادق است. هر چه طول کابل های بکار رفته در زمان نصب کمتر باشد میزان کیفیت و شفافیت عملکرد نیز بهتر خواهد بود. یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از آلارم اشتباه دزدگیر اماکن این است که فاصله بین چشمی تا دزدگیر را کاهش دهید کنید تا کیفیت آن بهتر شود.

استفاده از کابل های طویل در هنگام نصب

نکات مهم در باره نصب چشمی دزدگیر اماکن

بعد از اینکه به عوامل مهم در آلارم اشتباه دزدگیر اماکن اشاره کردیم نوبت به این می رسد که نکات ضروری را در زمان نصب چشمی دزدگیر بررسی کنیم تا به کمک این راهکارها بتوانیم بهترین روش را در نصب و راه اندازی آن داشته باشیم.
– بهترین و مناسب ترین محل برای نصب جشمی دزدگیر اماکن در گوشه و زاویه 90 درجه می باشد. این زاویه دارای بالاترین میزان در وسعت دید افراد است و می تواند به خوبی از نگاه سارقین نیز در امان باشد.

– چشمی دزدگیر را در مکان هایی مانند نزدیکی و مجاورت وسایل برقی و دارای سیم های الکترونیکی نصب نکنید . زیرا از نظر ایمنی خطرات و مشکلات جدی را به دنبال خواهد داشت.

– چشمی دزدگیر را در جاهایی هایی مثل مقابل نور مستقیم خورشید نصب نکنید. چون اشعه های تابیده شده از سطح خورشید قادرند بر روی عملکرد چشمی دزدگیر تاثیر زیادی بگذارند و در نتیجه پیامدهای منفی به همراه داشته باشد. همچنین پیشنهاد می شود چشمی را در نزدیکی وسایل گرمایشی خانه مانند شومیه ، بخاری و رادیاتور نیز نصب نکنید.

– اگر تمایل دارید به صورت یکجا و همزمان از سنسورهای مختلفی استفاده کنید اکیدا توصیه می کنیم از ” زون ” برای تفکیک آن ها بهره بگیرید. در مطالب گذشته تحت عنوان ” منظور از زون در دزدگیر چیست ؟ ” به بررسی زوایا جوانب مختلف زون پرداختیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *