انواع جک درب لولایی

در این مطلب قصد داریم شما را با انواع جک درب لولایی آشنا کنیم. امروزه درب های اتوماتیک به جهت افزایش سهولت در تردد و بالا بردن امنیت محل مورد استقبال افراد قرار گرفته اند. یکی از مهم ترین بخش های درب های اتوماتیک جک درب پارکینگ است که نقش مهمی در کیفیت و ضمانت آن دارد. انواع جک درب لولایی را با یکدیگر بررسی می کنیم پس تا انتهای این مقاله با کهربادر همراه باشید.

 

انواع جک درب لولایی کدامند؟

انواع جک درب لولایی کدامند ؟ امروزه به کارگیری از سیستم‌های هوشمند و استفاده از روش های راحت و ایمن موجب شده تا ابزارهای رفاهی مانند درب های اتوماتیک به زندگی ما راه پیدا کنند. در گذشتۀ نه چندان به دور درب پارکینگ و حیاط‌های بزرگ که قابلیت و امکان قرار دادن خودرو در آن وجود داشت به صورت دستی گشوده میشد و امنیت چندانی نداشت . ولی امروزه به امداد جک درب لولایی هم امنیت و نیز آسایش را برای ساکنین منازل مسکونی به وجود آمده است . یکی از مشکلاتی که درب های قدیمی داشتند عدم زیبایی و کارآیی مناسب در آن ها بود.

اغلب درب های قدیمی در هنگام باز و بسته شدن صدای نابهنجاری از خود تولید می کردند که موجب سلب آسایش اطرافیان می شد. و نیاز به روغن کارهای مداوم داشت. اما از زمانی که درب های اتوماتیک وارد زندگی شهری شده شاهد افزایش زیبایی و همچنین امنیت هستیم. به نحوی که امروزه کمتر پارکینگی را پیدا می کنید که از انواع جک درب لولایی استفاده نکند. درب‌های پارکینگی از لحاظ کارایی به دو دستۀ لولایی و کشویی ( ریلی ) تقسیم می شوند . درب‌های لولایی به صورت تک لنگه و دو لنگه وجود دارند که درب‌های دو لنگه پرکاربردتر است .

انواع جک درب لولایی

درب های تک لنگه و دو لنگه

درب‌های تک لنگه به میزان 90 به میزان درجه به درون و یا بیرون از پارکینگ باز می شوند. این مساله اولین تفاوت درب های قدیمی با درب های جدید است. زیرا درب های قدیمی فقط رو به بیرون باز می شدند و باعث ایجاد محدودیت برای افراد می شد. این گونه درب به دلیل این که هنگام گشوده و مسدود شدن به خلأ بیشتری نیاز دارااست بسیار دوست داستنی نیست . در درب‌های دو لنگه , هر لنگه اندازۀ در نصف پهنا محل ورود است براین اساس موقع باز و بسته شدن نیاز به فضای کمتری دارند. درب‌های لولایی به دو جهت گشوده می شوند یا این که در جهت خارج گشوده میگردند ( خارج بازشو ) و یا این که در راستای داخل ( درون بازشو ) که تفاوت این دو در ساختار چهارچوب درب و نحوۀ قرارگیری لولا است .

 

فاکتورهای مهم در انتخاب انواع جک درب لولایی

مهمترین فاکتورهای گزینش جک درب لولایی وزن , پهنا هر لنگه درب و میزان رفت وآمد روزمره ( تعداد دفعات گشوده و مسدود شدن درطول روز ) است . اگر قصد دارید برای پارکینگ از درب های اتوماتیک و جک های لولایی استفاده کنید بهتر است از قبل اطلاعاتی درباره آن داشته باشید. امروزه اغلب شرکت های وارد کننده یا تولید کننده جک های درب پارکینگی دارای تیم های متخصص و مشاوره هستند که می توانید با آن ها مشورت کنید و یا از آن ها بخواهید تا به محل بیایند و بعد از بررسی شرایط اقدام به سفارش گیری از شما کنند. زیرا تمام انواع جک درب لولایی مناسب برای هر ابعادی نیستند . به طور مثال جک های هیدرولیکی تحمل وزن بیشتر و ابعاد بالاتر درب را نسبت به جک های الکترومکانیکی دارند و انتخاب اشتباه می تواند خسارت مالی فراوانی را به شما تحمیل کند.

انواع جک برای درب لولایی 

جک الکترومکانیکی یا گیربکسی 

برای درب های سبک , با پهنا کم و میزان رفت وآمد نه چندان زیاد مناسب است مثل ساختمان های مسکونی با تعداد واحد کم به کار گیری میشود و به خدمات و سرویس های کمتری نیاز دارد . این مدل جک به یاری نیروی مکانیکی و چرخ دنده فعالیت میکند . مکانیزم این نوع از جک های درب لولایی تا حد زیادی با جک های هیدرولیکی متفاوت است. قیمت جک پارکینگ بسته به نوع آن متفاوت است همچنین بجز هزینه خرید، هزینه نگهداری هم وجود دارد مثلا هزینه نگهداری جک های الکترومکانیکی کمتر از جک های هیدورلیکی است و این مساله موجب شده تا خرید آن ها مقرون به صرفه تر باشد. البته اگر قصد خرید جک برای درب پارکینگ مجتمع های بزرگ و پر تردد را دارید نباید از جک الکترومکانیکی استفاده کنید زیرا کشش و توانایی لازم را ندارد و در کوتاه مدت آسیب جدی به آن وارد خواهد شد.

انواع جک درب لولایی

جک هیدرولیکی 

جک هیدرولیکی توان بسیار بیشتری نسبت به جک های الکترومکانیکی دارند و برای درب‌های سنگین وزن , با پهنا فراوان و میزان رفت و آمد بالا نظیر مجتمع های مسکونی با تعداد واحد دوچندان , سوله ها و کارگاه ها و … استفاده می‌گردد . برخی از مدل‌های جک هیدرولیکی برای نصب روی درب‌هایی تا وزن 2000 کیلوگرم هم مطلوب است . مکانیزم این جک‌ها بوسیله فشار روغن عمل می نماید و به میزان چشم گیری روان و بی‌صدا است . اصطحکاک و استهلاک این جک کمتر است و ارزش آن فراتر است . از معایب جک‌های هیدرولیک می‌توان به هزینۀ بالای حفظ و خدمات آن اشاره نمود . زیرا نیاز به سرویس و چکاپ ماهانه دارد.

شاید تصور کنید که سرویس ماهانه جک موجب می شود تا خرید جک های هیدرولیکی مقرون به صرفه نباشد اما این تصور کاملا اشتباه است زیرا در صورت بروز هر گونه آسیب و ایراد سریعا متوجه آن خواهید شد و اقدام به تعمیر آن خواهید کرد که در طولانی مدت بسیار اقتصادی است.

 

اجزای یک جک درب لولایی  

انواع جک درب لولایی دارای قطعاتی مانند بازو , لامپ چشمک زن ( فلاشر ) ، چشم الکترونیکی ، رسیور ، ریموت ، میکروسوییچ و …. هستند که هر کدام از آن ها عهده دار وظیفه ای در راستای افزایش راندمان و عملکرد جک هستند.

انواع جک درب لولایی

نکات شایان توجه هنگام خرید جک درب لولایی

دو سرعته بودن بُرد جک : بعضا از جک‌های لولایی هنگام گشوده و مسدود شدن سرعتشان کم می گردد تا از برخورد درب ها باهم دوری نماید .

فرآورده چرخ دنده ها : که دربرگیرنده دو دسته فولادی و پلاستیکی است .

پشتیبانی از باطری بک آپ : بعضا از جک ها این قابلیت و امکان را ندارند .

ولتاژ مصرفی : ولتاژ 220 و 240 ولت

زاویه ی گشوده شدن درب : میزان گشوده شدن درب توسط جک مختلف است . این میزان در بین 100 تا 120 مرتبه متغییر است .

داشتن زمانسنج : برای بستن درب هنگامی‌که ریموت کار نکرد.

داشتن میکروسوییچ : هنگامی‌که چشمی ها فعالیت نکند فشار وارده از برخورد درب با ماشین را تشخیص می دهد و درب را به صورت خودکار گشوده می کند .

چنانچه قصد نصب جک درب لولایی دارید کارشناسان ما آماده‌اند تا با مشورت بدون پول شمارا در انتخابی کیفیت خوب و مقرون به صرفه پند نمایند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *