با انواع سایبان مغازه آشنا شوید 

در این مطلب شما را با انواع سایبان مغازه آشنا می کنیم. سایبان ها می توانند به عنوان دکوراسیون خارجی مغازه یا فروشگاه خودنمایی کنند. با پیشرفت تکنولوژی در اغلب صنایع شاهد ورود آن به صنایعی مانند سایبان سازی نیز هستیم که منجر به تولیدات ارزشمندی مانند انواع سایبان مغازه شد. سایبان هایی که برای مغازه یا فروشگاه استفاده می شوند معمولا از دو نوع متحرک و چتری هستند.

همچنین اگر سوالی در مورد نصاب کرکره های برقی و یا قیمت کرکره برقی دارید میتوانید با مشاوران کهربا در تماس حاصل فرمایید.

 

انواع سایبان مغازه 

امروزه با ورود انواع سایبان مغازه به زندگی شهری و مدرن موجب شده تا بسیاری از مشاغل از این وسیله برای خنک نگه داشتن محیط , عدم تابش نور مستقیم و …. استفاده کنند. در سال های گذشته سایه بان ها دارای ظاهری ساده و معمولا از جنس پارچه بودند که هیچ گونه مقاومتی در برابر عوامل محیطی مثل وزش باد , بارش باران , نور خورشید و … نداشتند و به سرعت کیفیت و زیبایی خود را از دست می دادند. رنگ پریدگی و پارگی سایه بان های قدیمی نه تنها زیبایی ظاهری مغازه و فروشگاه را تحت تاثیر منفی قرار می داد بلکه برای صاحب آن نیز مقرون به صرفه نبود. اما سایبان های برقی توانستند به سرعت جای سایبان های قدیمی را بگیرند و مزایای زیادی را در اختیار افراد قرار دهند .

برای باز و بسته کردن سایبان های قدیمی باید از زور بازو استفاده می کردند و هیچ وسیله ای به نام ریموت برای کنترل آن وجود نداشت. و این مساله کار را برای افراد سخت می کرد. از طرفی وزن سایبان های قدیمی بسیار زیاد بود که موجب می شد تمام افراد نتوانند به راحتی با آن کار کنند. اما سایبان های مدرن یا برقی بسیار سبک هستند و مزایای زیادی را شامل می شوند. به طور مثال ضد آب بودن , هوشمند بودن و قابلیت کنترل از راه دور از جذابیت های این تکنولوژی محسوب می شود.

چتری 

استفاده از سایبان چتری به میزان وزش باد در منطقه ارتباط مستقیمی دارد. قبل از طراحی این نوع از سایبان ها ابتدا میزان وزش باد در محل مورد نظر را بررسی می کنند و مقاومت سایبان را بر اساس آن طراحی می کنند. این نوع از سایبان ها گزینه مناسبی برای شهرها و استان هایی محسوب می شوند که دارای بارش برفو باران زیادی هستند زیرا به دلییل ساختاری که دارند موجب می شوند تا آب بر روی آن ها تجمع نکند و به راحتی به سمت پایین سرازیر شود. یکی از معایب سایبان های چتری محدودیت در پوشش سطح است. اگر تمایل دارید منطقه بیشتری را پوشش دهید باید از چند سایه بان چتری در کنار یکدیگر استفاده کنید.

باز و بسته شدن این سایه بان ها دقیقا مانند چتر معمولی انجام می شود و زیبایی خاصی به همراه دارند. دارا بودن یک میله در آن ها باعث می شود تا شما بتوانید آن را در زمین ماسه ای یا شنی فرو ببرید و از سایه آن بهره مند شوید. لایه پوششی این سایبان ها معمولا از جنس پارچه است که متریالی از نوع برزنت , فلکسی و ترانزیتی دارند که کاملا ضد آب هستند. مناسب بودن این سایبان با انواع شرایط آب و هوایی و مرطوب موجب شده از محبوبیت و استقبال بالایی برخوردار باشند. تنوع طرح و رنگ نیز یکی دیگر از محاسن انواع سایبان مغازه چتری است.

انواع سایبان مغازه
سایر کاربردهای سایبان چتری مغازه

از سایبان چتری علاوه بر مغازه می توان در فضاهای باز مانند ویلا و کنار استخر نیز استفاده کرد. اگر در بالکن خانه گل و گیاه دارید با قرار دادن آن در بالکن می توانید از تابش مستقیم نور خورشید و آسیب به گل و گیاه جلوگیری کنید. مجتمع های توریستی , هتل ها , رستوران ها و کافی شاپ ها از موارد دیگر استفاده و نصب سایبان چتری به شمار می روند.

سقف متحرک 

نوع دیگری از انواع سایبان مغازه وجود دارد که به نام سقف متحرک شناخته می شوند. سقف متحرک نسبت به نوع چتری از جایگاه بالاتری در بین مشتریان برخوردار است زیرا علاوه بهره گیری از امکانات آن می توانید بارش برف و باران در محل را نیز مهار کنید و از هوشمندی آن لذت ببرید. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که رطوبت هوا زیاد است و یا درگیر گرد و خاک هستید استفاده از سایبان های دارای سقف متحرک به شما پیشنهاد می شود.

سایبان هایی که دارای سقف متحرک هستند به وسیله ریموت کنترل باز و بسته می شوند و از متریال مختلفی به عنوان لایه پوششی بر روی آن استفاده خواهد شد. لازم به ذکر است که باز و بسته کردن سقف متحرک به وسیله ریموت کنترل کاملا بدون صدا می باشد.

انواع سایبان مغازه

مزایای انواع سایبان برقی 

پس از اینکه شما را با مدل های مختلف سایبان های مدرن آشنا کردیم نوبت به معرفی برخی از مزیت های آن می رسد تا شما با دیدی بازتر دست به انتخاب بزنید.

عدم محدودیت در مکان نصب

شما هیچ محدودیتی در نصب سایبان های برقی ندارید. علاوه بر مغازه و فروشگاه می توانید از این سایبان ها در اماکنی مانند کافی شاپ ها , رستوران ها و هتل ها نیز استفاده کنید. نصب سایبان های برقی در هر محیط و فضای بازی امکان پذیر است و یک تجربه دلنشین را به مشتریان هدیه خواهد کرد.

کنترل از راه دور

تمام وسایل رفاهی مانند سایبان برقی , کرکره برقی و امثالهم که به وسیله برق کار می کنند قابلیت کنترل از راه دور را دارند. دارا بودن ریموت و کنترل موجب می شود تا از داخل مغازه یا فروشگاه قابلیت کنترل آن را داشته باشید. به طور مثال در مواقعی که تابش نور خورشید زیاد است و یا به طور ناگهانی با بارش برف و باران مواجه می شوید با فشار دادن یک دکمه بر روی ریموت می توانید آن باز یا بسته کنید.

زیبایی 

انواع سایبان مغازه باعث افزایش زیبایی در دکوراسیون خارجی مغازه می شوند. زیبایی برای مشتریان بسیار مهم است و به طور ناخودآگاه برای خرید وارد فروشگاه یا مغازه ای می شوند که زیبایی و جذابیت بیشتری برای آن ها دارد. می توانید رنگ سایبان را با رنگ دکوراسیون داخلی مغازه ترکیب کنید تا هماهنگی بیشتری به وجود آورد.

جلوگیری از اتلاف انرژی 

استفاده از انواع سایبان مغازه علاوه بر تمام مزایایی که گفتیم باعث می شود تا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود. زیرا یکی از مهم ترین کارآیی این سایبان های مدرن حفظ دمای داخل مغازه است. خنک بودن محیط داخلی به معنی عدم هدر رفت آن محسوب می شود که در زمستان باعث گرم ماندن و در تابستان باعث خنک ماندن محیط می شود.

چاپ طرح مورد نظر 

یکی دیگر از کاربردی ترین مزایای سایبان های برقی را می توان امکان چاپ طرح یا لوگو بر روی آن دانست. شما می توانید نام مغازه یا فروشگاه تان را بر روی سایبان حک کنید. انجام این کار موجب می شود تا بیشتر در معرض دید مشتری قرار بگیرید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *