بهترین محل نصب چشمی دزدگیر کجاست ؟ در این مطلب به پاسخ این پرسش مهم می پردازیم. نصب چشمی دزدگیر در مکان نامناسب هیچ تفاوتی با نصب نکردن آن نمی کند زیرا راندمان و عملکرد آن را مختل خواهد کرد. در نظر گرفتن بهترین محل نصب چشمی دزدگیر باعث افزایش امنیت می شود و می توان از این وسیله برای محافظت از اماکنی مانند منزل مسکونی ، مجتمع های تجاری ، موزه ها و … استفاده کرد.

بهترین محل نصب چشمی دزدگیر

بهترین محل نصب چشمی دزدگیر مکانی است که زاویه دید را به میزان 90 درجه پوشش دهد. پس مناسب ترین مکان کنج ها و زوایای موجود در محل است. یکی از نکات مهمی که باید در این خصوص به آن توجه داشته باشید این است که چشمی دزدگیر به عوامل مختلف حساس است پس اگر آن را در جای نامناسب نصب کنید باعث آلارم و هشدارهای کاذب خواهد شد که آسایش ساکنین را تحت تاثیر قرار می دهد. معمولا دزدگیرها دارای سنسورهای مختلف مانند حریق ، شکست شیشه ، دود و … هستند که هر کدام از آن ها در مواقع لازم باعث ایجاد حساسیت در سیستم دزدگیر می شود.

نکات مهم در مکان نصب چشمی دزدگیر

بهتر است قبل از اینکه به بررسی بهترین محل نصب چشمی دزدگیر اشاره کنیم ابتدا نکاتی را در این خصوص مطرح کنیم. زیرا دانستن این نکات باعث می شود تا شما در این امر موفق تر عمل کنید. اگر فاقد اطلاعات در این زمینه هستید این مطلب می تواند برای شما مفید باشد اما توصیه می کنیم نصب دزدگیر را به دست افراد حرفه ای در این زمینه بسپارید.

عدم نصب در فضای گرم و مرطوب

بالا بودن میزان حرارت و رطوبت می تواند به چشمی دزدگیر آسیب بزند. به همین دلیل توصیه می کنیم آن را در مکانی نصب کنید که در معرض مستقیم این موارد نباشد. نفوذ رطوبت به درون چشمی موجب از کار انداختن آن می شود زیرا چشمی ها ضد آب نیستند. اگر در شهری مرطوب زندگی می کنید و احتمال خراب شدن چشمی را می دهید باید این مساله را با نصاب یا تکنسین مطرح کنید تا او بهترین راهکار را جلوی پای شما قرار دهد.

در نظر گرفتن فاصله بین چشمی تا پنل مرکزی

در مطالب گذشته عنوان کردیم که دزدگیرها دارای دو نوع با سیم و بی سیم هستند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های مختلفی می باشند. در هنگام بررسی بهترین محل نصب چشمی دزدگیر باید به بی سیم یا باسیم بودن دزدگیر توجه داشته باشید. نباید فاصله بین پنل مرکزی و چشمی زیاد باشد. این مساله دلیل حفظ راندمان و عملکرد چشمی مد نظر قرار داده می شود. اگر دزدگیر از نوع با سیم است باید محل کابل کشی به دقت مورد بررسی قرار داده شود.

بهترین محل نصب چشمی دزدگیر کجاست ؟

استحکام محل نصب

بهترین محل نصب چشمی دزدگیر اماکن محلی است که دسترسی به چشمی و اتصالات آن فراهم نباشد. زیرا ممکن است توسط کودکان ، سارقین و سایر افراد مورد دسترسی قرار بگیرد و اتصالات آن قطع شود. توصیه می کنیم قبل از نصب چشمی ، جای آن را محکم کنید و سپس چشمی را نصب کنید تا بدون حرکت و نوسان بماند.

عدم نصب در مکان های متحرک

یکی از توصیه هایی که در خصوص بهترین محل نصب چشمی دزدگیر میکنیم این است که چشمی را در مکان هایی که شی متحرک وجود دارد نصب نکنید. به طور مثال از نصب آن در برابر پنکه یا ساعت پاندول دار خودداری کنید. چون چشمی این عوامل را مزاحم تشخیص داده و با ارسال سیگنال های مخصوص باعث ایجاد هشدار و آلارم کاذب می کند. در محل نصب چشمی هیج کدام از این عوامل نباید حضور داشته باشند.

بهترین محل نصب چشمی دزدگیر کجاست ؟

اگر بخواهیم به بیانی ساده به شما بگوییم که بهترین محل نصب چشمی دزدگیر کجاست باید بگوییم که مکان هایی که در آن جا خطرات کاذب وجود نداشته باشد و زاویه دید چشمی عالی باشد بسیار مناسب خواهد بود. علاوه بر این چشمی را نباید در مکان هایی مانند روبروی پنجره نصب کرد. زیرا تابش مستقیم نور خورشید سبب می شود تا این عامل را به عنوان خطر تشخیص داده و شروع به هشدار کند.

زوایا و گوشه ها

یکی از توصیه هایی که اغلب کارشناسان و متخصصین در حوزه سیستم های حفاظتی دارند این است چشمی دزدگیر را در محل تلاقی دو دیوار و در کنج ها نصب کنید. نصب چشمی در این مکان ها سبب می شود تا زاویه دید 90 درجه به وجود آید و تمام محل تحت نظر قرار بگیرد.

یکی از مهم ترین مزایایی که نصب چشمی دزدگیر در زوایا و کنج ها دارد این است که معمولا سارقین متوجه آن نمی شوند و امکان آسیب رساندن به آن را نیز نخواهند داشت. هر چه ارتفاع چشمی دزدگیر بیشتر باشد و دسترسی به آن دشوارتر باشد به معنای ایمن تر بودن مکان نصب است.

بهترین محل نصب چشمی دزدگیر در اماکن

سقف

در مطالب گذشته در خصوص سنسورهای سقفی صحبت کردیم و گفتیم که نصب آن ها در سقف باعث می شود که زوایه دید 360 درجه به وجود آید. اما در این بخش می خواهیم این مساله را بیان کنیم که سقف به عنوان بهترین محل نصب چشمی دزدگیر نیز محسوب می شود. زیرا غیر قابل دسترس است و زاویه دید مناسب را به وجود می آورد. نصب چشمی در این مکان سبب می شود تا تمام محیط تحت نظر قرار بگیرد و کوچک ترین حرکت از دید آن مخفی نماند. چشمی هایی که در تمام زوایا دید دارند به تازگی وارد بازار شده اند و عمری کمتر از چند سال دارند.

پاسیو

پاسیو یکی از خاص ترین مکان هایی است که توصیه به نصب چشمی دزدگیر در آن جا داریم . اما نصب چشمی در این مکان کار حساسی است و باید نکات مهمی را درباره آن رعایت کنید. معمولا پاسیو دارای محیطی مرطوب است و تابش نور خورشید در آن زیاد است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به چشمی دزدگیر و حفظ راندمان و عملکرد آن اقدام به پیچاندن سلفون دور آن کنید. این امر سبب می شود تا رطوبت به درون آن نفوذ نکند. علاوه بر این باید چشمی را در مکانی نصب کنید که از تابش مستقیم نور خورشید در امان باشد.

بدترین محل برای نصب چشمی دزدگیر

قطعا با خواندن این مطلب متوجه شده اید که بهترین محل نصب چشمی دزدگیر خانه کجاست. اما در این بخش به مواردی اشاره می کنیم که به عنوان بدترین محل ها برای نصب چشمی شناخته می شوند و نصب چشمی در آن جا می تواند عملکرد آن را به شدت پایین آورد.

اگر چشمی دزدگیر را مقابل درب نصب کنید در طول شبانه روز با صدها هشدار کاذب از طرف دزدگیر روبرو خواهید شد. زیرا هنگامی که درب باز و بسته می شود دزدگیر آن را به عنوان یک خطر شناسایی می کند و آلارم را فعال می کند. نصب چشمی در برابر پنجره نیز همین شرایط را ایجاد می کند. تابش نور خورشید و ابری بودن هوا می تواند در عملکرد آن اختلال ایجاد کند.

از آن جایی که چشمی دزدگیر به اشعه مادون قرمز حساس است نباید آن را در معرض این اشعه قرار دهیم زیرا هشدار آن فعال می شود. محیط های گرم و با حرارت بالا برای نصب چشمی بسیار نامناسب شناخته شده اند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *