ارائه راهنمای خرید دزدگیر خانه

راهنمای خرید دزدگیر خانه

این مقاله بیش از اینکه یک مقاله باشد در واقع راهنمای خرید دزدگیر خانه است که برای شما عزیزان ارائه شده است. مسلما دزدگیر خانه برای هرکسی که امنیت اموال و اماکنش برایش مهم است یک وسیله بسیار مهم حیاتی به شمار می رود. پس بهترین رویکرد در این رابطه این است که وقتی می خواهیم دزدگیر خریداری کنیم، با اطلاعات کامل به سراغ خرید دزدگیر برویم. دلیلش هم مشخص است، امنیت خانه ما آن چیزی نیست که بخواهیم سهل انگارانه از کنارش رد شویم و حساسیت های لازم را برای آن به خرج ندهیم. پس با ما همراه باشید.

برای خانه چه دزدگیری بخریم؟

برای کسی که می خواهد اقدام به خرید دزدگیر برای خانه اش بکند اولین سوال این است که: برای خانه چه دزدگیری بخرم؟ سوال کاملا به جا و خوبی هم هست و پاسخ دادن به آن شاید به این راحتی ها نباشد، اما دانستن چند نکته درباره ویژگی هایی که یک دزدگیر باید داشته باشد، شاید جواب را در اختیارتان قرار بدهد. پس قبل از اینکه سراغ برند خاصی بروید، اول از همه باید بدانید دقیقا از یک دزدگیر چه انتظاری دارید و می خواهید که چه کارهایی برایتان انجام دهد.
دزدگیر خانه یک سیستم امنیتی برای تامین امنیت منزل شما می باشد. وسیله ای که مهمترین وظیفه آن اطلاع رسانی است و به طور معمول کار دیگری به جز این از دزدگیر انتظار نمی رود. دزدگیر وظیفه دارد که به هر طریقی که شده با شما ارتباط بگیرد و شما را از خطر پیش آمده با خبر سازد تا شما اقدامات لازم برای رفع خطر را انجام دهید. خب این ساده ترین کاریست که ما از دزدگیر انتظار داریم اما آیا راهنمای خرید دزدگیر خانه به همین جا ختم می شود؟ خیر، دزدگیر شما به علاوه اینکه باید کار اصلی اش را انجام بدهد، بهتر است ویژگی های دیگری هم داشته باشد تا دل صاحب مکان را بدست بیاورد.

ویژگی های دزدگیر خانه خوب چیست؟ 

اولین چیزی که یک دزدگیر خوب باید داشته باشد تشخیص درست و واکنش سریع به دزدی است. پس از آن هم این است که کار کردن با این دزدگیر باید برای هرکسی ساده باشد. همه کسانی که صاحب اماکن هستند افراد متخصص در این موضوع نیستند پس بهتر است دزدگیر اماکن  رابط کاربری ساده ای داشته باشد. بعد از آن بهتر است دزدگیر شما صرفا به آژیر و صدا مجهز نباشد، بلکه با پیامک یا تماس، خطر را به شما اطلاع دهد. به این خاطر که شما همیشه در دسترس و نزدیک نیستید و باید بتوانید از راه دور هم اقداماتی برای منزل یا محل کارتان انجام بدهید.
یکی دیگر از ویژگی هایی که دزدگیر شما باید داشته باشد این است که نصب آن راحت و آسان باشد برای همه کار های آن نیاز به متخصص و نصاب نباشد. گاهی هم البته لازم است برای اطمینان حتما برای نصب دزدگیر از یک متخصص کمک بگیرید. همچنین خوب است که دزدگیر اماکن شما امکانات جانبی زیادی هم داشته باشد تا امنیت شما را بیش از پیش تضمین کند.
در آخر هم به عنوان یک ویژگی که در راهنمای خرید دزدگیر خانه به شما می گوییم این است که دزدگیر خانه شما باید با تمام امکاناتی که دارد، قیمت مناسبی داشته باشد و به صرفه باشد. این را باید همیشه بدانید که قیمت بالا همیشه تضمین کننده کیفیت نیست.

دزدگیر خانه خوب

یک دزدگیر خانه خوب چه امکاناتی دارد؟ 

اول از همه دانستن این نکته ضروری است که امکانات دزدگیر شما باید بر پایه نیاز شما باشد. اگر شما نیازی به دزدگیری با امکانات خیلی بالا ندارید، لازم نیست که هزینه خیلی زیادی را برای آن متحمل شوید. مثلا اگر صرفا آژیر کشیدن برای شما کافیست، خرید یک دزدگیر معمولی کفایت می کند. یا مثلا اگر دوست دارید به علاوه آژیر کشیدن، دزدگیر مستقیما خطر را به شما گزارش دهد، خرید یک دزدگیر خانه سیمکارتی می تواند برای شما مناسب باشد. در درجه آخر اگر دنبال ویژگی های اتوماسیون خانگی و پخش زنده تصویر و صدا هم هستید، مسلما باید برای خرید دزدگیر های پیشرفته اقدام کنید.
بیشتر دزدگیر ها در ایران به صورت قطعات جداگانه به فروش می رسند و بهتر است اگر می خواهید دزدگیری تهیه کنید حتما در نظر داشته باشید که یک “پکیج” دزدگیر را خریداری کنید. این پکیج شامل دستگاه مرکزی، سنسور ها، آژیر، باتری و ریموت دزدگیر می شود.

انواع سنسور های دزدگیر خانه 

درست است که اصطلاح “دزدگیر” برای سیستم های هشدار باب شده است اما سنسور های سیستم های هشدار، فقط به سارقان حساس نیستند. در راهنمای خرید دزدگیر خانه به شما خواهیم گفت که شما می توانید همراه با دزدگیرتان سنسور های مختلفی را هم خریداری کنید که هرکدام از آن ها کار های منحصر به فردی انجام می دهند. با یکدیگر به بررسی کارایی و ماهیت این سنسور ها خواهیم پرداخت.

سنسور تشخیص حرکت 

این سنسور با امواج مادون قرمز می تواند حرکت را در محیط تشخیص دهد. این سنسور ها بر مبنای گرمای جسم متحرک عمل می کنند. نوع پیشرفته تر این سنسور ها هم وجود دارد که به آن ها سنسور وزنی هم می گویند که این سنسور ها توانایی تشخیص انسان از حیوان را دارند. پس در نتیجه در صورت تشخیص حیوانات خانگی، هشدار را فعال نمی کنند.

سنسور مگنتیک در و پنجره

این سنسور به صورت یک قطعه دو تکه می باشد. یک قطعه از آن روی قسمت ثابت و قطعه دیگر آن هم روی قسمت متحرک در یا پنجره نصب می شود. زمانی که سارقان در و پنجره را باز می کنند، با فاصله گرفتن دو تکه از یکدیگر هشدار فعال می شود.

سنسور لرزش

کار اصلی این سنسور تشخیص لرزش ها و حرکات اجسام است. این سنسور را بیشتر برای اشیاء قیمتی، گاوصندوق ها و کمد ها استفاده می کنند. زمانی که کسی این اشیاء را تکان دهد یا حتی لرزه خفیفی روی آن ها ایجاد کند، هشدار به صدا در می آید.

سنسور دود 

این سنسور ها جزو آن سنسور هایی هستند که کارشان جدا از تشخیص سارقان است. این سنسور به تشخیص دود ناشی از آتش سوزی، سیستم هشدار را فعال می کند.

سنسور شکست شیشه 

این سنسور ها به محض اینکه امواج صوتی حاصل از شکستن شیشه را دریافت کنند، هشدار دستگاه را فعال می کنند. این سنسور ها بهتر است نزدیک در های شیشه ای یا پنجره ها نصب شوند تا حساسیت بیشتری نسبت به صدا داشته باشند.

سنسور خطی

این سنسور یک دیوار یا فنس مجازی ایجاد می کند که هرکسی از آن عبور کند، هشدار به صدا در می آید. این سنسور خطی دزدگیر معمولا باید در مکان هایی مانند تراس، دیوار باغ و ویلا نصب شوند که برای حفاظت به همچین سنسوری نیاز دارند.

سنسور خطی

سنسور نشت آب 

محل های بسیاری هستند که احتمال نشت آب در آن ها وجود دارد. جاهایی مانند حمام، زیرزمین ها، پارکینگ های زیرزمینی و … از جمله این مناطقی هستند که بد نیست این سنسور در آن ها نصب شده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *