رنگ کرکره برقی

بهترین رنگ کرکره برقی رنگ الکتروستاتیک است. این نوع رنگ دارای مزایای زیادی است که موجب شده جزو مرغوب ترین رنگ ها محسوب شود. عوامل موثر در انتخاب رنگ کرکره برقی در خصوص رنگ الکترواستاتیک را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم. پس با ما همراه باشید. همچنین برای اطلاعات بیشتر از قیمت کرکره برقی و نصاب کرکره برقی شما می توانید با کارشناسان ما در کهربا در در تماس باشید.

 

تاثیر رنگ

رنگ کرکره برقی در افزایش زیبایی و کیفیت آن موثر است. کرکره های قدیمی به دلیل عدم کیفیت و متریال مرغوب به سرعت کارایی خود را از دست می دادند و رنگ و رو رفته می شدند. اما در طی چند سال اخیر شاهد ورود درب های اتوماتیک هستیم که از آن ها تحت عنوان کرکره برقی یاد می شود. این نوع از درب ها که با استقبال زیادی مواجه بوده دارای تنوع در طرح و رنگ هستند و به نوعی با تمام سلیقه و نیازهای افراد مطابقت دارند. اما فاکتورهای مناسب برای انتخاب رنگ چیست و چه رنگی برای آن مناسب است؟

رنگ الکترواستاتیک

ایده آل ترین رنگ برای درب های اتوماتیک و کرکره ای رنگ الکترواستاتیک است. ذرات رنگ الکترواستاتیک برای اثربخشی بیشتر باردار می شوند. این نوع از رنگ که در تیغه کرکره برقی صورت می گیرد به صورت پودر است که با فشار بالا و به کمک باد به سمت تیغه اسپری می شود. سپس به کمک بار قدرتمند الکترواستاتیک شتابی به آن وارد شده که موجب می شود بین ذرات و تیغه کرکره برقی پیوند یونی ایجاد شود. بعد از اتمام رنگ آمیزی تیغه کرکره برقی در کوره مخصوص قرار می گیرد که دمای 200 درجه سانتی گراد دارد. رنگ در این کوره پخته می شود و موجب می شود که به خوبی بر روی تیغه بچسبد و دوام آن افزایش پیدا کند. رنگ آمیزی درب کرکره ای به این روش مزایای زیادی دارد.

عوامل مهم در انتخاب رنگ کرکره برقی

فاکتورهای مهمی در انتخاب رنگ الکترواستاتیک وجود دارد که موجب می شود نسبت به رنگ های معمولی از استقبال بیشتری برخوردار باشد.

مقاومت بالا

رنگ های الکترواستاتیک نسبت به رنگ های معمولی مقاومت بالایی در برابر آلودگی های شیمیایی دارند. همچنین دوام بالای آن ها نسبت به رنگ هایی که بر پایه حلال هستند حدود 3 برابر است. این مساله به خوبی گویای میزان دوام رنگ های الکترواستاتیک است. در اقلیم های مختلف شرایط جوی بر روی نمای ساختمان ها , تابلوهای تبلیغاتی و همچنین درب های کرکره ای تاثیر می گذارند. اما رنگ های الکترواستاتیک در برابر انواع عوامل محیطی نیز ماندگاری بالایی دارد و جزو مرغوب ترین رنگ ها به شمار می روند.

 رنگ کرکره برقی

ضد خراش

رنگ های معمولی که اغلب بر پایه حلال هستند بعد از گذشت مدتی دچار خط و خش می شوند و در برابر پوسته پوسته شدن مقاومت بالایی را از خود نشان نمی دهند. اما یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب رنگ میزان دوام آن در برابر خط و خش و ریزش رنگ است. به همین دلیل رنگ های الکترواستاتیک بیشتر از رنگ های عادی مورد انتخاب قرار می گیرند.

تنوع بالا

تنوع بالا در رنگ موجب شده تا تمام سلیقه ها را پوشش دهد. رنگ های الکترواستاتیک دارای تنوع رنگی بسیار بالایی هستند که باعث شده تا یکی دیگر از مهم ترین فاکتورها در انتخاب رنگ را در نظر داشته باشد. به طور معمول رنگ درب کرکره ای متناسب با نمای ساختمان و دیوار آن در نظر گرفته می شود. درست است که در زمینه رنگ تنوع بالایی دارد ولی در طرح ونقش با توجه به نمای ساختمان بسیار تنوع کمی دارد که شما می توانید به جای آن از درب پارکینگ که هم در طرح، نقش و رنگ تنوع بالایی دارد استفاده کنید که برای اینکه امنیت خود راهم داشته باشید از جک درب پارکینگ می توانید استفاده کنید که نیازی به هزینه های سنگینی ندارد و قیمت جک پارکینگ نسبت به هزینه های کرکره برقی کمتر است و خیال خود را می توانید از هزینه های جانبی دیگر راحت کنید.

ضخامت لایه

شاید شما هم این تصور را داشته باشید که هر چه ضخامت لایه رنگ بیشتر باشد به معنی دوام و کیفیت آن است. در صورتی که این تصور صحیح نیست. رنگ های الکترواستاتیک دارای ضخامتی یکنواخت در کل تیغه هستند که موجب شده علاوه بر میزان استاندارد از ضخامت دارای کیفیت بالایی نیز باشد.

نفوذ در تمام قسمت های تیغه

زمانی که تیغه کرکره برقی به وسیله رنگ های عادی رنگ آمیزی می شود برخی از قسمت های آن از رنگ بی بهره می مانند. به عبارتی دیگر رنگ های عادی در تمام قسمت های تیغه نفوذ نمی کنند اما رنگ های الکترواستاتیک به دلیل ساختار و ترکیباتی که دارند می توانند تمام سطح تیغه را به خوبی پوشش دهند و با نفوذ در قسمت های آن ظاهری یکدست و زیبا را بسازند.

عدم آلودگی محیط زیست

استفاده از رنگ های عادی موجب می شود که ضایعات به جا مانده از آن منجر به آلودگی محیط زیست شود. یکی از خصوصیات جالب رنگ های الکترواستاتیک در این است که هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست ندارد و گزینه مناسبی برای انتخاب به شمار می روند.

پوشش یکنواخت

زمانی که رنگ الکترواستاتیک را بر روی تیغه می پاشند موجب می شود تا پوششی یکدست و یکنواخت بر روی آن تشکیل شود. یکی از عوامل انتخاب رنگ میزام پوشش دهی یکدست و زیبای آن است.

رنگ کرکره برقینکته مهم در رنگ آمیزی کرکره برقی

نکته ای که در حال حاضر قصد داریم به آن اشاره کنیم در مورد رنگ آمیزی تمام قطعات کاربرد دارد و تنها مختص به تیغه کرکره برقی نیست. و آن نکته این است که قبل از شروع به رنگ آمیزی باید سطح تیغه را به خوبی تمیز کنید. در صورتی که سطح تیغه کرکره برقی دارای آلودگی هایی مانند گرد و غبار , آلودگی های شیمیایی و چربی باشد رنگ به خوبی بر روی سطح آن قرار نخواهد گرفت. در این مواقع بعد از گذشت زمان کوتاهی رنگ پوسته پوسته می شود و ریزش می کند. به همین دلیل اغلب رنگ کاران حرفه ای این نکته را رعایت می کنند تا کیفیت نهایی کارشان افزایش پیدا کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *