آموزش ست کردن ریموت دزدگیر اماکن

ست کردن ریموت دزدگیر اماکن

 

در این مقاله قصد داریم ست کردن ریموت دزدگیر اماکن را به شما آموزش بدهیم. ریموت دزدگیر یک وسیله بسیار کاربردی است که شما بوسیله آن می توانید دزدگیر خودتان را از راه دور کنترل کنید. تنظیم کردن این ریموت شاید در اول کار کمی دشوار به نظر برسد اما ما در این مقاله سعی کردیم آموزش های لازم برای ست کردن ریموت دزدگیر را به شما بدهیم که دیگر کار با این وسیله برای شما سخت نباشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی بخش های دزدگیر، روش های تنظیم ریموت آن را نیز به شما آموزش دهیم.

ریموت دزدگیر

ریموت یا همان دستگاه کنترل از راه دور، یکی از مهمترین لوازم های یک پکیج دزدگیر به حساب می آید. می توان گفت زمانی که دزدگیر برای اولین بار به این شکلی که ما می شناسیم ارائه شد، ریموت همیشه یک وسیله جدایی ناپذیر از آن به حساب می آمد. حال چه منظور ما دزدگیر خودرو باشد چه دزدگیر اماکن، در هر صورت ریموت دزدگیر است که اجازه کنترل راحت و از را دور دزدگیر را به ما می دهد. پس دانستن چگونگی ست کردن ریموت دزدگیر اماکن برای هر صاحب مال، خانه و کسب و کاری لازم است.

اجزای دزدگیر اماکن

قبل از اینکه به سراغ ست کردن ریموت دزدگیر برویم، لازم است شما بخش های مختلف دزدگیر را بشناسید. به این خاطر که در هر صورت برای تنظیم کردن ریموت دستگاهتان، نیاز دارید که مستقیم یا غیر مستقیم با این موارد در ارتباط باشید.
یک دزدگیر اماکن استاندارد به طور کلی از بخش های زیر تشکیل می شود:
-یک مدار باز و یک مدار بسته
-مدار آژیر
-مدار شارژ باتری
-انواع حسگر ها، آژیر ها و هشدار دهنده ها

یک دزدگیر خوب و استاندارد و چیزی که حداقل نیازی که ما از یک دزدگیر داریم را برآورده می کند، حتما شامل این بخش ها از جمله مادون قرمز دزدگیر  و انواع سنسور می شود. اما انواع دزدگیر اماکن که به همین موارد کوچک ختم نمی شود. بعضی از دزدگیر ها هستند که بسیار پیشرفته و حرفه ای می باشند که اجزای آن ها به همین چهار موردی که اشاره کردیم محدود نمی شود. اجزای این دزدگیر های پیشرفته عبارتند از:
1-دستگاه مرکزی دزدگیر (پنل اصلی و مرکزی سیستم هشدار)
2-چشمی یاچشم الکترونیکی (رادار، سنسور های حرکتی و سنسور های مادون قرمز PIR)
3-انواع آژیر ها و بلندگو های مختلف
4-چراغ های هشدار دهنده چشمک زن
5-انواع سنسور های در و پنجره
6-تماس گیرنده خودکار (شماره گیر اتوماتیک)
7-پدال یا شاسی اضطراری

ریموت دزدگیر اماکن

ویژگی های دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن چیست؟

این بخش در واقع مغز دزدگیر اماکن می باشد. تمامی بخش های دزدگیر به این بخش مرتبط هستند و این بخش پیام های مختلفی که از بخش های مختلف دریافت می کند را پردازش می کند و به کاربر دزدگیر خبر می دهد.
دستگاه مرکزی دزدگیر یک باتری دارد که اگر برق هم قطع شود، دزدگیر به کار خود ادامه می دهد و غیر فعال نمی شود. شما می توانید دزدگیر را هم بوسیله این بخش فعال یا غیر فعال کنید. این سیتسم از چند سیم دارد که بوسیله آن برق چشمی ها را تامین می کند.
دسته ای از سیم های خروجی برای تغذیه سنسور ها در نظر گرفته می شود و دسته دیگر برای ارتباط بخش های مختلف با دستگاه مرکزی که تمام پیام ها را بین سیم ها ها منتقل می کنند.

چگونه دزدگیر اماکن را فعال کنیم؟

همانطور که گفتیم دزدگیر اماکن بخش های مختلفی دارد که توسط دستگاه مرکزی به یکدیگر متصل می شوند. برای اینکه شما دزدگیر را فعال کنید چند راه دارید که یکی از آن ها فعال کردن مستقیم از دستگاه مرکزی می باشد.
اما بحث اصلی ما در این مقاله روشن کردن دزدگیر با ریموت کنترل و ست کردن ریموت دزدگیر اماکن می باشد. این را باید بدانید که هر ریموت کد مخصوص خودش را دارد و با هر ریموتی نمی شود یک دستگاه دزدگیر را روشن کرد.
ست کردن ریموت بر روی دستگاه مرکزی چندان کار سختی نیست و هرکسی می تواند با کمی آموزش این مورد را انجام بدهد.

چگونه ریموت دزدگیر اماکن را ست کنیم؟

برای آغاز کار باید اول از همه فرکانس ریموت را پیدا کنید و برای این کار هم از دستگاه فرکانس یاب استفاده می کنند. خیلی از شرکت ها همراه با دزدگیر ریموت کنترل آن را هم به شما می دهند که در این صورت نیاز به فرکانس یاب نیست و ریموت از قبل برای دستگاه تنظیم شده است. اما گاهی ممکن است که شما ریموت را عوض کنید یا به هر دلیل همراه با دستگاه ریموت را تحویل نگیرید، این موضوع درباره دزدگیر خانه بسیار رایج است. در این صورت اگر ریموت را جداگانه دریافت کردید، ست کردن ریموت دزدگیر اماکن لازم و ضروری می باشد.
حال در اینجا می خواهیم بیشتر وارد بطن قضیه شویم و دریابیم که روش های ست کردن ریموت دزدگیر اماکن کدام اند.

ست کردن دزدگیر اماکن

روش اول:
شما می توانید اول دستگاه مرکزی را باز کنید و دکمه Lern را پیدا کنید. در کنار این دستگاه معمولا یک لامپ LED وجود دارد. این دکمه را نگه دارید و یک ثانیه باعد دکمه قفل باز را نگه دارید.وقتی اینکار را بکنید چراغ LED شروع به چشمک زدن می کند و نشان می دهد که ریموت تعریف شده است. بعضی از دستگاه ها دارای اسپیکر می باشند و وقتی که ریموت تعریف شود یک صدای خاصی پخش می شود.
روش دوم:
بعضی دستگاه ها با روش قبلی روشن نمی شوند و کمی متفاوت تر هستند. برای این دستگاه ها دکمه Lern را نگه می داریم و بعد از چند ثانیه LED روشن می شود. سپس دکمه قفل باز را نگه می داریم تا ریموت برای دستگاه مرکزی تعریف شود.
روش سوم:
برای بعضی از دستگاه ها هیچکدام از این دو روش نتیجه ای ندارد و ست کردن ریموت دزدگیر اماکن انجام نمی شود. در نتیجه شما باید از این مراحل زیر برای ست کردن ریموت دزدگیر اماکن استفاده کنید.
1-دستگاه را در حالت غیر فعال یا DISARM قرار دهید.
2-فیوز AUX را از دستگاه جدا کنید.
3-دکمه قفل باز را بر روی ریموت فشار می دهید و نگه دارید.
4-کلید LRN را برای یک لحظه فشار دهید.
5-بعد از شنیدن صدای بیپ فعال شدن دکمه ریموت را رها کنید.
6 در آخر فیوز AUX را در جای خودش قرار بدهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *