در این مطلب به بررسی مشکلات سایبان مغازه می پردازیم. به جرات می توان سایبان های برقی را یکی از وسایل رفاهی دانست زیرا مزایای زیادی را نصیب شما می کند. این وسیله رفاهی قابل نصب در اغلب اماکن هستند و می توانند از محدوده مورد نظر در برابر تابش مستقیم نور خورشید, بارش نزولات آسمانی و … محافظت کند اما در برخی از مواقع درگیر مشکلات سایبان مغازه نیز می شوید و به دنبال راهکاری برای رفع آن می گردید. کهربا در در این مقاله قصد دارد به بررسی تمام این موارد پرداخته و به عنوان شرکتی که در زمینه نصاب کرکره برقی و جک درب پارکینگ و … فعالیت دارد تجربیات خود را در اختیار شما بگذارد.

مشکلات سایبان مغازه

آیا شما هم درگیر مشکلات سایبان مغازه و ایرادات آن شده اید ؟ برخی از سایبان های برقی بعد از گذشت مدت زمانی از نصب دچار مشکلاتی از جمله تولید صدا و آسیب های جانبی می شوند. در این مطلب به بررسی این ایرادات و رفع آن ها می پردازیم. سایبان ها در دو نوع دستی و برقی موجود هستند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی است. هر دوی این سایبان ها در اماکن مختلفی مانند استخرها و رستوران های روباز نصب می شوند. همچنین مغازه ها و پارکینگ ها نیز مکان مناسبی برای نصب سایبان ها محسوب می شوند زیرا از تابش مستقیم نور خورشید و اتفاقات غیر منتظره ای مانند بارش برف و باران و آسیب های مرتبط با آن جلوگیری می کند.

برخی از افراد به استفاده از سایبان های دستی و برخی دیگر به سایبان های برقی تمایل دارند. سایبان های دستی مکانیزمی دقیقا مانند چتر دارند و باز و بسته کردن آن راحت است. اما یکی از ایرادات عمده آن عدم پوشش گسترده در محیط است. اگر بخواهید فضای بیشتری را پوشش دهید باید از چند سایبان چتری در کنار یکدیگر استفاده کنید. اما سایبان های برقی طرفداران بیشتری دارند زیرا باز و بسته کردن آن به وسیله ریموت کنترل است و محدوده وسیع تری را پوشش می دهند. طبیعتا قیمت آن بیشتر و مشکلات مربوط به آن نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه به مشکلات سایبان مغازه اشاره کرده ایم. با مطالعه راهکارها می توانید اقدام به تعمیر و برطرف کردن مشکلات آن کنید.

انواع مشکلات سایبان مغازه

تولید صدای نابهنجار  

یکی از مشکلاتی که بعد از گذشت مدت زمانی از استفاده سایبان برقی به وجود می آید تولید صدا در هنگام باز و بسته کردن آن است. این مشکل معمولا به دلیل استفاده زیاد رخ می دهد و براکت های آن شل می شود. برای رفع صدای اضافه در هنگام باز و بسته کردن سایبان می توانید اتصالات مربوط به براکت ها و پیچ و مهره ها را بررسی کنید و آن ها را سفت کنید. معمولا بعد از سفت کردن پیچ و مهره ها صدای آن رفع می شود. اما در صورتی که مشکلات سایبان برقی حل نشد می توانید از تکنسین ها و متخصصین کمک بگیرید. بسیاری از شرکت هایی که در حوزه تولید و فروش سایبان برقی فعالیت می کنند دارای خدمات پس از فروش و گارانتی هستند  و در صورت نیاز با مراجعه به محل اقدام به رفع ایرادات احتمالی خواهند کرد.

مشکلات سایبان مغازهتغییر شکل پارچه

از متریال مختلفی در ساخت لایه پوششی سایه بان برقی استفاده می شود. شیشه , پی وی سی و پارچه های پلی استر از مرغوب ترین و متداول ترین متریال هستند. سایبان های برقی که از پارچه استفاده می کنند ممکن است بعد از باز و بسته کردن آن متوجه تغییر حالت و گود شدن پارچه شوند. توجه داشته باشید که پارچه برای اینکه در بهترین حالت قرار بگیرد باید دقیقا بر روی غلتک قرار بگیرد. راهکاری که برای رفع این مشکل وجود دارد این است که باید بازوهای سایبان را در خلاف جهت بکشید تا پارچه درست شود. زیرا قفل شدن بازوها می تواند منجر به بروز این اتفاق شود. به هیچ عنوان برای صاف کردن پارچه به زور متوسل نشوید زیرا ممکن است پارچه پاره شود و یا غلتک های سایبان آسیب ببیند.

از کار افتادن موتور  

سایبان های برقی از قطعات مختلفی ساخته می شوند که هر کدام از آن ها وظیفه مهمی به عهده دارند. یکی از این قطعات سنسورها هستند. در سایبان های برقی سنسورهای گرمایشی نصب می شود تا در صورت داغ شدن موتور آن را خاموش کند. معمولا بعد از استفاده های مکرر و طولانی مدت موتور سایبان گرم می شود و برای حفظ سلامت سایبان سنسور وارد عمل می شود و موتور را خاموش می کند. موتورهایی که برای ساخت سایبان های برقی از آن ها استفاده می شود معمولا از نوع موتورهای توبلار است.

در بسیاری از مواقع از کار افتادن موتور یکی از مشکلات سایبان برقی است که با خنک کردن موتور حل می شود. فقط کافی است تا 15 دقیقه از سایبان استفاده نکنید و به موتور اجازه خنک شدن دهید. در اغلب مواقع مشکل حل خواهد شد. اما اگر شاهد به کار افتادن موتور نبودید با شرکتی که از سایبان را از آن خریداری کرده اید تماس بگیرید تا به محل بیایند و مشکل را بررسی کنند.

مشکلات سایبان مغازه 

نکات مهم در هنگام استفاده از سایبان برقی 

نه تنها سایبان های برقی بلکه تمام ابزارهایی که با برق کار می کنند نیاز به نگهداری و مراقبت خاصی دارند. سایبان های برخی نیز در هنگام استفاده نیاز به رعایت نکاتی دارند تا علاوه بر افزایش طول عمر آن ها شاهد بهبود راندمان و عملکرد باشیم. بسیاری از مشکلات سایبان برقی به دلیل عدم رعایت نکات اساسی و بی ملاحظگی اتفاق می افتد که موجب تخریب سایبان و هزینه های اضافه خواهد شد.

  • اولین نکته ای که باید در خصوص نگهداری صحیح از سایبان برقی در نظر داشته باشید این است که در هنگامی که به آن نیازی ندارید آن را جمع کنید. با انجام این کار به حفظ کیفیت سایبان کمک خواهید کرد و عمر آن نیز افزایش پیدا می کند.
  • برخی از افراد از سایبان استفاده های دکوری نیز می کنند . آویزان کردن وسایلی مانند گلدان از چارچوب سایبان علاوه بر خطرات جانی منجر به آسیب به سایبان برقی و آسیب های مالی می شود. بهتر است از سایبان ها استفاده ای به جز آن نکنید.
  • شستشوی سایبان برقی با استفاده از روشی که در مطالب پیشین گفتیم منجر به بهبود عملکرد آن می شود. اگر سایبان شما از لایه پوششی پارچه پلی استر ساخته شده است ابتدا آلودگی ها را از سطح آن جدا کنید سپس با استفاده از یک شوینده ملایم مانند مایع لباسشویی و برس نرم اقدام به تمیز کردن آن کنید.
  • سایبان های برقی همان طور که از نامشان پیداست با برق کار می کنند. ممکن است در مواقعی نیاز به باز و بسته کردن سایبان داشته باشید اما با قطعی برق مواجه شوید. در این شرایط به هیچ عنوان با زور آن را باز و بسته نکنید زیرا به بازوهای سایبان فشار وارد می شود و ممکن است بازوهای آن دچار آسیب یا شکستگی شوند.
  • اگر با مشکلات سایبان مغازه یا هر وسیله برقی دیگر روبرو شدید و توانایی برطرف کردن آن را نداشتید به عنوان با آن درگیر نشوید زیرا سبب آسیب های جدی تری می شود و هزینه های بیشتری نیز بر گردن شما خواهد انداخت. بهتر است که با شرکت تماس بگیرید و از آن ها بخواهید تا نیروهای متخصص خود را به محل بفرستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *