کرکره رول آپ

کرکره رول آپ جزو پرطرفدارترین کرکره های برقی در سطح جهان است. از دلایل محبوبیت این نوع از درب های اتوماتیک را می توان در رنگ های مختلف , پاسخگویی به سلایق مختلف , متریال گوناگون و … دانست. در این مقاله به معرفی کرکره رول آپ و مزایای آن می پردازیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از قیمت کرکره برقی و قیمت جک پارکینگ با کارشناسان ما در کهربا در تماس بگیرید.

 

 

مزایای کرکره رول اپ چیست ؟

کرکره رول آپ از بهترین و پرطرفدارترین انواع کرکره های برقی به شمار می رود که مزایای زیادی را در اختیار مشتریان قرار داده است. این نوع از درب های اتوماتیک در اغلب مکان ها مانند پارکنیگ , مجتمع های مسکونی و … قابل نصب هستند. دلیل نام گذاری این کرکره ها به رول آپ این است که از بلا جمع می شوند. اما مزایای استفاده از این کرکره محبوب چیست؟

 

به صرفه بودن

اغلب افراد هزینه درب اتوماتیک برایشان مهم است. علاوه بر اینکه نمی خواهند مبلغ زیادی را بابت آن بپردازند  تمایل دارند که کیفیت کرکره نیز قابل قبول باشد و از استکام بالایی برخوردار باشد. این کرکره علاوه بر اینکه دارای قیمت مناسب و اقتصادی است می تواند نیاز شما به یک درب اتوماتیک و مستحکم را نیز برآورده کند.

جلوگیری از اتلاف انرژی

امروزه از روش های متعددی مانند عایق بندی اتصالات , عایق بندی درزها و …. برای جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده می شود. اما نصب درب این کرکره ها می تواند به این مساله کمک کند و به میزان 40 % نیز در کاهش انرژی مفید واقع شود. زیرا ساختار آن به گونه ای است که می تواند از اتلاف انرژی جلوگیری کند.

عدم اشغال فضا

از آن جایی که این کرکره ها در از بالا جمع می شود بنا بر نیاز مشتری می تواند تغییر کند. برخی از مشتریان تمایل دارند تا رول کرکره به طرف داخل جمع شود. اما به طور کلی درب های اتوماتیک رول آپ نیاز به فضای کمی دارند و تقریبا در تمام مکان ها قابل نصب و استفاده هستند.

 

کرکره رول آپ

مقاوم در برابر شرایط محیطی

عوامل محیطی مختلفی مانند باد , باران , برف و … هیچ گونه آسبی به کرکره برقی نخواهد رساند. زیرا متریال کرکره های رول آپ به نحوی است که دارای بیشترین مقاومت در برابر عوامل جوی و محیطی است. در سال های گذشته که کرکره های معمولی مورد استفاده قرار می گرفتند به سرعت تحت تاثیر عوامل جوی قرار گرفته و تغییر ظاهر می دادند. به طوری که بیشتر از 2 سال نمی توانستند زیبایی خود را حفظ کنند. اما نسل جدید درب های اتوماتیک مانند رول آپ از این صدمات به دور هستند و می توانند تا سال های متمادی زیبایی خود حفظ کنند.

ضد سرقت

درب های کرکره ای از نوع رول آپ قابل نصب در تمام مکان ها هستند. علاوه بر منازل مکان هایی مانند مغازه ها , فروشگاه ها و حتی طلافروشی ها می توانند از آن ها استفاده کنند. زیرا ضد سرقت هستند و به میزان زیادی امنیت محل را تضمین می کنند.

ضد حریق

اغلب کرکره برقی هایی که خاصیت ضد حریق دارند از نوع پلی کربنات ساخته شده اند. اگر متریال این نوع از کرکره ها را از متریال پلی کربنات انتخاب کنید کرکره شما تبدیل به کرکره ای ضد حریق خواهد شد که در هنگام وقوع آتش سوزی تحمل دمای 400 درجه سانتی گراد را نیز خواهد داشت.

قابل شستشو

شما به راحتی می توانید درب های کرکره ای رول آپ را بشوئید. شستشوی آن ها به وسیله آب و مواد شوینده می تواند آن ها را براق و تمیز کند. البته در هنگام شستشو توجه داشته باشید که به هیچ عنوان آب نباید به درون موتور آن ها نفوذ کند. زیرا موجب آسیب رساندن و ایجاد خسارت مالی خواهد شد. برای جلوگیری از این مساله می توانید پلاستیکی بر روی آن بکشید.

تنوع رنگی

وجود تنوع رنگی در کرکره رول آپ بسیار بالاست. اغلب رنگ هایی که بر روی این نوع از درب های اتوماتیک به کار می رود از نوع رنگ الکترواستاتیک است که مقاومت بالا و درخشندگی بی نظیری دارند. در مطلبی تحت عنوان ” 7 عامل موثر در انتخاب رنگ کرکره برقی ” به این موضوع پرداخته ایم. رنگ های الکتروستاتیک به دلیل کیفیت بی نظیری که دارند در اغلب درب های اتوماتیک به کار برده می شوند.

سهولت در استفاده

از دیگر مزایای کرکره های رول آپ سهولت در استفاده است زیرا نیازی به نصب هیچ گونه قفل ندارند. اما برای افزایش امنیت می توانید از قفل های برقی بدین منظور استفاده کنید.

استفاده در صورت قطع برقی

در صورتی که برقی منطقه شود شما می توانید از درب این کرکره ها به راحتی استفاده کنید و رفت و آمد شما مختل نخواهد شد. همچنین این نوع از درب های مانند تمام درب های اتوماتیک دارای ریموت کنترل هستند که برای باز و بسته کردن درب می توانید از آن استفاده کنید.

 

کرکره رول آپ

اجزای اصلی در کرکره های رول آپ

کرکره رول آپ دارای قطعات و اجزای مختلفی است اما دو قطعه در کیفیت آن نقش اساسی دارند که می تواند به تیغه و موتور اشاره کرد.

تیغه کرکره های رول آپ

نه تنها در کرکره های رول آپ بلکه در تمام انواع درب اتوماتیک تیغه های مختلفی کاربرد دارند. به طور مثال تیغه های آلومینومی و پلی کربنات از پرطرفدارترین و مرغوب ترین آن هاست که هر کدام دارای مزایای بی شماری هستند. مرغوب بودن , دوام و عمر بالا از ویژگی های بارز آن هاست. به طور معمول بیشترین سایزی که برای تیغه ها در نظر گرفته می شود 9 متر برای ارتفاع و 10 متر برای عرض است که در مکان های مختلف فرق می کند.

 

موتور کرکره های رول آپ

دو نوع موتور برای این نوع از درب ها مناسب است که می توان به موتور توبلار و ساید اشاره کرد. موتورهای توبلار برای مکان هایی استفاده می شود که فضای زیادی در اختیار ندارند و کاربرد خانگی دارند. اما موتورهای ساید که به موتورهای صنعتی نیز مشهور هستند برای اماکنی قابل نصب هستند که ابعاد بزرگی دارند و وزن تیغه زیاد است.

همچنین شما می توانید برای اطلاعات راجب جک درب پارکینگ مقالات ما را مطالعه بفرمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *