آژیر دزدگیر اماکن یکی از مهم ترین موارد مربوط به امنیت است که تصمیم داریم در این مطلب به آن بپردازیم. در ادامه به مواردی از جمله اهمیت آژیر دزدگیر اماکن ، احتمال نقص و ایراد ، هشدارهای کاذب توسط آژیر و … اشاره خواهیم کرد.

آژیر دزدگیر اماکن

استفاده از آژیر دزدگیر اماکن چه اهمیتی دارد؟ زمانی که یک موقعیت تهدید آمیز رخ می دهد ، کاربرد سیستم‌ های هشدار سرقت که به زبان ساده به آن دزدگیر هم می گوییم، بیش از پیش روشن می گردد. امروزه استفاده از این سیستم ها در موارد زیادی گسترش پیدا کرده است. مانند فروشگاه ها ، خانه های شخصی ، ادارات ، طلا و جواهر فروشی ، موزه ها ، انبارها ، گالری های هنری و … که هرگونه دسترسی غیرمجاز را تشخیص داده و از آن جلوگیری می نمایند.

زمانی که یک دسترسی غیر مجاز یا دزدی و جرم اتفاق می افتد و دزدگیر آن را ثبت می نماید ، سریعا این سیستم ها پیام را از سنسور انتقال داده و صدای آژیر بلندی را تولید می کنند که هم همسایه ها را مطلع می نماید و هم باعث ترس این افراد می گردد. در نتیجه سیستم دزدگیر یا آژیر دزدگیر اماکن یک نقش بازدارندگی را نیز ایفا می کند. البته باید در استفاده از آن مواردی را در نظر گرفت. مانند قطع شدن اتوماتیک دزدگیر در زمان مشخص و یا سلامت دزدگیر و …

احتمال نقص در دزدگیرها

تمامی سیستم ها در معرض خطا و نقص می باشند. دزدگیر ها هم از این مورد مستثنی نیستند و همانند تمامی سیستم های دیگر ممکن است آن ها نیز دچار نقص و خطا شوند ؛ اما نکته ی حائز اهمیتی که وجود دارد این است که پیکربندی، تشخیص و عیب یابی دزدگیر ها بسیار ساده می باشد. اهمیت آژیر دزدگیر خانه از این جهت است که امنیت بهتری را برای بسیاری از افراد تضمین می کنند. همین که یک سیستم بازدارنده باعث دوری افراد متجاوز به دارایی های آنان گردد، باعث حس امنیت بیشتر و نیز آسودگی خیال بیشتر می شود.

هر دزدگیر دارای یک انواع سنسور می باشد که هروقت فعالیتی غیر معمول اتفاق بیفتد ، فعال می شوند و فرد را مطلع می سازند تا اقدامات لازم را انجام دهد. پس باید مراقب بود که سنسورها ضعیف نشوند و یا از کار نیفتند؛ همچنین با بروز اخطارهای دروغین مزاحمت ایجاد نکرده و اعتماد افراد به اخطارهای حقیقی را سلب نکنند. زیرا در برخی از مواقع که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم سنسورهای دزدگیر حساس شده و هشدارهای کاذب آن فعال می شود. همچنین در مطالب گذشته نیز به دلایل هشدارهای کاذب توسط دزدگیرها پرداخته ایم.

احتمال نقص در دزدگیرها 

نقص و تعمیرات آژیر خطر دزدگیرها

برخی از نقص ها در آژیر دزدگیر اماکن متداول است. یکی از این موارد ، آژیرهای دروغین و اشتباهی است که از این دزدگیرها شنیده می شود. در اغلب موارد هشدارهای کاذب آسایش اطرافیان را مختل می کند. مثلا ممکن است آزیر در تمام شب صدا بدهد و باعث بیدار ماندن شما و همسایه ها شود. همچنین هزینه های اجتماعی سنگینی نیز در پی دارد. مثلا هشداری که به پلیس منطقه می دهد و یا مزاحمتی که برای همسایگان ایجاد می کند. لازم به ذکر است این نوع از ایرادات از علت های مختلفی دارد که با یک بررسی کلی و عیب یابی می توان جلوی آن را گرفت.

زمانی که در عملکرد یک دوربین نقص رخ می دهد ، باید ابتدا باید به بررسی منطقه تحریک شده بپردازید. در بیشتر موارد دزدگیرها زمانی که فعال می شوند و کار خود را آغاز می کنند چراغ مربوط به آن منطقه یا زون شروع به چشمک زدن می کند و روی منطقه ای که تحریک صورت پذیرفته به صورت ثابت می‌مانند. خب دقیقا با همین روش قسمتی که سنسور در آن خراب شده است را شناسایی می کنید. بعد از اینکه شناسایی نقطه خراب در آژیر یافت شد نوبت به شناسایی علت خرابی و رفع آن می رسد. علت ها و ایرادات زیادی ممکن است نقص آژیر دزدگیر اماکن را در پی داشته باشند که در ادامه به بررسی برخی موارد آن می پردازیم .

سنسورهای معیوب در دزدگیرها

دزدگیرها دارای سنسورهای مختلفی هستند که می توان سنسور تشخیص حرکات غیر عادی ، تشخیص دود ، شکست شیشه و …. اشاره کرد. هر کدام از این سنسورها در هنگام بروز حادثه فعال می شوند و علاوه بر آژیر با شماره تلفن هایی که در آن ذخیره شده تماس می گیرند. اما زمانی که سنسورها دچار خرابی شده باشند بدون وقوع حادثه هشدار کاذب در آن ها ایجاد می شود.

باتری ضعیف

تمامی دستگاه‌های الکتریکی که با باتری کار می‌کنند، در هنگام فرسودگی باطری با نقص در عملکرد مواجه می گردند باعث کاهش امنیت خانه می شوند. آژیر دزدگیر اماکن نیز از این موضوع مستثنی نیست ؛ زمانی که باطری دزدگیر ضعیف باشد می تواند باعث بروز این مشکل شود. معمولا باتری ها دارای عمری 5 ساله هستند و زودتر از آن نیاز به تعویض باتری وجود ندارد. اما بهتر است که میزان قدرت آن بررسی شود تا در صورت ضعیف شدن اقدام به تعویض آن کنید.

در بسیاری از موارد زمانی که این نقص رخ می دهد نیازی به تعویض باتری نیست. پس در ابتدای کار زمانی که با این نقص در آژیر دزدگیر اماکن مواجه شدید ، باتری را کامل به شارژ بزنید و ببینید آیا مشکل همچنان پابرجاست یا خیر ؟ اگر نشانه هایی برای ضعیف بودن باتری وجود داشت آن گاه باید به فکر تعویض باتری بیفتید. یک باتری دزدگیر که دارای کیفیت خوب می باشد ، معمولا 5سال خوب کار می کند ؛ پس حتما هنگام خرید باتری از کیفیت و برند باتری اطمینان کافی حاصل نمایید تا از هرگونه بروز خطای احتمالی جلوگیری شود.

باتری ضعیف

نصب در مکان نامناسب

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که محل نصب سنسورها از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور مثال شما از سنسور مربوط به تشخیص حرکات غیر عادی استفاده می کنید. اما از حیوان خانگی مانند سگ نگهداری می کنید. هنگامی که حیوان خانگی به طور مکرر در جلوی سنسور پرسه بزند آژیر آن فعال می شود. نصب آن در برابر پنکه ، پنجره و .. نیز می تواند حساسیت آن را برانگیزد. اگر باد به طور دائم پنجره را باز و بسته کند سنسور فعال خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *