اجزای سازنده دزدگیر اماکن

اجزای سازنده دزدگیر اماکن چیست و چه کاربردی دارند ؟ دزدگیر از قطعات و اجزای مختلفی ساخته می شود که هر کدام از آن ها دارای وظیفه ای مهم می باشد. در این مطلب علاوه بر معرفی اجزای سازنده دزدگیر اماکن ، به بررسی وظایف هر کدام از آن ها نیز خواهیم پرداخت.

اجزای سازنده دزدگیر اماکن چیست ؟

طراحی و ساخت اجزای سازنده دزدگیر اماکن دارای تکنولوژی و متد است. زیرا هر کدام از آن ها وظیفه ای بر عهده دارند و عملکرد تمام اجزا در کنار یکدیگر می تواند امنیت محل زندگی و کار شما را تضمین کند. دزدگیرهای نسل اول دارای طراحی ابتدایی بودند به این معنی که فاقد بسیاری از تکنولوژی های جدید بودند. اما هر چه به زمان حال نزدیک تر می شویم شاهد طراحی های ویژه و امکانات خاص هستیم. اجزای سازنده دزدگیر اماکن شامل سیستم تلفن کننده ، آلارم ، پدال و … است که به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

چشمی

همان طور که از نام این قطعه مشخص است به عنوان چشم دزدگیر عمل می کند و می تواند به طور دائم محیط اطراف خود را اسکن کند و زمانی که مورد غیر عادی را تشخیص داد با ارسال سیگنال به آلارم ، هشدار دستگاه را فعال کند. چشمی ها از مهم ترین اجزای سازنده دزدگیر اماکن شناخته می شوند چون بسیار حساس هستند. این قطعه در دو نوع بی سیم و سیمی در بازار موجود است که می توانید یکی از آن ها را بر اساس نیاز خود خریداری کنید. چشمی های بی سیم اتصال راحت تری با دزدگیر دارند و می توانید به راحتی آن ها را تحت کنترل خود بگیرید. البته لازم به ذکر است که قیمت انواع سنسور بی سیمم بیشتر از نوع سیمی می باشد.

مگنت

مگنت نام دیگر آهن رباست. توسط مگنت ها می توان سیستم دزدگیر را فعال یا غیر فعال کرد. به این صورت که دو قطب مخالف مگنت ها روبروی یکدیگر قرار می گیرند و فاصله مورد نیاز بین آن ها ایجاد می شود. اگر بخواهید کاربرد مگنت ها را بدانید باید به درب و پنجره اشاره کنیم. چون اغلب به عنوان دزدگیر درب و پنجره شناخته می شوند. اگر درب و پنجره باز شوند و فاصله غیر عادی بین دو مگنت ایجاد شود سیستم هشدار دزدگیر فعال می شود زیرا احساس خطر می کند. ایجاد فاصله بین مگنت ها بیان گر ورود غیر عادی به محل است. به همین دلیل در مطالب گذشته اشاره کردیم که یکی از مهم ترین دلایل هشدار کاذب دزدگیر اماکن باز شدن درب و پنجره به وسیله باد و سایر محرک های غیر عمدی است.

مگنت

پنل

پنل دزدگیر یکی از اجزای سازنده دزدگیر خانه محسوب می شود که تمام قطعات و اتصالات در آن وجود دارد. پنل به نحوی طراحی شده است که توانایی ارسال فرمان و دستورهای لازم به تمام اجزا را دارد. پنل ها از چند برد الکترونیکی تشکیل می شوند که هر کدام از آن ها دارای تعدادی زون می باشند . معمولا پنل ها دارای صفحه کلید می باشند که هر کدام از کلیدها کاربرد مشخصی دارند.

سیستم تلفن کننده

اگر تا به حال مطالب وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که سیستم تلفن کننده چه نقشی دارد. این سیستم به دو صورت تلفن ثابت و سیمکارتی عرضه می شود. سیستم هایی که از تلفن ثابت استفاده می کنند دارای قیمت پایین تری هستند زیرا امکانات آن ها کمتر است و دارای سطح پایین تری می باشند. اما سیستم های تلفن کننده سیمکارتی از طراحی پیشرفته تری برخوردار می باشند. به این معنی که شما می توانید از قابلیت ارسال و دریافت پیامک نیز برخودار شوید که امنیت خانه شما را افزایش می دهد.

سیستم های تلفن کننده دارای حافظه هستند به این معنی که شما می توانید شماره تلفن های مورد نظر را در آن وارد کنید تا در هنگام وقوع خطر به شما و سایر افراد اطلاع بدهد. توصیه می کنیم علاوه بر وارد کردن شماره تلفن خود و افراد مورد اعتماد ، حتما شماره مرکز پلیس و آتش نشانی را نیز در آن وارد کنید. قیمت سیستم های تلفن کننده سیمکارتی از تلفن ثابت گران تر است اما به طور کلی قابلیت های بیشتری را نصیب شما خواهد کرد. به طور مثال شما می توانید با ارسال پیامک به آن از امن بودن محیط مطمئن شوید.

بلندگو ( اسپیکر )

بلندگو یا اسپیکر یکی دیگر از اجزای سازنده دزدگیر اماکن محسوب می شود که عملکرد آن بسیار واضح است. هنگامی که هشدار دزدگیر فعال می شود صدای آن از طریق بلندگو پخش خواهد شد. معمولا هر چه بلندگو دارای قدرت بالاتری در پخش صدا باشد به معنی بهره مندی آن از وات های قوی تر و همچنین ابعاد بزرگ تر خواهد بود. این نوع از بلندگو ها قیمت بالاتری نسبت به نوع کوچک خود دارند. در حال حاضر رایج ترین نوع بلندگویی که برای اماکن و خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد بلندگوی 25 وات است که می تواند صدای بلند تری نسبت به انواع دیگر ایجاد کند. انتخاب نوع و میزان قدرت بلندگو باید بر اساس مساحت مکان باشد. به طور مثال نمی توان از بلندگوهایی با توان کم در مکان هایی با مساحت زیاد استفاده کرد. زیرا پاسخگوی نیاز شما نخواهند بود.

ریموت

ریموت ها همان کنترل هایی هستند که به وسیله آن ها می توانید از راه دور اقدام به فعال یا غیر فعال کردن دزدگیر کنید. ریموت که یکی از اجزای سازنده دزدگیر اماکن محسوب می شود قابلیت پوشش دادن مساحتی بین 50 تا 150 متر را دارد. این وسیله در انواع و کیفیت های مختلفی تولید می شود که شما می توانید بر اساس بودجه و نیاز خود یکی از آن ها را خریداری کنید.

ریموت

ریپیتر

شاید نام ریپیتر را به عنوان اجزای سازنده دزدگیر اماکن کمتر شنیده باشید. اما این قطعه می تواند کاربرد زیادی برای شما داشته باشد. به طور مثال ریپیتر می تواند برد ریموت را افزایش دهد تا در مکان هایی که فاصله بین ریموت و دزدگیر زیاد است عملکرد مناسبی ارائه شود. البته کاربرد ریپیترها فقط محدود به افزایش برد ریموت نیست بلکه می توان برای افزایش برد چشمی نیز از آن استفاده کرد.

ویژگی های دزدگیر اماکن

فعال یا غیر فعال کردن با ارسال پیامک

یکی از ویژگی های جالبی که می توان در خصوص دزدگیر اماکن به آن اشاره کرد و در تمامی اسمارت هوم ها قابل مشاهده است، قابلیت فعال یا غیر فعال سازی آن با پیامک است. اگر شما به دزدگیر دسترسی ندارید می توانید با ارسال یک پیام اقدام به غیر فعال کردن آن کنید. این ویژگی برای دزدگیرهای دارای تلفن کننده سیمکارتی وجود دارد و تلفن کننده های ثابت نمی توانند از این قابلیت برخوردار باشند.

وجود اپلیکیشن

در حال حاضر اغلب سیستم های پیشرفته مانند دزدگیر اماکن و خانه دارای نرم افزارها و اپلیکیشن هایی هستند که با نصب آن ها در دستگاه های هوشمند مانند تلفن همراه و تبلت ها می توانید اقدام به کنترل کردن آن ها کنید. این کار از راه دور نیز امکان پذیر می باشد.

ردیاب

ردیاب یا سنسورهایی که در دزدگیرها نصب می شوند امنیت محیط را به شدت افزایش می دهند. به طور مثال سنسور تشخیص دود ، تشخیص حرکت غیر عادی ، شکست شیشه و …. از مهم ترین سنسورهایی محسوب می شود که برای ایجاد امنیت در محیط تعبیه می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *