از نظر شما خوانندگان محترم این مطلب بهترین روش ها برای افزایش امنیت خانه چیست ؟ آیا می توان با کمک گرفتن از راهکارهای بسیار ساده از دزدی ها و سرقت منزل جلوگیری کرد ؟ در این مقاله روش هایی را به شما خواهیم گفت که با رعایت آن ها می توانید گام مهمی در بالا بردن و افزایش امنیت خانه بردارید.

افزایش امنیت خانه

افزایش امنیت خانه توسط چه راهکارهایی تامین می شود و بهترین کار برای پیشگیری از دزدی منزل چیست ؟ سرقت از منزل همیشه یکی از نگرانی ها و دغدغه‌های انسان بوده است. سارقین همیشه به دنبال راهی جدید برای ورود به منزل هستند. زیرا می دانند که سیستم های ایمنی و قفل های پیشرفته مانع از ورود آن ها می شود. پس توصیه می کنیم تا جایی که ممکن است تدابیر امنیتی مانند دزدگیر اماکن برای خانه یا ساختمان خود بیاندیشید تا علاوه بر افزایش امنیت خانه باعث دشوار کردن ورود آن ها به منزل شوید. در ادامه مهم ترین روش ها را خدمت شما عزیزان عرض می کنیم.

ایمن کردن ورودی های منزل

مهم ترین جایی که برای ورود به منزل به ذهن سارقان می‌رسد، غالبا درهای ورودی خانه هستند. شما باید حتما از سالم بودن قفل‌ های ورودی ساختمان مانند درب پارکینگ و درب ساختمان مطمئن شوید. برای اکثر سارقان باز کردن درب ‌های قدیمی و عادی بسیار راحت تر از درب ضد سرقت و درب کشویی است. پس توصیه می کنیم حدالامکان از درب ‌های کشویی و ضد سرقت برای ورودی‌های اصلی خانه استفاده کنید. چون این درب ها دارای قفل های پیشرفته ای هستند که باز کردن آن ها غیرممکن است و یا اگر امکان باز کردن آن ها وجود داشته باشد زمان زیادی نیاز دارد و سارقین این زمان را در اختیار ندارند.
یکی دیگر از راهکارهای افزایش امنیت خانه این است که تعداد قفل‌ها را افزایش دهید . ممکن است برای انجام این کار نیاز باشد به صورت ترکیبی قفل ‌ها را در درب اصلی خانه استفاده کنید و زمان باز کردن کمی باعث دردسرتان شود، اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. فراموش نکنید که اضافه کردن یک عدد قفل قابل حمل می‌تواند گزینه‌ مناسبی باشد . البته می توانید قفل موجود را ارتقا بدهید و یک قفل جدید تر جایگزین آن کنید .در حال حاضر به اغلب افراد توصیه می کنیم به جای انجام این کار از قفل های هوشمند استفاده کنید.
نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که اگر به تازگی به خانه جدید نقل مکان کرده اید حتما قفل آن را عوض کنید. چون صاحب خانه قبلی کلید خانه را در اختیار دارد و این امر امنیت خانه را کاهش می دهد.

عدم پنهان کردن کلید در بیرون از خانه

در سال های نه چندان دور که سارقین تا این حد باهوش نبودند افراد برای در امان ماندن خانه از سرقت کلید خانه را در بیرون پنهان می کردند و آن را در مکان هایی مانند گلدان و جاکفشی می گذاشتند .اما در حال حاضر این روش جواب نمی دهد و ممکن است باعث بالا رفتن احتمال سرقت شود. قطعا در این شرایط دزدها به راحتی کلید را پیدا می کنند. پیشنهاد می کنیم برای درب خانه از کلید های اسمارت یا هوشمند استفاده کنید و رمز آن را فقط در اختیار اعضای خانواده قرار دهید تا بدون کلید بتوانند وارد خانه شوند . رمزهایی که برای این قفل ها مانند قفل دیجیتال و قفل کارتی در نظر گرفته می شود شامل ترکیبی از اعداد است. البته شما می توانید اثر انگشت خود را برای آن تعریف کنید تا فقط در حضور شما باز شود.

عدم پنهان کردن کلید در بیرون از خانه

استفاده از سیستم روشنایی خودکار

در دنیای امروز خانه های هوشمند یا ” اسمارت هوم ” ها در حال زیاد شدن هستند .زیرا یکی از مهم ترین مزایای آن ها روشن و خاموش شدن سیستم روشنایی به صورت خودکار و بر اساس برنامه ریزی ماست. در راهروها یا حیاط خانه وسیله روشنایی مانند لامپ نصب کنید که هنگام شب روشن باشد. زیرا خاموش بودن محیط می تواند شک سارقین را تبدیل به بقین کند که شما در خانه حضور ندارید. شما می‌توانید از سیستم های هوشمند استفاده کنید که با ورود شما به خانه به طور اتوماتیک روشن می‌شوند. واقعیت این است که تاریک بودن محیط شرایطی امن را برای سارقان ایجاد می‌کند.

نصب دزدگیر منزل و اماکن

نصب دزدگیر خانه و دزدگیر اماکن یکی دیگر از راه های افزایش امنیت خانه محسوب می شود. اگر برای شما مقدور است حتما از این سیستم های امنیتی و حفاظتی استفاده کنید و برای ساختمان و خانه خود سیستم هشدار دهنده یا دزدگیر نصب کنید. این سیستم ها به محض مشاهده وضعیت غیر عادی هشدار می دهند و با شماره تلفن هایی که در حافظه آن ها تعریف کرده اید تماس برقرار می کنند. این شماره ها می تواند شماره مرکز پلیس ، آتش نشانی و یا شماره خودتان باشد. تلاش کنید از سیستم‌هایی استفاده کنید که چراغ چشمک ‌زن دارند و باعث ایجاد ترس در دل سارقان می‌ شود.
شاید جزو آن دسته از افرادی باشید که در خانه‌ای مستاجر هستید و تمایل ندارید برای ساختمان هزینه کنید. در این شرایط می توانید از سیستم‌ های بی‌سیم که در بازار وجود دارند استفاده کنید. این سیستم ها قابل حمل اند و بعد از جابجایی می توانید آن را جدا کنید و در منزل جدید نصب کنید.

پنهان کردن وسایل گرانبها

وسایل ارزشمند و گرانقیمت مانند جواهرات، پول، لپ‌تاپ، تلفن‌های همراه و … از جمله وسایلی محسوب می شوند که دزدها دنبال آن هستند. توصیه می کنیم این وسایل را در جلوی دید سارقین یا کنار پنجره‌ قرار ندهید.
توصیه مهم دیگری که سبب افزایش امنیت خانه می شود و باید آن را جدی بگیرید این است که مبالغ زیاد نقدی یا جواهرات و طلا را در خانه نگهداری نکنید. بهتری مکان برای نگهداری آن ها گاو صندوق یا صندوق امانات بانک است.

پنهان کردن وسایل گرانبها

محدود کردن راه های دسترسی به خانه

یکی از متداول ترین کارهایی که برای جلوگیری از سرقت انجام می دهند محدود کردن راه های دسترسی و ورود به خانه است. بدین منظور باید اقدام به نصب نرده یا حفاظ‌ های شاخ گوزنی روی دیوار منزل کنید. تلاش کنید اطراف حیاط خود را با تجهیزاتی از جمله فنس یا حفاظ های فلزی بپوشانید. پیشنهاد دیگر به منظور افزایش امنیت خانه ، پوشاندن اطراف منزل با استفاده از بوته‌ها یا گیاهان خاردار و گل ‌های پیچکی است که نقش بازدارنده در مقابل سارقان ایفا می کنند.

استفاده از سنسور پنجره

اگر در طبقاتی از خانه مانند طبقه‌ های اول و دوم زندگی می‌ کنید، باید بدانید که بر سر راه سارقین قرار گرفته اید. بنابراین تمام نکات ایمنی برای استتار کردن بالکن، درب های ورودی و پنجره ‌ها را در نظر بگیرید. زمانی که در خانه حضور ندارید باید تمام درب و پنجره ‌ها را بسته نگه دارید. می توانید از نرده ها برای ایمن کردن پنجره ‌ها و تراس نیز کمک بگیرید. در مطالب گذشته اشاره کردیم که سنسورهایی برای پنجره ‌ها وجود دارند که به نام سنسور و دزدگیر پنجره شناخته می شوند و این قابلیت را دارند تازمان باز شدن شما را در جریان قرار دهند. نصب این سنسورها در طبقات اول و دوم توصیه می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *