دلیل هشدار کاذب دزدگیر

دلیل هشدار کاذب دزدگیر چیست و چه عواملی سبب می شود تا دزدگیر در شرایط امن نیز هشدار بدهد ؟ هنگامی که شما به طور متوالی با هشدارهای کاذب روبرو شوید باعث بی اعتمادی شما به آن می شود و همین مساله موجب می شود تا در مواقع بحرانی هشدارهای لازم را نشنیده بگیرید و خسارات مالی برای شما ایجاد شود. در این مطلب قصد داریم شما را دلیل هشدار کاذب دزدگیر به علاوه راهکارهای جلوگیری از آن آشنا کنیم.

دلیل هشدار کاذب دزدگیر چیست ؟

دلیل هشدار کاذب دزدگیر چیست ؟ نصب دزدگیر اماکن سبب می شود تا امنیت به بهترین نحو در آن ایجاد شود. اما در برخی از مواقع شاهد هشدارها و آلارم های کاذب از جانب دستگاه هستید و همین مساله باعث می شود به مرور زمان اعتماد خود را نسبت به هشدارها از دست بدهید. دلیل هشدار کاذب دزدگیر می تواند محل نامناسب نصب ، وود اشیا و حیوانات متحرک در برابر دوربین و … باشد.

عدم دانستن کدهای مربوط به سیستم ایمنی منزل

توصیه می کنیم به محض نصب دزدگیر اقدام به تعیین یک کد و رمز خصوصی کنیم. در اغلب مواقع هشدارهای کاذب به دلیل وارد کردن رمزهای اشتباه است. بهترین راهکار این است که رمز را در حافظه بسپارید اما اگر دارای حافظه ای ضعیف هستید می توانید آن را در یک دفتر یادداشت کنید و در یک محیط امن قرار دهید. این کد را به سایر اعضای خانواده نیز اطلاع دهید و هیچ گاه آن را در اختیار افراد غریبه نگذارید. پیشنهاد ما این است که برای سهولت در بخاطر سپاری رمز ها از اعداد رند و قابل حدس مانند تاریخ تولد و پلاک ماشین استفاده نکنید. زیرا این اعداد توسط سارقین قابل حدس می باشند.

تردد حیوانات خانگی در برابر سنسور

اگر حیوان خانگی در منزل دارید قطعا بیشتر از سایرین شاهد هشدارهای کاذب دزدگیر بوده اید. معمولا حیوانات خانگی مانند سگ در طول روز در خانه راه می روند و اگر دزدگیر شما دارای سنسورهایی مانند سنسور تشخیص حرکت باشد به محض تردد بیش از حد فعال شده و صدای آلارم امنیتی آن بلند می شوند. شاید تصور کنید که بهترین راهکار برای جلوگیری از ایجاد هشدارهای کاذب عدم نصب سنسورهای تشخیص حرکت است. اما این تصور کاملا اشتباه است .زیرا راهکار بهتری برای شما وجود دارد. پیشنهاد می کنیم از سنسورهای تشخیص حرکت مخصوص حیوانات خانگی استفاده کنید. این سنسورها قادر هستند تا وزن مشخص و در محدود تعیین شده را نبینند و به راحتی تحریک نشوند .

باز بودن درب و پنجره

باز بودن درب و پنجره می تواند به عنوان دلیل هشدار کاذب دزدگیر باشد. زیرا سنسورهایی که بر روی آن نصب می شود تمام نکات ایمنی را مد نظر قرار می دهد. بهترین راهکار برای جلوگیری از آلارم های کاذب این است که قبل از فعال کردن سنسورها اقدام به بستن درب و پنجره کنید و زمانی که قصد باز کردن آن ها را داشتید دزدگیر را از حالت مسلح خارج کنید.

باز بودن درب و پنجره عامل هشدار کاذب

قرار دادن اشیای متحرک در برابر سنسور

فقط حیوانات خانگی دلیل هشدار کاذب دزدگیر نیستند. بلکه سایر اشیاء مانند بادکنک ، پرده و یا اشیای کاغذی نقش مهمی در ایجاد هشدار دارند. مخصوصا اگر این اشیاء در برابر باد کولر قرار داشته باشند. زیرا سبک هستند و به سرعت تکان می خورند. سنسورهای دزدگیر خانه این عامل را به عنوان یک عامل خطر شناسایی می کنند و به سرعت آلارم آن ها فعال می شود. راهکار مناسب برای رفع این مشکل این است که این وسایل را در مقابل دزدگیر قرار ندهید و یا اگر مجبور به انجام این کار هستید حتما آن ها را بر سر جای خود ثابت کنید تا تکان نخورند.

عدم تعویض باطری در طولانی مدت

معمولا عمر باطری دزدگیر خانه 5 سال است و شما نیازی به تعویض زود هنگام آن ندارید. اما برخی از افراد به طور کلی تعویض باطری را فراموش می کنند. باطری های دزدگیر هنگامی که ضعیف می شوند و نیاز به تعویض پیدا می کنند هشدار کاذب می دهند. بهترین راهکار این است که هر چند وقت یکبار آن ها را بررسی کنید تا در صورت نیاز به تعویض اقدامات لازم را انجام دهید.

عوامل طبیعی و جوی

عوامل محیطی و طبیعی مانند وزش شدید باد ، رعد برق و …. می تواند زمینه را برای ایجاد هشدارهای کاذب فراهم کند. شما دو راهکار پیش روی خود دارید. اولین راهکار این است که در هنگام وقوع عوامل محیطی دزدگیر را غیر فعال کنید و دومین راهکار این است که در این شرایط نسبت به آلارم بی توجه باشید. اما اگر در خانه حضور ندارید باید حتما دزدگیر را مسلح نگه دارید.

نصب نادرست دزدگیر

همیشه توصیه می کنیم که برای نصب تجهیزات ایمنی مانند دزدگیر اماکن و دزدگیر منازل از افراد حرفه ای استفاده کنید. این افراد به خوبی می دانند که در هنگام نصب باید چه نکاتی را مد نظر قرار دهند. استفاده از تجهیزات ، کابل ها و اتصالات مرغوب می تواند از بروز هشدارهای کاذب توسط دزدگیر جلوگیری به عمل آورد. به هر حال می توانید در این شرایط با شرکت یا نمایندگی دزدگیر تماس بگیرید و از آن ها بخواهید تا یک نصاب مطمئن به محل بفرستند تا با بررسی شرایط اقدام به رفع مشکل کند.

استفاده از کابل های طویل

هر چه طول کابل کمتر باشد کیفیت و عملکرد دزدگیر بهتر خواهد بود. این مساله در خصوص آیفون تصویری نیز صادق است. هر چه طول کابل کمتر باشد میزان کیفیت و شفافیت صدا نیز بهتر خواهد بود.  برای جلوگیری از هشدار کاذب دزدگیر می توانید فاصله چشمی تا دزدگیر را کمتر کنید تا راندمان آن بهتر شود. بهترین راهکار این است که از منبع تغذیه جداگانه و باطری پشتیبان کمک بگیرید.

استفاده از کابل های طویل و جلوگیری از هشدار کاذب

نکات مهم در خصوص نصب چشمی دزدگیر !

پس از اینکه به دلیل هشدار کاذب دزدگیر پرداختیم نوبت به این می رسد که نکات مهمی را در خصوص نصب چشمی دزدگیر بیان کنیم تا به کمک آن ها بتوانید بهترین کیفیت را در نصب و راه اندازی این سیستم امنیتی داشته باشید.

  • بهترین مکان برای نصب جشمی دزدگیر در کنج و زاویه 90 درجه است. این مکان دارای بیشترین وسعت دید است و می تواند به خوبی از نظر سارقین در امان بماند.
  • چشمی دزدگیر را در مجاورت سایر وسایل برقی و دارای سیم نصب نکنید . زیرا از نظر ایمنی خطرات احتمالی را در پی دارد.
  • چشمی دزدگیر را در مکان هایی مانند مقابل نور خورشید نصب نکنید. زیرا اشعه های ساطع شده از خورشید می تواند بر روی عملکرد چشمی تاثیر گذار باشد و پیامدهای منفی به همراه داشته باشد. همچنین توصیه می شود چشمی را در نزدیکی وسایل گرمایشی نیز نصب نکنید.
  • اگر قصد دارید به طور همزمان از چند سنسور استفاده کنید توصیه می کنیم از ” زون ” برای تفکیک آن ها کمک بگیرید. در مطالب گذشته تحت عنوان ” منظور از زون در دزدگیر؟ ” به طور مفصل به بررسی جوانب مختلف این قطعه پرداختیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *