راه های پیشگیری از سرقت منزل

راه های پیشگیری از سرقت منزل بسیار زیاد هستند اما متاسفانه کمتر کسی آن ها را رعایت می کند و زمانی به فکر می افتند که منزل آن ها دچار سرقت شده باشد. در این مطلب به بررسی 7 تا از بهترین راه های پیشگیری از سرقت منزل خواهیم پرداخت تا به شما در ایجاد امنیت کمک کنیم.

چگونه خانه ای ایمن داشته باشیم ؟

به نظر شما راه های پیشگیری از سرقت منزل چیست و چگونه می توانیم منزلی امن ایجاد کنیم ؟ بسیاری از افراد اعتقادی به استفاده از راه های ایمنی ندارند و تصور می کنند که سرقت فقط برای همسایه اتفاق می افتد و زمانی به فکر فرو می روند که دیگر کار از کار گذشته و دیر شده است. سارقین روز به روز مدرن تر می شوند و خود را با ابزارهای ایمنی و سیستم های حفاظتی آشنا می کنند. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم در این مقاله به راه های پیشگیری از سرقت منزل بپردازیم تا شما به کمک این راهکارها بتوانید محیطی امن در غیاب خود و خانواده تان داشته باشید.

در مواقعی که شما در خانه حضور ندارید و منزل را به مدت چند روز خالی می گذارید بیشترین احتمال سرقت وجود دارد. اگر راه های ورودی خانه و ساختمان را توسط دوربین ، دزدگیر خانه و سنسورها تجهیز نکرده باشید سارقین می توانند به راحتی از غیبت شما استفاده کنند و وارد خانه شوند.

1-استفاده از درب و قفل ضد سرقت

خوشبختانه روز به روز در حال پیشرفت در حوزه سیستم های امنیتی و حفاظتی هستیم. در سال اخیر تمام ساختمان های نوساز از درب های ضد سرقت استفاده می کنند. این درب ها دارای قفل هایی با تعداد زبانه زیاد هستند که سبب می شوند سارقین نتوانند به راحتی آن ها را باز کنند. در بعضی از نمونه قفل های درب ضد سرقت شاهد مخفی شدن زبانه ها بعد از قفل شدن درب هستیم و این امر سبب می شود تا سارقین نتوانند جای دقیق زبانه ها را تشخیص دهند و با استفاده از موادی مانند اسید اقدام به تخریب آن ها کنند.

بکار گیری از قفل دیجیتالی انتخابی مناسب است. چون قفل های کارتی جزو پیشرفته ترین قفل ها به حساب می آیند که فقط با اثر انگشت و یا وارد کردن کد مخصوص باز می شوند. لازم به ذکر است که نه نتها در درب ورودی واحد مسکونی بلکه در سایر مناطق ساختمان مانند راه پله ها و پارکینگ نیز باید از دزدگیر و سنسورهای امنیتی استفاده کنید.

2- تعویض قفل در صورت گم شدن کلید

در بسیاری از مواقع پیش می آید که کلید بر اثر فراموشکاری یا سهل انگاری گم می شود و البته گاهی به سرقت می رود. اگر این مساله برای شما هم پیش آمده توصیه می کنیم در اسرع وقت اقدام به تعویض قفل کنید. شاید سارقین کلید را از شما دزدیده اند و قصد دارند در یک فرصت مناسب و در غیاب شما وارد منزل شوند. تعویض قفل و استفاده از قفل های برقی ، کور کننده ، ضد سرقت ، گرد و …. به میزان قابل ملاحظه ای از سرقت جلوگیری می کند.

راه های پیشگیری از سرقت منزل چیست ؟

3- استفاده از دزدگیر

نصب دزدگیر اماکن یک روش عالی برای جلوگیری از سرقت است. زیرا دزدگیر به محض ایجاد فشار به درب و سرقت هشدارش را فعال می کند و همزمان با شماره تلفن های موجود در حافظه خود تماس برقرار می کند. دزدگیرها دارای مدل های مختلفی هستند که در یک امر مشترک می باشند و آن ایجاد صدای آژیر با چراغ چشمک زن است. توصیه می کنیم از دزدگیرهای دارای سیستم تلفن کننده استفاده کنید. همچنین می توانید در غیاب خود با ارسال پیامک به سیستم از امن بودن محیط مطلع شوید. دزدگیرهایی که دارای سیستم تلفن کننده هستند از سیمکارت و تلفن ثابت بهره می گیرند.

یکی از بهترین راه های پیشگیری از سرقت منزل این است که از مدل سیمکارتی استفاده کنید تا سارق در صورت قطع کابل های تلفن نتواند مانع از کارکرد دزدگیر شود. دزدگیر GSM یکی از بهترین انواع دزگیر است و می توانید اطلاعات مربوط به آن را در مطلب ” نحوه عملکرد دزدگیر GSM وایرلس چگونه است ؟ ” مطالعه کنید.

4- استفاده از سنسور

سنسورهای مختلفی برای نصب در دزدگیر وجود دارد که می توانند خطرات مختلفی مانند دود ، شکست شیشه ، تردد غیر عادی و … را تشخیص دهند. توصیه می کنیم از سنسورهای مناسب با محیط کمک بگیرید تا در صورت بروز کوچک ترین خطر مطلع شوید. سنسور های حفاظتی دارای دو نوع با سیم و بدون سیم هستند. بهتر است که از نوع بی سیم آن استفاده کنید. زیرا برخی از سارقین در بدو ورود اقدام به قطع کردن کابل ها می کنند.

انواع راه های پیشگیری از سرقت منزل

5- استفاده از ردیاب بر روی وسایل

در مواقعی که سرقت رخ می دهد و وسایل ارزشمند شما به سرقت می رود ممکن است دیگر نتوانید آن ها را پیدا کنید. اما نگران نباشید زیرا یک راهکار بسیار جالب وجود دارد که شما می توانید از مکان قرار گرفتن وسایل تان مطلع شوید و آن هم نصب ردیاب بر روی آن هاست. اگر اشیای گران قیمت در خانه دارید و نگران به سرقت رفتن آن ها هستید توصیه می کنیم ردیاب بر روی آن ها نصب کنید تا بتوانید محل دقیق را به مرکز پلیس گزارش دهید.

6- سپردن خانه به افراد مورد اعتماد

یکی از بهترین راه های پیشگیری از سرقت منزل سپردن خانه به افراد مورد اعتماد است. این روش نه تنها در دنیای پر خطر امروز بلکه از زمان های قدیم نیز کاربرد داشت. اگر همسایه ای دارید که مورد اعتماد است می توانید خانه را به او بسپارید تا در صورت غیبت شما به خانه سر بزند. همچنین می توانید کلید خانه را به یکی از اعضای فامیل بسپارید و خیال خودتان را راحت کنید. اغلب سرقت ها در شب اتفاق می افتند پس مراقبت از خانه در هنگام شب بسیار مهم است.

7- روشن نگه داشتن چراغ خانه

روشن نگه داشتن چراغ های خانه روشی است که توسط پدر بزرگ و مادر بزرگ هایمان نیز انجام می شد. زمانی که شما چراغی در خانه را روشن نگه می دارید این تصور برای سارقین پیش می آید که شخصی در خانه حضور دارد. البته امروز سارقین بسیار هوشمند شده اند و ممکن است برخی از آن ها با این روش گول نمی خورند اما از خاموش کردن چراغ ها به مراتب بهتر است.

کلام پایانی !

علاوه بر تمام راه های پیشگیری از سرقت منزل که گفتیم باید نصب دوربین مدار بسته حفاظتی را نیز به آن ها اضافه کنیم. اگر قصد دارید دوربین مدار بسته در محل نصب کنید حتما دارای قابلیت دید در شب باشد. زیرا دوربین ها در شب نور کافی برای رصد کردن ندارند و در صورتی که سرقت اتفاق بیفتد شما نمی توانید چهره سارق را تشخیص دهید. دوربین هایی با قابلیت دید در شب از امواج مادون قرمز استفاده می کنند و می توانند سطح وسیعی را پوشش دهند.

نکته دیگری که برای جلوگیری از سرقت منزل وجود دارد این است که هیچ گاه نزد افراد غریبه از سفر و مدت غیاب خود صحبت نکنید. زیرا افراد غریبه غیر قابل اعتماد هستند و ممکن است به دنبال فرصتی برای سرقت باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *