آیا می دانید روش ست کردن دزدگیر اماکن به چه صورت است ؟ آیا با نحوه کار دزدگیرهای اماکن آشنایی دارید؟ آیا می دانید مزایا و انواع دزدگیر اماکن چیست؟ دزدگیر اماکن یکی از اصلی ترین نیازهای امنیتی بسیاری از اماکن است. حال این اماکن ممکن است شامل مغازه‌ ها، خانه ها، ویلا، دفاتر، شرکت ها و … بوده که یکی از تولیدات بی نظیر دست بشر می باشد. این محصول جدید که بر اساس علم‌ روز و متناسب با نیاز بشر طراحی شده است، ابتدا با یک زنگ ساده روی درب‌ و پنجره‌ های خروجی خانه‌ ها نصب می شد.

امروزه شاهد پیشرفت چشمگیر این محصول به طور محسوس هستیم. یکی از دغدغه‌ های مهم اغلب افراد خریدن دزدگیر درجه یک و ایجاد امنیت برای محل کار و زندگی خود است. این محصول، یک نوع وسیله‌ ای است که با کمک سنسورهای حرکتی نصب‌ شده، قادر می باشد هرگونه حرکت غیرقانونی در زمان‌ های تعطیلی فروشگاه و یا سفر را از طریق تماس و یا پیامک به صاحبان آن محل اطلاع دهد. البته جدا از اطلاع دادن با کشیدن آژیر بلند در محل نیز، افراد مزاحم را به‌ سرعت از آن محل دور می کند. ولی با این وجود تنظیم کردن این وسایل و به عبارتی روش ست کردن دزدگیر اماکن برای اغلب افراد یک مشکل اساسی است.

روش ست کردن دزدگیر اماکن

روش ست کردن دزدگیر اماکن چگونه است ؟ دزدگیرها در ابتدا با مکانیزم ‌های ساده‌ خود تنها صدا ایجاد می کردند. اما نسل جدید این دستگاه که با جدیدترین تکنولوژی روز طراحی شده، قابلیت اتصال به وای فای را دارد‌. اما روش ست کردن دزدگیر خانه کار بسیار مهمی است که بایستی با آن آشنا شد.

اغلب کسانی که می خواهند دزدگیر نصب کنند دوست دارند با روش ست کردن دزدگیر اماکن نیز آشنا شوند. برای ست کردن روش های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از هر طریقی اقدام کنید. اما یکی از رایج ترین روش ها موردی است که در اینجا به آن خواهیم پرداخت. ابتدا بایستی دستگاه مرکزی را باز کرده و دکمه lern را روی آن پیدا کنید. این دکمه معمولأ در کنار دستگاه است. یک LED نیز در آن وجود دارد که بایستی این دکمه را نگه دارید و در نتیجه پس از یک ثانیه دکمه قفل باز ریموت را نگه دارید. با این کار درست در همین فاصله زمانی چراغ LED چشمک می زند و این یعنی که ریموت تعریف شده است. در برخی از مدل دستگاه ها اسپیکر نیز وجود دارد که پس از تعریف ریموت اسپیکر صدا می دهد.

اما اگر بخواهیم روش ست کردن دزدگیر اماکن را به روش ساده تر بیان‌ کنیم به بیانی:

  • در حالت غیر فعال قرار گرفتن دستگاه
  • جدا کردن فیوز AUX از روی دستگاه
  • فشار دادن دکمه( قفل باز) روی ریموت
  • فشار دادن کلید LRN برای یک لحظه
  • هشدار صدای تک بیپ کد شدن ریموت
  • رها کردن دکمه ریموت
  • قرار دادن فیوز AUX در جای خود

روش ست کردن دزدگیر اماکن

انواع دزدگیر اماکن

جهت خرید دزدگیر اماکن شما بایستی ابتدا با انواع دزدگیر و مزایا آن آشنایی پیدا کنید. درواقع با توجه به پیشرفت تکنولوژی و حفاظت راه دور امروزه دزدگیرهایی با قابلیت بالا به تولید رسیده اند. این دزدگیرها می توانند شامل موارد زیر باشند.

  • دزدگیر های اماکن ساده مبتنی بر آژیر

این دزدگیرها نسل قدیم انواع دزدگیرهای اماکن برای افزایش امنیت خانه است که امروزه به ندرت از آن ها استفاده می شود. در این نوع سیستم ضد سرقت، شما به هنگام سرقت هیچگونه آلارم و هشدار راه دوری را مشاهده نخواهید کرد. بلکه تنها از طریق آژیر به صدا در آمده توسط پنل دزدگیر از سرقت مطلع خواهید شد. اما نکته بسیار مهم این است که سارقان به سادگی می توانستند آژیر این سیستم ها را خنثی کنند و امنیتشان پایین بود.

  • دزدگیرهای مبتنی بر آلارم راه دور از طریق خطوط تلفن ثابت

اینگونه دزدگیرها به نسبت نوع اولیه کمی پیشرفته تر هستند. سیستم این دزدگیرها به گونه ای است که علاوه بر به صدا در آوردن آژیر و هشدار محلی برای فراری دادن سارقین، می تواند اقدام به تماس با شماره تلفن های ذخیره شده نماید. ناگفته نماند که این دزدگیرها به راحتی از طریق خطوط تلفن ثابت توسط سارقین قطع می شوند. قیمت این سیستم دزدگیر بسیار پایین است و در اکثر مکان ها از آن استفاده می کنند.

  • دزدگیر اماکن بی سیم

در سیستم دزدگیر اماکن، سنسورها به پنل مرکزی متصل بوده و هشدار را به این پنل ارسال می کنند. در نتیجه وظیفه پنل مرکزی به هشدار درآوردن است. درواقع از خود نوعی عکس العمل نشان داده و آژیر و هشدار محلی، و آلارم راه دور را ارسال می کند. لازم به ذکر است که جهت اتصال سنسورها به دزدگیر نیز از سیم های دو زوج و چهار زوج استفاده خواهند کرد. توجه داشته باشید که این نسل دزدگیرها بهترین و پیشرفته ترین نوع هستند که تکنولوژی بی سیم وایرلس جهت اتصالات در چنین سیستم هایی به کار رفته است.

 به جای استفاده از سیم و کابل، در اینگونه سیستم ها و نسل جدید از انواع سنسور و بقیه تجهیزات دزدگیر به صورت وایرلس متصل به سانترال مرکزی استفاده کرده اند. برخی از انواع دزدگیرهای پیشرفته اماکن قابلیت ست شدن دارند اما بایستی روش ست کردن دزدگیر اماکن را بلد بوده تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

دزدگیر اماکن بی سیم

  • دزدگیر اماکن سیم کارتی

در بسیاری از مدل دزدگیرها قطع تلفن همراه به راحتی اتفاق می افتد پس جهت جلوگیری از این اتفاق دزدگیرهای سیمکارتی تولید شدند. این مدل دزدگیرها می توانند علاوه بر هشدار بر روی خط تلفن ثابت، از طریق خطوط تلفن همراه اقدام به ارسال هشدار پیامکی و یا هشداری تماسی کنند‌. اما این سیستم ها قادر به پارازیت انداختن روی خطوط تلفن همراه به صورت محلی هستند.

  • دزدگیر کلاسیک

 دزدگیرهای کلاسیک که همان تلفن کننده سیمکارتی کلاسیک هستند بسیار پیشرفته می باشند. مدل دزدگیرهای فایروال سیمکارتی و دزدگیر فایو استار سیمکارتی جزو این دسته به شمار می روند. دزدگیرهای جدید را می توان ست کرد اما ابتدا باید با روش ست کردن دزدگیر اماکن آشنا شوید.

  • دزدگیر اماکن تحت شبکه

نوع دیگری از دزدگیرهای اماکن به نام دزدگیر تحت شبکه وجود دارد که قابلیت تحت شبکه بودن و استفاده از آدرس های آی پی را به دو صورت را دارا می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *