در این مطلب به بررسی علت آبی شدن نمایشگر آیفون تصویری و ارائه راهکارهایی در خصوص تعمیر آن خواهیم پرداخت. توصیه می شود رفع ایراد آیفون را به دست افراد حرفه ای و تعمیرکار آیفون تصویری بسپارید. زیرا علت آبی شدن نمایشگر آیفون تصویری و تعمیر آن امری تخصصی به شمار می رود.

علت آبی شدن نمایشگر آیفون تصویری

علت آبی شدن نمایشگر آیفون تصویری چیست ؟ بروز برخی از مشکلات در آیفون های تصویری بسیار رایج است که باعث کاهش امنیت خانه می شود. به طور مثال عدم رفت و برگشت صدا ، باز نکردن درب و … از مواردی هستند که به دلیل خرابی در قطعات و یا استهلاک دستگاه به وجود می آید. اگر اطلاعات فنی ندارید توصیه می شود دست به کار نشوید و از یک تعمیرکار ماهر بخواهید تا تعمیر آن را به عهده بگیرد. اغلب برندهای مشهور دارای خدمات پس از فروش و گارانتی هستند که با برقراری تماس با آن ها می توانید از خدمات شان بهره مند شوید. با علت آبی شدن نمایشگر آیفون تصویری و راهکارهای تعمیر آن با ما همراه باشید.

خرابی مانیتور آیفون تصویری

آیفون های تصویری از دو پنل داخلی و خارجی ساخته شده اند. اگر مانتیور خراب شود تصویر از پنل بیرونی دریافت می شود اما در پنل داخلی نمایش داده نمی شود. در این شرایط باید خرابی مانیتور آیفون تصویری توسط تعمیرکار تشخیص داده شود و در صورت نیاز تعویض و یا تعمیر شود. خراب شدن این قطعه باعث می شود که به جای تماشای تصویر اصلی ، صفحه ای آبی را مشاهده کنید. 

خرابی برد LCD آیفون تصویری

برد LCD از مهم ترین قطعاتی است که بر روی قیمت آیفون تصویری نیز تاثیر میگذارد. در برخی از مواقع نیازی به تعویض کل مانتیور نیست. بلکه ایراد در برد آن است. برد وظیفه دریافت سیگنال ها را دارد و هنگامی که با مشکل مواجه شود نمی تواند سیگنال های مربوطه را از پنل دریافت کند. به همین دلیل با تصویر آبی در نمایشگر آیفون تصویری مواجه خواهید شد.

خرابی برد LCD آیفون تصویری

خراب شدن سیم کشی آیفون تصویری

خراب شدن سیم کشی می تواند علت آبی شدن نمایشگر آیفون تصویری محسوب شود. هزینه بررسی و تعمیر این مشکل بیشتر از سایر موارد است. علی الخصوص اگر قرار باشد به جای بررسی و تعمیر سیم کشی آیفون مجبور باشید سیم کشی کل دستگاه و مسیر آن را در ساختمان چک کنید.

در اغلب مواقع ایراد موجود در سیم کشی آیفون تصویری مربوط به سیم شماره 4 است. زیرا این سیم وظیفه انتقال تصویر به پنل داخلی آیفون را به عهده دارد. ممکن است سیم شماره 4 بنا به دلایل مختلف دچار قطع شدگی در مسیر شده باشد و نتواند تصویر را انتقال دهد. در این شرایط باید از شرکت خدمات دهنده با تعمیرکاران ماهر بخواهید تا به محل بیایند و مشکل را حل کنند. این افراد ابتدا مانیتور و برد LCD  را بررسی می کنند و اگر شاهد سالم بودن آن ها بودند به سراغ سیم کشی آیفون خواهند کرد. در برخی از مواقع قسمت کوچکی از سیم کشی نیاز به تعمیر دارد و در برخی از مواقع شاهد تعمیر و تعویض کل سیم کشی خواهیم بود که هزینه زیادی برای مشتری در برخواهد داشت.

خراب شدن دوربین آیفون تصویری

خراب شدن دوربین می تواند علت آبی شدن نمایشگر آیفون تصویری محسوب شود. در بسیاری از مواقع شاهد سوختگی این قطعه به طور کلی و در برخی دیگر شاهد سوختن دوربین فقط در واحد مسکونی شما هستیم. اگر می خواهید از این موضوع مطمئن شوید می توانید به سراغ سایر واحدها بروید. اگر هیچ یک از واحدها تصویری از آیفون دریافت نمی کنند به این معنی است که دوربین آیفون سوخته است. برطرف کردن این مشکل باید توسط افراد متخصص انجام شود. آن ها برای اطمینان از علت مشکل ، یک مانیتور با خود همراه می کنند و آن را به آیفون متصل می کند تا بتوانند عملکرد آن را بسنجند.

توصیه مهم !

اگر شاهد آبی شدن صفحه نمایشگر آیفون تصویری بودید اولین و مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که آن را از برق بکشید. روشن نگه داشتن آیفون در این شرایط فقط اوضاع را بدتر می کند و سبب آسیب رساندن به سایر قطعات دستگاه خواهد شد. تعمیر قطعات مختلف مانند برد ، مانیتور ، دوربین و … نیازمند حضور یک فرد متخصص است.

در حال حاضر تعمیرکاران ماهر در شرکت های معتبر و برندهای مطرح فعالیت می کنند. اگر برند آیفون تصویری شما از نوع ایرانی و برندهایی مانند تابا ، الکتروپیک ، تکنما و … است می توانید با خرید محصول از آن ها از خدمات پس از فروش و گارانتی بهره مند شوید. البته برندهای با کیفیت خارجی نیز در بازار ایران به فروش می رسند که می توان به کوماکس و سوزوکی اشاره کرد. این برندها دارای نمایندگی در ایران هستند و به محض بروز هر گونه مشکل می توانید به نمایندگی های مربوطه مراجعه کنید.

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید آیفون تصویری به آن توجه داشته باشید این است که از برندهای شناخته نشده خرید نکنید. زیرا اغلب این برندها دارای نمایندگی در ایران نیستند و قرار است فقط یک یا دو بار محصولات آن ها وارد کشور شود. به همین دلیل در هنگام بروز هر مشکلی نمی توانید تعمیرکار مخصوص به آن را پیدا کنید.

توصیه مهم !

هزینه تعمیر آیفون تصویری

پس از اینکه به بررسی علت آبی شدن نمایشگر آیفون تصویری پرداختیم سوال مهمی در ذهن خوانندگان این مطلب به وجود می آید و آن هم هزینه تعمیر است. واقعیت این است که هزینه تعمیر مانیتور به قیمت دستگاه بستگی دارد. چون هر کدام از برندها از قطعات مختلفی استفاده می کنند. قطعا هر چه قیمت آیفون تصویری بالاتر باشد هزینه تعمیر قطعات آن نیز به مراتب افزایش پیدا می کند.

فاکتور دیگری که در هزینه تعمیر آیفون تصویری موثر است سیم کشی ساختمان می باشد. اگر تعمیرکار مجبور باشد سیم کشی ساختمان را بررسی و اصلاح کند باید هزینه بیشتری بابت آن پرداخت کنید.

آیفون های تصویری نسل جدید دارای امکانات بیشتری نسبت به آیفون های نسل قدیم هستند .به همین دلیل غالبا از سیستم پیچیده تری نیز برخوردارند و عیب یابی و تعمیر آن ها نیاز زمان بیشتری دارد.

بالابردن امنیت خانه

برای بالا بردن امنیت خانه علاوه بر دزدگیر اماکن و دزدگیر خانه بسیار مهم است که وسایل امنیتی از صحت کافی برخوردار باشند. آیفون تصویری هوشمند می تواند از مهم ترین ارکان امنیت خانه شما باشد که حتما باید سالم باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *